Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DrDeath 126p Bulowice | 2007-12-31 11:47:19 Kaza ma racje seryjny wał z malucha lepiej sie wkreca niz z bisa kto nie wiezy prosze spróbowac,(jakby tak nie było to by nie utwardzało sie seryjnego wału tylko dawało z bisa), Seryjne wały powyzej 7500-8000 nie wzmocnione lubia pękac, zbisa ze wzgledu na ich komstrukce wytrzymuja wiecej,
Co do rozwierta i podwojenia mocy ![]() ![]() Do 800 to juz wyzsza szkoła jazdy nie wielu udał sie ten projekt zeby w miare miał zywotnosc, pierwszy problem jest z blokiem trudno zmiescic tam takie cyl i trzeba blok spawac, zle pospawany lubi sie krzywic(nie współosiowosc panewek) tzreba umieec odchudzic ukłąd Korbowo-Tłokowy i wywazyc wszystko, tu juz wał zbisa bo przerwa miedzy cyl nnie puszcza przeciwage seryjnego wału |
![]() polko olszyny | 2008-01-01 21:34:57 mam takową żywą nadzieje ![]() |
![]() MikeVTi F&F Sympatyk zielona rally żaba Dulowa | 2008-01-02 06:32:24 @polko, z których olszyn jestes ? |
![]() mateuszc F&F MEMBER 126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2008-01-02 10:06:26
małopolskie ![]() |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2008-01-02 10:35:01 Jeśli znajdziesz cylindry i tłoki to rób 800 kompleksowo to koszt ok 1000zł Moja 800 przejechała bezawaryjnie 12kjs jest to silnik srednio obrotowy max 5500obr miał wałek 385/760 i rwał od wolnych do końca ale na prędkości to słabiutko czyli momentu dużo. Silnik idelany na kręciołki itp. Na Super OS już przydało by sie coś innego. Teraz buduje nowy taki silnik na korbach z VW, cylindry nowe i tłoki z meksyku, głowica standardowo obrobiona na zaworach cc. Gaźnik dellorto phb 34 lub wtrysk. Wałek seria fazowana, zewnetżny filtr oleju i lub chłodnica. I broń boże niespawać bloku!! |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2008-01-02 11:30:12
mialem 800, sam jej nie robilem, ale dorabialem chlodnice i powiem szczerze, ze bez chlodnicy nie da rady raczej, probleme nie jest nawet wieksze grzanie przez wieksza moc, ale banalna zbyt mala przestrzen pomiedzy cylindrami co skutecznie utrudnia chlodzenie (zostaje pare milimetrow co wyjatkowo dobrze dlawi przeplyw powietrza). |
![]() RUFF 126p i.e Poznań | 2008-01-02 11:59:17
Bez urazy ale twoja 800 szybko wywineła kopyta dotoczyła sie do pń kilka km po mieści ciśnienie oleju znikło w tajemniczy sposób szkoda że niemiałem jej okazji oglądać od wewnątrz, chłodnica taż była w kiepskim miejscu zamontowana a szkoda bo wyglądała na profi. A co do spawania to moim zdaniem wiecej problemu z tym jak pożytku koszta duze a z wytrzymałością różnie, żeby to zrobić profi to naprawde trzeba mieć głowe i póżniej honować otwory pod panewki na maszynie a nie recznie papierem. Jeśli nieoczekuje sie od 800 kosmicznych orbotów to jest to wytrzymały i mocny silnik pewnie z przełożeniami z bisa lepiej sprawował by sie na trasie tudzież na szybszych kjs-ach. |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2008-01-02 14:12:18
![]() ![]() |
stachu_poznan Prawie jak diesel... ... poznan | 2008-01-02 15:04:12 przejechalem sie tym po prostej 100m i cisnienie umarlo, przyczyny nie znam... moze to moj dotyk... ![]() |
![]() polko olszyny | 2008-01-02 15:49:58 aha to już coś ![]() Co do chłodnicy to zastanawiało mnie gdzie najoptymalniej się wpiąć bo na jednym ze zdjęć silnika 650cm3 chłodzonego cieczą zauważyłem te dwie rurki wyprowadzone na dole , chyba do chłodnicy prawda ??? jeśli tak to czy przynosi to jakieś kożyści czy nie kombinować i wpiąć się klasycznie w zaślepke po drążeniu i tylną pokrywe oto zdjęcie http://www.fiat-furious.pl/galeria_php/galeria.php?zm=16&z=16&ver=1 aha, a myślał ktoś czy dałobysie zastosować tłoki od poloneza 1,6 ? ciekawe jaką ma średnice sforznia ... |
ISO-lator F&F Sympatyk Fiat 126p x3 Tomaszów Maz. | 2008-01-02 18:55:31 Ciśnienie wychodzi z dekla rozrządu, a dokładniej z pompy oleju, a powrót to może być i w tą zaślepkę, może być do miski, może też być do dekla zaworów, ale chyba najodpowiedniejszym miejscem jest zaślepka, bo tam układ straci najmniej ciśnienia, gdyż tam olej wraca na panewkę wałka rozrządu. |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2008-01-02 19:03:31 silnik stracił ciśnienie na wałku po pomiarach , pierścień rozporowy też był w bardzo kiepskim stanie , wałek wyglądał jak by był z masła robiony, generalnie chłopaki 800 to zło !!!! ;d Jeżdże teraz na mojej 690 ccm i polecam taką pojemność ![]() |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2008-01-02 20:22:34 To ze ci sie 800 rozjechala, nie znaczy ze jest zla. Denior z Polo, ktorzy jako pierwsi zrobili 800 jezdza na nich do dzisiaj - Polo z przerwami, Denior codziennie i jakos dzialaja. Malo tego nic sie z nimi nie dzieje, a budowana jest juz kolejna. Wiec odradzanie robienia 800 jest nienajlepszym rozwaizaniem, jednakze jak ktos nei wie jak sie do tego zabrac, to niech lepiej sobie odpusci.
I blok MUSI byc pospawany. |
![]() jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-01-02 21:04:33 zuraw czemu twierdzisz ze musi? Pekl wam? Drugie pytanie - co decyduje ze 800 ma byc niskoobbrotowe? Czy dwa kanaly dolotowe, duze zawory, odpowiedni walek nie spowodowaly by "wysokoobrotowosci"? |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2008-01-02 21:21:29 moze waga gratów 800ccm? |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2008-01-02 21:33:24 To ze blok musi byc pospawany jest spowodowane bardzo cienkimi sciankami po rozweircaniu ppod cylindry z garba. Kiedys doswiadczalnie jednego bloku nie pospawali no i sie wysralo - pekl blok, cos sie pokaszanilo i generalnie trzeba bylob budowac drugi silnik.
Jesli ma to byc dobrze zrobiona 800, czyli taka, jaka robia chlopaki w Kraku, to nowy blok obowiazkowo, jego obrobka od A do Z ze spawaniem i honowaniem wlacznie, nowe graty i wtedy bedzie jezdzic. Tak byly robione poprzednie i jest przygotowywana kolejna. Widzac na podlodze ilosc nowych gratow zbieranych od dluzszego czasu przez kumpla, zaryzykuje stwierdzenie, ze bedzie to kolejny silnik, ktory zrobi duzo kilometrow bezawaryjnie. O nowym wale do Bisa i wszystkich panewkach wspominac chyba nie musze. |
![]() cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2008-01-03 08:43:34 Żuraw jeżeli te nowe panewki główne są aluminiowe to wcale bym tak optymistycznie nie patrzył w przyszłość jak Ty ![]() |