MotoNews.pl
  

Wymienilem alternator a ladowania dalej niema-jakies rady? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-11-02 20:16:24, kamil76 pisze:
na jakim wskażniku ładowania ,masz jakiś bajer wstawiony ? napisałeś że kontrolka gaśnie czyli OK, a może Twój bajer żle wskazuje ,sprawdzałeś ładowanie normalnym miernikiem ?



auto odpalone,kontrolka nieswieci -sciagnolem kleme auto zgaslo-zrobilem to dla pewnosci bo wskaznik pokazywal brak ladowania a kontrolna nieswiecila.
  
 
stary jak kontrolka nie świeci na pracującym silniku to jest dobrze ,pytałem się jaki "wskażnik ładowania" normalne że jak ściągniesz klemę to silnik zgaśnie ,ale słyszałem że na odpalonym silniku zdjęcie klemy grozi awarią alternatora !
  
 
Sprawdź jeszcze wtyczkę która idzie do zegarów. Jak coś tam nie styka to nie ma ładowania.
  
 
Cytat:
2007-11-02 20:27:14, kamil76 pisze:
stary jak kontrolka nie świeci na pracującym silniku to jest dobrze ,pytałem się jaki "wskażnik ładowania" normalne że jak ściągniesz klemę to silnik zgaśnie ,ale słyszałem że na odpalonym silniku zdjęcie klemy grozi awarią alternatora !


czyli jezeli na zapalonym silniku nieswieci sie kontrolka to niema takiej opcji ze niema ladowania tak??



lukasino - gdzie ta wtyczka sie znajduje?
  
 
najprościej to weź woltomierz, sprawdź napięcie na aku przed odpaleniem silnika (powinno być max 13V) i odpal silnik. Jeśli napięcie wzrasta to jakieś ładowanie masz. Jeśli masz wymieniony alternator na działający to mogłeś go uwalić przez odłączenie klemy.
Sprawdź sobie najpierw jakie masz napięcie ale najnormalniejszym woltomierzem albo miernikiem.
  
 
Cytat:
2007-11-02 20:59:36, przemkowal pisze:
najprościej to weź woltomierz, sprawdź napięcie na aku przed odpaleniem silnika (powinno być max 13V) i odpal silnik. Jeśli napięcie wzrasta to jakieś ładowanie masz. Jeśli masz wymieniony alternator na działający to mogłeś go uwalić przez odłączenie klemy. Sprawdź sobie najpierw jakie masz napięcie ale najnormalniejszym woltomierzem albo miernikiem.


no tym wymienionym niesciagalem klemy.

po odpaleniu silnika napiecie na aku 12 z groszami-po zaczeniu odbiornikow prady maleje jeszcze nizej.


  
 
Mi przestał ładować jak odpiąłem licznik. Może gdzieś tam kabelek nie trzyma?
ale moja opcją sie nie przejmuj. Mało prawdopodobne.
  
 
Może prąd wzbudzana nie dociera do alternatora
  
 
Cytat:
12 z groszami-po zaczeniu odbiornikow prady maleje jeszcze nizej.


Więc nie masz ładowania żadnego.

A sprostujcie mnie jak się mylę - weź żarówkę i sprawdź czy masz prąd dochodzący do alternatora przy włączonym zapłonie. Powinieneś mieć prąd do wzbudzenia alternatora. Jeśli go nie masz to leć po schemacie instalacji i posprawdzaj czy ci się gdzieś przewód ze złączki nie wypiął (w TD bodajże przy chłodnicy masz kostkę np), bezpiecznik albo jeśli jest przekaźnik ( bo nie wiem) od wzbudzenia.
  
 
jutro wymienie przewody ktory wychodza z alternatora (jeden gruby i dwa cienkie)
bo mam drugie takie same-chodz pewnie nic to nieda.

sprawdze wtyczki w komorze silnika,oraz moze zerkne do przewodow od licznika.

caly czas zastanawia mnie to ze kontrolka od ladowania gasnie po odpaleniu.
  
 
Cytat:
2007-11-02 21:47:54, escortdriver pisze:
caly czas zastanawia mnie to ze kontrolka od ladowania gasnie po odpaleniu.



to chyba tak powinno być, a ten altek co teraz masz to jest nowy? czy nowa używka?
  
 
Cytat:
2007-11-02 21:57:21, lukasino pisze:
to chyba tak powinno być, a ten altek co teraz masz to jest nowy? czy nowa używka?


uzywka wyciagnieta ze sprawnego essa(czyli takiego co mial ladowanie)

chodzi mi o to ze kontrolka gasnie a napiecie na aku to 12 lub ponizej-czyli niema ladowania
  
 
to naprawdę dziwne pewnie jakaś pierdoła najlepiej do elektryka podjechać pasek wieloklinowy masz dobry?
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:04:33, lukasino pisze:
to naprawdę dziwne pewnie jakaś pierdoła najlepiej do elektryka podjechać pasek wieloklinowy masz dobry?


pasek dobry zreszta dzis naciagany przy wymianie
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:05:34, escortdriver pisze:
pasek dobry zreszta dzis naciagany przy wymianie



może masy nie ma
  
 
Cytat:
2007-11-02 21:47:54, escortdriver pisze:
jutro wymienie przewody ktory wychodza z alternatora (jeden gruby i dwa cienkie) bo mam drugie takie same-chodz pewnie nic to nieda.


to az tyle masz tam kabli? tez mam diesla a z alternatora wychodza tylko dwa przewody no ale ja mam ladowanie 14.4V
moze u ciebie ktos zle je podpial? (jak one powinny byc podpiete znajdziesz w watku zalozonym przeze mnie)
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:09:05, lukasino pisze:
może masy nie ma


znaczy sie cos konkretniej prosze?

sorki ze tak wypytuje ale chce miec jak najwiecej opcji ktore jutro sprawdze-bo zaczynam miec dosc lezenia pod autem
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:12:17, escortdriver pisze:
znaczy sie cos konkretniej prosze? sorki ze tak wypytuje ale chce miec jak najwiecej opcji ktore jutro sprawdze-bo zaczynam miec dosc lezenia pod autem



altek ma masę z silnika, ale to też odpada nie paliłby gdyby silnik nie miał masy,sprawdź kabel który idzie od rozrusznika do aku, po drodze też jest przykręcony do bloku, powodzenia w każdym razie .


[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-11-02 22:20:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2007-11-02 22:31:16 ]
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:14:01, lukasino pisze:
altek ma mase z silnika ale to chyba też odpada to byl wtedy nie palił gdyby silnik nie miał masy to nie wiem powodzenia w każdym razie.



zawsze mozna 'dolozyc' dodatkowa mase do obudowy alternatora, moze cos pomoze.

ps. Jak ci sie uda rozwiazac problem, napisz co bylo nie tak.
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:15:54, edmund47 pisze:
zawsze mozna 'dolozyc' dodatkowa mase do obudowy alternatora, moze cos pomoze. ps. Jak ci sie uda rozwiazac problem, napisz co bylo nie tak.


a u Ciebie niebieski kabel gdzie byl przerwany? w ktorym miejscu? bo zastanawiam sie czy wtyczka niebieskiego kabelka jest oki-jutro pewnien wymienie cale przewody od alternatora