Uszczelniacze - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-01-07 09:48:54, Kafi pisze:
Kolego zaobserwuj czy przy uruchamianiu silnika pojawia się z rurki niebieskawy dymek. Druga żecz to sprawdzić ciśnienie w cylindrach nie jest to droga operacja ale powie wiele. Sprawdź jeśli Ci się uda czy podczas ostrzejszej jazdy dymek wydobywa się z rury.Poza tym postaw rozgrzany silnik na biegu jałowym na 5-10min i dodaj gazu jeśli zadymi to uszczelniacze. Pierścienie to osateczność bo koszty aha przy pierścieniach to raczej w odmie i filtrze POWIETRZA miał byś oliwę wtedy pierścionki a 1 literek na tyś to może być to i to POZDRO



Cos niecos sprawdzilem dzisiaj , wiec przy pozostawieniu wlaczonego samochodu na 10 min na luzie ,po dodaniu gazu szedl troche wiekszy dymek ,chyba byl delikatnie niebieskawy i smierdzial olejem( bez dodawania gazu dymek (bialy) tez szedl bo jest zimno na dworze) ,filtr powietrza mam czysciutki , przy ostrej jezdzie dymek rowniez troche sie powieksza ,ale bez przesady i nie wyglada na niebieski. Co do kompresji ,to bylem w trzech warsztatach i zaden z nich nie byl wstanie sprawdzic mi kompresji ,kazdy z tamtejszych mechanikow powiedzial mi ,zebym "olal grata ,lal olej i jezdzil dopoki nie padnie a potem kupil nowy samochod" .Musze powiedziec ,ze nikt w tej Irlandii nie dba o auta. Mialem tez podejrzenie wycieku z pod pokrywy zaworow ale okazalo sie ,ze go nie ma. Pozdro
  
 
Jeszcze chcialbym sie spytac czy moglby ktos powiedziec mi cos wiecej o wymianie usczelniaczy bez zdejmowania glowicy , z wypowiedzi Perzana zrozumialem tylko to ,ze jest to ciezka sprawa.
  
 
Więc łatwiej i szybciej będzie zdjąć głowicę ale nie taniej o ile w 4A-FE w ogóle jest możliwe wymienienie uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy przyznaje że nie słyszałem.A poza tym to po zdjęciu głowicy będziesz mógł zdjagnozować resztę elementów głowicy.
  
 
Więc łatwiej i szybciej będzie zdjąć głowicę ale nie taniej o ile w 4A-FE w ogóle jest możliwe wymienienie uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy przyznaje że nie słyszałem.A poza tym to po zdjęciu głowicy będziesz mógł zdjagnozować resztę elementów głowicy.
  
 
Cytat:
2005-01-08 00:11:52, Kafi pisze:
Więc łatwiej i szybciej będzie zdjąć głowicę ale nie taniej o ile w 4A-FE w ogóle jest możliwe wymienienie uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy przyznaje że nie słyszałem.A poza tym to po zdjęciu głowicy będziesz mógł zdjagnozować resztę elementów głowicy.


Dzieki Kafi za porade ,pozdro
  
 
---------------------------------------------------------------------------
Cytat:

Jeszcze chcialbym sie spytac czy moglby ktos powiedziec mi cos wiecej o wymianie usczelniaczy bez zdejmowania glowicy , z wypowiedzi Perzana zrozumialem tylko to ,ze jest to ciezka sprawa.
---------------------------------------------------------------------------

Wykrecasz swiece i tloczysz powietrze do cylindra. Cisnienie nie pozwala opasc tlokom. Proste
Trzeba sobie zmontowac 'urzadzenie'. Np: gwint od starej swiecy, z dospawana rurka + waz + kompresorek. I juz powoli nie oplaca sie robic tego samemu. Co sprytniejsi mechanicy maja takie urzadzenia.
Jeden nawet kiedys zrobil mi taki numer. Powiedzial, ze wymienil uszczelke, ale zapomnial wyjac ja z mojego bagaznika. Pomyslcie jakie bylo moje przerazenie, kiedy ja znalazlem zapakowana w folii. Chcialem urwac mu dzwonki, bo bylem pewny, ze przykrecil glowice bez uszczelki, ale sie do wszystkiego przyznal. Za kare oddal za cala naprawe, wiec mu wybaczylem. I przy okazji nie zakopalem go w lesie
  
