Świece zapłonowe - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukam , szukam i nie mogę dostać NGK. co za kraj. Znalazłem gościa który" może mi sprowadzić z hurtowni", ale jak mi zaśpiewał prawie 100,- za 4 sztuki to się lekko zjeżyłem. Przyznaję , że nie szukam na gwałtu rety , tylko jak jestem w danym rejonie i mam chwilkę to przeszukuje sklepy, stacje benz itd.
  
 
zajedź do Inter cars
tam na 100% mają

ul. Emilii Plater 7
Szczecin

pzdr
  
 
Cytat:
2004-03-08 22:24:25, Grzegorz2107 pisze:

Po rozmowie z inż.Świątkiem bydgoskim macherem od tuningu stwierdzam , że jego argumentu, zeby nie stosować żadnych udziwnień przy świecach w moim silniku ( wiele elektrod, platyny) tylko mieć zawsze sprawne z dobrze ustawionym odstępem i co ważniejsze podłączone dobrymi kablami wysokiego napięcia ze sprawnym aparatem zapłonowym.



No właśnie! Książka podaje iż przerwa między elektrodami winna wynosić 0,5 ... 0,6 mm.
Ponoć przy silnikach zasilanych LPG ta przerwa nie powinna być większa
niż 0,5, bo wtedy iskra ma większą energię co sprzyja lepszemu spalaniu mieszanki.

Czy można skorygować odstęp między elektrodami
jeżeli po sprawdzeniu okazuje się że odbiega on od zaleceń?
  
 
Cytat:
2004-03-09 00:42:35, sheriffnt pisze:
Witam

Nie różnie się w oznaczeniach z tym co napisał Mkee, BP6E V-line, i BP6ES(standard, cokolwiek to oznacza), to oznaczenia wzięte z katalogu NGK dzisiaj, ale katalog 2001 , to najprostsze i najtanśze zarazem NGKi do naszych autek, jednoelektrodowe, elektroda (+) z charakterystycznym V nacieciem, ceny w zaleznosci od sklepu od 8 do 15 zeta za szt..



Potwierdzam to co napisał sheriffnt.
Przedwczoraj kupiłem komplet (4 szt.) świec
NGK BP6E V-line za 28 zeta brutto.
Wśród marek samochodów, do których dedykowane były te świece,
była wymieniona LADA.
To po pierwsze.
Po drugie na opakowaniu umieszczono informację:
NGK BP6E = NGK BP6ES.


Cały czas tylko się waham czy włożyć je teraz
(na obecnych iskrach do gazu zrobiłem ~18 000 km w ciągu ~15-stu m-cy),
czy zaczekać do tych powiedzmy, 25 000 km?





[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2004-06-04 08:39:22 ]
  
 
Cytat:
2004-06-04 08:28:10, syvo pisze:

No właśnie! Książka podaje iż przerwa między elektrodami winna wynosić 0,5 ... 0,6 mm.
Ponoć przy silnikach zasilanych LPG ta przerwa nie powinna być większa
niż 0,5, bo wtedy iskra ma większą energię co sprzyja lepszemu spalaniu mieszanki.
[...]



I ustaw tak, jak fabryka przewidziała.
Chyba że lubisz wymieniać popalone palec/kopułka/moduł/platynka/cewka/świece **

** wybrać wszystko co występuje w danym egzemplarzu

Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-06-04 07:04:15, Grzesiek pisze:
zajedź do Inter cars
tam na 100% mają

ul. Emilii Plater 7
Szczecin

pzdr


Dzięki Grzesiek za info.
Skąd u Ciebie takie wiadomości ?? Gratuluje wiedzy.

Jeszcze raz dzięki, dzisiaj lub jutro tam podskoczę
  
 
byłem w tej firmie,tylko ze u siebie w Bialymstoku,widzialem,ze maja wszystkiego dosc duzo,między innymi siweczki ngk
pomyslałem,ze pewnie w szczcienie tez jest taki sklep,znalazłem na necie strone firmy,tam adres sklepu w szczecinie i juz
pzdr
  
 
Z moich doświadczeń z LPG i świecami wynika , że gaz jest trudnozapalny i zapłon z przerywaczem faktycznie musi by w pełni sprawny żeby przy 0,6-0,7 mm odpalał bez wypadania zapłonów.
Po zamontowaniu modułów stykowo-tranzystorowych odległośc elektrod można było zwiększyc do 1mm i zapłon był o wiele łatwiejszy niż wcześniej. I to bez względu na marke świec i ilośc elektrod.
  
 
Ja dzis kupilem NGK 4 sztuki za 25 zl , dobra cena jak myslicie?
czy mozna gdziej jeszcze taniej?
  
