MotoNews.pl
2 "pluje olej przez odme" (228544/45) - Strona 2
  

"pluje olej przez odme" - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja sie dołanczam do tematu chodzi mi o przyczyny cofania oleju przez własnie odme ,dlaczego sie tam robi az takie podcisnienie wiem niby prosty temat i akurat powininem go miec obcykanego ale nie mam i prosił bym by to było bez gdybania oki pany nie pisze jaki silnik chce wiedzie ogólne zasady działania i choroby.
  
 
Myśle ze czaisz troche ogólna zasade działania.
W silnikach 16V Wąż połączony z filtrem ma za zadanie zasysać swierze powietrze do wnetrza silnika(recyrkulacja spalin/przewietrzanie skrzyni korb), A przez zaworek kol. ssacy wciaga sobie już zm,ieszane spalin z powietrzem i dopala, i tak na okrągło, ale tam nie ma odmy, i jesli pcha olej do filtra, swiadczy to o uszkodzonym zaworku, gdyz kol. ssacy nie ma mozliwości zassaania spalin ze skrzyni korb. wiec podcisnienie ze skrzyni wypycha czesc spalin z olejem spowrotem, lub przewód od zaworka do kol. ssacego jest zapchany, ewentualnie jesli silnik, jest na wykonczeniu, to zbyt duże podcisnienie, nie MIESCI się przez zaworek i czesc pchana jest na zewnątrz, w tym przypadku do filtra.
Tak po krótce.

Znowu w CVH, jest troszke inna zasada, ,gdyz odma jest połączona z filtrem i z pokrywą silnika, no i z kol. ssacym, ale nie ma tam zadnego obiegu jak w 16V.
No i własnie odma przez ten cienki przewód wciąga spaliny ze srodka silnika, i przez malutką dziurkę zasysane są do kol. ssacego.
Przewód od filtra do odmy, ma za zadanie, zmniejszyć podcisnienie, miedzy kol. ssacym-odma a wnetrzem silnika, tak, zeby nie tworzyło sie zbyt duze podcisnienie, gdyz jak wiadomo zasysany byłby także olej, a tak tylko lekkie spaliny sa zasysane, cześć swierzego powietrza i malutkie cząsteczki oleju, ktore zatrzymuja sie na filtrze w srodku odmy.
Jeśli w tym przypadku pcha olej do filtra to albo jest zapchana dziurka w odmie przy cienkim przewodzie, albo sama odma, w najgorszym przypadku wina lezy juz w silniku/przedmuchy
Kurcze mam nadzieje ze to rozumiesz, bo ciezko mi jest wytłumaczyc, pisząc.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-09 23:06:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-09 23:09:31 ]
  
 
jaze a pytałem bo nie mogłem tego zajarzyc teraz juz wiem czemu dzieki magik(pokreciłem silniki myslałem o 16 a robiłem na
  
 
Spoko, słownie łatwiej to wytłumaczyć/pokazac, i sam bardziej rozumiem aniżeli sposobem pisanym/czytanym.
Ale jesli rozumiesz to ok.
  
 
Coś mi się nie widzą te wasze teorie co do 16v. I tak samo stwierdzenie kolegi chalu87 że nie ubędzie 1L/800km przez odmę..

Otóż kolego, ja straciłem przez odmę 250ml oleju przez 10 kilometrów!! To daje jakieś 25 litrów na 1000km. Przyczyna? Pęknięty i wyrwany kawałek ok 2cm pierścienia. Więc tu też widzę to samo. Bo odma w 16v idzie od dekla do filtra powietrza, sam prosty wężyk, żadnej filozofii...
  
