Wyważenie kompletnego układu korbowo-tłokowego [126p] - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no ale on 4 godzinki temu pisal posta w tym temacie i on caly czas byl na wierzchu
  
 
Cytat:
2004-02-26 17:45:55, -danio- pisze:
A ja dzwoniłem do pana Kuś i powiedział, że w maluchu nie można wywarzyć wału czy to prawda. I czy można wywarzyć korbowody pod wał albo wał pod korbowody




z tego co mi opowiadał pan puchaty to w maluchu nie wywaza sie wału razem z korbami pytacie o to juz ktorys raz

wywaza sie wał lub wał z kołem zam. i dociskiem BEZ KORB

osobno wyrównuje sie mase korb i tłoków (mozna odchudzic)




  
 
Tak tylko ze wywarzenie bvez wytarowania korb nie ma sensu
  
 
a cena takiego zabiegu ?
  
 
Cytat:
2004-12-06 21:15:55, maskekk pisze:
Tak tylko ze wywarzenie bvez wytarowania korb nie ma sensu



wywazanie wału bez rownania mas korb wg ciebie nia ma sensu??


nie rozumiem, ja wiem ze FSM nie robiło doskonałych rzeczy ale nie az tak, bez przesady

co innego jesli ktos robi silnik do udzierki lub ma taki kaprys

wywazac wał powinno sie przede wszystkim po jego obrobce skrawaniem np szlifie biezni łozysk slizgowych
  
 
Cytat:
2004-12-06 21:25:37, Poramancza pisze:
wywazanie wału bez rownania mas korb wg ciebie nia ma sensu?? nie rozumiem, ja wiem ze FSM nie robiło doskonałych rzeczy ale nie az tak, bez przesady co innego jesli ktos robi silnik do udzierki lub ma taki kaprys wywazac wał powinno sie przede wszystkim po jego obrobce skrawaniem np szlifie biezni łozysk slizgowych



A ja mam takie pytanie, jak niby chcesz wywazyć sam wał? przeciez ten wał ma z załozenia nie być wywazony bo ma stanowic przeciwwage dla korb i tłoków. Mi Pan Kuś powiedizał ze wąłu z malucha sie nie da wywazyć. Wał taki sie "rozważa" cokolwiek to znaczy
  
 
ja uwarzam ze jak cos robic to robic kompletnie a wytarowanie ksoztuje pewno ze 3zl. a roznica jest. co z tego ze wal wywarzysz jak na korbach bedziesz mial roznicy po g. i cale wywarzenie pojdzie w dupe
  
 
Cytat:
2004-12-06 21:36:08, Abdull pisze:
A ja mam takie pytanie, jak niby chcesz wywazyć sam wał? przeciez ten wał ma z załozenia nie być wywazony bo ma stanowic przeciwwage dla korb i tłoków. Mi Pan Kuś powiedizał ze wąłu z malucha sie nie da wywazyć. Wał taki sie "rozważa" cokolwiek to znaczy




no ok rozwaza, jak przyjdzie poochata menda to wyjasni wszystko tylko ja chce swoje 3 grosze wcisnac:

wywaza sie wał razem z zamachem i dociskiem zdejmuje sie miejscami materiał z zamachu tak aby zachowywał rownowage w kazdej pozycji czy ja dobrze rozumiem ze jak wywazymy wał z zamachem i po tej operacji obrocimy zamach wzgledem wału i tak go przykrecimy to wszystko sie nam pojebie??


  
 
z dociskiem też średni pomysł bo wymienisz sprzęgło i co?? chyba że do sportu ekstreeem,

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2004-12-06 22:56:45, Poramancza pisze:
no ok rozwaza, jak przyjdzie poochata menda to wyjasni wszystko tylko ja chce swoje 3 grosze wcisnac: wywaza sie wał razem z zamachem i dociskiem zdejmuje sie miejscami materiał z zamachu tak aby zachowywał rownowage w kazdej pozycji (....)



Wydaje mi sie ze sie mylisz. otórz jezeli wał z zamachem bedzi eutrzymywał równowage w kazdej pozycji to bedzie bardzo źle. Wał powinien sie zawsze obrócić przeciwwaga w dół. dopiero po ząłozeniu korb tłoków i sworzni, wtedy powinien utrzymywac równowage. Przynajmneij ja tak myłse. al eoczywiście moge się mylić, jeśli tak to mnie poprawcie

Cytat:
z dociskiem też średni pomysł bo wymienisz sprzęgło i co?? chyba że do sportu ekstreeem,



Nie koniecznie. Ja mam wywazane tak ze koło było wywazane samodzielnie a potem załozony docisk i wywazona całosć ale poprzez zebranie materiału tylko z docisku. Dzięki temu jezeli zmienie sam docisk to koło bedzie itak wywazone, zostanie sam bład docisku. tak mi tłumaczył P. Kuś jak byłem tam wywazać koło
  
 
no wlasnie mnie tez to ciekawi jak to z dociskiem jest bo na docisku mam slady od wywarzenia a kolo zakladasz kropka do gory i pewnie tak jest wywarzane wiec nic sie nie pojebie jesli tego nie wspomorzesz.
  
