MotoNews.pl
  

Avensis Verso 2002r 2.0 D4D problem z mocą silnika - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-03-11 13:06:34, beny1980 pisze:
Witam. Kolejny bez owocny dzień walki z D4D. Z krućca na końcu listwy ani kropli. Przewodu przezroczystego od paliwa anie nie ściska i niema w nim powietrza ( jakieś tam pojedyńcze bąbelki od czasu do czasu ) . Co robić dalej podpowiedzcie PLISSS !!!!!!!!!!!!!!!! A i jeszcze jeden wykres z dzisiaj z nagłym przyrostem mocy na trzecim biegu bo i tak się też często dzieje. http://chomikuj.pl/kamilroja/Wykres+z+nag*c5*82ym+przyrostem+mocy,1501434508.bmp


Sprawdzaj reszte tak jak pisalem ponizej samo sie nie sprawdzi.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
beny1980 - czy na pewno wymieniałeś na nowe zaworki SCV, może kupiłeś dziabnięte używki???
Jak dla mnie to typowy efekt braku mocy spowodowany zaworkami SCV - wsadź je do nafty i potraktuj prądem z akumulatora.
Dodatkowo wyczyść układ paliwowy płynem forte, a potem zrób poniższe kroki jak pisałem we wcześniejszym poście.
Niestety te silniki to jakaś porażka - prawie każdy z AV D4D na różnych forach niedomaga, ale najczęściej problemy to zaworki SCV lub turbo, pozostałe elementy psują się rzadziej - jeżeli u Ciebie jest coś nietypowego to musisz zrobić testy drogowe dedykowanym testerem IT2 i eliminować poszczególne elementy krok po kroku.
Jak wybierasz się do Wawy to możesz do mnie podjechać, to zrobimy wiarygodne testy.
A czy u Ciebie nie wywalało żadnych błędów???
A czy próbowałeś wymusić pojawienie się błedów przez test aktywny podnosząc ciśnienie na listwie CR - u mnie jak szwankowały zaworki SCV, to po zrobieniu testu aktywnego pojawił się błąd wskazujący na zaworki - ale to tylko w IT2


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-11 15:13:20 ]
  
 
Zrobiłem na każdym odpiętym zaworku po około 20 km samochód ani razu nie zgasł jedyną rzeczą jaka się wydarzyła to wyskoczył CHECK na odpiętym zielonym po około 12 km a na odpiętym czerwonym po około 8 km.


Reasumując od początku zrobiłem:

- wymieniłem zaworki SCV
- wymieniłem filtr paliwa
- wyczyściłem EGR wiertarką
- sprawdzony kruciec- na listwie brak wycieku
- brak powietrza w przewodzie paliwowym za filtrem
- jazda na odpinanych na zmianę zaworkach

.....i nadal nic nie wiem
  
 
Alien, zaworki nowiuteńkie Denso, sam rwałem folię..
  
