Hamownia - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ty Kuba a po co Ty chcesz się zhamic?
Przeiciez masz diesl i tak szybciej jeżdzić nie będzie?
  
 
Dra jesteś tam? A może Wam przeszkadzam?
  
 
Ty Kuba a po co Ty chcesz się zhamic?
Przeiciez masz diesl i tak szybciej jeżdzić nie będzie?
[/quote]

Może i nie będzie jeżdzić szybciej.....
Dra już nie jest jedynym który się zhamił. Swoją drogą to na hamowni można się ciekawych rzeczy o autku dowiedzieć. Na przykład takich, że mam chipa , mimo tego chipa moc silnika to 129 KM, a moment 340 Nm . Sam nie wiem... płakać, czy się cieszyć... Niby seryjny moment to 230Nm, ale te konie...
co o tym myślisz Piotrze?
  
 

Widac sie okopali...


[/quote]
Amoże ty Dra . Co o tym myślisz? Acha. Byłem na sprawdzeniu ciśnienia... Padaka. Mniej więcej po 25 na cylindrach.... Chyba ją sprzedam i kupię emfałsześć albo trzytysiącei(tańsza w zakupie )
  
 
Cytat:
co o tym myślisz Piotrze?



jako, że na imię mam Piotr to mówię

koni Ci chyba troche uciekło( ale nie wiem jake są parametry diesli) ale niutków jak mówisz , że z seryjnych 230 masz teraz 340 to rewelacja, ale i tak się nie równają z moimi niutkami

pozdr
  
 
Hm koni mało. Widzisz ciśnienia tez mało ale nie jest tragicznie. Trzeba było sie zmierzyc bez chipa. Moze bys miał lepszą minę?
Chip to jest takie coś co nie wiadomo czy doda czy odbierze. ,
Ja bym go olał i jeżdził dalej, miało byc tanio a nie szybko.
  
 
z tego co rozumiem to Kuba sobie chipa nie wkladal tylko dowiedzial sie, ze go ma,
seryjnie powinno chyba byc 131/250 a masz moment az 340?
moze to mial byc chip do zadan specjalnych? (jakas ciezka przyczepa, pelny zaladunek i gorskie trasy) bo nie wierze zeby na skutek zuzycia czy czego kolwiek autko samo sie 'przeprogramowalo' na takie parametry bo w ofercie tuningowcow (np godula) te silniki sa standardowo chipowane na 170/320 - dowiedz sie moze ktos ci poprostu za jakas rozsadna kaske wgra odpowiedni program i tyle
  
 
Kuba zapodaj wykres. Same cyferki to gowno mowia.
  
 
PiotrS:
Zmierzony był i z chipem i bez niego (tzn.rozpięta kostka). Bez tego bajeru 98 kucy i 230 niutków. Auto musiało być robione u helmutów, bo z tamtąd pochodzi firma u której Omcię kupiłem.

Dra:
Chetnie bym wrzucił, ale niestety nie mam ani skanera ani aparatu. Jak wrócę do w-wy,to postaram się coś wymyśleć.
Pozdro
  
 
SIEMA
W Warszawie można jeszcze sie shamowac w PROMOTORZE,VTG a teraz za 50zł w UNITRONICK'U

VTG(wlasciwie to Sulejowek k. W-wy) ma juz hamownie obciazeniowa i w dodatku 4x4 mozna zrobic pomiar a PROMOTOR intercyjną, nie wiem jaka jest w unitronicku.

Ja mam na wykresie podana moc na kołach jak i na silniku.
Za tydzień bede w domu to zeskanuje wykresik i moge zapodac

aha samochod jest mojego taty MV6 dlatego czasami musze odmulac silnik
  
 
Polecam Unitronic.

www.unitronic.pl

Gdzie się hamowałeś ?

Bo coś tu nie jest tak... Z autem.
  
 
Shamiłem się w VTG.
Jaka jest różnica między hamownią inercyjną a obciążeniową? Która jest dokładniejsza?
  
 
pierwsze: się nie znam

drugie: co do strat na napędach kiedyś jakiś człowiek w tv powiedział że najmniejsze straty są na napędzie przednim ok. 10-15%, nastepnie tylnim 15-25% a najwięcej na 4x4 do 40%

tyle na dziś
  
 
Lepsza jest obciążeniówka.

W przypadku bardzo mocnego auta warto na nią jechać. Mając "normalne" śmiało można korzystać z inercji

Ważna sprawa w obu przypadkach to prawidłowe wpisanie przełożenia (Prędkość z obrotomierza jest często mało wiążąca)

Jedź do Unitronica... Wcześniej zadzwoń... Powinno się udać naprawić Twój silnik

  
 
obciążeniowa jest pomocna podczas strojenia.
co do dokładności to nie ma duzych przekłamań na zadnej z nich.

a i warto zeby podczas hamowania dostawili nawiew.


jedz do unitronicka, niech podepna sie do kompa, mozliwe, ze masz przeplywkę padniętą.
  
 
Dzięki Panowie.
Jutro walę do Unitronica. W VTG stwierdzili tylko, że mam coś nie w pożądku z silnikiem i skierowali do Nivette (autoryzowany serwis Opla ). Wydałem trochę kasy niepotrzebnie, ale sprubuję jutro w Unitronicu. Coś może więcej powiedzą
Pozdro
  
 
No i byłem w Unitronicu.
Skończylo się na przeczyszczeniu przepływki i silnik pracuje z chęcią, a nie wcześniej jakby chciał a nie mógł ( lepiej wkręca się z jedynki, pracuje bardziej miękko). Tylko strasznie dymi. Jutro jadę znowu się zchamić i zrobić małą regulację ( ale nie w Unitronicu, bo nie mają mocowań do tylnego napędu, przynajmniej tak się tłumaczyli).
Acha.
Mała poprawka . To nie chip tylko powerbox.
  
 
tak tez myslalem, ze to box jak pisales wczesniej, ze robiles pomiar 'bez chipa' i tak sie zastanawiam czy to przypadkiem ktos box'em nie obszedl zle zaprogramowanego chipa - dobrze by bylo gdybys mogl sprawdzic czy w chipie jest oryginalny program czy nie, bo taki spadek mocy (w porownaniu do fabryki) to chyba dziwny jest
  
 
Już po regulacjach, jeśli to kogoś jeszcze interesuje
Hamownia pokazała co następuje:
-moc - bez 118, z boxem 134
-moment - bez 230, z boxem 290
jednym słowem kucyków się trochę znalazło, ale niutków trochę mniej (340 na 290).
Wykresów nie zapodam, bo nie mam warunków ( jestem na wywczasach ).
Ale wezmę ze sobą na zlot, więc niektórzy bębą mieli wgląd.
Dzieki wszystkim za pomoc
Pozdro
Paweł
  
 
Kuba zadzwoń do mnie!!!!