| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-07-27 13:39:21
To tak jakbyś pytał czy żarówka może spalić się 2 razy W cewce są 2 uzwojenia i jak się któreś przepali albo nastąpi przebicie między uzwojeniami to kaput. |
cccp20 125p '74 Mielec / Kielce | 2005-04-13 10:41:42 cześć mam takie pytanko-czy cewka powinna być ciepła czy nawet gorąca podczas pracy ?-chyba nie ale nie znam sie dokładnie wieć pytam. Patrzyłem w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem. No i jeszcze jedna sprawa-jeśli to źle że się grzeje to ile może wytrzymać bo narazie nie mam mozliwości wymienić. Z góry dziękuje za odpowiedzi. [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-06 10:54:05 ] [ powód edycji: modyfikowałem tytuł ] |
MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-04-13 12:11:37 Cewka zapłonowa jest czymś w rodzaju transformatora, więc grzanie się cewki jest zjawiskiem naturalnym.
|
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-04-13 13:04:39
Tak , tylko ze względu na to , że moc tego "transformatora" jest niewielka i nie pracuje on ciągle , tylko impulsowo , to i ilości ciepła nie powinny powodować rozgrzewania się do wysokiej temperatury . Olej wewnątrz cewki ma głównie za zadanie izolować , a ciepło przekazuje niejako "przy okazji". Grzanie się cewki spowodowane może być dwoma przyczynami : powstaniem "skrótów" wewnątrz uzwojenia , przez co płynie znacznie większy prąd , oraz - w autach z klasycznym przerywaczem - zbyt małą przerwą na stykach , albo grzebaniem pod maską przy wyłączonym silniku , ale załączonej stacyjce ! |
MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-04-13 14:13:29
Weźmy jeszcze to pod uwagę, że cewka może być całkowicie sprawna, a nadmiernie może się nagrzewać od ciepła wydzielanego przez silnik. |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-04-13 14:59:12
I po to , aby uniknąć takiego zjawiska - montuje się możliwie daleko od źródła ciepła , przeważnie gdzieś na nadkolu . |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-04-13 15:43:14 sprawdź napięcie ładowania |
cccp20 125p '74 Mielec / Kielce | 2005-04-14 12:07:55 dzięki za informacje -postaram się sprawdzic wszystkie rzeczy o których napisaliscie Pozdrawiam |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2005-11-25 15:43:31 Czym sie roznia cewki do zaplonu elektronicznego a staregotypu.
Maja jakies inne oznaczenia czy cos w tym stylu. |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-11-25 15:45:44 Oporem uzwojenia pierwotnego. Cewka do zapłonu przerywaczowego ma symbol 4220 lub Be200B, a do elektronika 4226 (mowa o zelmocie) |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2005-11-25 18:25:30 no i tym postem jose udowodnil swoja wiedze o elektryce i poprzez swoja madra glowe zostaje mianowany na naczelnego elektryka samochodowego w Norblinie. Nadanie tytułu odbedzie sie na ktorejs ze szmat, moj zastepco-jose-tessa Momik wreczy Ci dyplom i okolicznosciowy |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2005-11-25 18:35:21 2426 a takie oznaczenie?? |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2005-11-25 19:24:54 A objawy zepsutej cewki, to nie tylko całkowity kaputt.
Otóż w czerwonym dość długo występowała usterka, którą zwalałem na stary reduktor LPG. Otóż auto na niskich obrotach szarpało makabrycznie i się dławiło. Ale pewnego dzionka, przed zmianą reduktora jeszcze, auto przejechało kawałek i gasło, po chwili (dłuższej) dawało się odpalić i znów po chwili gasło. Jak to zwykle w naszych autkach bywa, na pierwszy ogień poszla cewka. Oczywiście autko odpaliło od kopa, a poza tym skończyło się szarpanie. |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2005-11-25 19:39:13 Warto tez sprawdzić kondensator w aparacie zapłonowym, u mnie to było powodem słabej iskry. |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2005-11-25 19:48:12 no i zapomnieliscie wspomniec ze cewki potrafia wyrzygac czarny olej z siebie a mimo to potrafia niezle działać |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-12-17 14:30:12 tak - przy normalnie wlaczonej stacyjce to normalne -i podczas pracy cewki tez normalne ze sie nagrzewa - moze byc "mocno ciepla"
ale nie parzyc co do tego co powiedzial kolega schab - nbiestety ale sie nie do konca zgodze - to ze pracuje impulsowo tez ma znaczenie i miedzy innymi dzieki temu sie grzeje - jest top zwiazane z przemagnesowywaniem rdzenia ale gorąca byc nie powienna - powinno sie jej dac swobodnie dotknąc przy pracującym silniku - natomiast co do wlaczenia obwodu zaplonu to nie powinno sie tego bez potrzeby zostawiac w takim polozeniu |