MotoNews.pl
  

[Zawieszenie tylne] - [resory] - zmiana i wymiana - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak sie odkreci amortyzatory to nie ma zadnych klopotow
  
 
Cytat:
2004-08-23 15:40:32, keen pisze:
Jeśli idzie o wymianę resorów to mam w tym troszke wprawy. Moge napisać, że bez lewarka i kanału nie podchodzić. Najpierw trzeba założyć środek, potem przód ( przyda się druga para rąk do trafienia w dziurkę ) na końcu tył.



dlaczego nie? ja robilem bez kanału i spoko. jak sie ma czym dociążyć bagażnik to można robić samemu. ja miałem akurat glazure w pudełkach
moim zdaniem, jak sie założy najpierw środek to z przodem później jest problem. polecam środek na koniec.
  
 
Cytat:
2004-08-22 11:20:46, Mlokos2 pisze:
Rok temu mechanik wymieniał mi w Poldim '92 tylny most teraz jest ten szerszy od Caro+ ale nie wymienił mi resorów bo powiedział że inaczej są nawiercone otwory w podwoziu i nie da rady , czy może tak być ?


resory są identyczne jeśli chofdzi o mocowanie. Amortyzatory w plusach są skośne, zaś wcześniej były pionowe. Mozeo to mu chodziło?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Amortyzatory są skośne tylko w ATU i to chyba od plusów, ale może i we wcześniejszych są też.

We wszystkich caro są pionowe.

a mocowania są identyczne tak jak napisał OLO




  
 
Witam. Przy okazji zmiany opon zrobiłem mały przegląd podwozia. Przy mocowaniu lewego resoru do podwozia (przy baku) zauważyłem luz na śrubie mocującej resor. I teraz mam pytanie czy jest to zwykła śruba i można ją dokręcić, czy jest tam w środku jakaś guma i trzeba to wymienić?
  
 
Cytat:
Czesc!!!
Mam pytanko mam kanta z 90roku i potrezbuje wymienić resory bo siedzi ztyłu jak cholera, czy pasuja resory od Poloneza plusa lub atu plus?
dzieki za pomoc.



Tylko Trucki mają inne...

Cytat:
Resory owszem mają tą samą długość i szerokość ale różną grubość piór co wpływa na ich sztywność. Na twoim miejscu poszukał bym resorów od Fiata Kombi. Mają po dwa pióra ale grubsze i tył na nich nie przysiada



Kombi miały seryjnie 3 pióra (właśnie te grubsze), ja mam takie u siebie... prawie nówki - zdemontowane z kombiaka (zero sladów rdzy i zużycia - nawet na jednym była naklejka fabryczna)

Cytat:
Ja mam ten sam problem jesli chodzi o resory..mam fiata z 83 roku..i chcialbym wymienic resory zeby sie troche tyl podniosl..a z tego co slyszalem to zakldanie 3-piorowych resorow czesto konczy sie ich peknieciem..pozdroowka Mariusz



BAJKA ! chyba że ktoś resory niewłaściwie obrabiał (klepał, grzał itp.) prędzej mogą ci wejść do środka jeśli masz przegniłą podłogę...


Cytat:
poldi i fiat na 3 piórowych resorach z kombi lub z trucka wygląda jakby woził kartofle na targ... Jeśli 3 -cie pióro to tylko przeklepane!



Olo mojego widziałeś na zlocie na Westerplatte, no może i nie jest najniżej (zwłaszcza w porównaniu z moimi poprzednimi gdzie rant nadkola był na wysokości górnej krawędzi felgi 13" ) ale nie jest też niewiedomo jak wysoko... (teraz rant jest minimalnie ponad oponą) a za to prowadzenie o niebi lepsze... prawie jak gokart...
więc generalnie większy zysk niż strata... chyba że ktoś koniecznie chce mieć lowridera...

POPRZEDNIE
OBECNE
  
 
Cytat:
2004-02-28 00:56:26, MUSTANG pisze:
Ja mam ten sam problem jesli chodzi o resory..mam fiata z 83 roku..i chcialbym wymienic resory zeby sie troche tyl podniosl..a z tego co slyszalem to zakldanie 3-piorowych resorow czesto konczy sie ich peknieciem..pozdroowka Mariusz

Albo jak w moim przypadku wymianą łożysk co 20 tyś.
  
 
Cytat:
2004-11-01 21:27:01, pawel_B pisze:
Witam. Przy okazji zmiany opon zrobiłem mały przegląd podwozia. Przy mocowaniu lewego resoru do podwozia (przy baku) zauważyłem luz na śrubie mocującej resor. I teraz mam pytanie czy jest to zwykła śruba i można ją dokręcić, czy jest tam w środku jakaś guma i trzeba to wymienić?



Śruba jest normalna M 12x1,25 a nakrętka z teflonem i można je dokręcać ale w resorze są wciśnięte tuleje metalowo-gumowe i jeśli mają luzy to powinny być wymienione bo będzie stukać.
  
