Badania lekarskie dla kandydata na kierowcę zawodowego - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-01-11 14:31:30, Maylo pisze:
Oj, to się może nie tyle zmartwiłem tą kwalifikacją wstępną co zmotywowałem. Muszę dobrze poszukać jeszcze w necie, czy przypadkiem nie ma bliżej żadnego osk, które ma w swojej ofercie kwalifikację wstępną przyspieszoną. Co do pracy, to jest tak jak Seba pisze - ciężko jest się gdzieś zahaczyć bez jakiegokolwiek doświadczenia. Tzn. są jakieś firmy na zachodzie Polski które ponoć biorą bez doświadczenia do podwójnej obsady, ale ponoć to nawet 1500 na miesiąc się nie zarobi przez pierwszy miesiąc czy dwa. Ja nie oczekuję żadnych kokosów, czy od razu pracy na zestawie, na początek myślę że praca na solówce lokalnie, bądź niedalekich trasach byłaby wystarczająca aby zbierać doświadczenie. Ostatecznie jak pisałem - jakaś wywrotka, czy coś. Zniechęcić się, na pewno się nie zniechęcę - uwielbiam jeździć, taka praca mnie satysfakcjonuje.

Tu gdzie jestem przychodzi sporo ludzi którzy dopiero odebrali długie lejce, popracują trochę i szukają innej pracy - bliżej domu. Niemiałbyś łatwo 2do 3 tyg w zależności jakbyś sobie radził a potem heja samemu.
P.S. Dobrze się zastanowiłeś czy napewno chcesz jeździć busem? Spotykam na unii mnóstwo busiarzy, i kogo bym niezapytał to jazda do upadłego żadnych limitów czasu. załadunek po południu w hiszpanii a rozladunek rano u niemca drugi przykład załadunek do południa menchester rozładunek następnego dnia do południa rzym. To tylko dwa z rozmów z chłopakami z busów a jest tego dużo więcej i z tego co z nimi rozmawiam to maja ok 20-25 gr za km robią po 20 -22 tyś km miesięcznie-ja jak dobrze idzie w miesiącu zrobię 12 max 13 tyś różnica 7 do 9 tyś km resztę możesz sobie dopowiedzieć.
  
 
Cytat:
2014-01-14 19:47:44, skorpion19 pisze:
Tu gdzie jestem przychodzi sporo ludzi którzy dopiero odebrali długie lejce, popracują trochę i szukają innej pracy - bliżej domu. Niemiałbyś łatwo 2do 3 tyg w zależności jakbyś sobie radził a potem heja samemu. P.S. Dobrze się zastanowiłeś czy napewno chcesz jeździć busem? Spotykam na unii mnóstwo busiarzy, i kogo bym niezapytał to jazda do upadłego żadnych limitów czasu. załadunek po południu w hiszpanii a rozladunek rano u niemca drugi przykład załadunek do południa menchester rozładunek następnego dnia do południa rzym. To tylko dwa z rozmów z chłopakami z busów a jest tego dużo więcej i z tego co z nimi rozmawiam to maja ok 20-25 gr za km robią po 20 -22 tyś km miesięcznie-ja jak dobrze idzie w miesiącu zrobię 12 max 13 tyś różnica 7 do 9 tyś km resztę możesz sobie dopowiedzieć.


Mój target to raczej praca na zestawie, jak nic nie znajdę na start to będę szukał podobnej pracy, m.in. na busie. Z reguły wystrzegam się pracy gdzie jest wszelakiego typu akord, tj. praca - ile zrobisz, tyle zarobisz. Rok w UK mnie trochę nauczył, teraz nawet nie patrzę na oferty pracy płatne inaczej niż na godziny - tym bardziej w PL.
Dzięki za opinie
  
 
Cytat:
2014-01-15 01:39:12, Maylo pisze:
........... wszelakiego typu akord, tj. praca - ile zrobisz, tyle zarobisz.

No to niestety na busach tak będzie, bedziesz miał lejce to szukaj na zestawach raczej omijaj busy. Bedziesz miał lejce to napisz zpytam wtedy czy beda przyjmować.
  
 
Choć temat dotyczy głównie kierowców zawodowych, warto wspomnieć też o badaniach dla amatorów – może komuś się to przyda. 😊

Jeśli chodzi o badania lekarskie, to obecnie sprawa wygląda tak: ich cena nie jest regulowana przepisami, choć w internecie można znaleźć różne błędne informacje na ten temat. W praktyce badanie kosztuje zazwyczaj od 200 do 450 zł, więc warto porównać oferty w swojej okolicy. I tu ważna uwaga – badanie jest ważne tylko wtedy, gdy przeprowadza je lekarz orzecznik z odpowiednimi uprawnieniami. Lepiej to sprawdzić wcześniej, żeby uniknąć problemów.

Co ciekawe, zdobycie orzeczenia bezterminowego jest dziś prawie niemożliwe. Standard to maksymalnie 15 lat, a i tak sporo zależy od wieku oraz stanu zdrowia kierowcy. W praktyce oznacza to, że po jakimś czasie i tak trzeba będzie badanie powtórzyć.

Przy okazji, jeśli ktoś z was zastanawia się nad szczegółami takich badań – np. wymaganiami zdrowotnymi czy procedurami – na pewno warto zajrzeć na stronę, którą łatwo znajdziecie, wpisując w Google frazę "Badania Kierowców – W Czasie Jednej Wizyty". Sporo tam praktycznych informacji, które mogą rozwiać wątpliwości.

Wracając do tematu zawodowców – znam kilka przypadków, gdzie świeżo upieczeni kierowcy po odebraniu „lejców” rzucali się na pierwszą lepszą ofertę pracy, często za granicą. Jednak po kilku tygodniach w trasie – z załadunkami w środku nocy w Hiszpanii i rozładunkami rano w Niemczech – wielu z nich wracało, szukając czegoś bliżej domu. Praca na busie czy zestawie to nie tylko wyzwania związane z czasem pracy, ale też z różnicami w zarobkach i kilometrażem. Swoją drogą, ciekawostka: na busie da się nabić 20-22 tys. km miesięcznie, ale kosztem zdrowia i życia osobistego.

Może ktoś z was ma inne doświadczenia? Jak radzicie sobie z takimi wyzwaniami? Chętnie poczytam, bo temat jest naprawdę ciekawy! 😊
  
 
Cytat:
2014-01-09 13:44:00, Maylo pisze:
Orientuje się ktoś jakie konkretne badania są mi potrzebne aby otrzymać orzeczenie o braku przeciwskazań do wykonywania zawodu? Byłem u lekarza ale z pośpiechu zapamiętałem tylko, że potrzebuję badań laryngologa i okulisty. Ktoś może wie, czy potrzebuję jeszcze jakichś innych badań? Psychotesty już mam zrobione. Szukałem po necie ale nie znalazłem dosłownie nic. Swoją drogą wszystkie badania razem sporo kosztują, jakby to tak zliczyć Z góry dzięki za pomoc (nie wiem czy dobry dział, ale wydaje mi się że tak)

z tego co pamiętam to te Badania laryngologiczne
Badania okulistyczne
Badania psychotechniczne
Badania ogólne (np. morfologia, mocz)
EKG serca
Badania krwi (np. poziom cukru, cholesterol)