Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2008-03-04 16:02:07 ludzie jakie spawanie?! jakie podgrzewanie?!
przecierz jak podgrzejecie śrubę to się rozszerzy i jeszcze bardziej zakleszczy! na śruby które niedają się odkręcić trzeba tak: porządnie oczyścić z rdzy łeb śruby i miejsce w pobliżu, lekko ale troche więcej niż raz czy dwa opukać niedużym młotkiem, chodzi o to żeby przez śrubę przeszły wibracje i poruszyły ewentualne miejsca gdzie gwint mógł przyrdzewieć, kilka razy po trochu pryskamy WD40 lub innym tego typu środkiem w miejsce gdzie łeb śruby styka się z miską, odczekujemy z 15-20 minut, bierzemy solidny kluczk oczkowy, i tylko oczkowy żeby nierozwalić łba śruby, próbujemy odkręcić, w razie niepowodzenia bierzemy "przedłużacz" zakładamy na klucz i próbujemy odkręcić, zaczynamy od krótkie "przedłużacz" i stopniowo bierzemy dłuższe jeśli nadal nie możemy odkręcić, jeśli dojdziemy do 1m przedłużacza dalej nie ma co brać dłuższego bo to nic raczej nie da, wtedy powtarzamy czynność z opukaniem WD40 i poownie po chwili odkręcamy, w końcu się odkręci, jeszcze żadna śruba się temu nieoparła ;] dla tych co już zjechali łeb śruby w grę wchodzi imadło którym łapiemy za łeb śruby, lub pularna żaba, francuz czy klucz hydrauliczny do obracania rurami (niepamiętam w tej chwili jego nazwy) |
![]() koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2008-03-04 16:05:17 a ja podjechalem do znajomego mechanika naspawal wieksza nakretke .. trwalo to moze z 3 minuty wlacznie z wjazdem na kanal.. nawet nie myslal bawic sie w opukiwanie
|
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-03-04 16:07:54
...czyli radzisz ,żeby wkręcił całego Escorta do imadła ![]() ![]() ![]() |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-03-04 16:28:57
a jak podgrzeje nie śrube tylko miske na około śruby ? ![]() |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2008-03-04 17:41:59
a co to za różnica? to wtedy materiał miski się rozszerzy i będzie naciskał na korek ;] pozatym jeśli niedaje się odkręci to znaczy że dobrze przylega do miski a metal dobrze przewodzi ciepło, co zatym idzie worek też się nagrzeje ;] troszkę pomyślmy zanim coś zaczniemy robic ;] co do tego imadła: to chyba oczywiste że nie escorta na stół i w imadło tylko bierzesz imdałoidziesz pod escorta, zaciskasz je porządnie na łbie korka i masz za co złapac żeby spróbowac obrócic |
profil-usunięty | 2008-03-04 18:39:16 ale co to za problem zeby odkrecil miske i z miska w imadlo, szkoda zabawy a napewno szybciej by to zrobil niz jezdzenie szukanie gdzie spawaja itp itd
a co do podgrzewaa sruby to nie jest tak dfo konca ze sie metal rozszerzy i bardziej przyblokuje srube, wrecz odwrotnie latwiej bedzie sie wykrecac ![]() [ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2008-03-04 18:40:41 ] |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2008-03-04 18:55:54 to jesli tak naprawiacie samochody to ja w życiu od was niekupię samochodu,
a tych wszystkich mechaników którzy mówią że tak się robi to ja omijam szerokim łukiem, z imadłem nie żartowałem, robiłem tak wielokrotnie w różnych samochodach i nietylko w samochodach i jest to niezły patent bo można naprawdę mocno uchwycic uszkodzoną śrubę, co do rozszerzania: co za różnica że jeden się bardziej rozszerzy a drugi mniej skoro miska się rozszerzając będzie napierac na śrubę a śruba na miskę!!! proponuję zajżec do książek z liceum i troche odświerzyc wiedzę z fizyki do wiadomości WD40 jest środkiem aktywnym i wierz mi że wejdzie w szczeliną nawet "pod górę" jak to nazywasz, jest to środek penetrujący który właśnie potrafi dostac się w szczeliny pod górę |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-03-04 19:11:40 kolego dzikuspl ,zdziwiłbyś się jakie śruby odkręcałem poprzez podgrzanie palnikiem ,jest to najlepszy i sprawdzony sposób na odkręcenie nieodkręcalnej śuby |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-03-04 20:36:37
