MotoNews.pl
10 Skrzynia mtx 75 a zwykla ib5 roznice i wersje (211931/45) - Strona 2
  

Skrzynia mtx 75 a zwykla ib5 roznice i wersje - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No dobra a wiec radzisz spuscic ile sie da i zalac takim jak powinien byc? Pomyslalem tez nad strzykawka z wezykiem co by jak najwiecej odessac, pozatym gdzie w essim jest korek wlewu? tu od przodu, jest cos co przypomina korek ale wole sie zapytac, aha i co powiecie o hipolu 75w90 semi syntetic? kosztuje ok 18 zl/ litr, warto?
Fordowskiego na pewno nie kupie bo 44zl/litr to przekracza moje aktualne mozliwosci, gdyby naprawa byla zaplanowana powiedzmy na po wakacjach to owszem ale teraz po prostu nie mam kasy na tak drogi olej, a Co powiecie o Elf'ie?
Pozdrawiam!!!
  
 
do zwyklej skrzyni, jak spuscisz wejdzie max 2 litry (tyle zeszlo u mnie)
korki spustu i napelniania sa (chyba torxy)
u gory bedziesz mial jedna srube wedlug ktporej wlewasz olej, ma byc minimalnie nizej poziom oleju niz otwor tej sruby
  
 
Nie laej zadnego hipolu . Kup Shella odpowiedniej lepkosci bedzie tanszy od fordowskiego ale pewnie nie gorszy.
  
 
Cytat:
u gory bedziesz mial jedna srube wedlug ktporej wlewasz olej, ma byc minimalnie nizej poziom oleju niz otwor tej sruby


A to poziomu sie nie sprawdza po otworze korka wlewowego?
Ok kupie jakiegos shella ale jezeli nie zleci caly olej to troche zostanie tego starego, a ja nie wqiem co to za olej, czy jak sie zmiesza to sie nic nie stanie zakladajac ze to jakis atf??
Pozdrawiam!!!
  
 
Wita sorry ze nie na temat ale potrzebuje tytuł bass testu wiem ze grały w nim skrzypce i tylko tyle ;p

jak ktos wie to HLp DZIEKI !! ;]
  
 
Cytat:
2008-05-04 21:54:43, KriIsS pisze:
Wita sorry ze nie na temat ale potrzebuje tytuł bass testu wiem ze grały w nim skrzypce i tylko tyle ;p jak ktos wie to HLp DZIEKI !! ;]


bez komentarza
niektorym ten weekend chyba sie dluzy

tak sprawdza sie wedlug tej co sie wlewa...
spokojnie, na pewno masz olej od poczatku ten sam, wiec zadnego atf nie bedzie(za rzadki)
zreszta jak bedziesz spuszczal to zobaczysz, ale gwarantuje, ze bedzie gesty
  
 
Cytat:
2008-04-30 09:05:41, jerico pisze:
No i właśnie to oznacza, że nie masz mtx-a.

Raczej oznacza, ze ma IB5
  
 
Właśnie jestem na etapie wymiany skrzyni i kupiłem olej Mobila (22/litr). Gość w sklepie mi polecił, sprawdzaliśmy w katalogu, oznaczenie: EP SAE 80. Przed chwilą poczytałem w WKŁ i piszą to samo. Ilość 3,1 (do IB5), skrzynia bez obsługowa, okresowo (co 20kkm) tylko kontrola poziomu na 2-3mm poniżej korka wlewu.

Mam jeszcze pytanie: jak będe spuszczał olej ze skrzyni to wiadomo, że mi wszystko nie zejdzie, czyli na dolewkę nieco mniej niż deklarowane 3,1. Ja mam skrzynię bez przegubów więc raczej muszę się liczyć z tym, że skrzynia jest pusta? Jak ją obracam to nawet nic nie kapnie. I jeszcze jedno tak dla uzupełnienia, czy jeśli nie spuszczę wszystkiego, a nie wiem co tam było nalane to czy tego typu oleje są mieszalne, co by mi się nie zwaźyło i co bym nie musiał jeszcze raz wymieniać, albo co gorsza żebym nie musiał nowej skrzyni kupować.
  
 
ja jak u siebie wymienialem olej to potem weszlo ok 1.9 litra
na reszte pytan nie odpowiem, bo nie wiem
  
