MotoNews.pl
  

Planowanie głowicy a miedziana uszczelka - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przecież było wyjaśnione żę seryjna uszczelka izoluje gBowice od cylindrów, a jak wiesz miedzana przedowdzi ciepBo przez co dochodzi do wymiany z tBokami i chBodzenie gBowicy. Stukowe jest spowodowane zbyt wysok temperatur miezanki a im zimniejsza gBowica to tym chBodniejsza miezanka Pozdrawiam
  
 
Moja głowica od wczoraj siedzi 2.5mm niżej Na seryjnej uszczelce. Jest jednak plan wsadzić niedzianą. Ale nie dlatego, że chodzi tu o stukowe ale o kolejne mm niżej bez planowania. Jak to jest z tymi uszczelkami, jaka jest najcieńsza i w miarę najrozsądniejsza grubość uszczelki. Chodzi mi o trwałość. Jak mocno trzeba skręcać głowice?? I jakie jest niebezpieczeństwo, że zostanie ona wydmuchana??



P.S. CZy składał ktokolwiek z Was silnik bez uszczelki pod głowicą?? Czy wyrównanie powierzchni cylindrów i wyplanowana głowica utrzymają kompresję?? CZy jest sens tak kombinowac??
  
 
fakt, prawda jest ze silnik na zaplonach elektronicznych ktore sa b.dokladne nie maja tendencji do stukania (w tych samych warunkach co "aparatowe"). elegant 2rotora ma glowice -3,2mm na miedzi i zadnego stukowego. glowica wypolerowana, zawory wieksze, komora wypolerowana. jestem mile zaskoczony, on chyba bardziej
  
 
to prawda,w pełni sie zgadzam z Zoltarem
ja również mam eleganta,głowica 2.5 mm w dół ,bez żadnej polerki,na seryjnych zaworach oraz dyszy 117 i stukowego także nie mam
nie należy również zapominać o tym że EL,poprzez czujnik podciśnienia,przy całkowicie obciążonym silniku włącza drugą mapę zapłonu,o zmniejszonym kącie wyprzedzenia,i to chyba ma najważniejszy wpływ na to,że stukowego nie ma
  
 
dokladnie, nic dodac nic ujac. tak wiec kupujcie zestaw na elektroniczny zaplon, zaspawajcie dziure po aparacie i cieszcie sie brakiem stukowego. caly RC jezdzi na nanoplexach przeciez
  
 
Cytat:
2004-05-19 19:22:02, ZoLt4R pisze:
dokladnie, nic dodac nic ujac. tak wiec kupujcie zestaw na elektroniczny zaplon, zaspawajcie dziure po aparacie i cieszcie sie brakiem stukowego. caly RC jezdzi na nanoplexach przeciez

i kręcą silniki tak "nisko" ?? ja w słomczynie widziałem jakiś inny moduł, niestety kierowca nie chciał/ nie wiedział co to za moduł...
  
 
Cytat:
2004-05-19 21:09:08, widynek pisze:
Cytat:
2004-05-19 19:22:02, ZoLt4R pisze:
dokladnie, nic dodac nic ujac. tak wiec kupujcie zestaw na elektroniczny zaplon, zaspawajcie dziure po aparacie i cieszcie sie brakiem stukowego. caly RC jezdzi na nanoplexach przeciez

i kręcą silniki tak "nisko" ?? ja w słomczynie widziałem jakiś inny moduł, niestety kierowca nie chciał/ nie wiedział co to za moduł...



pewnie mają zlikwidowane odcięcie...

  
 
to było coś w stylu pytania retorycznego...
rzecz w tym, że kilku elektroników się wypowiadało na forum i wg nich nie ma możliwośći obejścia odcięcia w nanoplexie /nie wiem czemu, ale tak mówili/. zostaje Krzemowy ze swoją plątaniną kabli
  
 
Panowie - a jak mierzycie ile jest splanowana głowica? Z reguły jest tak, że jest ona (jak i całe auto) z drugiej ręki i nigdy nie wiadomo czy była juz planowana, poza tym seryjnie głowice różnią sie wysokością - i mierząc wysokość głowicy nic nam to nie daje - nie wiadomo czy była planowana czy nie. O ile pamiętam do 126p powinno stosować sie specjalny wzornik pozwalający określić głębokość komory spalania a tym samym zakres modyfikacji (planowania). Jest tak czy nie?
  
