MotoNews.pl
  

Wymiana progu? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
da sie to zrobic. Ja tez tak mialem. Niestety, czasem jest tak, ze leci ponad "latką" - to mnie wlasnie spotkalo. Powod - chyba wygrzanie blachy. Teoretycznie bylo zdrowo (po zdarciu szpachli), wiec dospawali tylko maly kawalek taki 3 na 10 cm. No i tam teraz oki, ale puchnie powyzej. Jesli masz kasiore, wymien blotnik, ale musisz miec zdrowy przedni pas. Jesli on jest lekko pojedzony, to tez do wymiany. Ja przeczekam zime i wymianiam przedni blotnik i pas (drugi MUSIALEM zmniec, bo byl rozwalony), przy okazji wymiany drzwi. Do tego znow poleci czyszczenie podszybia, podlogi i zaczynam myslec o zmianie kolorku Ale to melodia odleglej przyszlosci, za niecaly rok (mysle, ze realnie to o przyszlym lecie mowa - na pewno na zime nie rbie, bo nie ma sensu - i tak zezre ). Zreszta teraz musze jakies toczydlo dla zony i juniora kupic, a potem bawic sie ladzianka. Juz sie ze mnie pol rodziny smieje, ze mam wielkiego resoraka do zabawy

podsumowujac: ZAXIU, jak masz kase to rob co sie da od razu, bo takie "jeszcze wytrzyma" odbije sie czkawka najdalej w ciagu 2 lat.
Ja przyjrzalbym sie jeszcze podlodze wokol mocowania tylnej podpory lewarka i z przodu, pod nogami (te beleczki). Podluznice tez moznaby wzmocnic. IDZ NA CALOŚĆ!!!! Nie chce byc jedynym czubem w klubie
  
 
OK-dzieki wszystkim za odpowiedzi
Adasco nie jesteś jedynym "czubem" w klubie :p ja co miesiąc pakuje połowe wypłaty w łade..... w tym robie próg...a w nastepnym wymieniam amorki i sprezyny na jakieś lepsze.....potem czeka mnie silnik, alufelgi (ale musza być z lat 80-95....a jeszcze później całkowite lakierowanie itd.
Powoli doprowadze moja ładną do stanu idealnego.....a wtedy mam zamiar sprawić sobie 2103/2106..... jako drugie auto w którym wszystko bede robił sam....nawet lakierował..

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: zax dnia 2004-08-31 23:31:12 ]
  
 
Dzisiaj zostawłem łade do wymiany progu, pomalowania drzwi, błotnika i małych zaprawek
Co do tego błotnika to mieliscie racje-taka wstawka zamienna z blach to nie problem dla blacharza......
Koszt powinien sie zamknać w 300zł
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-08-31 22:44:53, adasco pisze:
IDZ NA CALOŚĆ!!!! Nie chce byc jedynym czubem w klubie


Na pewno nie jesteś sam Adam. A ja to też jestem zdrowy psychicznie ładując w moją Ładziankę tyle szmalu?


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
A ja to też jestem zdrowy psychicznie ładując w moją Ładziankę tyle szmalu?



nooo chlopie... masz przynajmniej oldtimera, a ja raptem 15-letni wozek... ze stanem licznika cos kolo 00250,0 km ;D
  
 
Cytat:
2004-09-01 21:30:54, adasco pisze:
nooo chlopie... masz przynajmniej oldtimera,


Taaaa, prawdziwy oldtimer - całe 18 lat
Ale i tak lubię tego grata

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2004-08-31 23:29:49, zax pisze:
ja co miesiąc pakuje połowe wypłaty w łade..... w tym robie próg...a w nastepnym wymieniam amorki i sprezyny na jakieś lepsze.....potem czeka mnie silnik, alufelgi (ale musza być z lat 80-95....a jeszcze później całkowite lakierowanie itd.
Powoli doprowadze moja ładną do stanu idealnego.....



Zax: maniaku )) hehe.. Moze troszke OT.. ale napisze w Twoim poscie..

Pamietasz jak ogladales w Pozku moj korek przy zbiorniczku wyrownawczym chlodnicy ?? Okazalo sie ze mam jeszcze jeden taki.. oczywiscie dokladnie taki sam - z logo Lady.. Jak bedzie pasowal to oczywiscie mozemy sie dogadac ))

Wezme ze soba do Sulejowa..

  
 
Cytat:
2004-09-02 00:09:29, humel pisze:

Zax: maniaku )) hehe.. Moze troszke OT.. ale napisze w Twoim poscie..

Pamietasz jak ogladales w Pozku moj korek przy zbiorniczku wyrownawczym chlodnicy ?? Okazalo sie ze mam jeszcze jeden taki.. oczywiscie dokladnie taki sam - z logo Lady.. Jak bedzie pasowal to oczywiscie mozemy sie dogadac ))

Wezme ze soba do Sulejowa..