 
Cytat:
2008-05-04 22:33:11, R_O_Y pisze:
Właśnie jestem na etapie wymiany skrzyni i kupiłem olej Mobila (22/litr). Gość w sklepie mi polecił, sprawdzaliśmy w katalogu, oznaczenie: EP SAE 80. Przed chwilą poczytałem w WKŁ i piszą to samo. Ilość 3,1 (do IB5), skrzynia bez obsługowa, okresowo (co 20kkm) tylko kontrola poziomu na 2-3mm poniżej korka wlewu. Mam jeszcze pytanie: jak będe spuszczał olej ze skrzyni to wiadomo, że mi wszystko nie zejdzie, czyli na dolewkę nieco mniej niż deklarowane 3,1. Ja mam skrzynię bez przegubów więc raczej muszę się liczyć z tym, że skrzynia jest pusta? Jak ją obracam to nawet nic nie kapnie. I jeszcze jedno tak dla uzupełnienia, czy jeśli nie spuszczę wszystkiego, a nie wiem co tam było nalane to czy tego typu oleje są mieszalne, co by mi się nie zwaźyło i co bym nie musiał jeszcze raz wymieniać, albo co gorsza żebym nie musiał nowej skrzyni kupować.



jeśli masz skrzynie bez półosek to i tak olej ci nie wyleci,skrzynia nie ma także korka spustowego,olej spuszczasz przez taki niby"korek"(niewiem jak to się fachowo nazywa) i na pewno wszystko ci nie wyleci chyba że wyjmiesz skrzynie i ją obrócisz tak by wszystko wyleciało


[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-05-04 23:06:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2008-05-04 23:06:39 ]
  
 
Zmieniam skrzynię, więc tą którą będę wkładał mogę sobie obracać do woli. Myślałem, że jak są wyjęte przeguby to skrzynia jest pusta, bo przecież w mechanizmie różnicowym jest ten sam olej co w skrzyni, na zasadzie naczyń połączonych olej wypełnia znaczną (dolną) część skrzyni. Dlatego wywnioskowałem, że jak nie ma przegubów to skrzynia może być pusta. Obracałem ją we wszystkie strony i nawet kropli nie uroni. Ci co ją wyrywali z dawcy musieli wylać i to właśnie przez otwór po przegubie bo są ślady po oleju a widać, że żaden korek (niby-korek) nie był wykręcany.

Pytanko: Czy napełnianie skrzyni odbywa się za pomocą "strzykawki" bo otwór kontrolny jest chyba niewielki i umieszczony niezbyt dogodnie do napełniania? Może butelka i jakiś wężyk? Jak to robiliście? Przy nalewaniu powietrze musi ujść ze skrzyni, którędy skoro kontrolka jest najwyższym punktem w skrzyni (możliwym do odlecenia).

Po zamontowaniu skrzyni, naleje oleju zgodnie z wytycznymi (2-3mm poniżej wlewu) i zrobię parę metrów na próbę po czym wrócę nad kanał i zrobię kontrolę, w razie potrzeby uzupełnię. Dobry tok myślenia?
  
 
ja wlewałem z kanału przez strzykawke z wężykiem innej opcji nie ma,ale jak masz skrzynie u góry to możesz wlać normalnie przez lejek
  
 
A wiec panowie temat oleju pozostawiam na potem bo dzisiaj znalazlem chwile wolnego kanalu na moje autko i po godzinnej walce z korkirm (jakis palant pozostawil w nim klucz a raczej resztki) okazalo sie ze stan oleju jest i oliwka wygladala jak dopiero co wlana czysciutka, piekny zoltawy kolorek, myslalem ze jest czerwony ale to tak tylko wygladalo przy tym wycieku, uszczelka zamowiona i jeszcze korek musze zamowic sprawe brakuy olej wykluczylem a wiec to nie przez niego ta 3i 4 tak haczy troche a wiec co moze byc z tym?? przestawiony drazek wybieraka biegu czy raczej synchronizatory i ogolne zuzycie skrzyni??
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2008-05-05 19:55:08, dulin7 pisze:
A wiec panowie temat oleju pozostawiam na potem bo dzisiaj znalazlem chwile wolnego kanalu na moje autko i po godzinnej walce z korkirm (jakis palant pozostawil w nim klucz a raczej resztki) okazalo sie ze stan oleju jest i oliwka wygladala jak dopiero co wlana czysciutka, piekny zoltawy kolorek, myslalem ze jest czerwony ale to tak tylko wygladalo przy tym wycieku, uszczelka zamowiona i jeszcze korek musze zamowic sprawe brakuy olej wykluczylem a wiec to nie przez niego ta 3i 4 tak haczy troche a wiec co moze byc z tym?? przestawiony drazek wybieraka biegu czy raczej synchronizatory i ogolne zuzycie skrzyni?? Pozdrawiam!!!



Praktycznie może być i jedno i drugie. Na początek oczywiście bym pokombinował przy ustawieniu wybieraka skrzyni. Oczywiście obowiązkowo kontrola poduszek zawieszenia zespołu napędowego. Zużycie spowoduje zmianę położenia względem lewarka zmiany biegów.

Ze skrzyni którą będę wkładał wycisnąłem deko oleju i jest on koloru zielonkawego.
Operacja wymiany miała być dziś ale mechanik mnie zawiódł z lekka (3 promile)


[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-05-06 00:33:41 ]