MotoNews.pl
  

Jaki akumulator - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja mam u siebie teraz Xside 60 ah, odradzam akumulatory firmy Delkor, mialem taki to padl szybko.a ten co mam teraz jest super.
  
 
oj Goral, ty koniecznie chcesz byc w opozycji, nawet jak nie jestes: napisalem, zeby patrzyl na prducenta i wymienilem tych,m g0odnych wg. mnie zaufania
a co do boscha to juz sie calkowice zgodziles... gdzie tu opozycja????

a tak w ogole to powinnsmy sie dogadywac... mentalnie jestem goralem, w gorach psedzam praktycznie kazdy urlop, lubie gorali a oni mnie....
chyba ,ze Twoja sywka pochodzi d nazwiska... BTW - wyjasnij, bom ciekaw ja mojej chyba nie musze tlumaczyc,co?
  
 
zastanawiam się nad aby pogodzić wszystkich to nei będę kupował markowego (bosch, Varta) tylko Centrę. Za to kupię ją pewnie w supermarkecie bo jest jednak znacznie taniej.

Jacek
  
 
dobre ceny są w piastowie w sklepie fabrycznym zap-sznajder (jakoś tak) ale jest jeden plus w stosunku do marketu - jest świeży i dobrze przechowywany ( temperatura + doładowywanie co 3 m-ce
koledze jenix skończył się po 2 latach , a drugiemu taki sam chodzi 4,5 roku ) wiec trzeba porównać ceny. za akumulator do sprintera większy i bezobsługowy zapłaciłem polowe w zapie w stosunku do obsługowego z boscha lub varty. a w samarce jezdzi bosch ( dziękuję poprzedni właścicielu a mam ją 3 lata
pozdrawiam artur_w_wa
 
 
3 miesiace temuy zakupułem Centre Futura 60 Ah jakis najnowszy model, za rozsadne pieniadze (bez Vat) 230 zł. (znojomości). dziś miałem awarie, zgubiłem pasek i napięcie szlak trafił, akumulator się rozładował bo i światełka były włączone i radyjko a pod blok to juz na luzie wjechałem. ogólnie z tego akumulatorka jestem zadowolony i to bardzo, mam tylko pytanko czy jak 3 miesięczny akumulator naładuje to nie straci on swojej żywotności, może ubiegać się o wymiane, wkońcu na gwarancji.
pozdrawiam.
  
 
Sevi, akumulator powinien przetrwać bez większych problemów, ale czemu Ty się nie połapałeś że nie masz ładowania i dalej jechałeś z radyjkiem ?
A wracając do akumulatora to można go zarżnąć szybciutko jak masz za mało elektrolitu (gdy np. odparuje) lub gdy regler (regulator napięcia) padnie lub się rozreguluje i podaje zbyt wysokie napięcie ładowania. A w Twoim przypadku żadna z tych rzeczy nie miała miejsca.
Andrzej
  
 
Odpaliłem samochód bez większych problemów, włączyłem radyjko i w drogę, po chwili w radiu słyszałem szumy i niewyrażny dzwięk więc wyłączyłem, jechałem dalej i po pewnym czasie zauważełem że trace obroty. podjechałem pod samochód stojący przede mną i tak patrze i widze że nie mam świateł, więc za włącznik. ale są włączone, wyłączyłem i widze że obroty zwrosły, włączyłem światła i obrotu spadają, jechać się nie da.dojechałem do domu zatrzymałem się i wyłączyłem swiatła i pracuje równo. wyłączyłem silnik ale już go nie uruchomiłem. znojomy poradził mi bym sprawdził pasek bo to może być przyczyna i że akumulot to raczej mam rozładowany. jutro luknę pod maske i zobacze ten pasek.
pozdrawiam.
  
 
A kontrolka ładowania Ci nie działa?
Andrzej
  
 
ja miałem dokłądnie taki sam problrm jak Ty. Okazało się że mam padnięty alternator. NIe ładował akumulatora.

Jacek
  
 
[quote]
2003-10-03 19:57:52, sevi pisze:
3 miesiace temuy zakupułem Centre Futura 60 Ah jakis najnowszy model, za rozsadne pieniadze (bez Vat) 230 zł. (znojomości).

