Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2006-11-24 15:21:01 w GLi abimex żeby pompe wyjąć to trzeba zdejmować bak czy przez zapas wychodzi?
u mnie jest tak, że czasami prawie jej nie słychać (tego bziuczenia po przekreceniu kluczyka) a mimo to jakoś odpala. czasami słychać normalnie, no dziwne zachowania ma. ostatnio po dłuższej jexdzie nie odpala na benzynie , a na zimnym w miare. może po dłuższej jexdzie jest zmęczona i nie ma siły podawać, a o poranku jeszcze w miare? |
![]() PUTEKM Miłośnik FSO kąbiiiiiiiii kuj-pom | 2006-11-24 15:26:25 raczej ci klęka pompa... miałem takie same objawy... raz ja było słychać raz nie aż umarła |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-11-24 22:59:09 Tak na marginesie to od tego sprzedawcy kupilem kiedys sonde lambda. Popracowala moze z pol roku albo i nie... Reklamowac nawet mi sie nie chcialo. Z tego co wiem wszystko ciagna z Korei czyli tak naprawde z Chin.
Nie przesadzajcie tez ze pompa sie zatarla od zakretow... Zatrzec sie moze od braku paliwa i tez nie odrazu. Pompa mogla stracic swoja wydajnosc, zapchaniu mogly ulec przewody a w zasadzie filtr pompy(ta siateczka na koncu), moze to kwestia wtryskiwaczy... Pompe obstawialbym gdzies po srodku stawki... |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2006-11-25 06:19:54
Sprawdzałeś wiązkę doprowadzającą prąd do pompy? Sprawdź czy zawsze jest masa? A najlepiej podłącz się pod przewód masy i zrób sobie dosatkowe odejście z zakończeniem oczkowym i to przykręć do nadwozia (wcześniej zdrap trochę lakieru w miejscu gdzie będziesz przykręcał). |
![]() jurcio ESPERO Ząbki | 2006-11-26 21:05:24 Witam i o poradę pytam. Otóz stałem się posiadaczem dość zaniedbanego autka jak w tytule, które za nic nie chce odpalić i jechac na benzynie - nawet nie chrząknie.
Dodam że cały czas pali się " check eng.." - pompa paliwa jest dobra (sprawdziłem za filtrem) - przełącznik LPG-PB działa prawidłowo (instalacja jest najprostsza jaka może być) - podłączałem 2 inne komputery (najprawdopodobniej sprawne) i jest tak samo - 2 przekażniki i 4 bezpieczniki obok komputera sa OK! - kody błędów wykazują zawsze tylko "12" nawet kiedy odłączałem na próbe różne wtyczki np. od sondy lambda czy od silniczka krokowego( tu nie jestem pewien czy tak się sprawdza błedy - być może silnik powinien pochodzić z "błędem" aby go zapamiętac i potem zrobić odczyt?) - silniczek krokowy kiedy się włącza i wyłącza stacyjkę chowa i wysuwa iglicę, ale jest to ruch w zakresie 2 mm - nie wiem czy tak ma być ? - wtryskiwacz też jest chyba dobry, bo jak podałem mu masę na niebieski przewód który idzie z 18 nóżki złącza kompa to przepuścił benzynę i silnik zapalił produkując dużą ilość dymu bo dostał chyba za dużo paliwa na raz Wygląda na to, że komputer nie chce sterowac wtrysku tyko co go może blokować ![]() Jest to wtrysk Abimex - gazu pali 20/100 Z góry dzięki za wszelkie rzeczowe podpowiedzi ![]() ![]() ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-11-26 21:33:13 Skoro posprawdzałeś bezpieczniki to chyba skasowałeś kody błedów z kompa. Kod 12 to brak synału z czujnika położenia wału. Skoro silnik nie pracuje to sygnału nie dostanie.
