Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-11-18 15:13:05 TO PoLECAM poczytaj od początku ten wątek, kilka ciekawych rzeczy wymieniono.
PS: Wszędzie przewija się Brembo, więc chyba warto. pzdr
myślę, że to bardzo dobre połączenie. [ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-11-18 15:15:01 ] |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-11-18 15:26:03
jaki samochod? jak masz e36 to sprawdz czy masz element nr 10 na tym rysunku to sa takie tunele ktorymi leci powietrze na tarcze i je chlodzi. czesto widuje powypadkowe e36 ktore za i pod zderzakiem nie maja nic i jak sie spojzy w halogen ktorego nie ma to widac ziemie... w e34 to element nr 31 o ile sie nie myle [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-18 15:28:26 ] |
Zielu1972 warszawa | 2005-11-18 15:30:56 mam e-32.730.90r.Tunele mam.mimo to wykrzywia wszystko co zaloze.moze problem tkwi nie w tarczach ze je wygina??? |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-11-18 16:12:07 180zł za kpl tarcz ???? strasznie tanio !!!
Kumpel ostatnio po znajomosci załatwił sobie tarcze do 730 razem z klockami ale tylko na przód i po znajomości za 400zł ! Ja płaciłem kiedyś ok 450zł za same tarcze na przód firmy ATE. Już tutaj chyba wspominałem, że podobno najlepsze tarcze to jakieś firmy "kogucik" robione w stodole przez kowalskiego i też podobno bardzo tanie. Moich 2ch dalekich znajomych przerabiało już ATE, BREMBO i jeszcze 3 inne firmy łącznie z oryginałami kupionymi w serwisie i u jednego z nich (E39) pomogły dopiero te "kogucik". Hamowanie pewno gorsze ale wole to niż wydane setki zlotych i bardziej niebezpieczne bicia kierownicy. Podobno taka przypadłość 5tek i 7ek ale o 3ce jeszcze nie słyszalem/ |
Zielu1972 warszawa | 2005-11-18 16:40:00 Chyba jade do serwisu bmw i zakladam oryginaly tarcze i klocki .Teraz jest promocja i za wszystko +montaz chca do 1000zl.Bo do tej pory wydalem juz na to prawie tyle.Ciekaw jestem tylko co wtedy jesli je znow wygnie?gwarancja?powiedza np.kaluza byla i dowidzenia.wtedy biore giwere i ......... ![]() |
![]() Paffcio BMW Friend BMW 318 Ci Sosnowiec | 2005-11-18 16:45:48 Ja teraz zakladam na przod tarcze "sportowe" tylko nie pamietam firmy. Sa nawiercone i maja te rowki. Do tego klocki hamulcowe GREEN Stuff EBC.
Pojezdze troche to opisze jak ten zestaw sie sprawuje i podam nazwe firmy od tarcz. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-11-18 17:07:38
.....powiedzą że źle jeździsz i napewno wjechałeś w wode - NO COMENT! |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-11-18 18:31:33 Problem "krzywienia" się tarcz, który tu jest opisywany, nie jest związany z jakością tarcz.
Jest on związany z dwoma czynnikami: 1) błędy montażowe 2) zużycie elementów układu hamulcowego i zawieszenia Jeśli wymiana tarcz odbywa się z powodu krzywych tarcz starych, czyli z powodu bicia, to nie wystarczy wymienić tarczy na nowe i na tym poprzestać. Przy takim podejściu nowe tarcze po pewnym, dość krótkim czasie będą znów miały nadmierne bicie. Zakładając, że nowa tarcza jest dobra, czyli sama w sobie ma bicie w dopuszczalnym zakresie (0,05mm), po założeniu należy zmierzyć bicie zamontowanej tarczy. Bicie zamontowanej tarczy nie może być większe niż 0,2mm. Do pomiaru bicia należy użyć miernika zegarowego. Bez takiego pomiaru wymiana tarcz mija się z celem. Przyczyną nadmiernego bicia założonej tarczy może być bicie samej piasty i nierównomierność powierzchni stykowej piasty z tarczą. Przed założeniem tarczy zawsze należy tą powierzchnię przeczyścić szczotką drucianą i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury. Oczywiście przy wymianie tarcz należy również wymienić klocki hamulcowe na nowe. Ważną sprawą jest również dociąganie śrub koła w odpowiedniej kolejności i odpowiednim momentem (nie należy używać kluczy pneumatycznych). W trakcie wymiany tarcz należy również sprawdzić kondycję tulejek, na których pływają zaciski. Zużycie tych tulejek powoduje przenoszenie bicia tarcz na kierownicę i odczucie nadmiernych wibracji nawet w przypadku, gdy bicie tarczy mieści się w normie. I jeszcze jedna sprawa - większość tarcz jest zabezpieczona smarem lub olejem. Przed montażem należy je dokładnie, ale to bardzo dokładnie umyć!!! Zachowując te zasady wymiany tarcz, przy sprawnych innych elementach układu hamulcowego i zawieszenia, nie powinno dojść do zwiększenia bicia tarcz, niezależnie od producenta tarcz. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-11-18 19:02:23
Mój znajomy mechanik zawsze slyszy takie objaśnienia jak reklamuje tarcze i zawsze mi potem mówi "My ku...wa z tych piast lustra robimy ........." NO COMENT ![]() |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-11-18 19:06:26
Proponuję zmienić mechanika. PS. Jeśli chcesz coś wrzucić po angielsku, to nie rób błędów ![]() |
![]() Sebastian1980 BMW Friend BMW 520i E34 M50 Dąbrowa Górnicza | 2005-11-18 19:46:02 Witam!!
