| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
toki F&F Sympatyk bąbel 899/frontera Warszawa/Legionowo | 2004-12-06 20:37:44 no ale on 4 godzinki temu pisal posta w tym temacie i on caly czas byl na wierzchu |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-12-06 21:15:55 Tak tylko ze wywarzenie bvez wytarowania korb nie ma sensu |
Geba Fiat 126p Oświęcim | 2004-12-06 21:17:59 a cena takiego zabiegu ? |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-12-06 21:25:37
wywazanie wału bez rownania mas korb wg ciebie nia ma sensu?? nie rozumiem, ja wiem ze FSM nie robiło doskonałych rzeczy ale nie az tak, bez przesady co innego jesli ktos robi silnik do udzierki lub ma taki kaprys wywazac wał powinno sie przede wszystkim po jego obrobce skrawaniem np szlifie biezni łozysk slizgowych |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2004-12-06 21:36:08
A ja mam takie pytanie, jak niby chcesz wywazyć sam wał? przeciez ten wał ma z załozenia nie być wywazony bo ma stanowic przeciwwage dla korb i tłoków. Mi Pan Kuś powiedizał ze wąłu z malucha sie nie da wywazyć. Wał taki sie "rozważa" cokolwiek to znaczy |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-12-06 21:56:58 ja uwarzam ze jak cos robic to robic kompletnie a wytarowanie ksoztuje pewno ze 3zl. a roznica jest. co z tego ze wal wywarzysz jak na korbach bedziesz mial roznicy po g. i cale wywarzenie pojdzie w dupe |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-12-06 22:56:45
no ok rozwaza, jak przyjdzie poochata menda to wyjasni wszystko tylko ja chce swoje 3 grosze wcisnac: wywaza sie wał razem z zamachem i dociskiem zdejmuje sie miejscami materiał z zamachu tak aby zachowywał rownowage w kazdej pozycji czy ja dobrze rozumiem ze jak wywazymy wał z zamachem i po tej operacji obrocimy zamach wzgledem wału i tak go przykrecimy to wszystko sie nam pojebie?? |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-12-06 23:05:51 z dociskiem też średni pomysł bo wymienisz sprzęgło i co?? chyba że do sportu ekstreeem, ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2004-12-06 23:19:54
Wydaje mi sie ze sie mylisz. otórz jezeli wał z zamachem bedzi eutrzymywał równowage w kazdej pozycji to bedzie bardzo źle. Wał powinien sie zawsze obrócić przeciwwaga w dół. dopiero po ząłozeniu korb tłoków i sworzni, wtedy powinien utrzymywac równowage. Przynajmneij ja tak myłse. al eoczywiście moge się mylić, jeśli tak to mnie poprawcie
Nie koniecznie. Ja mam wywazane tak ze koło było wywazane samodzielnie a potem załozony docisk i wywazona całosć ale poprzez zebranie materiału tylko z docisku. Dzięki temu jezeli zmienie sam docisk to koło bedzie itak wywazone, zostanie sam bład docisku. tak mi tłumaczył P. Kuś jak byłem tam wywazać koło |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-12-06 23:37:18 no wlasnie mnie tez to ciekawi jak to z dociskiem jest bo na docisku mam slady od wywarzenia a kolo zakladasz kropka do gory i pewnie tak jest wywarzane wiec nic sie nie pojebie jesli tego nie wspomorzesz. |
Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2004-12-06 23:49:16
w "słynnej" ksiazce Szczecińskeigo-jest dokładnie tak opisane wywazenie wału w 126: -najpierw wytarowanie tłokow,korbowodów,itd. -załozenie wszytkiego na wał,i takie wywazenie całosci aby tłoki+korbowody wisiały pionowo w dół,a przeciwwaga wału była poziomo.Pod katem prostym w stosunku do tłoków+korb |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-12-06 23:53:45 czyli na dobra sparwe posiadaja wage elektroniczna badz lekarska troszeczke samo zaparcia i odpowiedni stojak co by na nim umiescic caly zestaw mozna to zrobic samemu |
Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2004-12-07 00:42:24 no własnie-ja juz 2 miechy szukam pozadnej wagi elektronicznej,w celu pozyczenia,i wywarzenia |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-12-07 08:02:59
wujek poochaty juz wam wszystko wyjasni |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-12-07 11:22:10 Czulu 600'tka stąd pracuje równiej niżeli 650'tka. Jasne;] To wiedziałem. Ale ciśnie mi się pytanko; Czy jest sens wyważać cały ukłąd z taką dokładnością?? Nie wystarczy dokładne wyrównoważenie układu korba-tłok oczywiście z odrobiną zdjęcia naddatku materiału z 650'tki i jazda?? Czy naprawde potrzebnę są takie szaleństwa na temat wyważania??........Czemu się pytam....Bo mnie ciekawią wasze kombinacje;]
A gdybym odciązył układ 600'tkowy czy poprawiła by się w takim razie kultura pracy takiego silnika??;] P.S. w poszukiwaniu wag, laboratoryjnych polecam udaś się na Wasze uczelnie na wydziały chemii;] Polookać zdeko a napewno znajdziecie kogoś kto Wam pozwoli poważyć (wagi elektroniczne z dokładnością do 0.01g wystarczy) niestety bez możliwości .pożyczenia wagi. |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-12-07 11:25:01 ja moge komus u rodzicow w aptece powazyc, mam taka wlasnie co wazy do 0,01g |
Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2004-12-07 12:03:29 ja powiem tak .po 1 w ksiazce szczecinskiego wywazanie walu jest zle opisane bo tak jak tam jest pokazane walu wywzyc si nie da bo tloki z korbami sa duzo ciezsze niz przeciw waga walu i zawsze sciagna wal na dol po 2 odelzenie na tyle korb jest niemozliwe po 3 wystaczy wytarowac tlkoki z korbami wywazyc kolo zamachowe statycznie i jest git ja mam tak u sibie i na 2 biegu przy 8000 nie czyc ze silnik jest w aucie ,dodam ze moje tloki z korbami 662ccm 3 szlif sa o 15 gram lezejsze niz seryjne 600 kowskie po 4 nalezy pamietac ze silnik malucha jest wywazony dobrze tylko przy pewnych obrotach i jesli zmienimy wage korbowodow to rozwazymy silik w jednym zakresie obrotow i dowazymy w innym zakrsie |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-12-07 15:07:41 To ja napisze ejszcze dla tych co wysoko kreca silniki ze przy obrotach 6200 i 6400 lubia urywac siue zawwory wydechowe wiec lepiej nie ciagnac za dlugo na tych obrotach |