Opinie na temat Omegi C 2.2 DTi (chce kupic) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Opis jest ładny, auta również. Przy ewentualnym zakupie sprawdź oryginalność "ksiązęczki serwisowej". Znajdź osobę, która zna się na tych dieslach. Zawsze niepewny jest przebieg auta. Jezeli ktoś kupuje kombi w niemczech i robi 1500 km miesięcznie, jest to bardzo dziwne. Zarobkowo auta przeciętnie wykonują 4-6 tyś km miesięcznie. Szczęściem jest "wyrwanie" takiego auta, który służył (jako np 2 auto w rodzinie) pani domu tylko na zakupy i po dzieci do szkoły
Powodzenia w zakupie!
  
 
Cytat:
2007-07-02 20:04:32, Romanguitar pisze:
Witam wszystkich i jak w temacie, chce kupic takie auto, jak ktos mial stycznosc z takim, to napiszcie mi prosze za i przeciw. Albo moze ewentualnie z tym silnikiem diesla 2.5. To z Bmw zdaje sie i opinie sa chyba slabe (skrzynia biegow slaba czy cos). I co nawazniejsze gdzie takie auto kupic z "pewnych rąk" bo na takim aucie mi glownie zalezy. Diesel, Omega i z pewnych rak P.s. Jak by ktos gdzies znalaz jakiegos linka do dobrej aukcji z takim autem to skrobnijcie mi na maila: roman@romanguitar.com tak bedzie najszybciej. Dzieki Pozdarawiam



Witam

Ja mam podobny dylemat. Mam obecnie Omega B 1998rok z silnikiem 2.0 16V. Niby 136KM ale jakieś niemrawe te konie
Po mieście to on jest nawet oszczędny ale na trasie trudno jest wyprzedzać na 5 biegu. Jak jadę na wakacje ( Chorwacja, inne ciepłe kraje ) i załaduję całą rodzinę ( 4osoby ) i jeszcze sprzęt do nurkowania to owszem, pojadę nawet 200km/h na autostradzie ale jak chcę wyprzedzić coś na normalnej drodze - to tragedia.
A pod górkę - to też słabnie - trzeba nawet 4bieg wciskać.

Więc zapadła decyzja - zakupić nowszy wózek. Padło na Omega C z silnikiem 2.5DTi ( takim z 150KM ).
No ale życie jak zwykle weryfikuje zamiary i dostałem ofertę zakupu Omegi C - rok 2003 - z silnikiem 2.2DTi ( mocy 120KM )
Ma wszystko - czarny metalik, skóra beżowa, parktronik, komputer z kolorowym wyświetlaczem, nawigacja, ksenony i wiele innych dupereli. Ma kosztować 39.000zł już na gotowo.
I najważniejsze: przebieg udokumentowany książką serwisową - 173.000 km.
No i mam dylemat - starczy to do moich potrzeb?
Czy jednak szukać 2.5DTi?
Gość który sprowadza - jest sprawdzony. Kupiłem od niego Volvo 1.9CDi dla małżonki - działa super i wszystko jest OK.
No ale trochę wystraszyliście mnie swoimi uwagami o awaryjności pompy wtryskowej.
A może niepotrzebnie się zastanawiam? Brać i już???

Wiem że nie odpowiecie mi - brać

Ale każda uwaga będzie cenna.

Pozdrawiam
Jacek Dostatni
  
 
A Kolega Romanguitar podjął jużdecyzję o zakupie

Czy przebieg ( dla sedana ) rocznika 2003 w postaci 173.000km to normalne? Czy bać się tego?

Pozdr
Jacek Dostatni
  
 
Czesc, ja wlasnie jade ogladac 1go linka ktorego wkleilem 4 posty nizej. 105000 przebiegu. Obydwa linki sprawdzal (ogladal auta) mi gosc ktory zna sie na Omach (sprowadzil kilka do Polski i jest z polecenia). Tego 2 linka wykluczyl z ogladania. Jak sie wszystko bedzie zgadzalo to kupie ta srebrna dzis!

Dam znac!