----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
steve23 Polonez Caro 1.6 GLi Grudziądz | 2006-11-27 04:39:42 obok komputera za schowkem . są przekaźniki i bezpieczniki sterujące wtryskiem i pompą paliwa . Sprawdz je . |
![]() sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2006-11-29 23:28:43 czym bardziej sie przymierzam do kupna pompy tym więcej wątpliwości...
przed odpaleniem silnika czasem popme słychać a czasem nie, przekaźniki stukają raczej zawsze. czy jest inny sposób 100% owego stwierdzenia że to awaria pompy niż wymiana samej pompy?? |
![]() jurcio ESPERO Ząbki | 2006-12-09 00:13:43 Witam ponownie !
Ponawiam moje pytanie z 26-go XI (trzy posty niżej). CO MOŻE BLOKOWAĆ KOMPUTER ŻE TEN NIE DAJE STEROWANIA NA WTRYSKIWACZ ??? - komputer jest na 99 % sprawny (sprawdzałem na 2 innych) - paliwo dochodzi - wtrysk po prostu nie dostaje z kompa ani ułamka volta napięcia KTÓRY Z CZUJNIKÓW (albo coś innego) MOŻE TAK BLOKOWAĆ KOMPUTER??? Przeglądałem wiele wątków ale takiego przypadku nie znalazłem. Może ktos ma jakiegoś pomysła ? ![]() Polonez GLI 1,6 Abimex P.S. WESOŁYCH ŚWIĄT !!! |
profil-usunięty | 2006-12-09 01:19:16
Bóg jeden raczy wiedzieć - może instalka LPG odcięła na amen wtryskiwacz, albo jest uszkodzony przewód. Jak sam stwierdziłeś, przy kluczowaniu masą wtryskiwac się odzywa, więc nie może być stewrowany plusem napięcia zasilania (choć nie pamiętam jak to w abzimexie jest rozwiązane). Pierwsze co bym weryfikował to poprawność działania odcięcia sterowania wtryskiwaczem przez centralkę LPG. Drugie to bym sprawdził stan pompy - ja mam swoją przytartą, pompować pompuje ale widocznie za słabo i mój GLI także na benzynie juz nie chce pracować. |
![]() jurcio ESPERO Ząbki | 2006-12-10 11:22:42 Dzięki Robreg, ale jak napisałem wczesniej centralka LPG i pompa paliwa działaja prawidłowo.
Może ktoś wie jaką opornośc powinien mieć wtryskiwacz. U mnie (po odłaczeniu wtyczki oczywiście) miernik pokazał poniżej 2 om'a ![]() [ wiadomość edytowana przez: jurcio dnia 2006-12-10 23:30:02 ] |
![]() jurcio ESPERO Ząbki | 2006-12-10 11:47:01 Sam sobie odpowiadam, bo po chwili znalazłem odpowiedż na ciekawej stronie: http://www.czarnikm.republika.pl/ która co prawda dotyczy Astry ale myśle,że wiele zamieszczonych tam wskazówek przyda sie poldofanom. Pozdrawiam
(Po otworzeniu strony otwórz "opel astra" następnie "Co i jak sprawdzić gdy nie można uruchomić silnika") [ wiadomość edytowana przez: jurcio dnia 2006-12-10 11:51:48 ] |
Piotr888 Wołomin | 2006-12-10 22:00:31 Witam ja mam coś podobnego w swoim poldku caro 1.6 gli.Podczas jazdy dobrze chodzi na gazie i na benzynie choć zdarzają się wyjątki że na benzynie zaczyna szarpać.Problem tkwi z odpalaniem.Gdy chce odpalić na benie to nie chce tylko za jakimś 3-4razem zapala.Rozrusznik był wymieniany więc odpada.Jedynie na ciepłym silniku pali trochę lepiej niż po nocy.Niewiem też dlaczego pomka chodzi tak głośno.Gdy zapalm to włańcza się na chwile a kiedy uda mi się odpalić to gdy jade na gazie to pompa chodzi cały czas. |