| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-26 00:10:00 Oczywiście Jerry |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-10-26 07:01:43 Luz zaworowy sprawdzałes (ustawiałes) ? zmierz go teraz.. moze sie poprzestawiał. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-26 10:37:13 Po odpaleniu silnika, który pochodził dobre 5-10 minut ustawiłem ponownie zawory.
Dziś będę walczył dalej,relacja wieczorem |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-10-26 13:44:08 Jaki w tym zestawie jest gaźnik: fiatowski (z podciśnieniowym sterowaniem uchylenia II przepustnicy) czy polonezowski 34S2C16? Jeśli polonezowski to czy pamiętałeś o dziurze w kolektorze DF (mniemam, że taki zamontowałeś, zgodnie z tym co w innym wątku kiedyś napisałeś) wykorzystywaną przez gaźnik DF-a – przy gaźniku PN należy to urojostwo szczelnie zaślepić bo inaczej z wolnych obrotów d.... Tak na marginesie trochę trudno mi sobie wyobrazić silnik który cyt. „równo” pracuje na obrotach wyższych od jałowego, a nie można w nim ustawić wolnych obrotów – nie sądzisz? Wierzę też, że próbowałeś regulować wolne obroty na gaźniku sterując wychyleniem (śrubą regulacyjną przez zwiększenie uchylenia) I przepustnicy i , w przypadku zasilania gazowego, zwiększając dawkę gazu, a benzynowego zaś dawką paliwa przez regulację śrubą CO – większe średnice kanałów w głowicy i kolektorze ssącym DF-a (dodatkowo „zmodzone” przez Ciebie Czy przy wymianie prowadnic były frezowane gniazda zaworowe w głowicy? Czy nowo zakupione zawory PN miały na przylgnię pokrytą cienką warstwą aluminium? O ile wiem nie wszystkie zawory dostępne w handlu (w zależności od producenta) taką warstwę mają. Miękkie aluminium eliminuje konieczność docierania zaworów do gniazda przy pomocy specjalnej drobnoziarnistej („0” |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-10-26 16:37:10 Kao niedawno dzwonil, ze silnik juz dziala. A teraz zagadka, co to było? Dla ułatwienia podam, ze nic z elektryką/zapłonem... |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-10-26 16:39:55 pompa paliwa, co kolwiek sie z nią działo, |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-10-26 16:39:59
Stawiam na lewe powietrze. |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-10-26 17:31:36 pasek rozrzadu zle ustawiony |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-26 18:49:24 ...and the winner is...MROZEK Wstyd mi aż pisać,bo dałem dupy na całej linii Przyczyną porazki były źle dotarte zawory,które okazały sie byc kompletnie nieszczelne.Pokazał to pomiar cisnienia sprężania - 5atm na pierwszym garze i 4atm na drugim pozbawiły mnie złudzeń. Mrozek pisał o tym w czasie kiedy ściągałem głowicę Obecnie zamontowałem "czysto" fiatowską głowicę,z mojego starego silnika.Była robiona jakieś...3kkm temu. Pokręciłem chwilę rozrusznikiem i silniczek zagadał,od razu równo pracując.Zamieniłem więc przerywaczowy zapłon na elektronika,który okazał się rzecz jasna jak najbardziej sprawny W takiej konfiguracji wyregulowałem gaz (na benzynie chodzi cacy,ale nie załozyłem jeszcze "powrotu paliwa" do zbiornika-a jazda z bańką na kolanach nie jest zbyt przyjemna...) i udałem się na test... Efekt wynagrodził wszystkie nerwy,czas i pracę i przeszedł moje oczekiwania,fiacior po lekkim dotknięciu gazu idzie jak przeciąg Spieprzona przeze mnie głowica wraca na stół,aby już po starannej obróbce powrócić pod maskę Brakuje mi chłodnicy do 125ME,przez co na razie zamontowałem młócący na stałe wiatrak od 116C,fakt że dźwięk tworzy piękny... Dzięki Wam za pomoc,szczególnie OLOwi i czeczunowi za wsparcie telefoniczne,Vieviorowi za operację przeszczep,Lafaarowi za wsparcie duchowe,oraz Mroziowi za celną diagnozę. Ufff,kończę marudzenie ciesząc się szybkim Kiziorem i kojącym zmęczenie browarkiem |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-26 18:51:30 powodzenia Sidorowski ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-26 19:06:37 Jeszcze wyjasnionko...