Cóż masz jednak kiepskich znajomych ... Ja kupiłem Boscha Silver ( 55Ah) za 215 zł... Szczerze powiem nie znam faceta , który mi go sprzedał , ale będę pewnie częściej w jego firmie kupował.
  
 
mialem wczesniej boscha silvera w Lancerze i powiem jedno o tym akumulatorze, dla mnie to gówno. jeśli sie rozładuje to od razu radze go wywalić, nie ładować, bo będzie trzymał krótko.zimą mi padł i ładowałem go co 4, 5 dzień. kupiłem jakiś tani i wsadziłem, teraz śmiga od 2 lat moja mama i nic. ja obecnie mam Centre Futura Plus 438 60Ah i jestem zadowolony. ten facet co mi go sprzedał to na tym nic nie zarobił, zamówił, dostarczyli, kupiłem.
zaszła pomyłka 230 (z Vat).
pozdrawiam.
  
 
kupiłem już Centrę standard 55 za 160. JAk na razie jestem zadowolony.
Mam tylko pytanie. Czasami w czasie jazdy podpala się (delikatnie) lampka kontrolna akumulatora. Co to może oznaczać?

Jacek
  
 
Koniecznie sprawdź ładowanie, choćby napięcie ładowania, powinno być około 14V. Moim zdaniem mogą ci się szczotki kończyć, albo regulator pada.
Sprawdź to jak najszybciej, bo ci się bateria rozładuje.
  
 
Rok temu mialem podobny problem: stara wysluzona Centra odeszla. Kupilem najpierw skuszony cena produkt Jenoxa zrobiony dla Carrefura. 55Ah kosztowalo mnie 129 zl. Tanio, ale ... kupilem od razu aerometr, bo nie mialem (kierowala mna instrukcja exploatacji producenta) i okazalo sie, ze moje tanie cacko ma 1.22 gr/cm3 (czy jakas inna jednostka) a miec powinno cos 1.28. Wrocilem do hiperm. i dali mi nowy aku ale i ten jak sie okazalo mial dolkadnie tylle samo czyli mial mniej niz polowe pojemnosci. Mysle: e tam, doladuje a potem: zaraz przeciec nowe aku ze sklepu ma byc naladowane - taka zasada. Kolejny krok jazda do sklepu z aerometrami. Mowie: Panie to nie dziala bo wskazuje za malo. Gosc wzial wsiadzil w elektrolit Centry Standard a tu norlalnie 1.28: czyli aerometr sprawny a te Jenoxy nie . Oddalem Jenoxa (Titan sie dokladnie nazywal): na szczescie dawali kilka dni na test aku przed podbiciem gwarancji. Kupilem Centre Futura 50Ah na 169 zl i jestem b. zadowolony . Mam ja rok i sadze, ze z 3 moze 4 lata jeszcze pozyje (poprzednia Centra Plus wytrzymala 4 lata). Gdyby Centre nie wykupil Exide napisalbym Dobre bo polskie, .... ale i tak dobre .

Pozdrawiam
Adrian 74
 
 
co do bosch silwer to podobno naprawde jest szajs. ja mam kompletnie czarnego bosha ( w warsztaci robiąc test powiedziano mi że żelowy i że dobrze że nie silwer)


pozdrawiam
 
 
Jak długo należy ładować, albo raczej podładowywać, akumulator?
Już piszę o co dokładnie mi chodzi:


Kupiłem wczoraj zespół prostowniczy bezpieczny,
jako że miałem potrzebę doładowania akumulatora.
Akumulator ma pojemność 62 Ah, a kupiłem go w ubiegłą sobotę.

Tu prośba aby nie rozważać dlaczego miałem taką potrzebę!!!

Wiem, że prąd ładowania powinien wynosić 10% pojemności akumulatora,
czyli w moim przypadku dla uproszczenia 6A.
Bierzemy akumulator, oczyszczamy i odkręcamy korki wlewowe,
podpinamy przewody "+" i "-" do zacisków akumulatora,
włączamy prostowik do sieci 220 / 230 V i ładujemy.
Wszystko zgodnie z instrukcją obsługi akumulatora i prostownika.