 
Cytat:
2004-11-01 22:39:20, Nomad pisze:

Kombi miały seryjnie 3 pióra (właśnie te grubsze), ja mam takie u siebie... prawie nówki - zdemontowane z kombiaka (zero sladów rdzy i zużycia - nawet na jednym była naklejka fabryczna)




Fiaty Kombi nie miały seryjnie montowanych resorów 3-piórowych tylko 2-piórowe gdzie główne pióro było grubsze o 1 mm.
3-piórowe resory miały pickupy . Oczywiście niektórzy montowali sobie resory od pickupa do fiatów lub poldków ale nie było to standardem.

Miałem kilka własnych kombiaków oraz wiele lat pracy w FSO więc raczej wiem co piszę.
Do polonezów montowałem sobie resory od kombi i resory duo-control to było optymalne wyjście.
  
 
A to przepraszam... po prostu wszystkie Komi z jakimi sie spotykałem miały 3pióra (w 2 wersjach - z głównym piórem grubym i 2 cieńszymi, oraz wszystkimi 3 grubszymi niż zwykłe (takie ja mam))
Hmmm resory Duo-control ???? domyślam się że miało być "amortyzatory"
  
 
Oczywiście amorki czerwone z Krosna duo-control (byłem już padnięty gdy pisałem). Wiele osób montowało sobie od pickupa resory bo zaprzestaniu produkcji było sporo nowego przecenionego towaru. dla mnie to było za twarde więc wolałem 9-cio mm.
Najłatwiej było sprawdzić biorąc klucz 8/10 z zestawu i przyłożyć do pióra jeśli wchodził to zwykły jeśli nie to Combi
  
 
Cytat:
2004-11-02 00:29:38, penki pisze:
Albo jak w moim przypadku wymianą łożysk co 20 tyś.



ja ma 3 piórowe od wielu lat i łożyska fabryczne po przebiegu 170 kkm
  
 
Cytat:
2004-02-28 00:48:22, Race_D pisze:
No właśnie, jedna rzecz mnie zastanawiała od dawna - w DF'ach i wszystkich osobowych Poldkach (?) resory są mocowane do mostu od jego spodu, więc auto jakby "wisi" na moście. W dostawczakach i ciężarówkach resor opiera się na moście (lezy na nim) co pozwala przenieść znacznie większe obciążenia nie ograniczone wytrzymałością połączenia resor-most. Czy w Truck'ach też tak jest


W Truckach jest most pod resorami, natomiast rozwiązanie odwrotne stosuje się po to by obniżyć środek ciężkości auta. Takie zawieszenie mają m.in. Jeepy
  
 
Mój kombiak miał 3 pióra już gdy go kupiłem,nie wiem więc czy to dzieło fabryki czy nie,jednak nie wydaje mi się,żeby w karetce ktus zmieniał resorki.
Tył jest sztywny jak cholera, nawet trochę za - przez progi zwalniające przeskakuje ,a po włożeniu do bagaznika silnika DF-a usiadł jakiś 1cm...
Nie wiem co ma sztywnośc resorów do zuzycia łożysk,bez przesady Pewnie masz krzywą półoś i stad problem.
Truck ma resory "nad" mostem.
  
 
Witam!
Chciałbym prosić o poradę czy warto regenerować resory czy lepiej kupic nowe. Cenowo oczywiście nie ma porównania(nowy ok. 120 zł/szt bez robocizny, regeneracja z robocizną dwóch stron 160 zł). Ale jaka jest gwarancja, że po regeneracji resor nie pęknie tak jak to się stało teraz.
Pozdrawiam
  
 
Gwarancji jako takiej nie masz zadnej. Jesli mialbym kupowac nowe to pomyslalbym o parabolicznych (czy jakos tak sie nazywaja). Maja one jedno pioro o zmiennej grubosci w zaleznosci od miejsca, nie wystepuje w nich wiec zjawisko tarcia miedzy piorami. Podobno sa do dostania gdzies w okolicach Poznania...
  
 
Cytat:
2004-11-17 08:13:12, Misiek pisze:
Witam! Chciałbym prosić o poradę czy warto regenerować resory czy lepiej kupic nowe. Cenowo oczywiście nie ma porównania(nowy ok. 120 zł/szt bez robocizny, regeneracja z robocizną dwóch stron 160 zł). Ale jaka jest gwarancja, że po regeneracji resor nie pęknie tak jak to się stało teraz. Pozdrawiam


Ja bym kupił komplet uzywanych. Tylko jakieś mniej zużute.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A ja kupiłem komplet nowych fabrycznych od kombi. I jestem bardzo zadowolony. Tył nie stoi za wysoko, w zasadzie to auto jest prawie równolegle do ziemi, a jak się załaduje to nie siada do ziemi. No i zdecydowanie lepiej się prowadzi.
  
 
Ja kupiłem nowe od kombi i sprawują się dobrze,chociaż jedno pióro musiałem wymienić z powodu pęknięcia ale kładę to na karb ekstremalnego obciążania.
  
 
Cytat:
musiałem wymienić z powodu pęknięcia ale kładę to na karb ekstremalnego obciążania.



co znaczy ekstremalne?