Części polskie czy rosyjskie?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale nie chodzi mi o gotowy nowy wyrob, tylko o czesci do starego. Jak GM przestawi produkcje na nowy model to zabraknie oryginalnych czesci do starego. Sprobuj juz teraz kupic cos do starszej wersji Nivy sprzed 93r. (najchetniej klape bagaznika w cenie nieprzekraczajacej wartosci calego samochodu ). Z twoim modelem niedlugo moze byc podobnie... ...obym sie mylil.
  
 
Cytat:
Sprobuj juz teraz kupic cos do starszej wersji Nivy sprzed 93r. (najchetniej klape bagaznika w cenie nieprzekraczajacej wartosci calego samochodu ).


To moze bys tak cabrio zrobil z Twojej Nivy i dal sie przejechac kolezkom? Ponadto, to zawsze mniej czesci potrzeba do tego ...
 
 
Cytat:
2003-07-30 13:23:12, Przemek67 pisze:
To moze bys tak cabrio zrobil z Twojej Nivy i dal sie przejechac kolezkom? Ponadto, to zawsze mniej czesci potrzeba do tego ...


A wiesz, ze o tym myslalem . Ale poczekam jak bede mial garaz, bo nie chce z Nivki basenu robic
  
 
Wracając do czesci , a raczej do materiałow eksploatacyjnych.Dziś zauwazyłem w sklepie geant w krakowie nowe filtry oleju włoskiej firmy TUTELA , opatrzonych równierz znaczkiem znanego producenta gaźników firme weber-WEBER.Są do wszystkich modeli ładzianek.Kupiłem więc do swojej 2103. Numer katalogowy do wszystkich modeli łady (również samara) to 30 , a cena 12,90. wiem ,ze akurat filtrów na rynku nie brakuje - ale to taka. ciekawostka.
I jeszcze jedno jest tak firma NK (ze Szwecji) kiedyś przeglądnąłem sobie kaltalog i znalazłem tam równierz cos do łady: tarcze hamulcowe ,sprzęgła i amortyzatory. Ceny- dosc wysokie , a firma chyba mało u nas znana .Ale chyba dośc dużo maja czesci do wszystkich marek samochodów jako zamienniki a wsklepie był spory ruch wiec może nie jest to złe.Znacie to NK????
Pozdr
Paw
  
 
NK nie znam, ale tarcze do Lad robi tez Brembo. Numer katalogowy do Nivy to: 08.3939.10. A firmy chyba nie trzeba przedstawiac...
  
 
W czwartek kupiłem w sklepie w Pile siłownik sprzęgła - polskie rzemiosło. Tandeta jakich mało. Gwinty były dosłownie narysowane, weżyk i odpowietrznik przykręcałem dwoma rękami kluczem nasadowym. Korpus był jakiś krzywy, musiałem dać odpowiednie podkłądki, żeby był w linii z dźwignią sprzęgła. Siłownik był wykonany ze stopu aluminium i wygląda jakby sie miał zaraz rozlecieć. Jakby nie to ,ze chciałem koniecznie jechać na zlot to bym go odniósł do sklepu a tak go założyłem i mam nadzieje, że na nim pojeżdżę. Jeśli ktos będzie kupował, to radzę uważac. Siłownik był zapakowany w folię a w srodku była żółta kartka (karta gwarancyjna) z informacją ,ze to siłownik sprzęgła FSO - Polonez.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Osobiście preferuje ORYGINALNE rosyjskie części, przekonałem się nie raz ze polskie niby wyglądają bardzo podobnie, ale po paru tysiącach klocki zaczynają irytująco piszczeć, stacyjka nie odbija itd..
Z tego miejsca chciałbym zaapelować, iż może możliwe były by zakupy części do naszych ładnych w ilościach hurtowych prosto od producenta?? Z tego co się dowiadywałem formalności nie skomplikowane, cło jest niskie około 4.5%, a przesyłka im większa tym tańsza. Zmierzam do tego, że ta drogą można by kupić wiele nie dostępnych lub bardzo drogich części dotyczy to raczej nowych modeli jak chociażby moich części. Wiele razy wiedziałem ze w sklepie płaciłem o 2 do 2.5 krotności ceny w Rosji a czasami okazywało się ze ten produkt jest np. ukraiński. Mam nadzieje na odzew klubowiczów i opinie na ten temat.
  
