Serwo - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Widze ze niejestem sam w rozmyslaniu nad ta dziwna usterka. Wiec u mnie wyglada to tak. Kiedy auto postoi na wiekszym chlodzie po odpaleniu hamulec mieknie-czyli niby OK. Jednak pierwsze hamowanie jest calkiem niepewne-trzeba bardzo mocna przycisnac na pedal a samochod hamuja tak tyle o ile. Pozniej (po tym tym pierwszym hamowaniu) hamulce dzialaj bez zarzutu - niezaleznie czy ssanie wlaczone czy nie.
Kiedys na jakims forum wyczytalem ze wina tego lezy w jakim zaworku na serwie-ale dokladniej nic niewiem i czy to wogule wina tego zaworka.
  
 
Ja miałem podobny problem i okazało się że jest to zawór (nie pamiętam jak to się zwie dokładnie) który jest na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym. I objawiało się tak żę pierwsze hamowanie było bez wspomagania, a następne już lepiej i robił tak za każdym razem jak postał ze 3 godziny. Po wymianie tego ani razu się to nie powtórzyło. Koszt to jakieś 20 zł.
  
 
Kiedy auto stoi dłużej (czyt. ponad 3 dni) to również rdza na tarczach swoje robi. Pierwsze hamowanie "czyści" tarcze i następne jest OK.
  
 
Wielkie dzięki panowie
Chyba zakupie sobie ten zaworek i wymienie, w sumie chętnie bym rozczłonkował całe serwo i trochę oczyścił, bo wydaje mi się że działa za mało wydajnie, ale z tego co czytałem to troche roboty z tym jest :
  
 
Zaworek kup i wymień - koszt niewielki. Serwo udało mi się kilka razy skutecznie rozebrać ale złożyć nigdy. Membrana musi uszczelnić serwo i w warunkach garażowych jest to loteria a nie naprawa.
  
 
Witam!

jakie sa objawy niesprawnego serwa? Cos mi pedal ciezko chodzi a zeby zablokowac kola na asfalcie to juz trzebaby we dwoch nacisnac... uklad raczej sprawny tj pompa niedawno wymieniana tak jak tloczki itp.

obroty nie spadaja jak sie wcisnie

Duzo jest roboty i czy ciezko wymienic gumke w serwie? jakie specjalne regulacje ustawiania potem?

Moze ktos wie gdzie w lodzi sprawdzaja i ew naprawiaja serwa?

[ wiadomość edytowana przez: starfire dnia 2005-03-22 12:03:39 ]
  
 
Jak pedał ciężko chodzi i jest jakby "gumowy" to najpierw przed ingeręcją w serwo dobrze odpowietrz układ. Może to wystarczy


[ wiadomość edytowana przez: Mokry dnia 2005-03-22 12:06:27 ]
  
 
Sprawdz tez zaworek, ktory jest na przewodzie od kolektora ssacego do serwa. Zaworek jest w tym kroccu, w ktorego wkreca sie srube do serwa. U mnie jest duzo lepiej po wymianie.

--
pozdrawiam
Krzysiek Rogala
  
 
A jak sie już wykluczy to wszystko to zostaje serwo właśnie. Ja po odpowietrzeniu układu heble mam rewelacja pod warunkiem że na pedal siądzie słoń Chciałem sie dowiedzieć czy aby wymienić serwo trzeba demontować pompę, odkręcać przewody hamulcowe i później znowu sie bawić z odpowietrzaniem? CZy serwo się odkręca osobno bez ruszania pompy?
  
 
Krotka pilka bo od 3 dni spie po 4h i reszte zycia spedzam w pracy a pozniej garazu - nawet obiadu nie jadam. Zrobilem hamulce, zalozylem nowa pompe, serwo z poloneza i mam nastepujacy problem:

Po przejachaniu ok 4-6 km pedal coraz bardziej twardnieje (wraz z hamowaniem) az w koncu ma prawie zerowy skok i heble trzymaja tak ze prawie nie mozna jechac, pomaga tylko upuszczenie cisnienia odkrecajac zaworek na przewodzie od kolektora ssacego. pozniej wszystko jest gites az znow powoli twardnieje i staje (ten pedal oczywiscie) - znow pomaga odkrecenie zaworka. nie wiem co moze byc tego przyczyna wiec jezeli ktos mial taki przypadek to prosze o telefon - nie bede mial chyba jutro czasu na neta miedzy praca a garazem - a do zlotu zostaly tylko 3 dni.

powaznie prosze o pomoc - moze troszke namotalem ale juz nie wiem jak sie nazywam... Bolima 503136554
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:12:48 ]
  
 
Cytat:
2006-04-26 11:39:42, automatic pisze:
popuść na łapie serwa śrubę - brak luzu - serwo nie odbija


Dokładnie.
  
 
przekazałem bolimie Wasze stanowisko , bo on nie ma czasu luknąć na neta - bolima dziękuje Wam