MotoNews.pl
7 Różnice między Polonezem,a Primą (34774/5) - Strona 2
  

Różnice między Polonezem,a Primą - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-01-02 15:41:00, OLO pisze:
macie adrest jakiejś stronki ze zdjęciami primy?


Właśnie po to założtłem ten wątek,jak na razie czekamy..
  
 
Jakby kogoś intersowało to poldki na zchodzie były nazywane tak:
FSO PRIMA
FSO CELINA
FSO CARO
FSO
FSO POLONEZ
FSO POLONIASE (czy jakoś tak)
FSO CARGO (tak to chyba też w polsce wołali na trucki)
  
 
Cytat:
2004-01-02 15:41:00, OLO pisze:
macie adrest jakiejś stronki ze zdjęciami primy?



Tutaj.

  
 
http://www.topgear.com/content/used_cars/ i szukamy FSO - zdjęć brak ale za to zobaczymy dlaczego polonezy były mało populrane - £5999.00 - nowy poldi
Type Description Price
O Electric Windows £206.80
O Paint Metallic £223.25
O Alloy Wheels £265.55
O Security Package £282.00
O Inter-Groclin Seats £430.05
O Power Steering £499.38
O Leather Faced Seats £746.12
i inne ceny - olbrzymie

i modele
01-Mar-1994 FSO Caro 1.5 GLXi Hatchback 5d 1481cc 5999.00
01-Oct-1995 FSO Caro 1.5 Prima Ltd Edn Hatchback 5d 1481cc 4527.00
01-Oct-1995 FSO Caro 1.5 Solitaire Ltd Edn Hatchback 5d 1481cc 6495.00
01-Oct-1996 FSO Caro 1.5 Prima Hatchback 5d 1481cc 4527.00
01-Oct-1996 FSO Caro 1.5 Solitaire Hatchback 5d 1481cc 6495.00
wszytkie ceny w funtach
  
 
Drogo faktycznie
  
 
Wg mnie taniocha . W Angli chyba troszeczke inaczej zarabia sie
  
 
Cytat:
2004-01-02 18:54:28, Wafelj pisze:
ale za to zobaczymy dlaczego polonezy były mało populrane - £5999.00 - nowy poldi
i modele
01-Mar-1994 FSO Caro 1.5 GLXi Hatchback 5d 1481cc 5999.00

01-Oct-1996 FSO Caro 1.5 Prima Hatchback 5d 1481cc 4527.00



Jak widac wystarczylo 4500 W Polsce w pazdzierniku 96 takie auto kosztowalo ~20 000 zl


[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-01-02 19:17:39 ]
  
 
Cytat:
2004-01-02 19:17:03, road_runner pisze:
Cytat:
2004-01-02 18:54:28, Wafelj pisze:
ale za to zobaczymy dlaczego polonezy były mało populrane - £5999.00 - nowy poldi
i modele
01-Mar-1994 FSO Caro 1.5 GLXi Hatchback 5d 1481cc 5999.00

01-Oct-1996 FSO Caro 1.5 Prima Hatchback 5d 1481cc 4527.00



Jak widac wystarczylo 4500 W Polsce w pazdzierniku 96 takie auto kosztowalo ~20 000 zl


[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-01-02 19:17:39 ]


W 1996 roku funt stał w Polsce po niecałe 6zł (około 5.80zł), więc różnica pomiędzy Polską a UK to ponad 6000zł co zapewne przedkłada się na jakieś cło pomiędzy Polską a UK, lecz to i tak nie tłumaczy tak wysokich cen części dodatkowych, które w Polsce kosztowały tyle samo, ale złotych...

Pozdrawiam
  
 
"Solitaire Limited"
nigdy nie myślałem ,że można tak nazwać poldka.

Tak, wersja eksportowa GLX... Szkoda ,że na Polskę takich nie robili bo takie malowanie zderzaków bardzo mi się osobiście podoba.