 
Cytat:
2005-01-12 19:59:05, kiichiro pisze:
Wykrecasz swiece i tloczysz powietrze do cylindra. Cisnienie nie pozwala opasc tlokom. [...]



Chyba raczej zaworom
Żeby się zabezpieczyć przed wpadnięciem zaworu w cylinder wystarczy przecież dać tłok w GMP na cylindrze, który właśnie obrabiamy
Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-01-12 21:00:13, Perzan pisze:
wystarczy przecież dać tłok w GMP na cylindrze



Wszystko spoko ,tylko co to znaczy GMP ?
  
 
Górny Martwy Punkt, czyli takie położenie tłoka, w którym na chwilę zatrzymuje swój ruch do góry po to, żeby zacząć opadać. W tym momencie najłatwiej mu wyskoczyć - działają na niego największe siły.

Pozdrawiam
  
 
dzisiaj podczas odbierania swojej toyotki (chodzi jak nówka) mechanik powiedzial że przyczyną brania oleju w 4A-Fe są pierścienie na tłokach tyle co uszczelniacze to całe nic. ja u siebie wymieniałem uszczelniacze i dalej brała olej
  
 
Cytat:
2005-01-12 21:00:13, Perzan pisze:
Chyba raczej zaworom Żeby się zabezpieczyć przed wpadnięciem zaworu w cylinder wystarczy przecież dać tłok w GMP na cylindrze, który właśnie obrabiamy Pozdro.



Oczywiscie zawrom. Tak jakos mi sie napisalo

Z tym tlokiem brzmi bardzo rozsadnie. Jestes pewny na 100%, ze zadziala, czy tak jak ja tylko ze slyszenia ? Nie chcialbym nagle powiedziec "ups...". Chodz akurat uszczelniacze mam juz za soba. Nic nie pomoglo.
  
 
Cytat:
2005-01-12 22:40:46, MisiekII pisze:
Górny Martwy Punkt



Widzialem ,ze chodzi o cos w tym stylu ,pierwsze na mysl przyszlo mi ,Gorne miejsce polozenia Pozdro
  
 
Cytat:
2005-01-12 22:48:05, kiichiro pisze:
Oczywiscie zawrom. Tak jakos mi sie napisalo Z tym tlokiem brzmi bardzo rozsadnie. Jestes pewny na 100%, ze zadziala, czy tak jak ja tylko ze slyszenia ? Nie chcialbym nagle powiedziec "ups...". [...]



Ja mam jeszcze wszystkie zawory na swoim miejscu, a nie ściągałem głowicy Działa w 100% przynajmniej w 3S-FE. W Ładzie też działało więc nie widzę powodu dla którego nie miałoby działać w 4A-FE
W ramach próby możesz trzymając zawór w palcach opuścić go dokąd pójdzie Głowicę zawsze zdążysz jeszcze ściągnąć
Sprężonego powietrza potrzebowałem tylko na podparcie zaworu do zdjęcia sprężyny. Później zawór dostawał trochę wolności
Pozdro.
  
 
Ok a jaki jestkoszt wymiany pierscionkow i uszczelniaczy tak zeby gitara grała i prawie nie łykało oleju ?



Duza jest roznica miedzy orginalami a powiedzmy, chodzi o uszczelniacze i pierscienie JC ?
  
 
Cytat:
2005-01-17 10:46:48, Cromm pisze:
Ok a jaki jestkoszt wymiany pierscionkow i uszczelniaczy



Pierscionki okolo 250zl (chyba dobre) ,a uszczelniacze okolo 4zl/szt.