 
Ja osobiście używam jedynie części orginalnych. Jestem w tej dobrej sytuacji iż co sobota na tutejszym bazarze jest gość z zaprzyjaźnionego kraju posiadający wszelakie części do ŁADZINEK
  
 
U mnie zbliża się moment wymiany wałka rozrządu.
Jak każdy pragnąłbym taniości, ale i trwałości.
W sklepie pan woła 140 zeta, SORPION wystawia wałek za około 110 zeta.

Mam zamiar kupić też kilka innych pierdółek
(dźwigienki, śruby regulacyjne, jakieś filtry, łożyska półosi, etc.)

No i mam trochę obaw zwłaszcza w temacie w/w elementów rozrządu
(nie wiem czy mogę zaufać SKORPIONOWI).

Na ich przegubach kulistych dolnych się przejechałem.
Rosyjskie wytrzymały średnio ~4tys. km każdy (słownie cztery tysiące).
Kupiłem przegub dolnego wahacza z KROSNa i już
(po przejechaniu 4,5 tys. km) zaczął skrzypieć, a jego osłona jest pęknięta .
W miejsce poprzedniego rosyjskiego po stronie lewej
założyłem przegub polski (Z.P. Dylik) i jest spokój.
Górne też mam polskie, a natłukłem na nich już jakieś 20 tys. i nadal są dobre.

Doradźcie coś w temacie wałka rozrządu.
Może ktoś kupował? Czy można to jakoś wizualnie ocenić?
  
 
Cytat:
2004-09-21 00:07:18, mwarchalowski pisze:
Z tego miejsca chciałbym zaapelować, iż może możliwe były by zakupy części do naszych ładnych w ilościach hurtowych prosto od producenta?? .......... Mam nadzieje na odzew klubowiczów i opinie na ten temat.



OK jestem za!!!!, tym bardziej , że niedługo robię totalny remont i mam długą listę potrzeb...
  
 
Cytat:
2004-09-21 00:07:18, mwarchalowski pisze:
Osobiście preferuje ORYGINALNE rosyjskie części, przekonałem się nie raz ze polskie niby wyglądają bardzo podobnie, ale po paru tysiącach klocki zaczynają irytująco piszczeć, stacyjka nie odbija itd.. Z tego miejsca chciałbym zaapelować, iż może możliwe były by zakupy części do naszych ładnych w ilościach hurtowych prosto od producenta?? Z tego co się dowiadywałem formalności nie skomplikowane, cło jest niskie około 4.5%, a przesyłka im większa tym tańsza. Zmierzam do tego, że ta drogą można by kupić wiele nie dostępnych lub bardzo drogich części dotyczy to raczej nowych modeli jak chociażby moich części.



No cóż, pomysł byłby niezły tyle że całkowicie niewykonalny.
Po pierwsze dla producenta ilości hurtowe to takie że nawet jakby wszyscy w klubie zaczęli remontowac naraz auta to i tak byłoby to za małe zapotrzebowanie
Po drugie, jak dowiedzieliśmy sie na zlocie od naszych gości z Dow-Max-u to AvtoWaz wciąż traktuje dostawy części zamiennych na rynek nieco po macoszemu i mało prawdopodobne zeby chciał z nami w ogóle rozmawiać, chyba że poprzez jakiegoś bardzo dużego odbiorcę - o którego trudno bo każdy hurtownik woli kupowac za grosze jakiś ukraiński czy białoruski chłam.
Po trzecie dowiedzieliśmy sie też że przy zamówieniu części w AvtoWazie obowiązuje system przedpłat - tzn najpierw im sie płaci całą sumę a po jakimś czasie dopiero przychodzi dostawa części