 
Cytat:
jazda na odpinanych na zmianę zaworkach .....i nadal nic nie wiem


No i mamy stricte przypadek Aliena wszystko jest dobrze tylko auto zepsute.
Niby robicie co trzeba ale nic z tego nie wynika i nic nie mozna stwierdzic.
Ale na pocieche dodam zebyscie sie nie przejmowali bo znam wiele dosc profesjonalnych warsztatow w ktorych maja ten sam problem i potem przyjezdzam robie jazde z testerem kilka prob i po chwili mam diagnoze potem wymieniam to co zepsute i smiga.
Niestety trzeba wiele czasu spedzic z tymi silnikami aby nabrac odpowiedniej praktyki, miec pojecie i punkty odniesienia i nie zawsze odczyt parametrow cos powie , czasem jakis dzwiek jakies charakterystyczne zadlawienie itd
Pozatym trzeba tez wiedziec jak wywolac pewne objawy ,i trzeba im stworzyc warunki aby wystapily ...no i niestety tego sie nieda opisac jak to zrobic , a przynajmniej ja nie potrafie.
Jedno jest pewne masz duze spadki cisnienia paliwa i wtedy niema prawa silnik nie zgasnac gdy pracuje tylko na jednym zaworku SCV wszystko jedno co powoduje te spadki.Wniosek jest taki ze z jakiejs przyczyny jak jezdziles na pojedynczym zaworku objaw akurat nie wystapil.
W takich przypadkach zawsze zapraszam do siebie na diagnostyke i zawsze znajduje przyczyne czasem trwa to 3 godziny czasem 8 ale niema opcji zeby nie znalezc winnego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2012-03-11 18:10:05, Bigelektron pisze:
No i mamy stricte przypadek Aliena wszystko jest dobrze tylko auto zepsute. Niby robicie co trzeba ale nic z tego nie wynika i nic nie mozna stwierdzic. Ale na pocieche dodam zebyscie sie nie przejmowali bo znam wiele dosc profesjonalnych warsztatow w ktorych maja ten sam problem i potem przyjezdzam robie jazde z testerem kilka prob i po chwili mam diagnoze potem wymieniam to co zepsute i smiga. Niestety trzeba wiele czasu spedzic z tymi silnikami aby nabrac odpowiedniej praktyki, miec pojecie i punkty odniesienia i nie zawsze odczyt parametrow cos powie , czasem jakis dzwiek jakies charakterystyczne zadlawienie itd Pozatym trzeba tez wiedziec jak wywolac pewne objawy ,i trzeba im stworzyc warunki aby wystapily ...no i niestety tego sie nieda opisac jak to zrobic , a przynajmniej ja nie potrafie. Jedno jest pewne masz duze spadki cisnienia paliwa i wtedy niema prawa silnik nie zgasnac gdy pracuje tylko na jednym zaworku SCV wszystko jedno co powoduje te spadki.Wniosek jest taki ze z jakiejs przyczyny jak jezdziles na pojedynczym zaworku objaw akurat nie wystapil. W takich przypadkach zawsze zapraszam do siebie na diagnostyke i zawsze znajduje przyczyne czasem trwa to 3 godziny czasem 8 ale niema opcji zeby nie znalezc winnego.
Z Ostrowca masz znacznie blizej niz z np Poznania , wiec jezeli nie rozwiazesz problemu na miejscu to zapraszam.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron - mój przypadek nie jest taki zły (po wymianie turbo i wymianie zaworków SCV jest o niebo lepiej niż przed) - w tej chwili samochód ładnie ciągnie, od czasu do czasu trochę przymuli. Na testach drogowych nie widać problemów (wysłałem Ci wyniki) - podejrzewam, że znowu zaworki SCV się odzywają - jak tylko będzie ciepło to sobie znowu pomoczę w nafcie i będzie git
beny1980 - przemyj sobie układ paliwowy - koszt 50 PLN nie jest duży, a oczyści pompę, wtryski i zaworki i może zmniejszy efekt dławienia - jak się polepszy to będziesz miał zawężony obszar działań.
A czy sprawdzałeś, czy nie masz luzów osiowych i poosiowych na turbo?
Bezkosztowo jeszcze może zrobić odpięcie wydechu przed drugim katalizatorem w celu wyeliminowania zapchanego kata - taki przypadek miał "wtom", który wymienił prawie wszystko w swojej AV'e, a problem był z zapchanym drugim katem. Wiele rzeczy możesz zrobić sam ...
  
 
Napiszcie mi jeszcze jak sprawdzić wtryski tym sposobem z zaślepianiem.
  
 
beny1980 - to musiałbyś mieć jeden zapasowy wtrysk z zaspawaną końcówką.
Czy możesz podsumować co już do tej pory zrobiłeś?

Z prostych rzeczy i mało kosztowych możesz wykonać:
1) Czy sprawdzałeś luzy na turbo: osiowy i poosiowy?
2) Czy przeczyściłeś przepływomierz powietrza?
3) Czy czyściłeś układ paliwowy preparatem Forte?
4) Czy odkręciłeś rurę wydechu przed 2 katalizatorem i sprawdziłeś jak jedzie?

