Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Dunix Fiat 125p Lublin | 2003-11-14 17:00:19 Jedna z Politechnik prowadziła kiedyś badania tej turbinki. Jedynym efektem było zwiększenie zużycia paliwa.. Nie sprawdziło się.. |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2003-11-14 17:00:35 Nie chodzi o "normalną" turbinę a o gównianą podstawkę pod gaźnik,która miała powodować....-tu można wpisać np wzrost mocy,niższe zużycie paliwa ![]() |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-14 17:25:29 Ja przez pewien czas eksploatowałem DF z turbinką Ś.P Kowalskiego. Owszem dawała ona pewną oszczędność paliwa ale głównie kosztem pogorszenia dynamiki auta. Poza tym była dość kłopotliwa w ekspploatacji-wymagała częstego czyszczenia filterka na przewodzie doprowadzającym spaliny do jej napędu i miała nietrwałe łożyskowanie ślizgowe wirniczka. Jej głowna zasada działania polegała na polepszeniu stopnia wymieszania paliwa z powietrzem - szczególnie chodziło o rozbicie kropel paliwa. To zadanie spełniała dobrze. Niestety stanowiła jednocześnie element ograniczający przepływ co skutecznie ograniczało maksymalne parametry silnika. Więcej na temat turbinki mozna przeczytać w książce W.Pachonia " Usprawnienia Poloneza" |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-14 17:58:31 Panie WhitePower nie wiem co w tym takiego smiesznego tym bardziej ze nikogo nie namawiam do kupna takiej turbinki tylko szukam informacji na jej temat bo przynajmniej ja nie widzialem czegos takiego do PF125p.
|
![]() burza Miłośnik FSO ![]() FSO Polonez 1.5 SLE Warszawa | 2003-11-14 18:18:30 nazywa sie to "oszczedzacz paliwa" wedlug pomyslu pana Kowalskiego, tak jak bylo pisane ma wspomagac wymieszanie paliwa z powietrzem, a instrukcja tego urzadzenia podaje, ze po zamontowaniu tego czegos, mozna zmniejszyc dysze w gazniku na mniejsze. Podsumowujac, szkoda twojego zachodu.
pozdr. |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-14 18:48:56 hehe no to faktycznie chyba sobie dam spokoj ![]() ![]() ![]() |
![]() Wafelj Daewoo Nubira II Warszawa | 2003-11-15 07:27:09 Turbina to bardzo fajna rzecz (ale nie turbinka), pozatym były np Poldki rajdowe - 190 km
z 1500 ![]() |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-15 21:47:11 hehe wiadomo ze zadna " turbinka kowalskiego" nie moze sie rownac ze zwykla turbina ![]() ![]() |
![]() Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2003-11-16 16:28:16 N2O ![]() |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-16 18:11:29 Hrumak krotko i na temat ![]() |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-12-14 21:06:05 ![]() ![]() |
Hush FSO 125p Dzierżoniów | 2005-11-11 22:29:58
istniał, to były plastikowe odparowniki w formie podstawki pod gaźnik, ich skuteczność była badana analizatorem spalin i czasami samochód z takim sprzętem uzyskiwał czystość spalin mieszczącą się w normie samochodów z katalizatorami! drugim rodzajem sprzętu takiego jest zawirowywacz, ktoś gdzieś pisał że miał opis jak to wykonać wg. jakiejś wojskowej książki a robiło się to z kawałka blachy zamontowanej w ebonitowej podkładce pod gaźnik w taki sposób aby tworzyć zawirowania powietrza wlatującego do kolektora. i teraz pytanie. (pytanie które założyłem zostało zablokowane "że niby już takie jest" ![]() otóż: czy ma ktoś opis jak dokładnie zbudować taki zawirowywacz lub też rysunki odparownika, jak to wygląda itp nie muszą być od 125p mogą być od jakiegokolwiek samochodu bo da się przystosować... tylko proszę o konkretne odpowiedzi a nie kolejną dyskusję typu że jest do d*** itp, nie interesują mnie takie opinie bo większość z ludzi którzy piszą takie rzeczy nigdy nie widziała na oczy tego typu sprzętów... [ wiadomość edytowana przez: Hush dnia 2005-11-11 22:48:22 ] |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-11-11 22:31:48 chodzi o zawirowywacz w gardzielach? |
Hush FSO 125p Dzierżoniów | 2005-11-11 22:46:39 właśnie o zawirowywacz w gardzielach, masz jakieś materiały na ten temat? |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-11-11 23:06:03 w "Usprawnieniach...." było jak wykonać takie cuś z blaszki...nawet wymiary są podane...
|
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-11-11 23:12:33
tez myślałem że ci o to chodzi i już dziwiłem się po co Mod połączył to z zupełnie innym wątkiem ![]() |
![]() dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-11-11 23:12:59 Zdaje sie ze wątek powinien dotyczyć turbosprężarki a nie zadnej turbinki kowalskiego!!
A wszystkim, ktorzy chcą kombinowac z turbinkami kowalskiego czy innymi pierdołami wsadzanymi pod gaźnik, na gaźnik etc. odradzam stanowczo tego typu eksperymenty!! szkoda zachodu, kasy, czasu itp. Są różne teorie na ten temat. Dla mnie jest pewne, że wszystko co znajduje sie w dolocie powietrza ogranicza jego przepływ!!!! a tym samym pogarsza napelnianie cylindrow mieszanką. Poza tym, eksperymenty (mające na celu przyniesc oszczednosci) pochlona kase na regulacje i diagnostyki i zwiekszone zuzycie paliwa podczas tychże czynnosci. do tego te uklady szybko zmieniaja swoje parametry i trzeba je regulowac na nowo... na nowo... na nowo... |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-11-11 23:20:05 miłej lektury
trochę to zajmuje ok 1,7 MB PDF [ wiadomość edytowana przez: LifeGuard dnia 2005-11-11 23:22:26 ] |
Hush FSO 125p Dzierżoniów | 2005-11-11 23:33:28
1) tak, miał dotyczyć turbosprężarki ale moderator mnie do tego zmusił żeby tu o tym pisać chociaż to całkiem off-topic 2) prosiłem o coś - nie interesują mnie opinie negatywne na ten temat nikt cię nie zmusza aby to instalować u siebie, pozatym wymyślili to ludzie którzy sie lepiej znają na spalaniu niż większość z nas, ten komentarz był zbędny nie zawiera żadnej informacji, tymbardziej że oczywiście nigdy czegoś takiego nie widziałeś jak każdy zresztą kto takie rzeczy pisze ![]() ---------------------------------------------------------------------------- LifeGuard - dzięki! ![]() |