Także nadzieja dopiero w Dow-Max-ie i Damisie (importerze i dealerze Ład na Polskę) - bo myślą o dużym centralnym magazynie części zamiennych od producenta. Z tym że podkreślę - dopiero o tym myślą

Pozdrawiam
Andrzej


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-09-21 21:35:42 ]
  
 
Jedno nie ulega watpliwosci - orygnialne czesci w Ladzie, te montowane w fabryce sa naprawde bardzo trwale i dobre. To trzeba przyznac... Niestety, poniewaz jak juz wiele osob napisalo obecnie dostepne w Polsce zamienniki to najczesciej polskie rzemioslo, ktore wytrzymuje w najlepszym wypadku polowe tego co oryginaly. Od dluzszego czasu rozgladam sie za lepszymi czesciami, ale zamienniki zachodnie sa generalnie dosc drogie, a te polskie znowu tanie, ale jak pisalem wyzej tandetne - i to jest jeden z najwiekszych problemow posiadacza Lady Szkoda, ze nikt nie chce importowac oryginalow z fabryki, ale z drugiej strony rozumiem to - Ład coraz mniej tym bardziej teraz w powodzi zachodniego zlomu
  
 
Wybaczcie pesymizm...
  
 
qcze te polskie zamienniki to zlom .Wczoraj wymienialem przewody hamulcowe i byly tak wykonane ze poprostu szlak czlowieka trafial ,a kiedys mialem przygode z dwururką ktora byla tak wykonana ,ze trzeba bylo ją pociąc i jeszcze raz spawac z modelowaniem bo sie niemiescila w komrze silnika dobrze ,ze wujaszek ma warsztat i umie dobrze spawac
  
 
Kurde, 80% klubowiczów pewnie skusiło by sie na oryginalne przeguby, drążki i zaworki. Jeszcze przewody hamulcowe, klocki, wydechy itp. Z 50 kompletów może by zechcieli przysłać.
  
 
hi
oryginalne czesci do kasyka
zobaczcie mojego posta
na gieldzie klubowej
pzdr dan
  
 
Rowniez jestem za oryginalnymi czesciami..

Moze jak Zax z Agata wyjada na Krym, przywioza w bagazniku i przyczepce troche oryginalnych czesci ) Proponuje zapisy... hihihih

Mozna liczyc sie z tym ze jesli czesci sa zamiennikami beda gorszej jakosci (slabszy material, gorsze wykonczenie), choc nie zawsze..
Ale co oryginal to oryginal..
  
 
Kurde, mam juz dosyc tych cholernych części zamiennych i ich jakości. Dziś kupiłem nowy czujnik ciśnienia oleju i działał całe 15 minut. Niby głupie 5 złotych ale wkurzające. I tak jest ze wszystkim - loteria - zadziała albo nie, a jak zadziała to kiedy się zepsuje.
Jeżeli Dow-Max nie weżmie się na poważnie za sprowadzanie oryginalnych, jakościowych części zamiennych do Ład to mogą tylko pomarzyć o sprzedaży Ład w Polsce.
  
 
Może z tych, co mówią, że do Lady można znaleźć łatwo zamienniki wspomoże mnie jakimś namiarem na sklep, który ma w ofercie szczeki ATE lub Ferrado; ewentualnie Lucasy.
  
 
Cytat:
2005-06-10 17:47:36, mwarchalowski pisze:
Może z tych, co mówią, że do Lady można znaleźć łatwo zamienniki wspomoże mnie jakimś namiarem na sklep, który ma w ofercie szczeki ATE lub Ferrado; ewentualnie Lucasy.



Wrocław:
ul. Armii Krajowej 62

W tym sklepie masz Lucasa za 106 zł i Ferodo za 109 zł. Życze udanych zakupów.