Oto link opisujący jak odzyskać moc w "cudowny sposób" (film na dole strony):
Jak odzyskać moc
  
 
Bigelektron - mam pytanie odnośnie numeracji wtrysków - jaki ma nr wtrysk od strony kierowcy: Injector 1 czy Injector 4 (wg opisu na testerze)?
  
 
Cytat:
2012-03-17 18:37:10, Alien_Obcy pisze:
Bigelektron - mam pytanie odnośnie numeracji wtrysków - jaki ma nr wtrysk od strony kierowcy: Injector 1 czy Injector 4 (wg opisu na testerze)?


Liczysz tak jak swiece zaplonowe , zarowe ,lub cylindry od napedu rozrzadu poczynajac.Tak jest prawie zawsze , wyjatek stanowi zaledwie pare firm ktorych zreszta niepamietam gdzie numeracja jest na odwrot.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron - czy to oznacza, że jest to Revised Injection Volume#4?
Pytam, bo dzisiaj okazało się, że jeden z wtryskiwaczy (pierwszy od strony kierowcy) nie był dobrze dokręcony i przepuszczał kompresję.
Po jego wyjęciu okazało się, że był okopcony - został umyty specjalnym sprayem do wtrysków i po poprawnym zamontowaniu jest zdecydowanie lepiej z mocą w mojej AV
Dopytuję się o numerację wtrysków, bo jak oglądam stare wyniki to wygląda na to, że "Revised Injection Volume#1" miał najgorszą korekcję - stare wyniki: -1.248, nowsze: -1.873 a wtrysk "Revised Injection Volume#4" zdecydowanie lepszą korekcję - stare wyniki: 0.315, nowsze: 1.097.
Czy wtrysk pierwszy od strony kierowcy to na pewno "Revised Injection Volume#1" na testerze diagnostycznym?

Jak porobię testy drogowe po naprawie to podzielę się wynikami - mój przykład umożliwia dogłębną diagnozę problemów i jest oparty o konkretne dane w postaci wyników testów diagnostycznych - idealny materiał dla amatorów mechaników "upierdliwych" silników D4D - będzie dla potomnych
  
 
jeśli stoisz przed autem i patrzysz na silnik to lewą rękę kładziesz na skrajny cylinder po lewej,to Revised Injection Volume#1"
prawą rękę kładziesz na prawy skrajny cylinder,to Revised Injection Volume#4"


PRZY PASKU ZĘBATYM JEST CYLINDER NR.1 ,PRZY KOLE ZAMACHOWYM NR.4,TAK SAMO LICZY SIĘ WTRYSKIWACZE I NA TESTERZE PIERWSZY CYLINDER TO PIERWSZY WTRYSKIWACZ,DRUGI TO DRUGI ITD.

To jeśli był okopcony ,miał na sobie nagar to koniecznie wymień uszczelki pod wtryskiwaczami,wszystkie i najlepiej na oryginalne,stare pewnie są już zgniecione i pomału na każdym może puszczać,uszczelki pod wtryskiwaczami i na przelewach są jednorazowego użytku i powinny być każdorazowo wymienione.a jeszcze mam pytanie, czy był okopcony tylko na "łepku" czy na korpusie też?
  
 
Cytat:
2012-03-18 00:57:45, Alien_Obcy pisze:
Bigelektron - czy to oznacza, że jest to Revised Injection Volume#4? Pytam, bo dzisiaj okazało się, że jeden z wtryskiwaczy (pierwszy od strony kierowcy) nie był dobrze dokręcony i przepuszczał kompresję. Po jego wyjęciu okazało się, że był okopcony - został umyty specjalnym sprayem do wtrysków i po poprawnym zamontowaniu jest zdecydowanie lepiej z mocą w mojej AV Dopytuję się o numerację wtrysków, bo jak oglądam stare wyniki to wygląda na to, że "Revised Injection Volume#1" miał najgorszą korekcję - stare wyniki: -1.248, nowsze: -1.873 a wtrysk "Revised Injection Volume#4" zdecydowanie lepszą korekcję - stare wyniki: 0.315, nowsze: 1.097. Czy wtrysk pierwszy od strony kierowcy to na pewno "Revised Injection Volume#1" na testerze diagnostycznym? Jak porobię testy drogowe po naprawie to podzielę się wynikami - mój przykład umożliwia dogłębną diagnozę problemów i jest oparty o konkretne dane w postaci wyników testów diagnostycznych - idealny materiał dla amatorów mechaników "upierdliwych" silników D4D - będzie dla potomnych


