Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-20 13:57:02 Przeciez opisalem Ci juz na priv, jak to zrobic. Nakretki i sruby to sa w OHV, tutaj nie ma zadnych takich elementow, same plytki. Sa 2 metody:
Gorsza: -sprawdzasz luzy i spisujesz sobie, jaka musi byc roznica -zdejmujesz glowiczke walka wraz z walkiem -wyciagasz plytki ze szklanek (podwazasz srubokretem przez wyciecia) -wkladasz takie plytki, jak trzeba (jak nie chcesz kupowac a luzy masz za male to mozesz szlifowac plytki) -dokrecasz glowiczke z walkiem -sprawdzasz luzy NA ZIMNO -w razie koniecznosci dokrecasz troche mocniej glowiczke, ale bez przesady, bo gwinty w glowicy sa delikatne Lepsza: -sprawdzasz luzy i spisujesz sobie, jaka musi byc roznica -wciskasz szklanke w dol i wyciagasz plytke (mozna kupic do tego przyrzad za ok. 200zl, a mozna probowac w 2 osoby i 4 srubokrety) -wkladasz takie plytki, jak trzeba (jak nie chcesz kupowac a luzy masz za male to mozesz szlifowac plytki) -sprawdzasz luzy NA ZIMNO Sposob I jest gorszy, bo glowiczka nie zawsze siadzie tak samo, jak poprzednio, co juz oznacza zmiane luzow, poza tym jak nie wymieniales uszczelek pod glowiczkami to powinienes wymienic, a to tez zmieni wysokosc. |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-20 14:24:53 Ja robilem sposobem I, tylko najpierw skrecilem na nowej uszczelce i pomierzylem luzy, pozniej odkrecilem i zmienilem plytki, pozniej skrecilem i jest w miare, choc jeden z wydechu cos klekota caly czas i zastanawiam sie teraz, czy jak klekota to luz jest za duzy czy za maly. |
![]() pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-05-20 14:50:09 Z tego co mi mówicie to nie jest takie proste ale sprubuje jak mi to wyjdzie to dopirto dam znać jutro albo dzisiaj wieczorem bo nie mam takich płytek ale sprubuje je pozamieniać z innymi!!! |
![]() bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-05-20 20:04:58 wybierz widoczny olej z głowiczek pod krzywkami bo będziesz mial go na twarzy ![]() ![]() ![]() Mnie kiedys malo zona nie poznala po wymianie plytek zaworowych ![]() W Lodzi na gieldzie ten przyrzad kosztuje 75 zeta |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-05-21 15:14:49 ja bede niegługo regulował zawory wiec powiem ci i jak ale jak pamietam wystarczy dobry srubokret i zreczny mechanik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-05-21 17:32:52 za zawory sie jeszcze nie wziołem ale podłączyłem sobie gaz własnoręcznie . Troche szarpie ale spoko bynajmniej nie spala mi po mieście 17-tu litrów. Troche pokombinowałem i jakoś chodzi bo jak zobaczyłem spalanie to zostawiłem zawory i wziołem sie za instalacje!!!! |
![]() pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-05-21 23:06:42 Panowie potrzebuje miksera do gażnika WEBER 34 ADF/250 bo niestety nie mam ciagu na 5000 obr i jeszcze jedno może ktoś wie czy zapłon z fiata 125 będzie pasował do 2.0 bo nie wiem czy trzeba coś przerabuiać??? Acha i mam jedna rurke od gaznika ktura nie wiem od czego jest a jest ona pod komorą pływakową ???? |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-05-22 20:46:04
I bardzo dobrze. Powinienes miec ciag ponizej 5000, zeby Cie nie kusilo wchodzic wyzej. 2.0 to silnik wolnoobrotowy, jak chciales poszalec szlifierka krecona do 6, 7 tys. to powinienes zamienic go na 1.4, 1.6 lub przynajmniej 1.8.
Nasadzasz aparat z DF na walek z DOHC i bangla.
