MotoNews.pl
  

W czym problem, POMPA PALIWA CZY WTRYSK. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moim zdaniem kolego problem tkwi w pompie na 100%. Przerobiłem ten temat jakieś 3 tygodnie temu. Miałem ten sam objaw, szarpał się i czesto na wolnych obrotach gasł. Musisz wyciągnąć pompę ze zbironika i przeczyścić dobrze styki na samej pompie. A jeśli miałeś benzynę to zatrzeć raczej się nie mogła nawet na rezerwie, no chyba że była to bardzo daleko posunieta rezerwa.
  
 
w GLi abimex żeby pompe wyjąć to trzeba zdejmować bak czy przez zapas wychodzi?
u mnie jest tak, że czasami prawie jej nie słychać (tego bziuczenia po przekreceniu kluczyka) a mimo to jakoś odpala. czasami słychać normalnie, no dziwne zachowania ma. ostatnio po dłuższej jexdzie nie odpala na benzynie , a na zimnym w miare. może po dłuższej jexdzie jest zmęczona i nie ma siły podawać, a o poranku jeszcze w miare?
  
 
raczej ci klęka pompa... miałem takie same objawy... raz ja było słychać raz nie aż umarła
  
 
Witam - prosze o potwierdzenie mojej diagnozy - bo juz wysiadam z tym moim poldem. Objawy jak u wiekszosci - dlawi sie i ciezko odpala na benzynie. wymienilem dzis filtr paliwa - wylcecial z niego syf szlamowaty...Dalej sa problemy z dlawieniem go i z mocą - pod gorke nie idzie wyjechac Czy to pada pompa? Czy mozna ja jakos wyczyscic np. to sitko co jest z pompą? Sprawdzę tez cisnienie odpinając węzyk wchodzący do wtrysku. Czy konieczne bedzie czyszczenie baku? Slyszalem ze taka operacje wartozrobic jak sie juz zaklada nowa pompę...

Proszeo odp

Pozdro z DG
  
 
napisz jakie auto... bo POLONEZÓW od liku i ciut ciut i czy masz auto na gazie... bo z opisu nic nie wiadomo


czy to pompa... jak pojeździłeś na rezerwie, troszkę w zakręty powchodziłeś... to bardzo możliwe

u mnie nie było syfu.... ale jak już będziesz się za to zabierał.... to życzymy sukcesu w odkręcaniu szpilek.... u mnie się urwała 1, ale już miałem wizje kupowania baku + czujniku poziomu paliwa... bo tam też mocno skorodowane, a i od razu kup nowe pasy pod zbiornik...

co do baku ja go wypłukałem beną to co miałem, następnie go wyczyściłem i zabezpieczyłem "BOLLA" inni używają auto smar.... pasy nowe tak samo zabezpieczyłem,

a co do wkładu wybór będzie należał do Ciebie, ale co zauważyłem ludzie odradzają kupno na allegro od NATALIAsf....
  
 
Tak na marginesie to od tego sprzedawcy kupilem kiedys sonde lambda. Popracowala moze z pol roku albo i nie... Reklamowac nawet mi sie nie chcialo. Z tego co wiem wszystko ciagna z Korei czyli tak naprawde z Chin.

Nie przesadzajcie tez ze pompa sie zatarla od zakretow... Zatrzec sie moze od braku paliwa i tez nie odrazu. Pompa mogla stracic swoja wydajnosc, zapchaniu mogly ulec przewody a w zasadzie filtr pompy(ta siateczka na koncu), moze to kwestia wtryskiwaczy... Pompe obstawialbym gdzies po srodku stawki...
  
 
Cytat:
2006-11-24 15:21:01, sova pisze:
w GLi abimex żeby pompe wyjąć to trzeba zdejmować bak czy przez zapas wychodzi? u mnie jest tak, że czasami prawie jej nie słychać (tego bziuczenia po przekreceniu kluczyka) a mimo to jakoś odpala. czasami słychać normalnie, no dziwne zachowania ma. ostatnio po dłuższej jexdzie nie odpala na benzynie , a na zimnym w miare. może po dłuższej jexdzie jest zmęczona i nie ma siły podawać, a o poranku jeszcze w miare?



Sprawdzałeś wiązkę doprowadzającą prąd do pompy? Sprawdź czy zawsze jest masa? A najlepiej podłącz się pod przewód masy i zrób sobie dosatkowe odejście z zakończeniem oczkowym i to przykręć do nadwozia (wcześniej zdrap trochę lakieru w miejscu gdzie będziesz przykręcał).
  
 
Cytat:
2006-11-24 22:43:39, PUTEKM pisze:
napisz jakie auto... bo POLONEZÓW od liku i ciut ciut i czy masz auto na gazie... bo z opisu nic nie wiadomo