Jak masz problem z policzeniem to zdejmij wtyczke z wtrysku na pracujacym silniku i zobacz na testerze na ktorym korekcja poleci na maxa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
syd, Bigelektron - dzięki za precyzyjne info, już jest jasne, że to Revised Injection Volume#4.
Co do okopcenia to korpus miał nagar i był czyszczony szczotką, a końcówka specjalnym spreyem do czyszczenia wtrysków. Pozostałych wtrysków nie ruszałem.
A cała historia zaczęła się od pęknięcia świecy żarowej przy wymianie (w ostatnie mrozy) - aby ją wydmuchać potrzebne było wyciągnięcie wtrysku i przedmuchanie powietrzem pod wysokim ciśnieniem w celu wypchania pozostałości po świecy.
Poza tym miedziana nakładka była OK - wtryskiwacz nie był dokręcony - odkręcenie poszło leciutko.
Kiedyś wysyłałem zdjęcie do Bigelektrona, że mam olej w okolicy uszczelki wtryskiwaczy i ta nieszczelności była tego powodem.
Wygląda na to, że to już koniec moich kłopotów - każdy przypadek jest inny i specyficzny.
Bigelektron - wielkie dzięki za wsparcie, Twoja pomoc jest nieoceniona i jesteś chętny do dzielenia się wiedzą, w przeciwieństwie do innych osób z konkurencyjnego forum.


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-18 22:31:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2012-03-18 22:39:00 ]
  
 
nie mogłeś mieć problemu z odkręceniem ponieważ stopka wtryskiwacza jest dokręcana stosunkowo małym momentem w stosunku do tego jakie ciśnienie występuje w cylindrze i wynosi on 26Nm,aby go odkręcić wystarczy grzechotka i przykładasz trochę siły i już odkręcone,co do podkładki -uszczelki pod wtryskiem(chodzi mi 11176)tak jak pisałem jest jednorazowa,jak się zgniecie to nie wraca do pierwotnego wymiaru i montując ją ponownie narażamy się na przedmuchy,można ewentualnie spróbować ją wyżarzyć ,ale teraz chyba są stosowane z innego materiału bo były o barwie miedzianej,złotej a teraz są o barwie szarej,srebrnej



  
 
Ale odkręciło się bez przykładania żadnej siły - można by to zrobić palcem.
Może wymienię wszystkie podkładki - w tym przypadku potrzebuję zamówić w ASO Toyota tylko podkładki o nr 11176, czy coś jeszcze?
  
 
myślę że pod wtryskiwaczem ,na przelewie,i ten gumowy o-ring na korpusie-czyli-11176,96721-19017,23760A -to na pewno ,bo to się zgniata a nigdy nie trafisz w to samo miejsce co było i się robi ścieżka do wycieku ,ponadto zaleca się każdorazowo wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów(ale nie ma co przesadzać,jeśli jest dość elastyczna i nie ugnieciona to może być ponownie zamontowana)takie jest moje zdanie.pozdrawiam.
może ktoś faktycznie słabo dokręcił ale jak będziesz dokręcał kluczem dynamometrycznym to zobaczysz że to naprawdę mało siły trzeba użyć,a może coś było kombinowane ,nie znam historii auta i Ty pewnie też?

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2012-03-19 00:42:07 ]
  
 
syd - dzięki za dokładną odpowiedź.
Właśnie tak to jest z używanymi - chociaż w moim przypadku Toyka była cały czas serwisowana w ASO, ale widać, że albo chłopaki się nie przykładali i coś kombinowali zarówno z zaworkami SCV - jedna była nieoryginalna śruba, z katem za turbo (został wycięty) i teraz wygląda, że było coś z tym wtryskiem.
Ważne, że jest już wyprostowane, chociaż dużo czasu mi to zajęło