[Zapłon tradycyjny] - cewka - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-07-27 13:07:08, pirania pisze:
Czy jak sie psuje to raz i koniec ,?


To tak jakbyś pytał czy żarówka może spalić się 2 razy .

W cewce są 2 uzwojenia i jak się któreś przepali albo nastąpi przebicie między uzwojeniami to kaput.
  
 
Zdejmij kabel z kontaktu nr 1 cewki. Podłącz w to miejsce probówkę. Włącz zapłon. Dotknij drugi koniec do masy. Jeżeli uzwojenie pierwotne cewki jest w porządku kontrolka się będzie świecić. Jeżeli nie- szykuj kasiore na nowa cewkę.
  
 
Zadaje takie dziwne pytania , poniewaz mam problem z odpalaniem na gazie jak silnik rozgrzany jest.
Juz sam nie wiem gdzie tkwi blad.
Gdzies na FORUM przeczytalem ze regulator napiecia tez ma wplyw na zle odpalanie.
Moim zdaniem co ma piernik do wiatraka.
Moze ktos w koncu mi pomoze .
Pozdrawiam .
  
 
cześć mam takie pytanko-czy cewka powinna być ciepła czy nawet gorąca podczas pracy ?-chyba nie ale nie znam sie dokładnie wieć pytam. Patrzyłem w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem. No i jeszcze jedna sprawa-jeśli to źle że się grzeje to ile może wytrzymać bo narazie nie mam mozliwości wymienić. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-06 10:54:05 ]
[ powód edycji: modyfikowałem tytuł ]
  
 
Cewka zapłonowa jest czymś w rodzaju transformatora, więc grzanie się cewki jest zjawiskiem naturalnym.
  
 
Ciepła może być, sprawdź czy nie ma wycieku oleju bo powinna być szczelna i mieć odpowiednią ilość oleju transformatorowego który odprowadza ciepło na obudowę i zapbiega spaleniu..
 
 
Cytat:
2005-04-13 12:11:37, MARKHEIM pisze:
Cewka zapłonowa jest czymś w rodzaju transformatora, więc grzanie się cewki jest zjawiskiem naturalnym.


Tak , tylko ze względu na to , że moc tego "transformatora" jest niewielka i nie pracuje on ciągle , tylko impulsowo , to i ilości ciepła nie powinny powodować rozgrzewania się do wysokiej temperatury . Olej wewnątrz cewki ma głównie za zadanie izolować , a ciepło przekazuje niejako "przy okazji".
Grzanie się cewki spowodowane może być dwoma przyczynami : powstaniem "skrótów" wewnątrz uzwojenia , przez co płynie znacznie większy prąd , oraz - w autach z klasycznym przerywaczem - zbyt małą przerwą na stykach , albo grzebaniem pod maską przy wyłączonym silniku , ale załączonej stacyjce !
  
 
Cytat:
2005-04-13 13:04:39, schab pisze:
Tak , tylko ze względu na to , że moc tego "transformatora" jest niewielka i nie pracuje on ciągle , tylko impulsowo , to i ilości ciepła nie powinny powodować rozgrzewania się do wysokiej temperatury . Olej wewnątrz cewki ma głównie za zadanie izolować , a ciepło przekazuje niejako "przy okazji". Grzanie się cewki spowodowane może być dwoma przyczynami : powstaniem "skrótów" wewnątrz uzwojenia , przez co płynie znacznie większy prąd , oraz - w autach z klasycznym przerywaczem - zbyt małą przerwą na stykach , albo grzebaniem pod maską przy wyłączonym silniku , ale załączonej stacyjce !


Weźmy jeszcze to pod uwagę, że cewka może być całkowicie sprawna, a nadmiernie może się nagrzewać od ciepła wydzielanego przez silnik.
  
 
Cytat:
2005-04-13 14:13:29, MARKHEIM pisze:
Weźmy jeszcze to pod uwagę, że cewka może być całkowicie sprawna, a nadmiernie może się nagrzewać od ciepła wydzielanego przez silnik.


I po to , aby uniknąć takiego zjawiska - montuje się możliwie daleko od źródła ciepła , przeważnie gdzieś na nadkolu .
  
 
sprawdź napięcie ładowania
  
 
dzięki za informacje -postaram się sprawdzic wszystkie rzeczy o których napisaliscie Pozdrawiam
  
 
Czym sie roznia cewki do zaplonu elektronicznego a staregotypu.
Maja jakies inne oznaczenia czy cos w tym stylu.
  
 
Oporem uzwojenia pierwotnego. Cewka do zapłonu przerywaczowego ma symbol 4220 lub Be200B, a do elektronika 4226 (mowa o zelmocie)
  
 
no i tym postem jose udowodnil swoja wiedze o elektryce i poprzez swoja madra glowe zostaje mianowany na naczelnego elektryka samochodowego w Norblinie. Nadanie tytułu odbedzie sie na ktorejs ze szmat, moj zastepco-jose-tessa Momik wreczy Ci dyplom i okolicznosciowy
  
 
2426 a takie oznaczenie??
  
 
A objawy zepsutej cewki, to nie tylko całkowity kaputt.
Otóż w czerwonym dość długo występowała usterka, którą zwalałem na stary reduktor LPG.

Otóż auto na niskich obrotach szarpało makabrycznie i się dławiło.

Ale pewnego dzionka, przed zmianą reduktora jeszcze, auto przejechało kawałek i gasło, po chwili (dłuższej) dawało się odpalić i znów po chwili gasło. Jak to zwykle w naszych autkach bywa, na pierwszy ogień poszla cewka. Oczywiście autko odpaliło od kopa, a poza tym skończyło się szarpanie.
  
 
Warto tez sprawdzić kondensator w aparacie zapłonowym, u mnie to było powodem słabej iskry.
  
 
no i zapomnieliscie wspomniec ze cewki potrafia wyrzygac czarny olej z siebie a mimo to potrafia niezle działać
  
 
podłączę się pod temat. czy to normalne że cewka w polonezie grzeje się przy samej włączonej stacyjce i to grzeje się tak, że rozpuszcza klej na taśmie izolacyjnej nieopodal?
EDIT: po odpaleniu silnika nie znać żadnych dziwnych zachowań - jeździ normalnie, nie przerywa ani nic takiego.


[ wiadomość edytowana przez: smoczy dnia 2005-12-17 12:22:33 ]
  
 
tak - przy normalnie wlaczonej stacyjce to normalne -i podczas pracy cewki tez normalne ze sie nagrzewa - moze byc "mocno ciepla"
ale nie parzyc
co do tego co powiedzial kolega schab - nbiestety ale sie nie do konca zgodze - to ze pracuje impulsowo tez ma znaczenie i miedzy innymi dzieki temu sie grzeje - jest top zwiazane z przemagnesowywaniem rdzenia
ale gorąca byc nie powienna - powinno sie jej dac swobodnie dotknąc przy pracującym silniku -
natomiast co do wlaczenia obwodu zaplonu to nie powinno sie tego bez potrzeby zostawiac w takim polozeniu