Wg informacji zawartej w instrukcji prostownika
prąd ładowania maleje w miarę wzrostu stopnia naładowania akumulatora,
co można zaobserwować na (niezbyt precyzyjnym) amperomierzu,
w który wyposażony jest prostownik, (ale porównałem to przy pomocy mojego miernika).
Ale czy zmaleje on do zera, co byłoby oznaką naładowania akumulatora?

Ponadto w miarę upływu czasu elektrolit zaczął bąbelkować.
Czego oznaką jest bąbelkowanie?
Czy powinienem przerwać ładowanie w momencie pojawienia sie bąbelkowania

W sumie ładowałem akumulator około dwóch godzin
z czego bąbelkowanie towarzyszyło przez ostatnie 30 minut.
Poziom elektrolitu zgodny z instrukcją.


Aha!
Akumulator, który kupiłem jest wyposażony we wskaźnik naładowania,
tzw. magiczne oczko:
- świeci na zielono - naładowany (używać),
- "świeci" na czarno - rozładowany (doładować).

Po około tygodniu od zakupu stwierdziłem, że właśnie "świeci" na czarno.
Postanowiłem go zatem doładować i stąd moje pytania.
Po w/o ładowaniu dioda nadal "świeci" na czarno.
Możliwe, że po prostu padła dioda, ale tego nie wiem.

A aktualny problem z ładowaniem opisuję tutaj.



[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2004-11-05 14:35:45 ]
  
 
Zacznę od diody- u mnie tez świci na czarno i tez mam akumulator 62 Ah.

Oto zdjęcie mojej komry gdzie widac moj akumulator (masz taki sam???) i na przeciwległym błotniku widać mechaniczny regulator napięcia:




Ja mam taki prosty prostownik Bosha, bez regulacji prądu łądowania (z tego co pamiętam to jest 3 Ah) i ładuję w nastepujący sposób: odkręcam korki, podłączam zaciski prostownika i włączam do kontaktu. Zazwyczaj ładowałem ok. 9-10 godzin (aku rozładowany do zera). Bobmelkowanie pojawiało się tak koło 8 godziny ładowania - to zupełnie normalny objaw, ale spowodowany czym to nie wiem Na koniec dolewałem brakującego elektrolitu i wio do autka. Aha a co to wskazań amperomierza to faktycznie powinien on zejść do zera.
  
 
Cytat:
2003-06-04 22:41:41, Grzegorz2107 pisze:
Centra rzeczywiście robi solidne akumulatory, ale nie narzekałbym na Boscha...Poza tym Centra nie robi jednak bezobsługowego takiego jak Bosch Silver. Moja Centra zniosła b. wiele. Tyle razy była całkowicie rozładowana i szybko doładowywana i nie pękła! Ale po trzech latach już ma powoli dość. Ma jedną celę walniętą i to chyba krytyczna awaria zmuszająca do zakupu jeszcze przed zimą czegoś nowego.


Dzisiaj kupiłem akumulator Centra Futura / Kod handlowy 050 437; Ah-50; A (EN)-510 / Dałem za niego 170zł, podrożały od września o około 20zł i ma 24 m-ce gwarancji. Jest niby bezobsługowy ale można się do niego dostać. Np. za jakieś 2 lata sprawdzę poziom elektrolitu. A w Boschu /bezobsługowym/ jak coś ubędzie to nie do otwarcia. No i tez ma "magiczne oczko ; )
  
 
Cytat:
2003-06-05 17:38:27, chio pisze:
Polecam akumulatory Exide Mam taki o pojemności 55 Ah Kosztował 159 zł (na stacji benzynowej !!!) ...


Akumulatory Exide to Amerykański producent który wykupił Centrę /skromne 98% /. Obecnie częściej używają marki Centra bo jest u nas znana i sprawdzona. Jeczcze raz link do strony Centra
A przed zakupem wpadłem do Piotra ze Zgłobic /Podziękowania / i sprawdziłem prądy by wyeliminować inne mozliwości poza akumulatorem i dodał że pasuje jeszcze doprowadzić rozrusznik do porządku. Powinien mi dopłacić bo teraz uświadomiony muszę robić rozrusznik

[ wiadomość edytowana przez: grzegorz75 dnia 2004-11-05 15:18:00 ]
  
 
Ja mam bosha silver'a i narazie nie narzekam