Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2003-12-11 10:02:17 Własnie usłayszałem ze zaskarżono do trybunału ustawe o Biopaliwach jako godzącą w dobro konsumenta ![]() ![]() |
![]() Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2003-12-11 11:39:02 Uściślając to Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył.
Jak pisze Iceman, jest nadzieja. |
![]() ko-hoshi TOYOTA DRIVER now Civic ex Starlet Posen | 2003-12-27 17:10:17 Cytat :
"Stanowisko firmy Shell wobec ustawy biopaliwowej. Ustawa biopaliwowa jednoznacznie zasługuje na miano “bubla prawnego”. Bez trudu można wymienić główne powody tak niskiej oceny: niezwykle mało czasu na weryfikację producentów i powołanie instytucji sprawdzających jakość biopaliw. Ustawa tworzy sytuację, w której decyzje istotne dla przepisów wykonawczych nadających kształt obowiązującym już przepisom, mogą być podejmowane dopiero 2 tygodnie po wejściu w życie samej ustawy. Stawia to podmioty zajmujące się produkcją, importem i dystrybucją paliw przed możliwością wystąpienia wielu scenariuszy, zmuszając je do kosztownych i trudnych kroków, które być może okażą się zbędne. Firma Shell od ponad 30 lat na wielu rynkach gromadzi doświadczenie związane z eksploatacją biopaliw i zdaje sobie sprawę, że tak poważne zmiany muszą zawsze uwzględniać specyfikę danego rynku (warunki atmosferyczne, park samochodowy). Jakie biokomponenty znajdą się w paliwach? Olej napędowy – estry pochodzenia roślinnego, Benzyny – bioetanol lub wynik jego przetworzenia – ETBE ETBE będzie dodawane do VPR w rafineriach, jeśli będzie koniecznym dodawanie biokomponentu do tego paliwa. Czy będziemy dalej oferowali Shell V-Power Racing? Tak, niezależnie od rozwoju sytuacji, benzyna Shell V-Power Racing 99+ pozostanie w ofercie Shell w Polsce i dalej będzie produktem importowanym z rafinerii Shell w Niemczech. Czy będziemy dodawali biokomponenty do importowanej benzyny Shell V-Power Racing? Jeśli przepisy wykonawcze do ustawy uniemożliwią import paliwa z biokomponentami z zagranicy, będziemy zmuszeni do dodawania biokomponentów już w Polsce i we własnym zakresie. Istnieje możliwość wykorzystania do tego celu infrastruktury, którą wykorzystujemy w procesie wzbogacania benzyny V Power 95. Czy zmienia się wartości liczby oktanowej? Nie. " Koniec cytatu. Jednym słowem - porażka, a nasz kochany ustawodawca zapewne zadba o ograniczenie importu czystego paliwa, zresztą jesli nawet VP 99+ miałby być czystym paliwem, to niewielu będzie stać na normalne użytkowanie samochodu płacąc dużo więcej za benzynę ![]() |
![]() CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-27 17:53:39 heh podobno maja dowalic na improtwane paliwa dodatkowa akcyze, czy cosik w tym stylu ![]() |
MaciekB 4R W | 2003-12-27 23:23:48 qrwaaa, eee hurra ![]() |
![]() CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-28 10:19:32 wg zachpdniej firmy sprawdzajacej chyba stan korupcji w różnych krajach, przeforsowanie ustawy kosztuje ok. 4mln złotych ![]() |
MaciekB 4R W | 2004-01-11 17:50:23 eeee, to nic nowego...
grunt że nie dają nam prawa wyboru, a do tego kilku(nastu) złamasom z rządu i okolic nabijamy kasę - to mnie najbardziej wkurza! |
MaciekB 4R W | 2004-01-12 12:23:38 na razie to lejemy w takim stężeniu jakieb cyło do tej pory - nie ma przepiswó wykonawczych (czy cóś takiego) i na razie nie można tego paliwa produkować ![]() |
![]() Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-01-12 13:08:47 Poczekamy zobaczymy. Może uda się tankować na stacjach firm, które nie będą lały tego syfu. |
![]() CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-01-20 09:23:30 Tak naprawde i tak nie bedziemy wiedzieć ile jest tego w paliwach |