Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2004-10-06 22:56:05
A jakie to były niby słowa krytyki? Że nie ma poduszek? Przecież to prawda. To co, mamy ukrywać ten fakt niby? Poldi w tym teście wypadł baardzo pozytynie i pan Z za którym z kąd innąd nie przepadam, podkreślił to dość wyraźnie. A że nawołuje do zapinania pasów??? To uważacie za głosy krytyki? Nie rozumiem. ![]() Zauważcie że kabina pasażerska nie uległa prawie żadnym deformacjom, kierownica uniosła się do góry, a nie w strone kierowcy. Przeszkoda nie dość że była sztywna to jeszcze nachylona pod kątem. Co jak co, ale pod względem bezpieczeństwa nie można Poldkowi nic zarzucić. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-06 23:01:40 Łoboziu...
Cosmo,z całem szacunkiem przeczytaj ten post jeszcze raz,uwzglednij cytat i zrozum,że napisałem to samo co Ty... |
![]() Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2004-10-06 23:09:23 Kao, ale ja o tym wiem.
Mój miał być tylko potwierdzeniem Twoich słów. |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-06 23:16:19
![]() |
![]() czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2004-10-06 23:38:07 to, że poldek to bezpieczny samochód przekonałem się dawno.
Sprawdzone osobiście... Co do zderzeń czołowych czy innych - wczoraj oglądałem na tvn turbo program 5th gear - coś w stylu top gear. Pokazywali zderzenie dwóch samochodów wysokiej klasy ale 10 letnich przy prędkości ok 100 km/h. Rozbite zostało bmw 5 i volvo. Z aut nie zostało praktycznie nic... no i oba skończyły na dachu... Więc... "nie ważne" jakim jedziemy samochodem - jeżeli naprawdę przegniemy z prędkością to i tak się zabijemy albo skończymy jako inwalidzi... |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-10-07 06:15:48 Mysle, ze kazdy sie przekonal, a OLO najbardziej ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2004-10-07 07:56:47 Ja jakies 4 lata temu "testowalem" na pewnym Yarisie ![]() ![]() Predkosc okolo 50km/h no moze 60 ![]() |
![]() harcerz_PN Miłośnik FSO Polonez Caro + Warszawa | 2004-10-07 08:10:21 thaniel, to i tak delikatnie. Ja swojego przetestowałem aż dwa razy. Z prędkością 60-70 km/h i powiem wam, że gdybym jechał jakimkolwiek zachodnim samochodem (a nie daj Boże Matizem albo Tico), to byłoby bardzo nieciekawie... Chociaż mój Polonez też za dobrze nie wyglądał. Wysiadłem, pokląłem, formalności, przeprosiny i musiałem przez dwa tygodnie obyć się bez auta - i to były wszystkie konsekwencje.
P.S. Niestety nie mam fotek ![]() |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-10-07 08:17:30 Oj juz nie gadajcie, ze poldek to takie niewiadomo co w porownaniu z zachodnimi autami pod wzgledem bezpieczenstwa. Owszem tamte auta sie gna i to baaardzo, ale wlasnie na tym polegaja strefu kontrolowanego zgniotu, ktore doskonale pochlaniaja energie uderzenia. Gdybyscie obudowali auto szynami kolejowymi i jebneli w mur to by sie pewnie nie pogielo, ale flaki by sie poodrywaly... Zawsze mozna do auta wsadzic klatke, rajdowe fotele i pasy. Bezpieczenstwo wzrasta o kilkaset procent! |
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-10-07 08:39:44 Po raz pierwszy w życiu widze ten >krasz test< w postaci spowolnionego filmu i to z kilku ujęć. Wychodzi na to że z zawiści nie puszczano tego materiału bo zmywa on ze sceny nie jedno współczesne auto z poduszkami...A brak poduszek pow. dla np palących fajkę to dobra wiadomość ![]() A pozatym Ziętarskiemu chodziło o podkreślenie konieczności zapinania pasów bo tylko wtedy jest bezpiecznie (w typowej kolizji przodem). Jak widać na filmie pasażerowi w ogóle nie jest potrzebna poduszka gdyż nie uderza on w żaden element wewnątrz! Kierowca lekko czołem zdejmuje przycisk klaksonu (jeden plasterek na czoło i do domu)... Przypomnijcie sobie krasz test Łady... ![]() [ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-10-07 08:47:21 ] |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-10-07 08:42:29 Jeszcze lepsza dla tych co jezda bez pasow... ja tam nie pale i jezdze w pasach - jak dla mnie nie ma powodow do zachwytu. Polonez to twarda sztuka i duzo dup juz uratowal, ale tez duzo za duzo mialo w nim trumne wlasnie przez to, ze jest taki twardy! |
![]() anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2004-10-07 08:49:37 ...pare lat temu jezdzile do wypadkow i pewnego razu dojezdzamy do kolizji, a tu rozbite Punto I i nie ma drugiego samochodu uszkodzonego, stoja kilka ale zadne nie uszkodzone. Pytamy sie co sie stalo, a swiadkowie mowia, ze stal sobie spokojnie na chodniku Polonez przejscowka, a kierowca Punto sie nie wyrobil na zakrecie i wskoczyl na chodnik i zderzyl sie czolowo z Polonezem, straty w polonezie - slady lakieru z Punto. Zas Punto nie bede pisal, bo nawet poduchy wystrzelily, kola zablokowane, itd. Czyli polonez nie jest taki straszny... Ciekawe czy robili testy z Borewiczem lub przejsciowka?? |
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-10-07 08:57:45
Zaraz zaraz. Z testów zderzeniowych Poloneza wynika coś innego. Że ma on prawidłowo działającą strefę zgniotu i kabinę która nie odkształca się. Czyli wszystkie te elementy które są podstawą budowy bezpiecznego pojazdu. Skąd on to ma? Nie wiadomo na ile jest to dzieło przypadku a na ile analizy konstruktorów, ale tak naprawdę wywiązuje się on doskonale. Natomiast w zderzeniu bocznym tak różowo nie jest... Słyszałem kiedyś opinię (po wykonaniu pierwszych profesjonalnych testów przez Francuzów, że absolutnie zaskoczył ich wynik testu, a Polonez zajoł miejsce zaraz po Volvo w swojej klasie nadwozia w tym rodzaju testu ! [ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-10-07 08:58:50 ] |
![]() Dawids Miłośnik FSO Stalowa Wola | 2004-10-07 09:51:49 ![]() |