MotoNews.pl
4 [126] resor po klepaniu jest miękki - Czy to normalne ? (44779/0) - Strona 2
  

[126] resor po klepaniu jest miękki - Czy to normalne ? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a jak niemam wogule odbojników moze tak zostac na jakis czas ???
(bo blacharz idiota obciol mocownia)nie złamie resora ??
  
 
Cytat:
2004-04-07 22:37:13, Hudy05 pisze:
a jak niemam wogule odbojników moze tak zostac na jakis czas ???
(bo blacharz idiota obciol mocownia)nie złamie resora ??



Złamać to może nie ale ja sobie zgiąłem Auto mi krzywo stoi
  
 
kolega wjechał w mały uskok a nie miał odbojnika i peknał mu cłkim resor i koło o mało co nie połozyło sie na płasko, uratował sytuacje amor który to wszystko jeszcze trzymał do kupy.
  
 
Cytat:
2004-04-08 00:40:51, _Arti_ pisze:
kolega wjechał w mały uskok a nie miał odbojnika i peknał mu cłkim resor i koło o mało co nie połozyło sie na płasko, uratował sytuacje amor który to wszystko jeszcze trzymał do kupy.


właśnie wczoraj mi pękł resor w tychach i sie zastanawiam czy nie dołożyć dodatkowego pióra bo niechce żeby był za twardy ale jak trza to tak zrobie albo sklepe na 15cm?? niewiem ostatnio mialem 12,13 i pękły a zależy mi na tym żeby zneutralizować seryjny pozytyw
i teraz myśle i szukam po forum jak wy macie porobione...
  
 
Ja mam resor sklepany na 10/9,5cm i dodane najdluzsze mozliwe pioro czyli trzecie od dolu. Resor klepalem samemu na zimno, opaski zakladalem samemu. Jak go rozlozysz na poszczegulne elementy to musisz wszystko wyczyscic i po sklepaniu nasmarowac wszystkie przekladki teflonowe smarem-najlepiej grafitowym. Kazde pioro resoru musi byc symetrycznie sklepane wzgledem swojego srodka i przylegac do nastepnego jak najdokladniej (mowie o sytuacji bez obciarzenia bo wiadomo ze jak posadzisz auto na resorze to nawet jak poira byly nierowne to sie zcisna i beda przylegaly ale nie beda przenosily zblirzonych sil). Po ulorzeniu pior na sobie pokolei i przekladek skrecasz calosc sruba nastepnie wykorzystujesz stare opaski ktorych przy rozbieraniu nie mozna zniszczyc (wtedy zostaje zrobic opaske z plaskownika, nawinac i obspawac) opaske zakladasz i sciskasz jeszcze mocniej (dojdziesz do tego jak to zrobic) i ja na koniec kazda opaske pospawalem w dwuch miejscach (nie moze to byc jakies chewtniecie czy "glut", ciagly spaw krawedz przy krawedzi, dobrze przetopiony (jesli nie potrafisz spawac to zanies jakiemus dobremu spawaczowi, to 5min robory) Po zlorzeniu resor byl niesamowicie miekki, poniewasz nasmarowany bardzo latwo pracowal. Auto siadalo do odpowiedniej wysokosci 3dni, resor lekko sie "usmiecha" przednie kola sa na rowno z blotnikami (trzeba usunac wew. nadkola) i teraz jest bardzo twardy z przodu!! O to chodzilo!!!! Odboje mam usuniete, pare duzych dziur mam jush zaliczonych i nic sie nie dzieje, predzej zwrotnica ma dosyc nish resor, zreszto to musze je jush wymienic. I jeszcze jedno przy rozbieraniu opasek trzeba je zbic na zewnatrz mlotkiem a nie rozwijac!!!

Pozdrooo (lepiej wydac te 50zl na cos innego np. zupe na trening nish oddanie resora do kowala ktory nie ma zielonego pojecia jak to ma dzialac i co jest tak naprawde wazne) czesto jest tak ze probuja chartowac resor po czy peka. NIE WYSTARCZY WZUCIC DO PIECA ROZGRZAC DO CZERWONOSCI I OSTUDZIC W WODZIE!!!!!! Resor musi byc odpowiedni czas odpuszczany po klepaniu na goraca, z tad pekniecia!!!!

