MotoNews.pl
9 Turbo na gazniku ?? (226024/0) - Strona 2
  

Turbo na gazniku ?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W większości przypadków zasilanie turbiny olejem bierze się z trójnika pod czujnikiem ciśnienia oleju, dodatkowo montując w przewodzie przed turbina restryktor o ile ta nie jest w niego wyposażona). Spływ, albo wspawując króciec w miskę ponad lustrem oleju, albo wykorzystując jakiś fabryczny otwór.
  
 
Gaźnik jest zawsze jeden i ten sam, każdy działa tak samo. Gaźnik działa na zasadzie różnicy ciśnienień i tyle nie ma jako takiego nad i podciśnieniowego. W turbo jest jedynie taka różnica że są 3 ciśnienia i na dodatek jedno jest zmienne co wymyga pewnych zmian konstrukcyjcnych ale gaźnik i jego zasada działania jest taka sama.
  
 
Wiedza i srodki juz mniej wiecej skompletowane zostalo do kupienia pare gratow i zrobienie dobrego dolotu zrobienie wydechu i polaczenie wszytkiego.Powoli wszystko sie uklada jak klocki lego Jeszcze raz wielkie podziekowania dla PG za niezbedna wiedze jaka mi przekazal pozdrawiam
  
 
Jestem nowym użytkownikiem togo fora i na początek chciałem się przywitać i odnośnie tematu zapytać czy prawda jest że turbina z ropniaka np.1.9D nie nadaje się do benzyniaka ponoć dizel ma większy stopień sprężania i więcej wydmuchuje czy turbo z dizla będzie wystarczająco wydajna dziękuje pozdrawiam Bombel
  
 
turbna z dezla powinna podejśc. tam jest różnica w stosunku wielkości części gorącej do zimnej w porównaniu z benzyną jednak po zapakowaniu takowej turbiny z dezla do Vteca nic się nie stało działało całkiem nieźle. Jednak wszyscy straszyli że to nie będzie działać. wiec nie wiem
  
 
Spalanie gnojowicy daje mniej spalin, dlatego w turbinach od klekotów stosuje się mniejsze WG, przez co po założeniu takiej turbiny do benzynowca, który generuje więcej spalin może powodować problemy z ustawieniem ciśnienia doładowania. Turbina będzie notorycznie przeładowywała, bo WG nie będzie w stanie upuścić nadmiaru spalin. Rozwiązaniem będzie znalezienie części gorącej od wersji benzynowej danej turbiny, albo zewnętrzny WG.
  
 
to też zależy od jakiego klekota tzn od jakiej pojemności silika diesla. Bo jeżeli do 1,6 to wszystko wydoić powinno bez przeładowania itd.
  
 
Turbo dobiera się wg mapy, a nie pojemności diesla z jakiej je wyciągamy.
  
 
Czy turbosprężarka będzie współpracować z gaźnikiem od Trafica 1.7cc Solex 35 SEIA?Pytam,bo niewiem czy to gaźnik nadciśnieniowy czy zwykły.
  
 
Chodzi mi o takiego solexa:
cgi.ebay.co.uk/RENAULT-TRAFIC-CARB-SEIA-SOLEX-NOS-MASTER-%3F-_W0QQitemZ140381964491QQcmdZViewItemQQimsxq20100209?IMSfp=TL100209182001r39583



[ wiadomość edytowana przez: Nowy666 dnia 2010-03-21 20:35:01 ]
  
 
panie jak dla mnie to zwyczajny podciśnieniowy gaźnik.... Reno 5 alpina miała bodajże nadciśnieniowy. taki to sobie możesz zamontować przed turbo... chociaż tez ni jest najtrafniejszym rozwiązaniem.
  
 
r5 alpine turbo , jeśli o tym samym rozmawiamy to miała podciśnieniowy gażnik przed turbiną , gdzie turbina zasysała przez niego mieszankę
  
 
Do dellorto i webera można dostać fabryczne zestawy modyfikujące pod zasilanie blow thru.


p.s.
tu masz linka do racingforum z fabrycznym turbo carburatori dellorto DHLA45M
  
 
Kania mógł byś pokazać taki zestaw modyfikujący???
  
 
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=1&PartsectionID=62