 
Cytat:
Wydaje mi sie ze sie mylisz. otórz jezeli wał z zamachem bedzi eutrzymywał równowage w kazdej pozycji to bedzie bardzo źle. Wał powinien sie zawsze obrócić przeciwwaga w dół. dopiero po ząłozeniu korb tłoków i sworzni, wtedy powinien utrzymywac równowage. Przynajmneij ja tak myłse. al eoczywiście moge się mylić, jeśli tak to mnie poprawcie


w "słynnej" ksiazce Szczecińskeigo-jest dokładnie tak opisane wywazenie wału w 126:
-najpierw wytarowanie tłokow,korbowodów,itd.
-załozenie wszytkiego na wał,i takie wywazenie całosci aby tłoki+korbowody wisiały pionowo w dół,a przeciwwaga wału była poziomo.Pod katem prostym w stosunku do tłoków+korb
  
 
czyli na dobra sparwe posiadaja wage elektroniczna badz lekarska troszeczke samo zaparcia i odpowiedni stojak co by na nim umiescic caly zestaw mozna to zrobic samemu
  
 
no własnie-ja juz 2 miechy szukam pozadnej wagi elektronicznej,w celu pozyczenia,i wywarzenia I nic
  
 
Cytat:
no ok rozwaza, jak przyjdzie poochata menda to wyjasni wszystko tylko ja chce swoje 3 grosze wcisnac:

wywaza sie wał razem z zamachem i dociskiem zdejmuje sie miejscami materiał z zamachu tak aby zachowywał rownowage w kazdej pozycji czy ja dobrze rozumiem ze jak wywazymy wał z zamachem i po tej operacji obrocimy zamach wzgledem wału i tak go przykrecimy to wszystko sie nam pojebie??


wujek poochaty juz wam wszystko wyjasni otoz jak dobrze wiecie problem malucha polega na tym ze wykorbienia sie wzajemnie nie znosza.zeby to logicznie wywazycz nalezaloby zalozyc korbyi tak je usytuowac zeby wykorbienie obciązala sama topa korby,co jest nierealne zakladajac ze to sie ma jeszzcze wszystko obracac.wiec wiekszosc ludzi robi tak ze wywaza korby,i odpowidniki wag stop kazdej korby umieszcza na wykorbieniu razem z panwią i to w calosci wywaza.jak sie latwo mozna domyslic roboty z tym w pizdu i dlatego malo kto to robi,a jak robi to kosztuje kupe kasy.nawet sam kus mowil ze on sie w to nie bawi bo ceny sa bezsensowne a taniej sie nie oplaca robic.poza tym z tym maluchem to jest zawsze cos nie tak.korby i tloki sa ponad 100 gram przewazone w stosunku do przeciwagi i teoretycznie albo trzebaby to zdjac z korb i tlokow albo dolozyc ciezar na przeciwwadze walu.widzialem juz taki patent ale problem jest jak sie to w czasie jazdy odczepi...cale to niewywazenie jest przyczyna konstrukcji zawieszenia silnika (kazde normalne auto ma poduszki a maluch sprzeyne) to samo jak mi powiedzial pan kus dziala in plus kiedy chcecie sobie zrobic siedemsetke w ktorej sa tloki lzejsze-wkladacie i nic nie robicie,pozytywny efekt jest taki ze to przewazenie w stosunku do walu sie zmniejsza i auto lepiej pracuje.
  
 
Czulu 600'tka stąd pracuje równiej niżeli 650'tka. Jasne;] To wiedziałem. Ale ciśnie mi się pytanko; Czy jest sens wyważać cały ukłąd z taką dokładnością?? Nie wystarczy dokładne wyrównoważenie układu korba-tłok oczywiście z odrobiną zdjęcia naddatku materiału z 650'tki i jazda?? Czy naprawde potrzebnę są takie szaleństwa na temat wyważania??........Czemu się pytam....Bo mnie ciekawią wasze kombinacje;]

A gdybym odciązył układ 600'tkowy czy poprawiła by się w takim razie kultura pracy takiego silnika??;]

P.S. w poszukiwaniu wag, laboratoryjnych polecam udaś się na Wasze uczelnie na wydziały chemii;] Polookać zdeko a napewno znajdziecie kogoś kto Wam pozwoli poważyć (wagi elektroniczne z dokładnością do 0.01g wystarczy) niestety bez możliwości .pożyczenia wagi.
  
 
ja moge komus u rodzicow w aptece powazyc, mam taka wlasnie co wazy do 0,01g
  
 
ja powiem tak .po 1 w ksiazce szczecinskiego wywazanie walu jest zle opisane bo tak jak tam jest pokazane walu wywzyc si nie da bo tloki z korbami sa duzo ciezsze niz przeciw waga walu i zawsze sciagna wal na dol po 2 odelzenie na tyle korb jest niemozliwe po 3 wystaczy wytarowac tlkoki z korbami wywazyc kolo zamachowe statycznie i jest git ja mam tak u sibie i na 2 biegu przy 8000 nie czyc ze silnik jest w aucie ,dodam ze moje tloki z korbami 662ccm 3 szlif sa o 15 gram lezejsze niz seryjne 600 kowskie po 4 nalezy pamietac ze silnik malucha jest wywazony dobrze tylko przy pewnych obrotach i jesli zmienimy wage korbowodow to rozwazymy silik w jednym zakresie obrotow i dowazymy w innym zakrsie
  
 
To ja napisze ejszcze dla tych co wysoko kreca silniki ze przy obrotach 6200 i 6400 lubia urywac siue zawwory wydechowe wiec lepiej nie ciagnac za dlugo na tych obrotach