MotoNews.pl
  

Turbinka - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jedna z Politechnik prowadziła kiedyś badania tej turbinki. Jedynym efektem było zwiększenie zużycia paliwa.. Nie sprawdziło się..
  
 
Nie chodzi o "normalną" turbinę a o gównianą podstawkę pod gaźnik,która miała powodować....-tu można wpisać np wzrost mocy,niższe zużycie paliwa
  
 
Cytat:
2003-11-14 16:28:46, karlo pisze:
Pisze z nadzieja ze znajdzie sie ktos kto ma na ten ten temat jaka kolwiek wiedze generalnie chodzi o turbinke do PF 125p . bedac dzisiaj na zlomie znalazlem takie urzadzonko nie wiem czy to fachowo nazwac turbina czy jaK . Jest to dokladniej taki sprzecik zakladany pod gaznik od niego odchodzi rorka ktora jest podlaczana do kolektora wydechowego . w tym urzadzonku znajduje sie w srodku taki jakby wiatraczek no i oczywiscie to wejscie od tej rurki ktora laczy ta turbinke z kolektorem .W maluszkach sa takie same tzw "turbinki kowalskiego" . prosze o informacje czy taka "turbinka" podnoi cos na mocy a chociarz na osiagach czy tylko jest to kolejna rzecz niepotrzebna a takze inne informacje z nia zwiazane . bo w sumie zainteresowalo mnie to tym bardziej ze pierwszy raz widze takie cos do PF125p ale za cene zlomu uwazam ze dobry zakup .

tak jak kiedys ktos pisal o wiatraczkach z komputera, aby zamontowac do samochodu...po prostu smieszne
  
 
Ja przez pewien czas eksploatowałem DF z turbinką Ś.P Kowalskiego. Owszem dawała ona pewną oszczędność paliwa ale głównie kosztem pogorszenia dynamiki auta. Poza tym była dość kłopotliwa w ekspploatacji-wymagała częstego czyszczenia filterka na przewodzie doprowadzającym spaliny do jej napędu i miała nietrwałe łożyskowanie ślizgowe wirniczka. Jej głowna zasada działania polegała na polepszeniu stopnia wymieszania paliwa z powietrzem - szczególnie chodziło o rozbicie kropel paliwa. To zadanie spełniała dobrze. Niestety stanowiła jednocześnie element ograniczający przepływ co skutecznie ograniczało maksymalne parametry silnika. Więcej na temat turbinki mozna przeczytać w książce W.Pachonia " Usprawnienia Poloneza"
  
 
Panie WhitePower nie wiem co w tym takiego smiesznego tym bardziej ze nikogo nie namawiam do kupna takiej turbinki tylko szukam informacji na jej temat bo przynajmniej ja nie widzialem czegos takiego do PF125p.
  
 
nazywa sie to "oszczedzacz paliwa" wedlug pomyslu pana Kowalskiego, tak jak bylo pisane ma wspomagac wymieszanie paliwa z powietrzem, a instrukcja tego urzadzenia podaje, ze po zamontowaniu tego czegos, mozna zmniejszyc dysze w gazniku na mniejsze. Podsumowujac, szkoda twojego zachodu.
pozdr.
  
 
hehe no to faktycznie chyba sobie dam spokoj ale niech sobie lezy moze wpadne na jakis sposob by ja odpowiednio zastosowac w polaczeniu z czyms innym . ale o tyle mnie to zdziwilo ze chyba nie jest latwo takie cos znalezc w kazdym badz razie dziekuje za porady .pozdrawiam
  
 
Turbina to bardzo fajna rzecz (ale nie turbinka), pozatym były np Poldki rajdowe - 190 km
z 1500 - przejeżdzały jeden wyśigaj (ajk im dobrze poszło), bo blok silnika nuie wytrzymywał i podpory - są tylko 3
  
 
hehe wiadomo ze zadna " turbinka kowalskiego" nie moze sie rownac ze zwykla turbina a czy istnial jakis jeszcze taki "sprzet" wspomagajacy prace albo chociarz ekonomicznosc ??
  
