MotoNews.pl
  

Głowica 600 na silniku 650 ?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-03-15 21:28:07, kobzacz pisze:
Zgadzam sie z Wojtasem. Wieksze zawory maja tylko wtedy sens kiedy kanaly i gniazda sa odpowiednio powiekszone. Same w sobie nic nie daja. Waga zaworow oraz straty mocy na naped rozrzadu maja pomijalne znaczenie.



a ja bym dodal ze nie "nic nie daja" a "pogarszaja osiagi".
  
 
Toz to zadna nowosc,majac na uwadze wiekszy zawor juz licze sie z tym,ze gniazda i kanaly sa pod to odpowiednio przygotowane,Przeciez wlozenie wiekszego zaworu w seryjne gniazdo mija sie z celem bo to sie nawet zgrywac niebedzie i komprecha bedzie uciekac.A po drugie bedzie wystawac za bardzo ten zawor a dolotowe maja byc schowane jak najglebiej chyba-co nie??
  
 
no własnie...brak tu troche logiki. jeśli ktoś szarpie sie na większe zawory ssące to raczej robi to równolegle z powiększaniem kanałów i wymianą gniazd na większe pod ten zawór. sama wymiana zaworu raczej mija się z celem.
  
 
czemu schowane?

mi sie wydaje ze teorie zaworow dolotowych i wylotowych sa mniej wiecej takie same.

a odnosnie gniazd to jakos nie widze wczesniej mowy o zmianie gniazd na wieksze. jak ktos mowi "wstawie wieksze zawory" to nie mowi "zmienie gniazda, splanuje glowice etc etc", czy sie myle?

[ wiadomość edytowana przez: wojtas7 dnia 2006-03-15 21:55:38 ]
  
 
Ja to na chlopski rozum przyjalem,ze jak sie wsadza wieksze zawory to gniazda z kanalami sie tez przerabia,myslalem,ze to jest oczywiste wiec o tym niepisalem

Planowanie glowicy chyba niejest potrzebne tutaj bo to podstawowa sprawa zeby wykorzystac mozliwosci silnika.

I tak wszystko to co zostanie zrobione zalezy od tego: $$$$$$ jak sie niema to roboty tyz niebedzie
  
 
ok.
  
 
Natomiast silnik Wankla nalezy rozpatrywac w całkiem odmiennych kategoriach, bo trudno sklasyfikowac rodzaj tego silnika, ponieważ budowa konstrukcji silnika jest praktycznie oparta na silniku 2-suwowym, ale zasada działania, czyli cykle pracy sa takie jak w silniku 4-suwowym, można w takm silniku pominąć układ rozrządu, chociaż dobrze by było zastosować układ rozrządu, silnik Wankla uzyskuje znacznie wiekszy stosunek mocy do pojemnosci, ponieważ tłok obraca się, co powoduje, że ma o wiele mniejsze opory niż tłok który zmaga się z siami przyciągania ziemskiego, tarciem i ciśnieniem, jest o wiele mniej ruchomych częsci, ktore są poddawane bezwładnosci, wiadomo że na taki obrotowy tłok dziala siła odsrodkowa, ale nieprzeszkadza ona w tym ażeby rozkręcic silnik do wysokich obrotów, równiez z niskich obrotów nie ma większego problemu, poniewaz na tlok nie działa tak duży opór jak na tlok silnika w układzie korbowo-tłokowym, więc moment obrotowy jest bardzo wysoki i dostępny nawet w nikich partiach obrotów, poprostu jest mniejszy moment bezwładności dla silnika i łatwiej wchodzi na obroty.

Przykład:
NSU Ro80, silnik KKM506/509 - 497.5ccm, 110KM @ 6000obr/min
NSU Ro80, silnik KKM612 '67 - 497.5ccm, 115KM @ 6000obr/min, 157Nm @ 4500obr/min
NSU Ro80, silnik KKM619 '70 - 497.5ccm, 160KM @ 5500pbr/min
odsyłam do www.der-wankelmotor.de

Jednym słowem, maluchowi wystarczyło by 125ccm, i tak by miał ponad 50KM
  
 
booze wstawianie wiekszych zaworow =gniazda +zawory +kanaly to chyba oczywiste. Nie mamy 13 lat i to nie jest slawetne forum bisa zeby takie rzeczy mowic.

a co do dwusuwow wiadomo - 2 razy wiecej suwow pracy, odchodzi tez bezwladnosc i opory rozrzadu ale za to gorsze odprowadzenie spalin - jakas czesc zostaje co przy spalaniu wiadomo co robi.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2006-03-15 23:29:34 ]
  
 
No popatrz się, a w wielu dieslach rozmyślnie dodmuchują spalin do dolotu
  
 
Cytat:
2006-03-15 23:26:43, jaqo pisze:
booze wstawianie wiekszych zaworow =gniazda +zawory +kanaly to chyba oczywiste. Nie mamy 13 lat i to nie jest slawetne forum bisa zeby takie rzeczy mowic.





Przez moment też miałem wrażenie że pomyliłem fora