| |
| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-26 19:38:14 Grunt to mieć rejestracje przed 1.VII.1995 Ale zaszczepić gaźnik do GLI to banał. Odwrotnie jest gorzej. BTW jak kupiłem swojego GLI to jednaz pierwszych rzeczy było zajrzenie pod spód i sprawdzenie czy mam kata czy tłumik ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
automatic | 2004-08-26 19:41:53 aaaaaaaaaaa!
tej wersji nie uwzględniłem/szkoda że 1994/5 jest mało! |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-08-26 20:10:15
Ciekawe co na to Lazik |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-26 20:14:18
Zapraszamy na nasz tor. |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-08-26 20:14:32 Czemu trwalszy? |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-08-26 20:21:22
Ja takze zapraszam |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-08-26 20:29:58
A fabryka gadala tak: 1.6 GLI (CE) 76 KM, 125 Nm, 18 s do 100 km/h 1,6 GLE (CB) 87 KM, 132 Nm, 15,5 s do 100 km/h |
Skora Miłośnik FSO Atus Pierdus Plusus ... Gdańsk | 2004-08-26 20:33:08 A najlepiej zeby to byl poldek ktory sie nie psuje i ch.. czy to GLE, GLIzda czy GSI wazne zeby termity, korniki i inne organizmy zywe i martwe w postaci rudej go nie wpierd.....y. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-08-26 21:00:48
Prosze nie naginac faktow! W 1995 (w roku z ktorego masz samochod) fabryka dla 1.6 GLE podawala z tego co pamietam jakies nedzne 79 KM, wiec 87 KM sprzed lat (1986-91) rozmyly sie w przestworzach, sami silnikowcy z FSO nie potrafili mi odpowiedziec gdzie 1.6 GLI z 1995 mial 78 KM - roznice w mocy pomijalne, za to w jezdzie... no coz kto jezdzil (na benzynie i nowym samochodzie) ten wie. Ojciec mial od nowosci 1.6 GLE (93) i 1.6 GLI kat. (96 Abimex), wiec troche nimi pojezdzilem jak mialy fabryczne ustawienia no i na benzynie. Wiec tak: Jazda: Po przesiadce z GLE na GLI - pierwsze wrazenie - sam jedzie, wystarczy lekko naciskac pedal gazu, plynnie przyspiesza, bez "dziury w gazie". Gaznikowiec subiektywnie wolniej sie zbieral z niskich obrotow, jezdzilo sie bardziej topornie. Spalanie: Mierzylismy dokladnie spalanie - w tych samych warunkach GLI palil wiecej (srednio na calym dystansie) o ok. 0,15-0,2 l/100 km wiecej. Osiagi: Pomiary stoperem wykazaly, ze do 100 km/h (predkosc rzeczywista!) przyspieszaly mniej wiecej w okolicy 15,0 - 15,5 sek. tylko ze mna na pokladzie. Elastycznosc - rozpedzanie 60-100 km/h na IV i 80-120 km/h na V biegu - szybszy GLI o dwie-trzy sekundy. Mam dokladne dane w zeszytach z eksploatacji tych samochodow - kiedys pokaze na zlocie - tam sa wyniki dokladne pomiarow. Podsumowujac: GLE troszke ekonomiczniejszy GLI szybszy i przyjemniejszy w jezdzie. Ale i tak wybieram Rovera Pozdrawiam Adamus |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-08-26 21:34:23 Przez pol roku mialem okazje urzytkowac jednoczesnie 1,6 GLE 95r i 1,6 GLI z 96 roku. Oba mialy przebieg 100 000km - roznica wynosila okolo 5000km i oba byly niezagazowane.
Osiagi: Dynamika w przyspieszaniu bez watpienia GLE goruje nad wtryskiem. Abimex dostaje zadyszki w stosunku do GLE powyzej 4000 obr/min. Wtrysk jest elastyczniejszy na niskich obrotach tylko watpie czy wykorzystywanie tej elastycznosci sluzy silnikowi ohv a szczegolnie panewkom. Zuzycie paliwa: W miescie GLI spalal od 0,3 do 0,5 l wiecej mierzone w tym samych warunkach i na tej samej trasie. Z LPG nie jest juz tak kolorowo GLI zazwyczaj wiecej od 1 do 2 l. Jazda, kultura pracy silnika: Preferuje jazde dynamiczna na wyzszych obrotach dlatego lepiej mi sie jezdzi GLE. Jak bym mial jezdzic po emerycku tj nie krecic powyzej 3000 to jednak GLI by sie lepiej jezdzilo. Cieple silniki maja taka sama kulture pracy. Zimny GLE nie pracuje tak rowno jak Abimex ale silnik sie nie kreci bez powodu na poziomie 2000 zanim osiagnie 60 st C Czesci do GLE tansze - pompa paliwa nawet 12 krotnie. Rdzewieja tak samo Adamus - ja nie naginam faktow jak nie wierzysz to pokarze Ci instrukcje obslugi od mojego auta - 64 kW |
Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2004-08-26 21:41:21 no to zapraszam na jakas hamownie. W instrukcji pisza bzdury... Moj gsi na trasie ma palic 5.6 l /100km |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-08-26 22:44:26 W materialach prasowych FSO pierwszych Caro podawano jeszcze 87 KM, ale mniej wiecej od 1993 roku zaczeli podawac 79 KM. Mam nawet prospekt z Polonezami jeszcze z waskim rozstawem z wydrukowanymi danymi 87 KM, ale zaklejonymi naklejka z moca 79 KM Pozdrawiam Adamus |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-08-26 22:49:16 Morawski 98' też podaje 64 kW. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-08-26 22:58:48 Morawski to nie fabryka
Adamus |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-08-26 23:45:15 Panowie a ja powiem tak w którymś autoświecie jest test poloneza 1.6 GLE z 1995 roku na stanowisku do sprawdzania momentu obrotowego i max mocy.I tak: Katalogowo ma niby 87 KM a po kilku latach eksploatacji zostało mu tylko 64 KM . Właściciel auta oceniał go na stan wręcz idealny co do silnika i nadwozia itd. po całym teście zmienił trochę zdanie o swoim Polonezie.
A co do GLE czy GLI to wole GLI i obojętne czy to abimex czy bosch |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-08-27 08:51:15 Osobiście uważam, że GLI jest dużo mniej awaryjny, ale ostatnio nasunęła mi się taka teoria dotycząca LPG. Otóż po zagazowaniu mojego poldzia okazało się, że pracując na Pb gorzej zapala i po wciśnięciu pedału gazu na chwilę się dławi i dopiero chwilę potem wchodzi na obroty, myślę że jest to związane z odsunięciem wtryskiwacza od przepustnicy i zmianą tym samym parametrów wtrysku (ilość powietrza, wtryskiwanie paliwa na ścianki obudowy a nie do gardzieli). Moja teoria wynika z rocznych poszukiwań przyczyn takiego stanu i nie znalezieniu innej racjonalnej przyczyny. Dlatego GLE moim zdaniem jest bardziej "podatny" na zagazowanie, ale jego wady: konieczność regulacji kąta zapłonu, gaźnika, słynny zielony kabelek stawiają GLE odrobinę niżej od GLI. Może gdyby produkty naszego przemysły były wykonane z lepszych materiałów i dokładniej (gaźnik, zapłon) to nie byłoby różnic, a nawet GLE przewyższyłby GLI, a tak jest nieco z tyłu. |