Moj poldek to 1,6 GLI 95 rok z inst gazową - ostatnio glownie na gazie jezdzilem
  
 
Witam i o poradę pytam. Otóz stałem się posiadaczem dość zaniedbanego autka jak w tytule, które za nic nie chce odpalić i jechac na benzynie - nawet nie chrząknie.
Dodam że cały czas pali się " check eng.."
- pompa paliwa jest dobra (sprawdziłem za filtrem)
- przełącznik LPG-PB działa prawidłowo (instalacja jest najprostsza jaka może być)
- podłączałem 2 inne komputery (najprawdopodobniej sprawne) i jest tak samo
- 2 przekażniki i 4 bezpieczniki obok komputera sa OK!
- kody błędów wykazują zawsze tylko "12" nawet kiedy odłączałem na próbe różne wtyczki np. od sondy lambda czy od silniczka krokowego( tu nie jestem pewien czy tak się sprawdza błedy - być może silnik powinien pochodzić z "błędem" aby go zapamiętac i potem zrobić odczyt?)
- silniczek krokowy kiedy się włącza i wyłącza stacyjkę chowa i wysuwa iglicę, ale jest to ruch w zakresie 2 mm - nie wiem czy tak ma być ?
- wtryskiwacz też jest chyba dobry, bo jak podałem mu masę na niebieski przewód który idzie z 18 nóżki złącza kompa to przepuścił benzynę i silnik zapalił produkując dużą ilość dymu bo dostał chyba za dużo paliwa na raz
Wygląda na to, że komputer nie chce sterowac wtrysku tyko co go może blokować
Jest to wtrysk Abimex
- gazu pali 20/100
Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe podpowiedzi
  
 
Skoro posprawdzałeś bezpieczniki to chyba skasowałeś kody błedów z kompa. Kod 12 to brak synału z czujnika położenia wału. Skoro silnik nie pracuje to sygnału nie dostanie.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
obok komputera za schowkem . są przekaźniki i bezpieczniki sterujące wtryskiem i pompą paliwa . Sprawdz je .
  
 
czym bardziej sie przymierzam do kupna pompy tym więcej wątpliwości...
przed odpaleniem silnika czasem popme słychać a czasem nie, przekaźniki stukają raczej zawsze. czy jest inny sposób 100% owego stwierdzenia że to awaria pompy niż wymiana samej pompy??
  
 
Witam ponownie !
Ponawiam moje pytanie z 26-go XI (trzy posty niżej).
CO MOŻE BLOKOWAĆ KOMPUTER ŻE TEN NIE DAJE STEROWANIA NA WTRYSKIWACZ ???
- komputer jest na 99 % sprawny (sprawdzałem na 2 innych)
- paliwo dochodzi
- wtrysk po prostu nie dostaje z kompa ani ułamka volta napięcia
KTÓRY Z CZUJNIKÓW (albo coś innego) MOŻE TAK BLOKOWAĆ KOMPUTER???
Przeglądałem wiele wątków ale takiego przypadku nie znalazłem.
Może ktos ma jakiegoś pomysła ?
Polonez GLI 1,6 Abimex

P.S. WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
  
 
Cytat:
2006-12-09 00:13:43, jurcio pisze:
Witam ponownie ! Ponawiam moje pytanie z 26-go XI (trzy posty niżej). CO MOŻE BLOKOWAĆ KOMPUTER ŻE TEN NIE DAJE STEROWANIA NA WTRYSKIWACZ ??? - komputer jest na 99 % sprawny (sprawdzałem na 2 innych) - paliwo dochodzi - wtrysk po prostu nie dostaje z kompa ani ułamka volta napięcia KTÓRY Z CZUJNIKÓW (albo coś innego) MOŻE TAK BLOKOWAĆ KOMPUTER??? Przeglądałem wiele wątków ale takiego przypadku nie znalazłem. Może ktos ma jakiegoś pomysła ? Polonez GLI 1,6 Abimex P.S. WESOŁYCH ŚWIĄT !!!



Bóg jeden raczy wiedzieć - może instalka LPG odcięła na amen wtryskiwacz, albo jest uszkodzony przewód. Jak sam stwierdziłeś, przy kluczowaniu masą wtryskiwac się odzywa, więc nie może być stewrowany plusem napięcia zasilania (choć nie pamiętam jak to w abzimexie jest rozwiązane).

Pierwsze co bym weryfikował to poprawność działania odcięcia sterowania wtryskiwaczem przez centralkę LPG. Drugie to bym sprawdził stan pompy - ja mam swoją przytartą, pompować pompuje ale widocznie za słabo i mój GLI także na benzynie juz nie chce pracować.
 
 
Dzięki Robreg, ale jak napisałem wczesniej centralka LPG i pompa paliwa działaja prawidłowo.
Może ktoś wie jaką opornośc powinien mieć wtryskiwacz.
U mnie (po odłaczeniu wtyczki oczywiście) miernik pokazał poniżej 2 om'a

[ wiadomość edytowana przez: jurcio dnia 2006-12-10 23:30:02 ]
  
 
Sam sobie odpowiadam, bo po chwili znalazłem odpowiedż na ciekawej stronie: http://www.czarnikm.republika.pl/ która co prawda dotyczy Astry ale myśle,że wiele zamieszczonych tam wskazówek przyda sie poldofanom. Pozdrawiam
(Po otworzeniu strony otwórz "opel astra" następnie "Co i jak sprawdzić gdy nie można uruchomić silnika")

[ wiadomość edytowana przez: jurcio dnia 2006-12-10 11:51:48 ]
  
 
Witam ja mam coś podobnego w swoim poldku caro 1.6 gli.Podczas jazdy dobrze chodzi na gazie i na benzynie choć zdarzają się wyjątki że na benzynie zaczyna szarpać.Problem tkwi z odpalaniem.Gdy chce odpalić na benie to nie chce tylko za jakimś 3-4razem zapala.Rozrusznik był wymieniany więc odpada.Jedynie na ciepłym silniku pali trochę lepiej niż po nocy.Niewiem też dlaczego pomka chodzi tak głośno.Gdy zapalm to włańcza się na chwile a kiedy uda mi się odpalić to gdy jade na gazie to pompa chodzi cały czas.