| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
automatic | 2004-09-10 08:56:39 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:32:03 ] |
automatic | 2004-09-10 21:37:25 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:31:34 ] |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-09-13 19:51:41 A kaj mnie nie było Ramzi... dużo by pisac. Witaj druhu. Tak poza tym długo nie udawało mi się odpowietrzyć dysku twardego
Komentarz wydaje się chyba niezbędny Podejrzewam, że nikomu poza nami dwoma te enigmatyczne cyfry nic nie mówią. Więc dla uściślenia powiem, że do wartości które wyliczyłeś należy dodać odległość od osi sworznia tłokowego do krawędzi denka tłoka (przy płaszczu, czyli pomijamy wznios garbu na tłoku) i mamy obliczoną w miarę dokładną wysokość kadłuba poszczególnych wersji dohc-ów. Techniczną wysokość kadłuba określa się jako odległość mierzoną od górnej jego płaszczyzny do osi wału korbowego (tudzież osi gniazd panewek głównych wału korbowego – na to samo wychodzi). Ponieważ odległość od osi sworznia tłoka do denka tłoka wynosi we wszystkich silnikach dohc tyle samo, tj. 38,45mm więc przy założeniu, że krawędź denka tłoka znajduje się w położeniu GMP na równi z górną płaszczyzną kadłuba (co nie mija się za bardzo z prawdą) , wysokość bloków silnika (mierzona od górnej płaszczyzny do osi wału korbowego) poszczególnych wersji wynosi: - skok 71,5 mm: 202,7 mm - skok 79,2 mm: 213,95 mm - skok 90 mm: 228,45 mm. Czyli wiemy też o ile na wysokość różnią się poszczególne wersje kadłubów, np. 2.0 jest wyższy od 1.6 (84x71,5) o 25,75 mm, od 1.8 zaś 14,5 mm; z kolei 1.8 jest wyższy od 1.6 o 11,25 mm.
A o jakie to machlojki mnie podejrzewacie? |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2004-09-14 07:28:24 Nie mam zamiaru nic planować (jak już to bym skę skłonił do planowania głowiczki a nie głowicy) a poza tym przy krótszych zaworach spręzyny nie byłyby bardziej napięte. Inaczej sobie to wymyśliłem - powiem tylko że pomysł nasunał mi się przy okazji rozbioru roberka |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2004-09-14 07:45:55
Buehehe Mroziu mam nadzieje że po tej operacji zagościsz ponownie na stałe na naszym forum przepraszam za OT ale musiałem |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-09-14 22:51:17
Tyyyyy! Chcesz banana? |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-09-15 06:50:28
jezeli nie osadzisz głebiej krótszych zaworów w gniazdach to sprezyny będą bardziej napietę. jak Ty to analizujesz ze wychodzi Ci ze nie będą ? Zresztą - skoro wiesz lepiej |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2004-09-15 07:36:58 uups - mój błą chyba było za wcześnie jak to pisałem - racja. Jakoś nie wpadłem na to ze spręzyny są na głowicy |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-09-16 06:55:23
|