W ogóle nie próbowałem ustawić wolnych obrotów!Cholerstwo gasło momentalnie ( co już mnie teraz nie dziwi,hehe) chodził sobie na wyciągnietym ręcznym gazie... Gaźnik 34S2C16,kolektor ssący DF z zaślepionym otworkiem tłoczka,puszka filtra poldek MR'93 z wywalonym termostatem,kolektor wydechowy GSI. |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-10-26 19:08:09
Czyli calkiem fajny zestawik |
Tony Miłośnik FSO ![]() Seicento Poznań | 2004-10-26 19:10:17 Gratulacje kao !! Grunt ze maszyna znoof dziala! Kiedy pijemy ? ----------------- Może i stary, ale za to brzydki. [ wiadomość edytowana przez: tony dnia 2004-10-26 19:11:06 ] |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-10-26 19:13:50
teraz mozna - akurat dlugi weekend jest... |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-10-26 22:12:33
Fajowo Kaovciu - dziubaj tą głowicę (dotrzec zaworki toz to tylko chwilunia) i zakładaj spowrotem. Na marginesie fajny sprzęcik. I niech Twoje wcześniejsze wypowiedzi będą dowodem, że nie ma porównania starego fiatowskiego 115C do polonezowskiego CB (AB zresztą również). Szkoda tylko że nie porwałeś się na głębsze modyfikacje głowicy (większe zawory i powiększanie średnic wewnętrznych gniazd zaworowych) i chociażby drobną modyfikację wałka rozrządu - efekty zaręczam, że również byłyby bardzo zadowalające. Tak czy siak dość lekki Kizior z seryjnym motorem 1.6, na fiatowskiej głowicy i kolektorze ssącym, wydechowym od GSI na pewno nie będzie się dawał byle czemu. Gratulki i powodzenia. [ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2004-10-26 22:13:33 ] |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-10-26 22:46:28
Czyli miałem racje, że chodzi o powietrze. [ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2004-10-26 23:05:13 ] |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-26 22:57:06 Mroziu jesli będzie dobrze na obecnej głowicy DF, moge spokojnie dłubac głowiczkę 'docelową'.
Cały myk polegał na tym,że silnik składałem w pośpiechu,chciałem nazajutrz jechac juz w trasę.Co z tego wyszło wiadomo... Poprzednia padlinka spalała juz ogromne ilości i gazu i oleju,także chciałem jak najszybciej silniczki przełożyć. To,że nie warto się spieszyć doskonale na mym przykładzie widać A Kizior lata niesamowicie w porównaniu ze 115C,fakt.Nie wiem jeszcze jak na benzynie Prosiłbym jeszcze o rade mądrą co porobic gaźniczkowi: póki co wsadziłem dysze paliwa 120/155 powietrza 220 na obu przelotach,rurki emulsyjne F30. Nie wiem czy wsadzać większe gardziele...np 26/27-8. Taki kaprys,żeby na benzynce,gdy mi odbije wykorzystać silnior. |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-10-26 23:09:40
A jaki był to gaźnik w orginale ??? bo najlepiej jakbyś miał od 1,5 AB (wzmocnionego) z moich badań/obserwacji wynika że ma najlepsze rozpylanie... Cała reszta dobra (jak u mnie |
Domel Miłośnik FSO [i], VW Passat Toruń | 2004-10-26 23:10:34
Hehehe, Kao, dołożył Ci Poldek jadąc gazie a Ty na benie to chcesz się zabezpieczyć na przyszłość |