Jakbym wiedzial od czego sa wszystkie krocce w ADF bylbym szczesliwy. Dlatego chce wtrysk... |
![]() pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-05-24 21:50:03 Jestescie spoko kolesie ale ja jestem cały czas nie zaspokojony potrzeba mi potężnego przyspieszenia. Będe startował w wyscigach na 1/4 mili. Dzięki temu forum wiele juz mi wyjasniło. auto buduje sam i jestem z tego zadowolonu. Jestem w posiadaniu turbiny z Volvo S-70 ale nie potrawie jej podłączyć nawet nie wiem jakie cisnienie podaje ta turbina. mam problem z wyliszeniem odprężenia i z kąd podać ciśnienie oleju. Obawiam sie że temu już nie podołam. Ale może kiedyś będzie mnie stać żeby zainstalowała to profesjonalna firma. DZIEKI!!!????!!!!!??? |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-09-26 21:57:12 odkopuje temat, chociaz jest toche nie na temat. Ostatnio robiac cos przy aucie zaczalem baczniej przygladacs ie naklejnce na wzmocnieniu czolowym. Zdziwily mnie nieco wartosci luzow zaworow wydchowych (literatura podaje 0,6) Co o tym myslicie?
![]() [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-19 17:48:16 ] [ powód edycji: Link do fotki ] |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-09-27 01:01:51 Ano ja mysle ze 0,6 milima to robi z silnika dohc klekota. Sam ustawiam wydechy na 0.45...0.50, a ssące 0.35...0.40 (i to raczej blizej tych niższych wartości) i wtedy dopiero jest naprawde cicho. Dość wspomnieć - dane serwisowe dla fiata tipo 1.6 dohc podają właściwe luzy jako ssące: 0.30, wydechowe: 0.40, wiec nie mam obaw (bo konstrukcja w zasadzie taka sama). |
Zuczek fso dwa zero Kraków | 2005-09-27 01:30:01 czy jak sie zrobi mniejsze luzy to niebedzie auto lekko słabsze? |
![]() Oskar666 PN1.6GLE&ARGENTA120i ... Radom | 2005-09-27 07:48:26
Moim zdaniem źle spojrzałeś. To 0,6-0,7mm to przerwa między elektrodami na świecy. Luzy zaworowe: 1.Ssące 0,45+/-0,04mm 2. Wydechowe 0,50+/-0,04mm |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-09-27 19:46:46
spojrz do jakiejkowliek ksiazki o DOHC (np dodatek "polonez 2000" do ksiazki o polonezie czy serwisowke do 132) na luzy zaworow wydechowych. Jak byk 0,60. A ustawienie na 0,7 to juz totalny absurd. A spojrzalem dobrze - czego dowodem jest to ze wkleilem zdjecie tej naklejki. |
![]() Oskar666 PN1.6GLE&ARGENTA120i ... Radom | 2005-09-30 07:43:42
Spokojnie. Spójrz jeszcze raz. Jak byk jest na nalepce: VENTILSPIEL (KALT): EINLASS 0,45+/-0,04mm (ssące) AUSLASS 0,50+/-0,04mm (wydechowe) ELEKTRODENABSTAND 0,6-0,7mm (przerwa na świecy) |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-09-30 09:33:39
Przestan robic ze mnie idiote i spojrz do jakiejkolwiek ksiazki z danymi regulacyjnymi od 132 gdzie jak byk stoi "luz zaworow wydechowych: 0,60mm". Dlatego wlasnie wkleilem foto tej nalepki, bo zaniepokoila mnie roznica miedzy tym co podaja ksiazki a tym, co podoaje owa naklejka. |
![]() Oskar666 PN1.6GLE&ARGENTA120i ... Radom | 2005-09-30 09:47:39
Spokojnie Kolego. Zaszło małe nieporozumienie. Mnie chodzi o nalepkę a Tobie o książkę. Na nalepce jest prawidłowo. Z tego wynika że w książce jest błąd. ![]() |
automatic | 2005-10-04 10:35:56 PANOWIE !!! obaj macie rację bo
wszystkie silniki do wprowadzenia argenty miały podane 0.6 wydech -standartowe nastawy serwisowe. ale argenta 1,6 i 2.0 gaźnik miały takie same wałki w głowicach wznios krzywki 9.5mm (włosi lubią unifikacje) i w związku z tym takie same dane regulacyjne -wydech 0.5 ! inaczej 2.0 i.e gdzie wznios był 9,9mm i fazy takie jak w 132 2.0 i luzy takoż 0,6mm. |
Zuczek fso dwa zero Kraków | 2005-10-04 13:35:09 zaraz zaraz czyli ja musze ustawic zawory wedle silika wtryskowego?? bo mam silnik z argenty ie tyle ze na polonezowskim gazniku? tak dobrze zrozumialem? szczerze mówiąc niewiedzialem ze rożnią sie krzywkami wałków! |