  
 
Cytat:
2004-04-07 16:33:11, lukaszc pisze:
ja mysle ze dwa centy jest ok , poniewaz nie można jeździć samochodem z resorem opartym na odbojnikach byłoby to zbrodnia


hmmm czemu była by to zbrodnia?? Ja jak siedzą dwie osoby to tak mam i jakoś sie nic nie dzieje, a raczej nie jeżdze na spacerki równymi asfaltami
  
 
Cytat:

właśnie wczoraj mi pękł resor w tychach i sie zastanawiam czy nie dołożyć dodatkowego pióra bo niechce żeby był za twardy ale jak trza to tak zrobie albo sklepe na 15cm?? niewiem ostatnio mialem 12,13 i pękły a zależy mi na tym żeby zneutralizować seryjny pozytyw
i teraz myśle i szukam po forum jak wy macie porobione...



... ty byś w końcu zeszlifował do porządku te podkładki aluminiowe między resorem a belką - zawsze to mniejsze przegięcie resoru w drugą stronę.
  
 
No i oczywiscie przy takiej glebie jest troche zabawy ze zbierznoscia i wyeliminowaniu negatywu. U mnie dalem 8mm podkladke na kazda szpilke mocowania wachacza i drazki skrecilem dwa albo trzy obroty na kazdym kole.
  
 
... a ty byś sie nie wymądrzał ino pomógł
  
 
No to przyjedz odwiedzic kolege

A w czym Ci pomuc przeciez napisalem wszystko!!!! jak masz jeszcze jakies pytania to pisz na gg postaram sie pomuc jaknajlepiej potrafie.

Pozdoo
  
 
to PaculaSportGarage sie wymądrza jak zwykle
  
 
Aaa sorrki :]
  
 
odswieze gdyz musze tez zanabyc nowy... Panstwowy nowiusiu wahacz oddac do sklepania na 11-12cm. NIc niedodawac itp. co wy na to>? do jazdy na codzien, przod przendie krosna nowe.
  
 
moim zdaniem uśmiechnie sie do Ciebie
  
 
Cytat:
2006-03-05 12:51:14, Pat_kdb pisze:
odswieze gdyz musze tez zanabyc nowy... Panstwowy nowiusiu wahacz oddac do sklepania na 11-12cm. NIc niedodawac itp. co wy na to>? do jazdy na codzien, przod przendie krosna nowe.



paredziesiat kilometrow i bedzie na smietnik. KAŻDY resor poniżej 15cm, czy bylby panstwowy, rzemioslo czy od sułtana brunei , przegnie sie bez dodawania lag.
  
 
Ja tez mam kilka pytan:

1- czy mozna dokupic te zaciski do resora, bo przy zdejmowaniu poszly sie .........??

2- jakie zastosowac podkladki do nalozenia na szpilki do zredukowania negatywu na przednich kolach, zwykle podkladki ktore kupie w sklepie metalowym czy to sa jakies specjalne ??
  
 
no wlasnie co do resora to musze dzis wiedziec.bo jutro rano oddaje, a po 12stej mam gotowy...tylko musze sie zdecydowac czy chce dodatkowe pióro czy nie....Wiec skoro radzita dac...to sie da...tylko jak i co? co mnie kowal nienabije w butelke?
  
 
Taquito - wystarczy spawarka i je pospawać troszke to druciarstwo ale sie sprawuje zwykłe podkładki, w ekstremalnych przypadkach trzeba dawać nakrędki zamiast 10 podkładek bo i czasem tyle trzeba wsadzić

Pat - w jednym malcu mam podstawki -8mm resor na 13 bez piura i leży na odbojnikach, czyli albo nie skracać podstawe albo dokładać piuro. W rajdówce mam skrucone podstawki i mega reso z dodatkowym piurem, twarte to jest jak cholera ale dziurki ładnie przy dużych prędkościach wybiera i jeszcze dochodzi długo wieczność. Mi gość mówił że jak sie nie doda lagi to najprawdopodobmniej szybko pęknie, zobaczmy jak to będzie. Wszystko kwestia do czego używaż autka
  
 
do jazdy na codzien, i juz zgluialem.....niechce taczki...a chce z rokpojedzic spokojnie.
  
 
Cytat:
2006-03-06 21:28:34, Pat_kdb pisze:
do jazdy na codzien, i juz zgluialem.....niechce taczki...a chce z rokpojedzic spokojnie.


zrobie Ci dzis zdjecie mojego kaszla z resorem na 10.5 i dodatkowym piorem - nie pamietam ktorym zobacze. nie jest twardo - normalnie. bez dodatkowego piora tak jak zoltar mowil - szybko osiadl i bym za miekki.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2006-03-07 16:07:59 ]