[MK VII] 1.8 TDI Klima nie chłodzi - jakie usterki - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
  
 
Cytat:
2010-07-06 16:00:59, Konrad_kusior pisze:
Odgrzebuję temat Z serwisem klim jestem zielony. Raz na necie wyczytałem że mogą wziąć sprężarkę do "reanimacji". Moje pytanie czy jest takie coś że oni (serwis) mogą sprawdzić czy klima działa (moja nie jest napełniona ), i ile to kosztuje bo w Tarnowie mają za 130 zł napełnienie, diagnoza i sprawdzenie szczelności, a za 70 zł odgrzybienie.


Klimy bez czynnika raczej nikt nie sprawdzi, więc czeka Cię napełnienie. Sprawdź, czy za 130 PLN to jest napełnienie od zera, czy uzupełnienie, bo może się okazać, że policzą sobie jeszcze za czynnik. Ja za uzupełnienie klimy płaciłem w zeszłym roku w Warszawie 99 PLN (promocja była :->). Wyciągnęli stary czynnik, sprawdzili szczelność i zapakowali czynnik od nowa, uzupełniający przy tym olej. Ubytek był minimalny, więc nie dopłacałem za czynnik, ale z tego co wiem niektórzy liczą za to jak za zborze.
Jeśli masz zupełnie pustą klimę to dobrze by było wiedzieć co się stało z czynnikiem. Jeśli instalacja jest nieszczelna, to może warto od razu zapakować czynnik z jakimś markerem, który będzie widoczny w miejscu nieszczelności i to naprawić.

Pozdrawiam
  
 
A jak by zrobili tą diagnostykę
Powiedzieli mi przez gg że oni na tej diagnostyce sprawdzają sprężarkę klimy.

[ wiadomość edytowana przez: Konrad_kusior dnia 2010-07-14 11:36:54 ]
  
 
-Rocky- (S) wyliczył Ci chyba wszystkie możliwości. zacznij eliminować.
ja zacząłbym od sprawdzenia przejść przez presostat (4 styki; 2 rozłącza się jeśli ciśnienie w układzie jest zbyt małe, 2 pozostałe, jeżeli za wysokie - np. ktoś przestrzelił z nabiciem, albo układ jest niedrożny).
następny w kolejności czujnik antyoblodzeniowy
zabawa ze sprężarką na pusto (np. podczas testowego odpalania) może skończyć się jej uszkodzeniem.
może być absolutna bzdura typu padnięty bezpiecznik, poluzowany przekaźnik. ja kiedyś miałem przecięty przewód tuż koło sprężarki (czasami się zastanawiam jakim cudem, skoro jest nieźle zasłonięty....)
  
 
To ja w innym kierunku. Chłopie jak nie wiesz gdzie jest sprężarka od klimy to jak chcesz zdiagnozować uszkodzenie ... Miałeś wcześniej doczynienia z pomiarami? Z jakimś multimerem ?
Pisałem to juz ostatnio w jakimś wątku z radiem samochodowym.
Jak nie wiesz jak to nie grzeb bo zrobisz sobie promocję taką że zakład który bedzie to naprawiał po Tobie, zedrze z Ciebie jak za zboże.. Żaden mechanik nie lubi naprawiać po kimś a doprowadzenie do zgodności ze schematem czy dokumentacja kosztuje wiecej niż sama naprawa. Chłopaki Ci napisali co może być i jesli czujesz sie na siłach to działaj i niech Ci sie uda. Tego Ci życze bo upał straszny ,ale jesli nie wiesz o czym pisał np Rocky to wal do zakładu który się w tym specjalizuje -będzie taniej.
  
 
Cytat:
2010-05-09 00:18:43, -Rocky- pisze:
- awaria czujnika ciśnienia klimy na osuszaczu (sprężarka nie zaskoczy) - awaria czujnika na wężu gumowym idącym do chłodnicy (wentylator nie zaskoczy) - elektryka, urwany, przetarty przewód, bezpiecznik koło aku, bezpiecznik w skrzynce, 3 przekaźniki w skrzynce - zimny lut w skrzynce bezp. (brak dmuchawy i obiegu wew.) - zatarta sprężarka, brak oleju, odczynnika (wiadomo) - rozszczelnienie układu (komplet nowych uszczelek około 60zł)



może być też walnięty przekaźnik wysokiego napięcia co jest przy osuszaczu klimy (występuje tylko w oryginale 300zł)

Pamiętam, że gdy kupiłem swojego essa właśnie to było padnięte.
  
 
Masz na mysli presostat.
A wn w ac nie ma.