He he he to mój wątek wiec mozesz piać OT hihihihi

hmmm wydaje mi sie twój korek był mniejszy (??) ale ok-wez na zlot to zrobimy przymiarke

pozdrawiam
  
 
witam , moja łada wylądowała na boku , w ruch poszedł młotek i okazało sie ,że do wymiany jest fragment progu zewnętrznego i wewnętrznego , podproże z grubsza jest całe , i tak myślę ,że chyba nie ma sensu się bawić w lepienie w gównie i od razu wymienić cały próg zewnętrzny i wewnętrzny a jak trzeba będzie to i podproże , przy okazji wstawię reperaturki błotnika przedniego i tylnego bo się sypie na łączeniu z progiem

i tu pytanie jako ,że robię to pierwszy raz , jak to najlepiej zrobić aby było dobrze , może ma ktoś poglądowe fotki .
  
 
fotek nie mam ale podpowiem pare żeczy
1 kolo przednie i tylne po stronie wymienianego progu nie może stać na ziemi musi być w powietrzu (postaw na stojaki)bo sie złmie a inaczej mówiąc pospawasz próg założysz drzwi i sie nie zamkną.
2 reperatuki możesz wstawić na zakładke albo na styk.Na zakładke możesz zrobić w dwa sposoby reperaturke możesz założyć na błotnik lub pod (lepiej pod mniesz szpachlowania)a jak chcesz się pobawić rób na styk.(przyłóż reperaturke do błotnika odrysuj i wytnij błotnik o 2-3 mm mniej niż odrysowałeś a reszta pójdzie sama.Jak byś wżucił pytanie tydzień temu to bym zrobił fotki bo obiłem opla.Miłej pracy życzę
  
 
auto jest na boku gołe i wesołe obdarte nawet z wygłuszeń

jakoś może sobię poradzę , narazie zamawiam części u ladas77
  
 
jest problem z dostaniem progów zewnętrznych , mam pytanie czy progi od fiata 125p zewnętrzne podpasują do łady 2107
  
 
no co ty a na allegro ladas77 ma wystawione 4 sztuki po 28pln
http://moto.allegro.pl/item723517652_prog_zewnetrzny_lada_2107.html
tu masz 2
http://moto.allegro.pl/item727928159_prog_zewnetrzny_lada_2105_2107.html

[ wiadomość edytowana przez: kropi dnia 2009-09-21 19:13:56 ]
  
 
ale ladas77 ma te srebrne progi które chcę kupić tylko prawe chyba dlatego pytam czy podpasują z fiata dużego
  
 
3 lata minęły a ja nadal progi wymieniam

mam nadwozie na stojaku, do słupka przedniego, środkowego oraz tylnego nadkola przyspawałem profil aby się nie rozeszło po wycięciu progów.

wyciąłem progi zewnętrzne, wewnętrzne oraz podproża, te zgrzewy co się dało rozwierciłem specjalnym wiertełkiem. mam kilka pytań zanim zacznę przypasowywać nowe progi.

z przodu po wycięciu kawałka błotnika oraz progu aby wyciąć próg środkowy musiałem usunąć kawałek wzmocnienia które szło ze słupka przedniego i było zgrzane z progiem - czy odtwarzać ten element czy olać, jest to mocno istotne dla sztywności ( odciąłem dolne 8 cm ) ?

drugi problem to słupek środkowy, po wycięciu progów pod słupkiem nadal jest fragment progu zewn i wewn. i tu pytanie - czy lepiej odpowiednio obrobić nowy próg aby pasowało i wszystko potem zespawać ( próg i słupek ) czy starać się jakoś usunąć pozostałości progu spod słupka środkowego ?

gdybym miał usunąć próg spod słupka to czy lepiej go odciąć kilka cm wyżej nad progiem aby potem dospawać czy walczyć w rozwiercanie wszystkiego i wyszarpanie pozostałych fragmentów progu ?


starałem się opisać to najjaśniej jak potrafię, może niebawem wstawie fotki, dzisiaj miałem padniętą baterię więc fotek robić nie mogłem

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: rafal125p dnia 2012-09-18 00:57:02 ]
  
 
poglądowe fotki


  
 
Nie pękaj!
http://desmond.imageshack.us/Himg849/scaled.php?server=849&filename=1004237n.jpg&res=landing (to co jest pozalewane konserwacją było całkiem wycięte. Wspawana blacha o grubosci 2 mm.
  
 
Mam takie pytanie.
Jaki jest teraz koszt wymiany progu kompletnego tzn. zewnętrzny, ten środkowy podciąg ,podproże i ten od strony wnętrza samochodu?
  
 
Zależy od warsztatu, ale 150-300zł. Mowa oczywiście o samej blacharce bez malowania.
  
 
Te podane to koszty robocizny czy z ceną nowych progów ?
Malowanie , rozumiem ,że chyba zewnętrzne, za ile ?
W środku te elementy chyba też się maluje czy nie ?
Pytam o wymianę tak jak na zdjęciu Rafała125p, z tym że dodatkowo ta widoczna ścianka pionowa od wnętrza samochodu która jest u mnie podziurawiona , normalnie fragment podłogi.
Czy taką ściankę gotową gotową można kupić i ewentualnie gdzie ?

Są warsztaty które by te wszystkie elementy wymienili za 150 zł , gdzie ?