[MKV]DIESEL - czy zwalnia Wam rozrusznik przy grzaniu świec? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-01-22 20:52:50, kupiec pisze:
piąte primo poczekaj na znawców posiadających silniki benzynowe na kolejne odpowiedzi bo są bardzo pomocne dla Ciebie.


Ja mam diesla, a ty sugerujesz,że gdy ktoś nie jest kucharzem to nie umie usmażyć jajecznicy?
Cytat:
po drugie primo KTO i GDZIE napisał że nie wolno odpalać auta jeżeli grzeją świece żarowe?


Nawet jak nikt tego nie napisał to jaki jest sens kręcić od razu rozrusznikiem na ZIMNYM silniku? Odpalasz tak przy mrozie -20? Czy jednak grzecznie czekasz az zgaśnie spiralka? Kręcić od razu to mozna,ale na rozgrzanym silniku...

ps. z instrukcji escorta:
Cytat:
Silnik zimny

Przekręcić kluczyk w stacyjce do położenia „II".
Odczekać aż do zgaśnięcia lampki kontrolnej wstępnego podgrzewania silnika.
Wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia i włączyć rozrusznik.
Jeżeli silnik nie uruchomi się w ciągu 20 sekund, należy wyłączyć rozrusznik i po chwili ponowić próbę rozruchu.

Silnik gorący

Włączyć od razu rozrusznik.
Jeżeli silnik nie uruchomi się w ciągu 20 sekund, należy wyłączyć rozrusznik i po chwili ponowić próbę rozruchu.




-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
  
 
Cytat:
2010-01-22 20:52:50, kupiec pisze:
dziwne, ja tak robie i jakoś przy dzisiejszych temperaturach nie ładowałem akuma a jazde mam tylko miejską od 2 miesięcy

po drugie primo KTO i GDZIE napisał że nie wolno odpalać auta jeżeli grzeją świece żarowe?

po trzecie primo jeżeli podczas grzania świec rozrusznik kręci wolniej to skąd wiesz że gdy nie grzeją świece to kręci szybciej? jeżeli podczas rozruchu czy lato czy zima świece się złączają podczas KAŻDEGO rozruchu?

po czwarte primo z tego co mi wiadomo to podczas rozruchu nawet jak kręcisz rozrusznikiem 59s to napięcie na świece idzie przez cały ten czas. można to sprwdzić i mnie poprwić jeżeli się myle



1 - 2 miesiące to niewiele, zobaczymy co będzie się działo później.
2 - odpowiedzi udzielił falcon0 - nie wymaga komentarza
3 - zakręć po usłyszeniu "pykniecia" i się przekonasz czy kręci lepiej czy nie.
4- po "pyknięciu" świece nie grzeją - jeśli nie chcesz uwierzyć, to użyj miernika za 15pln i podłącz pod listwę zasilającą świece i sam się przekonasz.

A zamiast słuchać wymądrzań niektórych, proponuję autorowi poczekać, aż usłyszy pyknięcie przekaźnika i wtedy zobaczyć czy to coś pomogło. I na tym zakończmy wywód teoretyczny z cyklu "u mnie działa".


[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-01-23 10:19:28 ]
  
 
Cytat:
2010-01-22 20:52:50, kupiec pisze:
.... po piąte primo poczekaj na znawców posiadających silniki benzynowe na kolejne odpowiedzi bo są bardzo pomocne dla Ciebie.

a może oni już mieli diesle wcześniej dlatego piszą?
  
 
Cytat:
4- po "pyknięciu" świece nie grzeją



to fakt i miernik niepotrzebny, mi chodzi o to że jak kręcisz rozrusznikiem a nie jak przekręcasz tylko kluczyk.
dziwne że u mnie jak kręce rozrusznikiem (rozrusznik do remontu lub wymiany bo kręci strasznie powoli) nawet jak pisałem 59s to po odpaleni słychać jak po paru sekundach "pyka" przekaźnik świec co świadczy o tym że podaczas kręcenia rozrusznika jest podawne napięcie na świece.
kończe wywody bo jest to źle rozumiane.
poczekamy i zobaczymy czy koledze będzie lepiej autko odpalało, a na pocieszenie napisze jeszcze że idzie ocieplenie to skończą się problemy w dieslach
  
 
Hmm... ocieplenie? Tak, od marca będzie podobno Bo do końca lutego mają być mrozy...