| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2014-01-04 23:08:00 michal_pomorze - problemy z pompą to rzadkie przypadki, ale jak widać występują.
Ciekawi mnie jaka jest historia Twojego samochodu tzn. ile ma przejechane, ilu właścicieli, gdzie jeżdżona: trasa/maisto, na jakim paliwie, czy regularnie serwisowana? Dla dobra nauki opisz jak to wyglądało - dzięki. Jak możesz to porób też zdjęcia tej starej pompie i łożysku ![]() |
ptk86 RAV4 3D/RAV4 5D Łódź | 2014-01-09 22:51:11 W rav4 miałem identyczny problem. Samochód jeździł bez żadnych symptomów po czym któregoś razu po zgaszeniu i krótkim postoju już nie odpalił. Proces diagnostyczny przebiegał podobnie do opisanego tutaj. Skończyło się na zakupie pompy od anglika na próbę. Auto odpaliło bez problemu i tak śmigam już prawie 50 tys. km. |
michal_pomorze Gdynia | 2014-04-01 13:47:35 Wracam do wątku - pora odświeżyć i uzupełnić temat.
Avensis w końcu odpalił - oczywiście z problemami. Została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia (zatarło się łożysko - zdjęcia zaraz załączę), została wyczyszczona rura wysokiego ciśnienia, zawór bezpieczeństwa (upustowy) i czujnik ciśnienia - wszystko zasmarkane mazią z paliwa i opiłkami łożyska. Wtryski okazały się sprawne. Wymieniłem również rozrząd, termostat, świece żarowe, filtry, olej, aku - wiadomo eksploatacja, zrobić trzeba. Auto stało po awarii od września i niestety po tych wszystkich czynnościach odpalić nie chciało, ale było już ciśnienie na pompie i na popuszczonych przewodach paliwowych przy wtryskiwaczach - wypływało paliwo (ktoś pisał na innym forum, że przy tym układzie zasilania nie można tak tego sprawdzić - bzdura). Krótko mówiąc auto po 5miesiącach postoju straciło kompresję na 4 cylindrach. Zastosowałem "patent" z dawnych lat (nafta i olej) + dużo kręcenia ręcznego silnikiem i odpalił! Oczywiście musiał pochodzić kilka godzin aby normalnie zacząć pracować (przestał dymić i odzyskał moc), ale pozostała jeszcze jedna sprawa. Otóż ruszając z pierwszego biegu auto zbiera się i przyspiesza prawidłowo, silnik wkręca się żwawo na obroty, po zmianie na wyższe biegi (od 2 do 5) zaczynają się wibracje na karoserii (czuć na kierownicy, karoserii, nawet na fotelu). Wibracje ustają natychmiast w momencie puszczenia pedału gazu. Nie pojawiają się podczas redukcji biegów i hamowania silnikiem. Nie ma ich kiedy utrzymuje się jednakową prędkość na płaskiej drodze. Są natomiast większe kiedy podjeżdża się pod wzniesienia... Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie
ps. A tutaj fotki uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia: Pompa avensis |
michal_pomorze Gdynia | 2014-04-01 13:55:16
Odnośnie historii samochodu: - trzech właścicieli - ostatni widać dbał o auto (wymieniał wszystko na bieżąco i tankował na orlenie) - co do poprzednich osób - trudno powiedzieć - przebieg 234000 ( nie do sprawdzenia) Podsumowując z autem wszytko było w porządku, do czasu jak nie postało prawie rok bez odpalania. Przez ten rok z paliwa musiały wydzielić się jakieś substancje, osady..., które uszkodziły pompę. Zobaczymy co będzie dalej, w trakcie normalnej eksploatacji pojazdu... Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc! [ wiadomość edytowana przez: michal_pomorze dnia 2014-04-01 13:55:44 ] |