Jaka jest wysokość bloków silnika DOHC? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mroziu - w wysokości zaworów (to że zmienić kształty gniazd trzeba to hehe oczywiste ) - jest 1 mm mniej bez pogłębiania gniazd tego się nie zgubi na regulacji płtykami, ale mam pewnien pomysł... ale na razie to tylko szkic zarysu jak to zrobić nie wstawiając zaworów głębiej
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:32:03 ]
  
 
Cytat:
2004-09-10 08:26:06, Woj-o772 pisze:
Mroziu - w wysokości zaworów (to że zmienić kształty gniazd trzeba to hehe oczywiste ) - jest 1 mm mniej bez pogłębiania gniazd tego się nie zgubi na regulacji płtykami, ale mam pewnien pomysł... ale na razie to tylko szkic zarysu jak to zrobić nie wstawiając zaworów głębiej


A co Ci szkodzi osadzic głębiej zawory ? i to na dodatek ssące ? ja tak mam zrobione i spoko sie da bez problemu. Zaden szkic Ci nie pomoze jak to zrobić inaczej - co masz może zamiar splanowac podstawe głowiczki ssaecej o 1 mm ? a co z ciasniejszym zapieciem sprezyn zaworowych wówczas ? Będzą wieksze obciążenia sprezyn i całego rozrzadu, wiec bedzie rosło zużycie wówczas wałków, sprezyn itp..
heh - gniazda zaworowe mimo ze podfrezowane spoko nie wypadną. I tak nalezy frezem je potraktowac pod inne przylgnie w zaworach o 1,5 mm wiekszych, wiec jaki kłopot przysadzic freza aby pogłebic od razu za jednym pociągnieciem ? Wydechów bym sie nie podjął pogłębiac ze względu na niekorzystne warunki ich pracy, ale ssące ? na bieząco omywane swieżą mieszanką - nic im nie bedzie. Nie kombinuj jak koń pod góre tylko zastosuj sprawdzone rozwiązania. Bedzie to z korzyscią dla silnika.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:31:34 ]
  
 
A kaj mnie nie było Ramzi... dużo by pisac. Witaj druhu. Tak poza tym długo nie udawało mi się odpowietrzyć dysku twardego i w końcu się udało – Momik mi podsunął pomysł jak się do tego zabrać .

Cytat:
proszę o zdanie????


Komentarz wydaje się chyba niezbędny .
Podejrzewam, że nikomu poza nami dwoma te enigmatyczne cyfry nic nie mówią. Więc dla uściślenia powiem, że do wartości które wyliczyłeś należy dodać odległość od osi sworznia tłokowego do krawędzi denka tłoka (przy płaszczu, czyli pomijamy wznios garbu na tłoku) i mamy obliczoną w miarę dokładną wysokość kadłuba poszczególnych wersji dohc-ów. Techniczną wysokość kadłuba określa się jako odległość mierzoną od górnej jego płaszczyzny do osi wału korbowego (tudzież osi gniazd panewek głównych wału korbowego – na to samo wychodzi). Ponieważ odległość od osi sworznia tłoka do denka tłoka wynosi we wszystkich silnikach dohc tyle samo, tj. 38,45mm więc przy założeniu, że krawędź denka tłoka znajduje się w położeniu GMP na równi z górną płaszczyzną kadłuba (co nie mija się za bardzo z prawdą) , wysokość bloków silnika (mierzona od górnej płaszczyzny do osi wału korbowego) poszczególnych wersji wynosi:
- skok 71,5 mm: 202,7 mm
- skok 79,2 mm: 213,95 mm
- skok 90 mm: 228,45 mm.

Czyli wiemy też o ile na wysokość różnią się poszczególne wersje kadłubów, np. 2.0 jest wyższy od 1.6 (84x71,5) o 25,75 mm, od 1.8 zaś 14,5 mm; z kolei 1.8 jest wyższy od 1.6 o 11,25 mm.

Cytat:
Tak tylko z ciekawosci zapytam ... daloby sie 1.4 ohc z Tipo (94r. gaznik) przerobic na jakas wieksza pojemnosc ?


A o jakie to machlojki mnie podejrzewacie? Jak powiększyć pojemność skokową silnika 1.4 w tipo...? Ja się na tym nie znam....
  
 
Nie mam zamiaru nic planować (jak już to bym skę skłonił do planowania głowiczki a nie głowicy) a poza tym przy krótszych zaworach spręzyny nie byłyby bardziej napięte. Inaczej sobie to wymyśliłem - powiem tylko że pomysł nasunał mi się przy okazji rozbioru roberka , ale to zamysły bo na razie ani czasu ani ochoty na zabawę.
  
 
Cytat:
2004-09-13 19:51:41, Mrozek pisze:
Tak poza tym długo nie udawało mi się odpowietrzyć dysku twardego i w końcu się udało – Momik mi podsunął pomysł jak się do tego zabrać .


Buehehe dobre,
Mroziu mam nadzieje że po tej operacji zagościsz ponownie na stałe na naszym forum

przepraszam za OT ale musiałem
  
 
Cytat:
2004-09-14 07:45:55, GDA pisze:
(...)
przepraszam za OT ale musiałem


Tyyyyy! Chcesz banana?
  
 
Cytat:
2004-09-14 07:28:24, Woj-o772 pisze:
Nie mam zamiaru nic planować (jak już to bym skę skłonił do planowania głowiczki a nie głowicy) a poza tym przy krótszych zaworach spręzyny nie byłyby bardziej napięte. Inaczej sobie to wymyśliłem - powiem tylko że pomysł nasunał mi się przy okazji rozbioru roberka , ale to zamysły bo na razie ani czasu ani ochoty na zabawę.



jezeli nie osadzisz głebiej krótszych zaworów w gniazdach to sprezyny będą bardziej napietę. jak Ty to analizujesz ze wychodzi Ci ze nie będą ? Zresztą - skoro wiesz lepiej Twoja sprawa..
  
 
uups - mój błą chyba było za wcześnie jak to pisałem - racja. Jakoś nie wpadłem na to ze spręzyny są na głowicy
  
 
Cytat:
2004-09-15 07:36:58, Woj-o772 pisze:
uups - mój błą chyba było za wcześnie jak to pisałem - racja. Jakoś nie wpadłem na to ze spręzyny są na głowicy

tak jakoś wychodzi z analizy