Ojejku ![]() ![]() A tak poważniej to naprawdę nigdy nie słyszałeś że zapieczone śruby najlepiej odkręca się tym sposobem??? A zamiast imadła wymyślono coś lepszego, specjalny klucz z zaciskowymi szczękami (nie mylić z kluczem francuskim do rur). |
![]() karbar Sympatyk FEFK ![]() Escort Cabrio Wrocław | 2008-03-05 00:01:26
Mój ojciec podczas ostatniej zmiany oleju zostal poinformowany, ze sruby nie odkreca, bo moga ja zniszczyć - była źle nakręcona czy coś. Wyssali olej od góry. O ile dobrze kojarze zrobili to we Wrocławiu na Nasypowej (koło placu targowego na ZIelińskiego). |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-03-05 00:06:41
jak może naciskać skoro się rozszerzy ?? przeczysz sam sobie. Nagrzewasz miske dookoła korka i nie ma bata, metal miski się rozszerzy bardziej nic korek i da rade odkręcić. Ciekawe, że jak nie moglem odkrecic nakretki półośki to podgrzanie nakretki na czerwono wystarczyło, żeby ja lekko odkręcić..... przecież półośka też się wtedy nagrzewała ?? sęk w tym, że nie tak mocno jak nakrętka. [ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2008-03-05 00:07:26 ] |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-03-05 00:13:08
tylko, zauważ, że poluzuje się łączenie śruba-miska na gwincie i wtedy odkręcisz bez problemu bo to właśnie ono stanowiło największy opór.......... IMO skoro masz no olej do wymiany to zamiast jeździć po mechanikach brałbym palnik, podgrzał gada i w 5 min mam problem z głowy. |
![]() DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2008-03-05 00:17:29 Przy podgrzewaniu zapieczonej śruby nie chodzi o to, żeby zmienił się wymiar jednej czy drugiej części, ale o to, żeby ten ruch pęcznienia przy podgrzewaniu i kurczenia przy ochładzaniu wzruszył zapieczoną i zakleszczoną rdzę, brud i utlenioną powierzchnię gwintu.
Zmiana wymiarów przez podgrzewanie i/lub chłodzenie ma większe znaczenie przy montażu pasowań "ujemnych": wieniec koła zamachowego, sworzeń w tłoku, łożyska, koła pasowe itp. Podobny efekt do podrzewania daje popukanie w śrubę młotkiem. Jak to mawia mój znajomy ślusasz: "bicie każdemu pomaga" |
![]() Durex Sympatyk FEFK Red Arrow Mielec | 2008-03-05 00:27:46 nic nie powinno sie niby stac...ale ogrzewanie palnikiem miski olejowej dosc slabo widze ![]() kiedys na wschodniej granicy kierowcy TIR'ow rozpalali ogniska(zapewne takie male) pod miskami olejowymi zeby odpalic samochod na duzym mrozie-niewiem czy slyszeliscie ale kilka wybuchlo i sie spalilo jak wiadomo wyjatek powtwierdza regule co poniektorzy z was pisza ze spawali badz ogrzewali palnikami...chwala wam za to ze sie udalo i wszystko jest ok - ale jak by walnęło, to raz a porzadnie jest duzo sposobow na odkrecenie sruby ktora nie chce wyjsc, ale spawanie badz palnik do miski olejowej... [Edit by Wojo - wulgaryzm - uważamy na to co piszemy i w jaki sposób - tym razem na dobry początek - OSTRZEŻENIE] |
![]() Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2008-03-05 09:41:49
Co miało by być nie ok ???? Jak przy spawaniu na zewnątrz miski może się coś stać w środku niej??? Dlaczego nic sie nie dzieje jak silnik pracuje ??? Olej sie pali wybuchowo ??? Nie straszcie faceta ![]() |
![]() Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy | 2008-03-05 10:14:05 Durex, wyedytuj posta.
A poza tym rozpalenie ogniska pod samochodem to nie to samo co podgrzanie śruby palnikiem przez parę sekund ![]() Osobiście klepnąłbym parę razy młotkiem, albo naspawał coś na starą śrubę. [ wiadomość edytowana przez: Janek-S dnia 2008-03-05 10:31:24 ] |
![]() bzikol Sympatyk FEFK MMK IV Warszawa | 2008-03-05 10:17:43
i tutaj nie w każdym samochodzie jest to taka łatwa sprawa aby wyjąc miskę aluminiową w MK7 to trzeba wyciągać skrzynię biegów - ponieważ jedna ze śrub mocujących miskę znajduję się pod kołnierzem skrzyni ... a co do kwestii uderzania w śrubę to trzeba uważać aby nie rozwalić przez przypadek miski - dotyczy się to miski aluminiowej ... metalowa się najwyżej odkształci - ale i tutaj trzeba uważać aby nie uszkodzić gwintu od korka ... |