Roman
  
 
Jacek - jest normalne...
Jak chcesz to pewnie sprzedający ustawi Ci przebieg na 80 000...
Mało kto kupuje diesla żeby robić przebiegi rzędu 10 000-20 000km rocznie. Liczy się stan techniczny a nie przebieg.
  
 
Cytat:
2007-07-12 09:54:23, zork pisze:
Jacek - jest normalne... Jak chcesz to pewnie sprzedający ustawi Ci przebieg na 80 000... Mało kto kupuje diesla żeby robić przebiegi rzędu 10 000-20 000km rocznie. Liczy się stan techniczny a nie przebieg.



OK
Tylko ja mam obecnie Omege B 2.0 16V ( 1998 ) i mam przebieg 164.000 km
Gdyby nie to że ma 9lat - nie oddał bym. Ale chce się coś nowszego. Z bajerkami.

Dzieki - będę myślał
  
 
No ja zaciagnalem ta ome: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3025953

Wszystko wyglada na super + badanie technicze GIT!
Jutro mam miec pod domem!

Kupe papirow chyba teraz, akcyza itp

Roman
  
 
Cytat:
2007-07-12 11:44:27, Romanguitar pisze:
No ja zaciagnalem ta ome: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3025953 Wszystko wyglada na super + badanie technicze GIT! Jutro mam miec pod domem! Kupe papirow chyba teraz, akcyza itp Roman



A ja dostałem jeszcze ofertę na zakup OMEGI z silnikiem benzynowym: 2.6 lub 3.2

I teraz dopiero mam zgryz. Policzyłem że jeżdżę około 20-30tys km w ciągu roku. Mam rożnicę w cenie samej benzyny - około 3tyś złoty ( benzyna po 4.20 a ropa po 3.50 )

I chodzę i myślę. Może lepiej jednak benzynę - bez pompy która kosztuje nowa 10tyś a regeneracja 3tyś???

Może tutaj macie jakieś doświadczenie?

Pozdr
Jacek D.
  
 
No mam gablote i jest spox! Mapiszcie mi prosze gdzie ON tankowac i czy raczej lac ten drozszy czy ten tanszy starczy.

Pozdrawiam
Roman
  
 
A ja zdecydowałem się na silnik 3.2 V6
Na pewno będziecie mówić że pali jak "smok" ale zbyt dużo słyszałem złego o silnikach DTi.
W serwisie BOSCHA gość powiedział wprost - że to są w miarę dobre silniki ale osprzęt jest do d.....
Mieli już kilkanaście przypadków uszkodzeń pompy wtryskowej szczególnie w 2.2DTi.
A spalanie 2.5DTi w samym mieście dochodzi do 12l ropy


Romanguitar - gratulacje i powodzenia w użytkowaniu.
Mam nadzieję, że Twój "wózek" będzie jeździł długo i szczęśliwie.

Pozdrawiam
JD
  
 
ewkom_jd, gratuluje. Trzymam kciuki.
  
 
Cytat:
Romanguitar[/b] - gratulacje i powodzenia w użytkowaniu. Mam nadzieję, że Twój "wózek" będzie jeździł długo i szczęśliwie. Pozdrawiam JD



Dzieki wielkie!
R.
  
 
No i stalo sie... w pt odebralem auto i jezdzilem jeszcze na paliwie jakie bylo (raczej z Niemiec jeszcze). W pon zalalem w Polsce na Shellu ta lepsza rope ujechalem z 15 km po miescie i silnik zgasl i koniec. Diagnoza: pompa paliwa. Koszty 4 tys z robocizna. Naszczescie auto jest w dobrych rekach u Pana Omegi czyli Janusza na Karkonowskiej.

P.s. Jest tez rzeczoznawca w odwecie i paragon z Shella, jak mechanicy stwierdza, za to wina paliwa to bedziemy dzialac... ale napewno paliwo ta pompe dobilo.
R.
  
 
O w mordę ale pech...
  
 
aż sie wierzyć nie chce...

ciekaw jestem co się dokładnie stało tej pompie ?
może uda Ci się zrobić jakieś fotki po demontażu ?
  