 
Cytat:
2009-03-09 23:36:09, yezXR3i pisze:
Coś mi się nie widzą te wasze teorie co do 16v. I tak samo stwierdzenie kolegi chalu87 że nie ubędzie 1L/800km przez odmę.. Otóż kolego, ja straciłem przez odmę 250ml oleju przez 10 kilometrów!! To daje jakieś 25 litrów na 1000km. Przyczyna? Pęknięty i wyrwany kawałek ok 2cm pierścienia. Więc tu też widzę to samo. Bo odma w 16v idzie od dekla do filtra powietrza, sam prosty wężyk, żadnej filozofii...



Yezu, w 16V nie ma odmy, a przewod ma za zadanie doprowadzic powietrze do silnika, role odmy spełnia zawor połaczony z kolektorem ssacym.
  
 
Ten przewód o ktorym mówisz nie ciągnie powietrza a nim dmucha (przy padniętych pierścieniach)


[ wiadomość edytowana przez: yezXR3i dnia 2009-03-09 23:40:10 ]
  
 
Cytat:
2009-03-09 23:39:48, yezXR3i pisze:
Ten przewód o ktorym mówisz nie ciągnie powietrza a nim dmucha (przy padniętych pierścieniach) [ wiadomość edytowana przez: yezXR3i dnia 2009-03-09 23:40:10 ]



Ehh, nie chce mi sie kłocic ani Ci tłumaczyc, wez poczytaj co to przewietrzenie skrzyni korbowej/obieg zamkniety/otwarty, co to odma.
Wtedy zrozumiesz po co ten zawor i po co przewod.
Tutaj co nieco
Przewietrzenie
Dla jasności, zatkaj zaworek od zewnetrznej strony, i przyłoz reke do tego przewodu filtra i daj gazu, pozniej sobie podepnij zawerek i przyłoz reke na wolnych obrotach.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-09 23:50:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-03-09 23:50:56 ]
  
 
Dobra dobra, jest jak jest i to się nie zmieni. Jednak to nie zmieni faktu że koledze wywala olej odmą a mi poleciał tym przewodem w momencie jak straciłem pierścień. Więc chyba jakiś związek jest?!
  
 
Ależ Ty piszesz o problemach przedmuchów, zauważ ze przy sprawnym obiegu jak i dopuszczalnych przedmuchach, tedy nie ma prawa leciec olej, szczególnie w 16V, w 8V sie moze zdarzyc.
Ale jesli pcha olej, to na sam początek musowo sprawdzić i przczyscic całe odp. skrzyni, odmy/zaworki/wszystkie przewody do tego dołączone.
Jeśli po tym nadal bedzie walic olej, to pomiar cisnienia cylindrów sporo tu powie.

Ale Ciekawostka, u mnie w starym silniku 8V pchało równiez olej tak ze nowy filtr po kilku tys, był od spodu cały w oleju.
Umnie całkowicie rozwiazało problem rozebranie odmy, i wywalenie separatora czyli drucianego sitka ze srodka, tak ze po tym nie miałem juz oleju w filtrze, ale ciśnienie na cylindrach równiez nie było za wesołe.
  
 
magik ty mi tu jakimis filozoficznymi slowami tlumaczysz a yezXR3i wytlumaczyl mi to w bardzo prosty sposób i o to wlasnie mi chodzilo.dzieki kolo
  
 
bo jak ktos ma troche pojęcia to zrozumie magika i yezXr3i... a jak ktos nie ma popjecia to niech jedzie do mechaniora na ogledziny
  
 
po co od razu do mechanika jak mozna zapytac na forum
  
 
Jesli nie zrozumiałes zasady działania, to jednak mechanik zostaje
  
 
zrozumialem juz ale czy nie lepiej bylo wytlumaczyc w prosty sposob?? tylko na okolo??
  
 
Cytat:
2009-03-10 21:17:03, grabol24 pisze:
zrozumialem juz ale czy nie lepiej bylo wytlumaczyc w prosty sposob?? tylko na okolo??



A czy przczytałes tekst wczesniej?
Nie da sie tego w prosty sposób wytłumaczyć, napisane masz wczesniej co trzeba przejrzec/wyczyscic/umyc.