 
Ja mialem w reku glowie nowego i starego typu obie mialy wysokosc 88 mm
  
 
Ja mialem w reku glowie nowego i starego typu obie mialy wysokosc 88 mm ( o ile sie nie myle)
  
 
Cytat:
2004-05-19 10:35:52, marecki007 pisze:
Mam pytanie, gdzie w można ewentualnie taką uszczelkę kupić i jaki może być koszt tego zakupu?



Ja mam pare sztuk tych uszczelek (0,3mm) reszta na mojej stronie http://klub.chip.pl/fiat126p.
  
 
Cytat:
2004-05-19 17:28:36, ZoLt4R pisze:
fakt, prawda jest ze silnik na zaplonach elektronicznych ktore sa b.dokladne nie maja tendencji do stukania (w tych samych warunkach co "aparatowe"). elegant 2rotora ma glowice -3,2mm na miedzi i zadnego stukowego. glowica wypolerowana, zawory wieksze, komora wypolerowana. jestem mile zaskoczony, on chyba bardziej



Ja mam zaplon aparatowy (tylko podlaczony do niego stopien mocy na tranzystorze) glowica 2,5mm (uszczelka zwykla) walek 385, zaplon ustawiony na 13 st (moze sie pobawie i ustawie na 15st) i stukowego jeszcze nie slyszalem (silnik 1200km po remoncie). natomiast poprzenie "EVO" mialo seryjny walek, glowice 1,5mm (miedziana uszczelke czyli planowanie okolo 2mm) zaplon na 10st i czasami sobie postukalo, na 13 st po przejechaniu 1 km juz "muzyczke" silnik puszczal.

Walek tez ma znaczenie.
  
 
to poprzednie evo to mialo dobre sprezanie na pierscieniach (po remoncie czy bez remontu)???????
jak to jest ze teoretycznie te same sprezania stukaja nie stukaja?

niby na 2,5 miales 385 ale z drugiej strony na 1,5 miales miedziana uszczelke ktora niby niweluje te stuki

ps. co z glowica na "poprzednim evo" bylo dłubane oprocz planu?
czy gaźniki sie czyms różniły itp..

[ wiadomość edytowana przez: nazik dnia 2004-05-20 01:11:15 ]
  
 
maja nanoplexy normalne, odciecie przy 6500rpm, wyzej krecic nie musza, zobaczcie sobie chociaz wykres silnika RC od CHMS. moment plaski jak stol moc osiagaa ok 6tys. z krotka skrzynia nie musza krecic cholera wie ile tam obrotow, tym bardziej ze w RC potrzebny jest mocny dol rowniez. zreszta slychac czesto na RC jak sie komus "omsknie" i silnik do odciny dokreci..
  
 
ja mam glowice z wiekrzymi zaworami splanowana ok 4mm na seryjnej uszczelce walek tez seryjny przesuniety o jakies 8st.i nic nie stuka
  
 
odkopuje zas :]

zoltar tu pisze ze seryjna uszczelka ma 0,8 mm , mozna to potwierdzic jeszcze prosze
 
 
własnie zmierzyłem nówke i ma 1mm wydaje mi sie, ze rozny producent, rozna grubosc.

[ wiadomość edytowana przez: PitGTR dnia 2006-02-01 19:56:42 ]
  
 
w zakladzie gdzie mi planowali mowili ze 1,5 mm i tyle brali poprawke na planownaie pod miedz 0,53 ....
 
 
Cytat:
2006-02-01 19:55:30, PitGTR pisze:
własnie zmierzyłem nówke i ma 1mm wydaje mi sie, ze rozny producent, rozna grubosc. [ wiadomość edytowana przez: PitGTR dnia 2006-02-01 19:56:42 ]

przeciez jak ja docisniesz glowica to bedzie ciensza