2 Maglownica z bisa do 126 (47040/0) - Strona 2
  

Maglownica z bisa do 126 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a bisowska rozni sie czyms od tej montowanej w niektorych modelach FL seryjnie ak w moim np. ?
  
 
nie - to jest to samo
  
 
a orientuje sie ktos jakim kosztem mozna skrocic uklad wlasnie na listwie, czy to w ogole wykonalne i bezpieczne?
  
 
ktos sie kiedys ogladaszal na rajdy.hoga.pl , ze wykona taka operacje... tak na zdrowy rozum, to trzeba przerobic zebatke i sama listwe - tylko jak to sie zmiesci bo zebatka musialaby miec wieksza srednice, moze raczej poszukac listwy z innego auta... albo zobaczyc czy zwrotnice uda sie przerobic (skrocic ich ramie) tylko kwestia jak trudno technoligicznie jest to zrobic.
  
 
Raczej bez nowej obudowy się nie obejdzie Nowy wałek z większą ilością zębów da się wykonać, ale nijak go nie zamontuje bo zębatka będzie zbyt blisko osi wałka. Z racji bezpieczeństwa nie ma co nawet myśleć o modyfikacji zwrotnic. Można natomiast użyć maglownicy z innego auta(127, 128, Uno itp.) ale trzeba będzie przerobić mocowania(podobne ale nie takie same) i skrócić drążki. Oczywiście żeby była zachowana geometria kół przy skręcie listwa zębata musi być tej samej długości co w BISie, jak mi się zdaje warunek ten spełnia przekładnia z Uno. Aha, będzie jeszcze problem ze zbyt krótkim wałkiem, można próbować przełozyć z przekładni BISowskiej ale musi być ona w wersji oryginalnej TRW(polska ma zupełnie inne łożyskowanie i uzębienie).
  
 
jesli chodzi o ceny to mam pytanko moge miec urzywana bisowska przekladne za 100 jeszcze nie wiem w jakim jest stanie ale jest oryginalna a nie rzemieslnik - oplaca sie ?? z tego co sie dowiadywalem to mocowan do tego ukladu nie dostanie sie w sklepie wiec pozostaja 2 wyjscia albo ciac bisa albo samemu dorabiac mocowania a koncowki drozkow kosztuja ok 20 zeta wiec mysle ze eksploatacja tej przekladni jest duzo tansza niz normalnej w kaszlu a i jeszcze jedno czy wieloklin na walku od ukladu listwowego i slimacznicowego jest taki sam??
pozdro
  
 
dostaniesz w sklepach potrzebne elementy. klika postow nizej krzemowy zrobil ladny cennik co potrzeba:

Cytat:
W BISie inne niż w standardzie są:
- ściana grodziowa(60 zł)
- wzmocnienie ściany grodziowej(95 zł)
- belka resora(można przy pomocy młotka dostosować zwykłą)
- wspornik pasa przedniego(20 zł)
- wałek kierowniczy(mam nadzieję że pasuje ze 128/Zastavy)
I te elementy przydałoby się wymienić jeżeli się chce mieć zamontowaną maglownicę ściśle na cacy. Jako ciekawostkę podam, że osłony przekładni kierowniczej BISa są takie same jak w Uno, jedna z gum mocujących przekładnię też, końcówki drążków prawdopodobnie też ale jako że są dwie wersje to muszę ustalić która dokładnie. Ewentualnie poszukam z czego pasują.



co do ceny 100zl za przekladnie - jest przecietna. mniej wiecej tyle kosztuja uzywane.
  
 
Małe sprostowanie: wałek kierowniczy ze 128/Zastavy na pewno pasuje, a mówię tak ja i Ali.
  
 
heh no to ja juz rezygnuje z krotkiego ukladu, za duza rzezba...
  
 
musze tutaj bo juz było a nie wpadłem na pomysł żeby w wyszukiwarce wpisac maglownica cały czas mówiło sie u mnie na to przekładnia listwowa


więc z grubsza z tego co piszecie to już nic nie wiem , jesli moje auto jest w nienagannym stanie blacharskim , to chyba nie musze zadnych belek itd kupować , czy wystarczy jeśli kupie same mocowania do maglownicy(nauczyłem sie nowej nazwy ) i przyspawam je do belki ??? dodatkowo musze zmienić jeszcze wałek od kierownicy który wchodzi w maglownice ??? czy to są wszystkie przeróbki jakie trzeba zrobic ??? bo jak to czytam to już sam nie wiem , albo nie rozumiem co jest tu napisane , mnie trzeba prosto to wytłumaczyć

jeszcze jedno z tego co wyczytałem to wychodzi na to że pół bisa musiałbym wspawać do przodu ale czy to na 100% jest konieczne ??? nie zamierzam ciąc zdrowej budy


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2004-11-16 00:01:55 ]
  
 
Teoretycznie wystarczy przespawać mocowania przekładni, zamontować pedał sprzęgła od BISa i wałek z krzyżakami od BISa lub 128/Zastavy. Tyle że mocowania przekładni są nisko umiejscowione, mocno poniżej krawędzi standardowego wzmocnienia ściany grodziowej i wypadają tuż obok przetłoczeń w belce resora w których chowają się nakrętki mocujące ramiona przekładni i wspornika pomocniczego. Dochodzi jeszcze sprawa wspornika pasa przedniego(tej takiej trójkątnej blachy łączącej pas przedni z belką resora) - standardowy wspornik bardzo skutecznie utrudnia dostęp do śrub mocujących przekładnię do wsporników.

