MotoNews.pl
  

Czemu maluchy maja rozne klapy [bambino]?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To rzeczywiscie MAluch exportowy-w tym kolorze nazywal sie "RED" i maial jeszcze trojkatne swiatla tylne ze wstecznym.......

Prze tyle lat mogl sie zdewastowac i zmienic troche,niemniej sadze,ze to oryginal.
  
 
na tylnej klapie jst znaczek BAMBINO
  
 
w tym kolorku widzialem kilka jak po niemczech smigalo
  
 
Do mnie i tak nigdy nie trafi czemu się wszyscy się uwzięli i nazywają tą klapę bambino. Taką klapę (czyli więcej rowków, inne przetłoczenie i inna konstrukcja) miał wg mnie każdy malec z początku produkcji, niezależnie od tego czy to był Fiat 126 Bambino czy Fiat 126p. Słówkiem bambino były oznaczane pewne wersje eksportowe. Także można kupić totalnie zwykłego malucha (dajmy na to np. rocznik 1974) bez kompletnie żadnych dodatków, ale z taką klapą jakiej wszyscy pożądają (będzie na niej wtedy chromowany znaczek 126p, z prawej strony nad przetłoczeniem). Równie dobrze można kupić wersję bambino (dajmy na to np. rocznik 1978 ), z pełną beżową tapicerką, fabrycznie przyciemnianymi szybami i tysiącem innych "ekstrasów", ale klapę będzie miał 'zwykłą' bo to już nowszy rocznik (będzie na niej z lewej strony na przetłoczeniu znaczek Fiat 126, a z prawej Bambino 650). Także ja dalej uważam, że rodzaj tylnej klapy zależy od rocznika, a nie od wersji.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Slinger dnia 2005-01-17 14:54:03 ]
  
 
Masz racje, ale wszyscy wiedza o jaka klape chodzi mowiac bambino i niech juz tak zostanie
  
 
Ech... Klapy "bambino" wystepowaly w 2 rodzajach. Od lipca (chyba) 1973 kiedy to ruszyla u nas produkcja 126 do lipca 1977 klapa miala wieksze zeberka, metalowy cheomowany znaczek 126p z innym ulozeniem bolcow (nie pasuja plastikowe chromowane), brak przetloczen na tablice rejestracyjna - stosowano tylko kwadratowe i pojedyncze wzmocnienie od srodka. W wersjach eksportowych, w tych latach poszycie zewnetrzne bylo takie samo, ale wzmocnienia takie jak FL, ktore zaslanialy zewnetrzna czesc wylotu powietrza. Taka jest u mnie. A nazwa wziela sie od nazwy funkcjonujacej na wloskim i innych rynkach. Pozniejsze wersje exportowe mialy znaczek FIAT 126 po lewej a PERSONAL 650 po prawej- na klapie FLowskiej w przetloczeniu.

Klapa wersji exp.

Wzmocnienia takie jak FL

Niezasloniete otwory w 600, nie znalazlem zdjec od srodka...
  
 
nazwa bambino jest najczesciej uzywana za granicą włochy niemcy francja tam fiata 126 znają tylko jako fiat bambino i pewnie dzieki temu klapa bambino wzieła swoja nazwe od tego a wieksząść fiatów za granicami kraju były z takimi klapami chyba
  
 
Klapa "bambino" jest cieższa od seryjnej klapy z Eleganta.

I nikt mi nie powie ze tak jest bo mam a raczej miałem taka klape
  
 
tak czy siak ja dalej szukam chetnego dosprzedania takiej klapy.
  
 
Cytat:
2004-10-28 16:25:32, CZUCZU pisze:
Hmmmm pomyslmy. Inna konstrukcja ze swapem byłoby ciezko .... . Grubsza i lepiej zabezpieczona warstwa poszycia ..... Sporo lzejsza Ca o połowe .... Nie ma wzmocnien tylu a i tak jest sztywniejsza.... Powód dla której robili to lato we włoszech upalne jak wiadomo . Olej sie grzał i było lepsze chłodzenie.... W pl na poczatku dawali klape bambino potem juz przerobioną by wygladała na bambino a dodatkowe kratki były przysłoniete w srodku ( taką chciał krzemowy sprzedac ) U nas sa sporo zimniejsze zimy. A potem seria - na jakiejs www było opisane do kiedy ją montowali ...



pozwole sobie sprostowac - dzis Terytorialista Marchewa odebral odemnie klape Bambino. Byla to klapa tak jak ktos pisal - z pierwszych modeli - miala to poprzeczne wzmocnienie - oraz niezakryte od spodu dodatkowe żeberka. To wzmocnienie aby podeszlo do Swapa chcialem przeniesc na bok.....jednak sprzedalem. A Dzis po powrocie od Stasia - czekala na mnie juz kolejna klapa - i po obejrzeniu od spodu stwierdzilem ze jest IDENTYCZNA jak zwykla klapa - ma takie samo poszycie wewnetrzne - wiec sie nadaje JAK NAJBARDZIEJ do swapa - wycina sie tyle samo co w zwyklej pod ucho. Waga - 6.3 kg.