  
 
Z tej strony tez wynika że przed mr 91 to na zachodzie był polonez, a poźniej po prostu CARO
  
 
Cytat:
2004-01-02 23:38:47, Wafelj pisze:
Z tej strony tez wynika że przed mr 91 to na zachodzie był polonez, a poźniej po prostu CARO


Nie polonez prima był juz wcześniej - mam prospekt z 10/1985 z anglii i tam jest Polonez Prima. Ma nosek jak z Coupe (znaczek na nosku jak z coupe), szyberdach, ekstra koła. Auto bez tuch dodatków i ze strym noskiem to po prostu Polonez.
W prospekcie z 1987 są trzy wersje :polonez 9światła kwadrat, spoiler na klapie blaszany, tzrcie okno); polonez LE (nosek z coupe, trzecie okno, spoiler plastik); polonez Prima (jak LE + szyberdach, ekstra koła , radio). W prospekcie z holandii (1989) samochody są nazywane jako Prima 1,5 CLE i 1,5 SLE. W Belgijskim z 1988 Prima 1,3 CSE; 1,5 i 1,6 Sle i Amplia 1,5 LE ( na wyposażeniu nie ma "Drie zijruiten" - to cytat ...) , oraz jako Piedra (ten z Dieslem 1,4). Francuzi zaś w 1988 mieli Mistral 1600 i Alizee 1500. W 1989 Cruzado 1,5 X i 1,5 Xl. W 1990/1991 w Holandii była zaś Prima Injectie (z wtryskiem) 1,5 CLE/SLX i 1,5 CLE/SLE/SLX (bez wtrysku). Dalej Holandia 1995 to tylko Primy 1,5 SLXi/GLXi + 1,9 GLD + 1,4 GLi 16v + 1,6 SLX (1,4 miały inter Grocliny, jako opcja skóra i malowane zderzaki). Caro było w Anglii i Francji (1994).
Jednym słowem "borewicze" to tylko polonez , reszta - różnie....
I to by było tyle. MC-4971
  
 
Cytat:
2004-01-03 01:52:11, 4971 pisze:
Cytat:
2004-01-02 23:38:47, Wafelj pisze:
Z tej strony tez wynika że przed mr 91 to na zachodzie był polonez, a poźniej po prostu CARO


Nie polonez prima był juz wcześniej - mam prospekt z 10/1985 z anglii i tam jest Polonez Prima. Ma nosek jak z Coupe (znaczek na nosku jak z coupe), szyberdach, ekstra koła. Auto bez tuch dodatków i ze strym noskiem to po prostu Polonez.
W prospekcie z 1987 są trzy wersje :polonez 9światła kwadrat, spoiler na klapie blaszany, tzrcie okno); polonez LE (nosek z coupe, trzecie okno, spoiler plastik); polonez Prima (jak LE + szyberdach, ekstra koła , radio). W prospekcie z holandii (1989) samochody są nazywane jako Prima 1,5 CLE i 1,5 SLE. W Belgijskim z 1988 Prima 1,3 CSE; 1,5 i 1,6 Sle i Amplia 1,5 LE ( na wyposażeniu nie ma "Drie zijruiten" - to cytat ...) , oraz jako Piedra (ten z Dieslem 1,4). Francuzi zaś w 1988 mieli Mistral 1600 i Alizee 1500. W 1989 Cruzado 1,5 X i 1,5 Xl. W 1990/1991 w Holandii była zaś Prima Injectie (z wtryskiem) 1,5 CLE/SLX i 1,5 CLE/SLE/SLX (bez wtrysku). Dalej Holandia 1995 to tylko Primy 1,5 SLXi/GLXi + 1,9 GLD + 1,4 GLi 16v + 1,6 SLX (1,4 miały inter Grocliny, jako opcja skóra i malowane zderzaki). Caro było w Anglii i Francji (1994).
Jednym słowem "borewicze" to tylko polonez , reszta - różnie....
I to by było tyle. MC-4971


4971 jeśli mozesz to daj te prospekty na jakiś serwerek, jak nie masz swojego i możesz zeskanowac to wyślij do spajka a on pewnie wrzuci na swojego, bo chętnie bym zobaczył te prospekty
  
 
Cytat:
2004-01-03 02:08:11, Jojo pisze:
Cytat:
2004-01-03 01:52:11, 4971 pisze:
Cytat:
2004-01-02 23:38:47, Wafelj pisze:
Z tej strony tez wynika że przed mr 91 to na zachodzie był polonez, a poźniej po prostu CARO