Podsumowując: trzeba nadspawać ścianę grodziową żeby było do czego przyspawać wsporniki przekładni, wyciąć w nowym miejscu otwór na wałek przekładni, wymienić pedał sprzęgła na BISowski, podobnie wałek z krzyżakami i przerobić wspornik pasa przedniego żeby był lepszy dostęp do śrub.
  
 
Cytat:
2004-11-16 09:14:15, Krzemowy pisze:
Teoretycznie wystarczy przespawać mocowania przekładni, zamontować pedał sprzęgła od BISa i wałek z krzyżakami od BISa lub 128/Zastavy. Tyle że mocowania przekładni są nisko umiejscowione, mocno poniżej krawędzi standardowego wzmocnienia ściany grodziowej i wypadają tuż obok przetłoczeń w belce resora w których chowają się nakrętki mocujące ramiona przekładni i wspornika pomocniczego. Dochodzi jeszcze sprawa wspornika pasa przedniego(tej takiej trójkątnej blachy łączącej pas przedni z belką resora) - standardowy wspornik bardzo skutecznie utrudnia dostęp do śrub mocujących przekładnię do wsporników. Podsumowując: trzeba nadspawać ścianę grodziową żeby było do czego przyspawać wsporniki przekładni, wyciąć w nowym miejscu otwór na wałek przekładni, wymienić pedał sprzęgła na BISowski, podobnie wałek z krzyżakami i przerobić wspornik pasa przedniego żeby był lepszy dostęp do śrub.



dzięki
w tym układzie narazie dam sobie z tym spokój chyba ze coś mi sie urodzi we łbie to sie pochwale
powiedz mi jeszcze krzemowy czym różni sie pedał sprzęgła ??
  
 
Cytat:
czy wystarczy jeśli kupie same mocowania do maglownicy(nauczyłem sie nowej nazwy ) i przyspawam je do belki ??? dodatkowo musze zmienić jeszcze wałek od kierownicy który wchodzi w maglownice ??? czy to są wszystkie przeróbki jakie trzeba zrobic ???



wersja krzemowego jest profi+ ;),
a ja zrobilem u siebie dokladnie tak jak napisales. tylko maglownica, dluzszy walek i same mocowania. jezdze juz kilka miesiecy i jestem bardzo zadowolony:))))

ps: moze dlatego ze montaz w profesjonalnym "orange rally garage";). polecam!
  
 
Cytat:
2004-11-16 09:14:15, Krzemowy pisze:
Teoretycznie wystarczy przespawać mocowania przekładni, zamontować pedał sprzęgła od BISa i wałek z krzyżakami od BISa lub 128/Zastavy. Tyle że mocowania przekładni są nisko umiejscowione, mocno poniżej krawędzi standardowego wzmocnienia ściany grodziowej i wypadają tuż obok przetłoczeń w belce resora w których chowają się nakrętki mocujące ramiona przekładni i wspornika pomocniczego. Dochodzi jeszcze sprawa wspornika pasa przedniego(tej takiej trójkątnej blachy łączącej pas przedni z belką resora) - standardowy wspornik bardzo skutecznie utrudnia dostęp do śrub mocujących przekładnię do wsporników. Podsumowując: trzeba nadspawać ścianę grodziową żeby było do czego przyspawać wsporniki przekładni, wyciąć w nowym miejscu otwór na wałek przekładni, wymienić pedał sprzęgła na BISowski, podobnie wałek z krzyżakami i przerobić wspornik pasa przedniego żeby był lepszy dostęp do śrub.


Czy nie prościej byłoby zamontowanie maglownicy od CC/SC - dorobienie ramki/wspornika przykreconego (ew. przyspawanego) do przegrody. Mocowanie tego modelu maglownicy jest chyba mniej skomplikowane - dwie śruby.
Czy maglownica SC/CC z oryginalnymi końcówkami pasowałaby do MFa - mam na mysli rozstaw kół?
Chory pomysł?

[ wiadomość edytowana przez: mustava dnia 2005-09-15 14:43:17 ]
  
 
jakos ludzie montuja magle do zwyklych malcow i nie wymieniaja pedalu sprzegla. w paru sklepach pytalem podobno sa takie same. wiec wychodzi na to ze nie jest to koniecznosc...
  
 
pedaly sa takie same.
  
 
krzemowy twierdzi inaczej
  
 
bo jest inny

a tak serio to az tak sie im nie przygladalem, mam je nawet gdzies wykrecone z poprzedniego bolidu, z tym ze niestety kawalek od chaty...

[ wiadomość edytowana przez: Krzyh00 dnia 2005-09-15 21:46:39 ]
  
 
Pedał sprzegła jest taki sam, za to pedał hamulca jest zupełnie inny, drążek kolumny kierowniczej też jest inny, dłuższy.

http://poczta.mm.pl/~decapc1/126p_13-09-2005/picture%20020.jpg

Tak na marginezie chce sprzedac pedały z włącznimiek stopu drążek, ewentualnie zamienie na pedały maluchowskie w dobrym stanie.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=114700&c=53&f=25
  
 
Hej czytam to wszystko ale widze ze to tylko teoria z tym wmontowaniem, chodzi mi o konkret bo mam przekładnie i kolumne kierowniczą z bisa dłuższą, myslałem aby mocowanie ulepić z kontowników, tylko mam pytanie czy otwór wypada w innym miejscu na połączenie kolumny z przekładnia i trzeba wiercić, i pedały nie przeszkadzają??
Bo jak tyle roboty to chyba ide oddac gościowi przekładnie i biore w dobrym stanie slimaka

POZDRO