 
Ja osobiście jeżdżę na Briskach LPS i mimo jego przestróg(świece Brisk są przeznaczone do lepszych aut - tak jakby Ładźki były jakimiś gorszymi autkami)jestem bardzo zadowolony.Świece te są przeznaczone do samochodów z instalacją LPG, ale benzyniakom też służą,min.bezproblemowy zapłon,lepsze spalanie(w efekcie mniejsze zużycie paliwa).Naprawdę polecam.Cena ok.25-30 PLN /szt. Na dodatek - są to jedne z tańszych świec BRISK.Dla mnie rewelacja

Łada Samara 1.3/64 KM
  
 
Cytat:
2004-06-06 18:46:05, DawidM pisze:
Ja osobiście jeżdżę na Briskach LPS i mimo jego przestróg(świece Brisk są przeznaczone do lepszych aut - tak jakby Ładźki były jakimiś gorszymi autkami)jestem bardzo zadowolony.Świece te są przeznaczone do samochodów z instalacją LPG, ale benzyniakom też służą,min.bezproblemowy zapłon,lepsze spalanie(w efekcie mniejsze zużycie paliwa).Naprawdę polecam.Cena ok.25-30 PLN /szt. Na dodatek - są to jedne z tańszych świec BRISK.Dla mnie rewelacja

Łada Samara 1.3/64 KM



Szkoda kasy na Briski. Nie są lepsze niż NGK.
Miałem Brisk i nigdy więcej. Dlaczego? Po pierwsze koszowały 100PLN za komplet . Skusiłem się oczywiście reklamami i zapewnieniami , że to najlepsze świece ( taka fama panuje u ludzi marzących o dodawaniu świecami mocy) Po drugie, kiedy chciałem kupić je po raz drugi to zanim wydałem pieniądze pojechałem do faceta co tuninguje w Bydgoszczy silniki ( inż. Świątek) i rozmawiałem o tym jakie świece najlepsze. Potwierdził moje przypuszczenia, że Briski sa przereklamowane i polecił NGK. Tak też zrobiłem i za ok 30PLN za komplet mam świece rekomendowane przez uznanego fachowca od silników wyczynowych To dobrze wpływa na samopoczucie i przy okazji oszczędza ciężko zarobione pieniądze. Dwa w jednym ! Co prawda za zaoszczędzoną kasę od razu kupiłem nowe przewody wysokiego napięcia...
  
 
witam
dzisiaj stałem sie szczęsliwym posiadaczem NGK na które tak polowałem. Jeszcze co prawda leza w kartonikach, ale już czekają na wymianę . Jutro może wymienie.........

Grzesiek jeszcze raz dzięki za adresik i namiary

Dla zainteresowanych podaje linka do INTER CARS
  
 
witam

Dzisiaj założyłem nowe świeczki i ....


Widze poprawe, dodam jeszcze iż przewody też były wymienione. Wcześniej (do dzisiaj) miałem boscha 4 elektrodowe, ale już swoje przejechały (nawet za dużo). Zobaczymy jak NGK będą się spisywać , jak tak jak dziś to rewelka
  
 
Cytat:
I ustaw tak, jak fabryka przewidziała.
Chyba że lubisz wymieniać popalone palec/kopułka/moduł/platynka/cewka/świece **



Czyli jaki ma być ten odstęp??
  
 
Cytat:
2004-07-22 09:18:43, Kamil_H pisze:
Cytat:
I ustaw tak, jak fabryka przewidziała.
Chyba że lubisz wymieniać popalone palec/kopułka/moduł/platynka/cewka/świece **



Czyli jaki ma być ten odstęp??


0,5 - 0,6 mm. Ja mam zawsze w górnej granicy, czyli 0,6 mm a czasami nawet więcej. Kiedyś w dużym fiacie w wersji LUX (z zapłonem elektronicznym) miałem na każdej świecy ponad 1,5 mm i też smigał az miło.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
No tak a w Internecie znajduje NGK BPR6ES czy to to samo??
Kurcze troche magia a jak pojade kupć to mam się uperać że NGK BP6E(S) i żadne inne? Które literki są ważne a które nie??
  
 
Ja mam NGK BP6E, a numer ich to -> 4 <-
  
 
Cytat:
Ja mam NGK BP6E, a numer ich to -> 4 <-




WHAT???
  
 
Ja mialem w samochodzie BP6E i wczoraj kupilem BPR6E. Pasuja i samochod pracuje rowno bez zadnych klopotow wiec mysle ze mozesz wizac takie lub takie. Jak bedziesz kupowal swieczki to popros zeby zerkneli w katalog i upewnili sie ze swiece sa dobre do Twojego autka. Przerwa jest ustawiona na 0,7.

  
 
Tyle wyczytalem o tych NGK... I zastanawiam sie nad zmiana..

W tej chwili jezdze na polskich Iskrach i autko zachowuje sie znakomicie.. Pali na dotyk.. Pracuje rowno i bez skokow, a powiem ze swieczki maja juz chyba z roczek czy wiecej..

A teraz wszystko nalezy odpukac w niemalowane coby problemow z nimi nie bylo.. )))

Czy ktos przesiadal sie z Iskierek na te NGK i zauwazyl jakies znaczace zmiany??? Warto ???