 
N2O )
  
 
Hrumak krotko i na temat
  
 
Dla zainteresowanych zamieszczam zdjęcia turbinki Kowalskiego do DF-a

  
 
Cytat:
2003-11-15 21:47:11, karlo pisze:
[...] a czy istnial jakis jeszcze taki "sprzet" wspomagajacy prace albo chociarz ekonomicznosc ??




istniał, to były plastikowe odparowniki w formie podstawki pod gaźnik, ich skuteczność była badana analizatorem spalin i czasami samochód z takim sprzętem uzyskiwał czystość spalin mieszczącą się w normie samochodów z katalizatorami! drugim rodzajem sprzętu takiego jest zawirowywacz, ktoś gdzieś pisał że miał opis jak to wykonać wg. jakiejś wojskowej książki a robiło się to z kawałka blachy zamontowanej w ebonitowej podkładce pod gaźnik w taki sposób aby tworzyć zawirowania powietrza wlatującego do kolektora.

i teraz pytanie. (pytanie które założyłem zostało zablokowane "że niby już takie jest" )
otóż:

czy ma ktoś opis jak dokładnie zbudować taki zawirowywacz
lub też rysunki odparownika, jak to wygląda itp

nie muszą być od 125p mogą być od jakiegokolwiek samochodu bo da się przystosować... tylko proszę o konkretne odpowiedzi a nie kolejną dyskusję typu że jest do d*** itp, nie interesują mnie takie opinie bo większość z ludzi którzy piszą takie rzeczy nigdy nie widziała na oczy tego typu sprzętów...

[ wiadomość edytowana przez: Hush dnia 2005-11-11 22:48:22 ]
  
 
chodzi o zawirowywacz w gardzielach?
  
 
właśnie o zawirowywacz w gardzielach, masz jakieś materiały na ten temat?
  
 
w "Usprawnieniach...." było jak wykonać takie cuś z blaszki...nawet wymiary są podane...
  
 
Cytat:
2005-11-11 22:46:39, Hush pisze:
właśnie o zawirowywacz w gardzielach, masz jakieś materiały na ten temat?



tez myślałem że ci o to chodzi i już dziwiłem się po co Mod połączył to z zupełnie innym wątkiem bo zawirowywacz to inna bajka niż turbinka...
  
 
Zdaje sie ze wątek powinien dotyczyć turbosprężarki a nie zadnej turbinki kowalskiego!!

A wszystkim, ktorzy chcą kombinowac z turbinkami kowalskiego czy innymi pierdołami wsadzanymi pod gaźnik, na gaźnik etc. odradzam stanowczo tego typu eksperymenty!! szkoda zachodu, kasy, czasu itp. Są różne teorie na ten temat. Dla mnie jest pewne, że wszystko co znajduje sie w dolocie powietrza ogranicza jego przepływ!!!! a tym samym pogarsza napelnianie cylindrow mieszanką. Poza tym, eksperymenty (mające na celu przyniesc oszczednosci) pochlona kase na regulacje i diagnostyki i zwiekszone zuzycie paliwa podczas tychże czynnosci. do tego te uklady szybko zmieniaja swoje parametry i trzeba je regulowac na nowo... na nowo... na nowo...
  
 
miłej lektury

trochę to zajmuje ok 1,7 MB PDF


[ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2005-11-11 23:22:26 ]
  
 
Cytat:
2005-11-11 23:12:59, dr_scott pisze:
Zdaje sie ze wątek powinien dotyczyć turbosprężarki a nie zadnej turbinki kowalskiego!! A wszystkim, ktorzy chcą kombinowac z turbinkami kowalskiego czy innymi pierdołami wsadzanymi pod [...]



1) tak, miał dotyczyć turbosprężarki ale moderator mnie do tego zmusił żeby tu o tym pisać chociaż to całkiem off-topic
2) prosiłem o coś - nie interesują mnie opinie negatywne na ten temat nikt cię nie zmusza aby to instalować u siebie, pozatym wymyślili to ludzie którzy sie lepiej znają na spalaniu niż większość z nas, ten komentarz był zbędny nie zawiera żadnej informacji, tymbardziej że oczywiście nigdy czegoś takiego nie widziałeś jak każdy zresztą kto takie rzeczy pisze , ganik 125p nie miesza dobrze benzyny z powietrzem, możnaby wstawić lepszy albo wtrysk ale po co jak są prostsze SPRAWDZONE rozwiązania

----------------------------------------------------------------------------


LifeGuard - dzięki!