Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-07-21 08:19:27 Ale po co mechanika, przeciez japonskie SCP10 się wogole nie psują, sa wsciekle bezawaryjne ... ![]() |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-23 14:34:34 Idea zaoszczęsził bo kupił yariske z klimą , elektryką , ABS , skórzaną kierownicą , dwoma kompletami opon ,Halogenami,dodatkowe CD , alarmem, bagażnikiem dachowym z możliwością odliczania vat za 10,000 zł. gazu spala 7,5 l /100 średnio Więc nawet jak Idea teraz bedzie musiał wyremontować głowice i odłączyć instalacje to uwazam ze warto było kupić . Swoją drogą cały silnik można już kupić za 1000 zł. Dzięki Bigelektronowi za fachową obsługę i pomoc. Sam nie wiem co bedzie lepsze bo różne opinie są o regeneracji głowic. Ze lepiej cały silnik oryginał jak rozkręcać naprawiać skręcać.... Znów muszę liczyć na Bigelektrona ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-24 23:46:25
Tak jak mowilem trzeba wyregulowac jak najszybciej luz zaworowy na pierwszym cylindrze jezeli cisnienie powroci do poziomu pozostalych cylindrow bedzie ok. Jezeli nie to juz co taniej wyjdzie uzywana glowica z robota lub caly silnik z przekladka.Ten w koncu ma juz 180 tys ,to jak 70 letni staruszek moze sie i trzyma ale juz nie poszaleje ![]() ![]() |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-25 08:09:58 Doradca w ASO powiedział wprost że: regulacja luzów zaworowych wcale może nie przynieść efektu bo może się okazać że wypaliły się poprostu zawory lub niewiele im brakuje. Wywali się kasę nowe szklanki a efektu nie będzie .Wtedy głowica do remontu lub wymiany. Zakładając że chciałbym kupić używaną głowicę na co zwrócić uwagę ??? przedział cenowy jest od 200 zł do 1000 za zregenerowaną . W moim sąsiedztwie jest też zakład gdzie regenerują . W poniedziałek się dowiem ile by wzieli.
Sprawdziłem w książkach . Auto ma przejechane teraz 90000 na LPG. Ma dodatkowo zamontowany zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych. Może to go trzyma jeszcze przy zyciu ![]() Ale nie wiem coś Ty tam zrobił Bigelektronie ale yarek werwy nabrał !!! na pewno nie jak 70 latek może 25 ![]() Czytając na forach o przypadkach LPG gdzie gość jeździł Yarkiem 380.000 wymieniając raz całą głowicę . |
![]() rng17 avensis 7a-fe milanówek | 2010-07-25 08:38:20 Ja jestem zdania że silniki przepoławia się w ostateczności ja nawet przy przepalonej głowicy nie bawiłem się w naprawę tylko wymieniłem silnik co do wytrzymałości głowicy na gazie choć inny model toyoty to wiem z praktyki że zawory są bardzo wytrzymałe po 100 i 150 tyś nie było co regulować przy drugim sprawdzaniu padło tylko no następnym razem trzeba będzie trochę poustawiać ![]() |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-25 11:36:13 W tzw międzyczasie dokonalem małych obliczeń :
Zakładając że głowica wytrzymuje 80.000 i ją wymieniamy. Zakładając że średnie spalanie yarisa to 6l/100 km benzyny(4,75 zl/l) więc na przejechanie dystansu 80000 km wydamy 22,800 PLN Zakładając że gazu spali średnio 7,5 na (2,10 zł/l) na 80000km wydamy 12,600 zł Co ok 15 tys km wydamy 70 zł na regulacje gazu i wymiane filterków co daje 350 zł. Pozostałe rzeczy tak jak w aucie benzynowym + przegląd okresowy ok 100 zł droższy czyli 500 zł na 5 lat z założeniem ze zrobimy 80000 km w 5 lat. Podsumowanie : Oszczędność to 9,350 zł teraz odliczmy koszt instalacji LPG którą kupimy ok 2000 zł Zaoszczędzimy zatem 7,350 zł I teraz nieszczęsna nasz głowica którą musimy po przebiegu 80000 wyremontowac bądź wymienić Uśrednijmy 1500 zł . Zostaje nam w kieszeni 5850 zł /80000 km A teraz zakładając że palisz fajki 1 paczkę dziennie za 8,00 to przez 5 lat wydasz na fajki 14,940 zł ![]() To może lepiej nie palić i jezdzić na benzynie ![]() ![]() A jak palisz to LPG ? ![]() hmmmm...... W tych czasach wszyscy szukają oszczędności. Nie wszyscy tez jezdzą autem 5 lat.... Serwisy , mechanicy też muszą z czegoś żyć ![]() Ps . Ja nie palę ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-25 12:04:38
