| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2014-01-15 01:39:12
Mój target to raczej praca na zestawie, jak nic nie znajdę na start to będę szukał podobnej pracy, m.in. na busie. Z reguły wystrzegam się pracy gdzie jest wszelakiego typu akord, tj. praca - ile zrobisz, tyle zarobisz. Rok w UK mnie trochę nauczył, teraz nawet nie patrzę na oferty pracy płatne inaczej niż na godziny - tym bardziej w PL. Dzięki za opinie ![]() |
skorpion19 Sympatyk FEFK Honda Accord V-TEC Opoczno/Arras | 2014-01-15 16:07:13
|
fotonado Warszawa | 2025-01-05 19:21:02 Choć temat dotyczy głównie kierowców zawodowych, warto wspomnieć też o badaniach dla amatorów – może komuś się to przyda. 😊
Jeśli chodzi o badania lekarskie, to obecnie sprawa wygląda tak: ich cena nie jest regulowana przepisami, choć w internecie można znaleźć różne błędne informacje na ten temat. W praktyce badanie kosztuje zazwyczaj od 200 do 450 zł, więc warto porównać oferty w swojej okolicy. I tu ważna uwaga – badanie jest ważne tylko wtedy, gdy przeprowadza je lekarz orzecznik z odpowiednimi uprawnieniami. Lepiej to sprawdzić wcześniej, żeby uniknąć problemów. Co ciekawe, zdobycie orzeczenia bezterminowego jest dziś prawie niemożliwe. Standard to maksymalnie 15 lat, a i tak sporo zależy od wieku oraz stanu zdrowia kierowcy. W praktyce oznacza to, że po jakimś czasie i tak trzeba będzie badanie powtórzyć. Przy okazji, jeśli ktoś z was zastanawia się nad szczegółami takich badań – np. wymaganiami zdrowotnymi czy procedurami – na pewno warto zajrzeć na stronę, którą łatwo znajdziecie, wpisując w Google frazę "Badania Kierowców – W Czasie Jednej Wizyty". Sporo tam praktycznych informacji, które mogą rozwiać wątpliwości. Wracając do tematu zawodowców – znam kilka przypadków, gdzie świeżo upieczeni kierowcy po odebraniu „lejców” rzucali się na pierwszą lepszą ofertę pracy, często za granicą. Jednak po kilku tygodniach w trasie – z załadunkami w środku nocy w Hiszpanii i rozładunkami rano w Niemczech – wielu z nich wracało, szukając czegoś bliżej domu. Praca na busie czy zestawie to nie tylko wyzwania związane z czasem pracy, ale też z różnicami w zarobkach i kilometrażem. Swoją drogą, ciekawostka: na busie da się nabić 20-22 tys. km miesięcznie, ale kosztem zdrowia i życia osobistego. Może ktoś z was ma inne doświadczenia? Jak radzicie sobie z takimi wyzwaniami? Chętnie poczytam, bo temat jest naprawdę ciekawy! 😊 |
Gabriela9 Konin | 2025-01-10 17:00:47
Badania okulistyczne Badania psychotechniczne Badania ogólne (np. morfologia, mocz) EKG serca Badania krwi (np. poziom cukru, cholesterol) |