MotoNews.pl
  

Yaris błąd P0340 wymiana czujnika wałka rozrządu nie pomaga - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam to samo w avensis 1,6b z 2000r,po czym poznać że rozrząd jest przesunięty?
czy wymiana rozrządu w takim przypadku załatwi problem?

Cytat:
2011-12-08 14:41:01, dydek1 pisze:
Miałem podobnie rzeczywiście wystarczy zdjąć pokrywę i looknąć jeżeli chodzi o wybór pasków to polecam nullhttp://pasynapedowe.net/wszystkie-marki/150-toyota.html

  
 
Cytat:
2009-03-11 00:41:53, Bigelektron pisze:
No ja nigdy nie mialem ambicji byc tanim,za dobra diagnoze trzeba zaplacic ,chociaz to i tak taniej niz czujnik ktory niepotrzebnie wymieniles,ze o sondzie nie wspomne Zlec diagnostyke testerem i test aktywny VVTi. Ale radze najpierw sprawdz ustawienie rozrzadu to nie problem zdjac pokrywe zaworow.




Witaj ja również walczę z tym problemem tzn błędem czujnika położenia wału niestety skończyły mi się pomysły silnik 1.3 sz-fe yaris 2

Silnik po remoncie, 340tys
nowe pierścienie,
honowane cylindry,
głowica zrobiona kompleksowo.
Ciśnienie oleju na zimnym 4 bary na ciepłym ok 1.2,
błąd p0340
oraz błąd regulatora faz rozrządu(brak możliwości skasowania).
Wymieniony regulator,
błędy bez zmian.
Założony nowy łańcuch KPL oraz wymienione koło vvt
(co ciekawe nowy łańcuch ma o pół ogniwa inne oznaczenia niż stary,między kołem na wale a kołem vvt ale składaliśmy go na oba sposoby) ,
bez zmian.
Wymiana sterownika plus imo,
da się skasować błąd regulatora
pozostał tylko błąd p0340.
Po podłączeniu na ciepłym silniku zaworu zmiennych faz silnik zmienia diametralnie pracę ale nie gaśnie,
co jest również ciekawe gdy auto postoi 2 dni i skasuje się mu błedy, to po odpaleniu przez ok 30 sekund nie oświeca się kontrolka silnika i przy pomocy komputera można sterować zaworem zmiennych faz.
Na rozgrzanym silniku zaświeca się od razu i nic nie steruje.
Brak pomysłów

Zębatka z czujnika założona literką F do przodu
Auto zaczyna falować obrotami dokładnie po przekroczeniu 80 stopni

Może masz jakis pomysł Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: 1303mariusz dnia 2016-09-30 16:37:51 ]
  
 
Cytat:
2016-09-30 16:02:19, 1303mariusz pisze:
Witaj ja również walczę z tym problemem tzn błędem czujnika położenia wału niestety skończyły mi się pomysły silnik 1.3 sz-fe yaris 2 Silnik po remoncie, 340tys nowe pierścienie, honowane cylindry, głowica zrobiona kompleksowo. Ciśnienie oleju na zimnym 4 bary na ciepłym ok 1.2, błąd p0340 oraz błąd regulatora faz rozrządu(brak możliwości skasowania). Wymieniony regulator, błędy bez zmian. Założony nowy łańcuch KPL oraz wymienione koło vvt (co ciekawe nowy łańcuch ma o pół ogniwa inne oznaczenia niż stary,między kołem na wale a kołem vvt ale składaliśmy go na oba sposoby) , bez zmian. Wymiana sterownika plus imo, da się skasować błąd regulatora pozostał tylko błąd p0340. Po podłączeniu na ciepłym silniku zaworu zmiennych faz silnik zmienia diametralnie pracę ale nie gaśnie, co jest również ciekawe gdy auto postoi 2 dni i skasuje się mu błedy, to po odpaleniu przez ok 30 sekund nie oświeca się kontrolka silnika i przy pomocy komputera można sterować zaworem zmiennych faz. Na rozgrzanym silniku zaświeca się od razu i nic nie steruje. Brak pomysłów Zębatka z czujnika założona literką F do przodu Auto zaczyna falować obrotami dokładnie po przekroczeniu 80 stopni Może masz jakis pomysł Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: 1303mariusz dnia 2016-09-30 16:37:51 ]


Co znaczy falowac z jakich na jakie obroty.Jakie ma obroty po nagrzaniu odczytane testerem .Jakie jest cisnienie sprezania na cieplym silniku kiedy faluja obroty.Jakie sa luzy zaworowe na zimno.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-10-01 21:51:38, Bigelektron pisze:
Co znaczy falowac z jakich na jakie obroty.Jakie ma obroty po nagrzaniu odczytane testerem .Jakie jest cisnienie sprezania na cieplym silniku kiedy faluja obroty.Jakie sa luzy zaworowe na zimno.


Aaa sprawdz jaki jest dystans kolka z walka rozrzadu do czujnika lub zapnij oscyloskop i sprawdz czy jest sygnal z czujnika walka.Ogolnie to wszystko wskazuje na przestawiony rozrzad.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-10-01 23:20:27, Bigelektron pisze:
Aaa sprawdz jaki jest dystans kolka z walka rozrzadu do czujnika lub zapnij oscyloskop i sprawdz czy jest sygnal z czujnika walka.Ogolnie to wszystko wskazuje na przestawiony rozrzad.



Tak jeden kołek był cofnięty o 0.2 mm i to wystarczyło
problem rozwiązany
Dzięki za podpowiedz

pozdrawiam