Nie polonez prima był juz wcześniej - mam prospekt z 10/1985 z anglii i tam jest Polonez Prima. Ma nosek jak z Coupe (znaczek na nosku jak z coupe), szyberdach, ekstra koła. Auto bez tuch dodatków i ze strym noskiem to po prostu Polonez.
W prospekcie z 1987 są trzy wersje :polonez 9światła kwadrat, spoiler na klapie blaszany, tzrcie okno); polonez LE (nosek z coupe, trzecie okno, spoiler plastik); polonez Prima (jak LE + szyberdach, ekstra koła , radio). W prospekcie z holandii (1989) samochody są nazywane jako Prima 1,5 CLE i 1,5 SLE. W Belgijskim z 1988 Prima 1,3 CSE; 1,5 i 1,6 Sle i Amplia 1,5 LE ( na wyposażeniu nie ma "Drie zijruiten" - to cytat ...) , oraz jako Piedra (ten z Dieslem 1,4). Francuzi zaś w 1988 mieli Mistral 1600 i Alizee 1500. W 1989 Cruzado 1,5 X i 1,5 Xl. W 1990/1991 w Holandii była zaś Prima Injectie (z wtryskiem) 1,5 CLE/SLX i 1,5 CLE/SLE/SLX (bez wtrysku). Dalej Holandia 1995 to tylko Primy 1,5 SLXi/GLXi + 1,9 GLD + 1,4 GLi 16v + 1,6 SLX (1,4 miały inter Grocliny, jako opcja skóra i malowane zderzaki). Caro było w Anglii i Francji (1994).
Jednym słowem "borewicze" to tylko polonez , reszta - różnie....
I to by było tyle. MC-4971


4971 jeśli mozesz to daj te prospekty na jakiś serwerek, jak nie masz swojego i możesz zeskanowac to wyślij do spajka a on pewnie wrzuci na swojego, bo chętnie bym zobaczył te prospekty



Serwera niestety nie mam , a spajk to który - bo ja tu nowy jestem...
  
 
Namiary znjdziesz w liście klubowiczów pod "S" lub pod wojewódzctwem mazowieckim
  
 
No jeżeli dasz radę to faktycznie wyślij te prospekty, gdyż również z ogromną przyjemnością się z nimi zaznajomie

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-01-02 19:12:01, road_runner pisze:
Wg mnie taniocha . W Angli chyba troszeczke inaczej zarabia sie



Może i inaczej,jednak np za siedzenia IG żadać 430 funtów co wcale nie jest mało nawet tam,jest nieporozumieniem.
  
 
Cytat:
2004-01-03 13:29:21, Jeff_Colby pisze:
No jeżeli dasz radę to faktycznie wyślij te prospekty, gdyż również z ogromną przyjemnością się z nimi zaznajomie

Pozdrawiam


Przyłączam się do klubu oczekujacych na te prospekty .
  
 
Cytat:
2004-01-03 15:51:14, danield pisze:
Cytat:
2004-01-02 19:12:01, road_runner pisze:
Wg mnie taniocha . W Angli chyba troszeczke inaczej zarabia sie



Może i inaczej,jednak np za siedzenia IG żadać 430 funtów co wcale nie jest mało nawet tam,jest nieporozumieniem.


Nawet biorąc pod uwagę zarobki anglików to auto ma być tam również konkurencyjne jeżeli chodzi o cenę, więc taka polityka była po prostu nieporozumieniem i w gruncie rzeczy nie dziwię się, że auto nie wzbudzało tam później furory, gdyż można przypuszczać dodatkowo, że ceny części również były mało ciekawe, a wiemy jak to jest z naszymi Polonezami

Pozdrawiam
  
 
Konia z rzędem temu ,kto rozgryzie te oznaczenia.
"Mistral i Alizee" Hm... Chyba już gdzieś to słyszałem. Czy to przypadkiem nie były wesje Laguny z klimatyzacją?
  
 
Cytat:
2004-01-03 17:46:17, wioorek pisze:
Konia z rzędem temu ,kto rozgryzie te oznaczenia.
"Mistral i Alizee" Hm... Chyba już gdzieś to słyszałem. Czy to przypadkiem nie były wesje Laguny z klimatyzacją?


"Alizee" to była jakaś wersja Laguny ,a co do"Mistral" nie mam pojecia.