 
Fotek mi sie nie uda zrobic bo jutro wczesnie rano wyjezdzam na tydzien... ale mechanik kumaty i wszystko mi powie co i jak i napisze.
R.
  
 
Cytat:
2007-07-17 20:58:29, Romanguitar pisze:
Fotek mi sie nie uda zrobic bo jutro wczesnie rano wyjezdzam na tydzien... ale mechanik kumaty i wszystko mi powie co i jak i napisze. R.



O kurcze - czyli zapeszyłem

Ale z drugiej strony - juz teraz widzę że "mój mechanik" mógł mieć rację. Ten z BOSCHa. Mówił właśnie o awaryjności tych pomp.
Niby bardzo duża.

Ja wybrałem silnik 3.2 V6 - i czekam na sprowadzenie.

Pozdr
JD
  
 
Cytat:
2007-07-17 11:03:56, Romanguitar pisze:
No i stalo sie... (...)Diagnoza: pompa paliwa. Koszty 4 tys z robocizna.(...)




Taaaa, te super auta z niemiec, w super stanie technicznym..... ktos tu wspomnial, ze brzebieg sie nie liczy ? Dla pompy tez ?

  
 
Niecałe dwa lata temu też sie zastanawiałem podczas zakupu Omegi, jaki silnik wybrać. W grę wchodziły: 2.5TDS, 2.0 16V, 2.5 V6. Wybrałem 2.0 16V ze względu na rozsądny kompromis osiągi/opłaty/koszty benzyny/poziom komplikacji konstrukcji. 2.5 TDS odpadł ze względu na zwykle nieustalone przebiegi i wyeksploatowanie pomp wtryskowych, 2.5 V6 ze względu na większe opłaty i większy stopień komplikacji konstrukcyjnej oraz ceny części zamiennych.

Nie żałuję, iż wybrałem tego benzyniaka, dynamikę ma przyzwoitą, spalanie w normie. Do ścigania sie oczywiście nie nadaje, ale bujdą jest brak możliwości sprawnego wyprzedzania czy jazdy po mieście. Chyba że komuś brak umiejętności i po prostu nie potrafi dobrze jeździć oraz wykorzystać możliwości silnika.

Z mojego doświadczenia wiem, że z wyekspolatowanymi dieslami w omedze dobijanymi niepewnym paliwem ludzie wciąż mają kłopoty. Okazuje się, że pozorna oszczędność (diesel=niskie spalanie) bierze w łeb kiedy ludzie nie biorą pod uwagę dość wyrafinowanej konstrukcji i delikatności kluczowych elementów silnika. Może kiedyś diesle były bardzo niezawodne i pracowały na wszystkim (tak jak np. w mercedesie W123 200D), ale dzisiaj kosztem wysokiej mocy turbodiesla sterowanego elektroniką tracimy tę niezawodność i zdolność do pokonywania ogromnych przebiegów bez jakiejkolwiek ingerencji.

Dzisiejsze turbodiesle są niekiedy o wiele bardziej awaryjne aniżeli benzyniaki wolnossące. Sami musimy ocenić czy diesel przyniesie nam oszczędność, ale nie możemy zapomnieć właśnie o takich kwiatkach jak niżej i najlepiej wkalkulować to do opłacalności zakupu.
  
 
To przykre, co spotkało kolegę Romana. Napisałem mu na priv przed zakupem tego auta aby udał się do ASO by sprawzili Techem2 całą elektronikę silnika i pompy.... Poza tym, 105 kkm przebiegu dla diesla jeżdżącego od dobrych kilku lat...
Teraz ważna uwaga dla chcących kupić omegę z silnikiem 2.0, 2.2, 2.5dti - przed zakupem trzeba KONIECZNIE udać się na badanie całego auta, a do ASO szczególnie na badanie elektroniki silnika i pompy wtryskowej TECHEM2 (koszt takiej diagnozy to ok. 150zł). Takie działanie wykaże niemal wszystkie niedomagania układów i elementów elektronicznych.