No zawsze przy okazji czyszczenia przeplywomierza wykonuje takich pare zabiegow ktore znacznie polepszaja odczucia co do mocy i jest to moja tajemnica ![]() Pozatym jak na 3 sprawne cylindry to faktvcznie jedzie calkiem niezle. Co do glowicy w autach z VVTi to gdybys jezdzil i nagle spostrzegl ze silnik zaczyna utykac i byloby to np 1-2 tys przebiegu to napewno regulacja zaworow by pomogla.Poniewaz nie wiadomo ile przejechales z niedomykajacym sie zaworem to mozna zakladac ze juz jest po ptokach. Dla np Corolli VVTi po 30 tys na gazie konieczna byla regulacja,bo po 35 juz byl wypalony zawor ,tak bylo statystycznie na instalacjach Vialle i Prince. Co do glowicy ,no coz ...Gdyby auto bylo moje to kupilbym glowice na allegro z malym przebiegiem i z auta bez gazu z tzw gwarancja rozruchowa i dal ja do specjalistycznego zakladu do sprawdzenia pod wzgledem szczelnosci i luzow na prowadnicach zaworowych. Nastepnie wymienil na nowe uszczelniacze trzonkow zaworowych i zamontowal. Glowice z auta bez gazu poznac od razu -luzy zaworowe sa idealne,i nic sie z nimi nie dzialo od poczatku do konca zywota silnika.Uwaga jednak na producenta auta japonska glowica i francuska nie jest zamienna a sprzedajacy nie widza roznicy.Roznica polega na tym ze nie zapali ![]() ![]() ![]() Takze nadlew czujnika polozenia walka rozrzadu jest roznej dlugosci co skutkuje obcieciem czujnika lub zbyt duzym dystansem od bolca na walku. Nalezy kupowac tylko od sprzedawcy ktory wie z jakiego silnika pochodzi glowica-eliminujesz w ten sposob rowniez regenerowane. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-25 12:08:58
Dobrze ze zauwazyles ten maly cszczegolik ,ze inny model ![]() |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-26 08:54:20 W jaki sposób mogę zatem sprawdzic czy mój silnij to japończyk czy francuz ? Czy wuzualnie poznam że głowica którą chce kupić będzie pasowala do mojego auta ? Podobno tez jest różnica w instalacji gniazda 2 i 3 pin dlatego nie odpali po wymianie. Moj silnik wg ksiązki to 1SZ U0225... w internecie widze oznaczenia 1SZ FE czy to ta różnica ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-26 10:48:30
Poznasz tylko po nr nadwozia jtd-Japoniec lub vnkkv-Francuz. glowica rozni sie bardzo nieznacznie wysokoscia nadlewu czujnika polozenia walka rozrzadu sam czujnik tez jest 2 i 3 pinowy. Dlatego kupuj tylko od takiego co wie z jakiego auta zdemontowano glowice. |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-26 11:32:02 Gość z którym rozmawiałem wymieniał silnik z auta 2001 i niby kupił ten sam rocznik a wtyczki (piny) nie pasowały i przerabiał. Coś było nie tak z łańcuszkiem strzelił czy coś ... i wymienił cały silnik. Mówi że głowica jest sprawna i ją sprzedaje. |
![]() rng17 avensis 7a-fe milanówek | 2010-07-26 13:19:58 to już czytając sam opis żle wróży |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-26 14:13:07 Własnie nie znam się na tym . mówi że głowica jest sprawna 100% Mam ochotę zakończyć już wątek o głowicy ![]() ![]() |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-26 14:35:48
Szukaj dalej. |
![]() rng17 avensis 7a-fe milanówek | 2010-07-26 18:17:47 ile sama głowica a ile cały motor ? jaka różnica w kosztach naprawy na mój gust powinny być takie same |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-27 06:05:53 Głowica od 200-800 zł Motor 1200-1500 zł |
![]() rng17 avensis 7a-fe milanówek | 2010-07-27 09:53:32 no ta opcja za 200 to raczej dla Adama Słodowego ![]() |
![]() IDEA Fiat Stilo Częstochowa | 2010-07-27 17:12:17 Wymiana głowicy 350 silnika 500-600 zł. Co do silnika to trzeba wydać tak czy siak za kompletny z głowicą ok.1500 zł Czyli z wymianą jakieś 2 .000 zł . Kupiłem dziś głowicę . Nie myta taka jak z auta zdjęta.Trafił się ten sam rocznik i cewki gratis !!!!! ![]() ![]() |