Czytam te wypowiedzi na temat tarcz i sie zastanawiam, które w końcu polecacie?? czeka mnie wymiana tarcz, chcialbym nie przepłacic a zarazem nie jeździć do mechanika co 1000km, jak to tutaj przeczytalem. Moje tarcze nie bija, ale przyglądałem sie im i stwierdzam że czas na zmiane (uskok brzegu tarczy jest juz dość spory) . Więc jakie nabyć , żeby się z nich nacieszyć dłużej niz pareset kilosów. Aaa i dowiedzialem sie jeszcze jednego, mialem sam zmieniac opony, ale jutro jade koczowac o 6tej przed warsztatem, niech mi je wyważą. 30 PLN a przy okazji czyste sumienie, czasami chyba nie warto oszczędzać> mam nadzieje, że to iż wyważenie może miec wpływ na tarcze jest prawda Pozdro |
![]() krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-11-18 20:03:47
nie zwróciłem wcześniej uwagi na ten wątek i dla tego dopiero teraz o tym pisze. ZYGGY- wyjełeś mi to z ust. przerobiłem ten temat raz i już nigdy nie dam wymieniać tarcz pseudo mechanikom. najważniejsze przy chamowaniu jest to aby klocki dociskały tarcze ruwnomiernie z obu stron. do tego jest właśnie konstrukcja zawiesia zacisku pływająca na tulejkach. np. zawiesie zabrudzone ,lub zapieczone-klocek wewnętrzny pcha tarcze, zewnętrzny nie odbiera tej siły i powoduje to wyginanie tarczy równomierne z postępem zużycia klocków. skrajne przypadki to oderwanie elementu ciernego tarczy(tego ringu) od bębna tarczy. przy wymianie -szczotka druciana, drobniutki papier ścierny i specjalny smar jest podstawowym nażędziem. teraz ze względów finansowych mam najtańsze tarcze i klocki(nie pamiętam firm) i od 12000km nie drgnęła kierownica nawet w ostrym chamowaniu. ![]() |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-11-18 20:31:06
Zużycia tarczy nie ocenia się na podstawie "dość sporego uskoku brzebu tarczy", tylko na podstawie grubości. E34 520i posiada przednie tarcze pełne, nominalna grubość 12mm, minimalna 10,4mm. Przy wymianie tarczy należy obowiązkowo wymienić również klocki, nawet jeśli nie są zużyte. Najlepsze efekty osiągniesz kupując oryginalne tarcze i klocki, lecz jeśli nie stać cię, albo nie chcesz płacić za oryginały to polecam polskie wyroby - tarcze ATM Mikoda i klocki FOMAR BORG. Bardzo przyzwoite produkty. |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2005-11-19 03:24:57 Pytanko troche z innej beczki..
Gdzies tam znalazłem tarcze wentylowane czy byłby sens czy poprawiło by to jakosc hamowania jesli zmienił bym z przodu ze zwykłych na wetylowane własnie (nie same tarcze oczywiscie ![]() Z tyłu mam niestety bebny i jakos nie przekonują mnie hamulce przy duzych predkosciach... |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-11-19 09:23:35
![]() ![]() |
![]() krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-11-19 09:41:44 bmw to moje pierwsze auto z chamulcami tarczowymi wentylowanymi i jestem bardzo zadowolony i nawet w lekkim szoku po pierwszej prubie chamowania. wrażenie jakby stawał w miejscu. jest tylko troszeczke głośniejszy szum w czasie chamowania, ale nie wiem czy to właśnie przez rodzaj tarcz,czy ich rozmiar. mi to nie przeszkadza. teraz jedyny słaby punkt to opony, jeśli one mają przyczepność to rewelacja. w poprzednich autach o takim chamowaniu mogłem tylko pomażyć.
hz10-u mnie pierwsze tarcze poszły właśnie przez niedokładny montaż i to po 400km w ruchu miejskim. winne były bardzo brudne i uniemożliwiające prace całego zacisku tulejki.(te wkręcane od tyłu ,za takimi zaślepkami). też słyszałem ,że po chamowaniu temperatura tarczy i płynu jeszcze przez chwile rośnie zamiast spadać i to deformuje tarcze w miejscu styku z gorącymi klockami, ale ja nie stosuje żadnych wyszukanych metod chmowania i nie mam od samodzielnej wymiany żadnych problemów. wymieniałem na parkingu ,to o pneumatach mogłem tylko wspominać ![]() pozdrawiam |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-11-19 10:17:27
cos mi się nie widzi ta teoria, bo jakoś jeżdżę autem dosyć sporo, hamuje różnie, a i zdarzały się chwilami "odcinki specjalne" i jakoś mi tarcz nie pogięło i jest wszystko ok. Nawet w Tarnowie, gdzie jazda za policją wyglądała tak: 0-120-20-0-120-50-0120 i tak wkoło macieju, hamulce dostały po dupie na maxa i wszystko jest ok, trwało to parenaście minut poczym auto stanęło na rynku i zostało wyłączone. Drgań nie mam żadnych. To jest moje drugie auto, którym jeźdżę i ani w jednym ani w tym nie miałem problemu. |
![]() vicia BMW Friend BMW E36 / 316i / M40 Jelenia Góra (Lubawka) | 2005-11-19 13:42:49 Ja bicia nie mam, ale za to mam inny problem. Jak zmieniałam koła na zimówki to zauważyłem, że tarcze (lewa jak i prawa) są zużywane tylko od zewnętrznej strony. Od wewnętrznej jak by wogóle nie hamowało bo tarcze są zardzewiałe. Dziwi mnie to bo przecież zacisk jest właśnie od wewnętrznej strony ![]() Macie może pomysł co nie jest nie tak ?? (Mam tarcze Bremo Max z nacięciamik (nie wentylowane) i klocki Ferodo premier) |