MotoNews.pl
11 [Silnik] [chłodzenie] - termostat (68114/27) - Strona 2
  

[Silnik] [chłodzenie] - termostat - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
U mnie auto wiecznie nie dogrzane... chyba ze ostra przegazówka ze 2 -3 razy....

Ale to na 95% sam termostat... bo jest włożony chyba 76st (czy 78 ) i otwiera obieg jak tylko wskazowka zblizy sie do pola wlasciwej temp.... a powinien dopiero w okolicach srodka tego pola...

obecnie poluję na 87st ale wszędzie mają 85st. można jakoś samemu zmienić temp. otwarcia ????
  
 
odświerzam temat, gdyż nie mogę znaleźć tego co mnie interesuje, a mianowicie czytałem kiedyś - gdzieś, że polecaliście konkretnego producenta termostatu, interesuje mnie to gdyż "syf" jaki sobie kupiłem już drugi raz w bardzo krótkim okresie czasu odmówił posłuszeństwa i jeżdżę niedogrzany
  
 
Zapewne chodzi o Metal-Incar..
  
 
Ja wymieniałem miesiąc temu,niestety firmy nie pamiętam ale był on w takim niebieskim charakterystycznym pudełku.Jestem z niego zadowolony ładnie trzyma emperaturke tzn na wskaźniku cały czas poniżej 90.
  
 
a ja mam caly czas temp 90* czesem jak stoje w korkach to troche ponad i zalacza sie wentyl.. dobrze czy zle??
  
 
To super bo 90* to najlepsza temp. dla silnika.
  
 
ja z kolei miałem przygody z innymi producentami, od chwili założenia METAL INCAR spokój, wychodzi na to, że czeka Cię ekperymentowanie
  
 
mam u siebie nastepujacy problem.gdy jezdze po miescie wskazowka nie przekracza 90 stopni,a wiatrak wlacza gdy wskazowka dochodzi do 90 stopni,natomiast na trasie temperetura wynosi 70 stopni.wymienilem termostat wlozylem taki 82 albo 83 stopniowy,producenta nie pamietam i dalej tak samo.ale gdy tylko przyslonie chlodnice to w miescie jest ponad 90 stopni a na trasie lekko ponizej.jak sadzicie co to moze byc??
  
 
Może termostat?
W moim OHV na trasie wskaźnik trzymał idealnie temperaturę nominalna termostatu. w mieście - przy staniu mógł pokazać więcej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
ja mam to szczescie ze mi temp ladnie trzyma trasa nie trasa caly czas 90* chyba ze korki sa to przekroczy ale odrazu sie wentyl zalaczy.. te stare termostaty (fabryczne) byly najlepsze ;]
  
 
dołączyłem sie do tego postu ponieważ moim zdaniem najbardziej pasuje do mojego problemu którym jest notorycznie niedogrzany silnik.Temperatura oscyluje pomiędzy 60 a 70 stopni wymieniłem już3 termostaty i czujniki temperatury
niby latem mi to nie przszkadza ale jak przychodzi zima to gorzej
bo jak wiadomo wtedy nie grzeje
moze ktoś podpowie gdzie i czego szukać ?
  
 
Miałem tak samo tylko mi od razu pomogła wymiana termostatu.A może jakieś felerne te termostaty otwierają się za wcześnie albo wcale się nie domykają.
  
 
Cytat:
2005-10-17 15:31:10, leopold pisze:
wymieniłem uż3 termostaty


Pytanie na jakie? czy napewno te na 87o bo tylko taki gwarantuje utrzymanie temperatury, tak jak wczesniej koledzy napisali

  
 
ja zawsze stosowałem metal-incar 82 na lato i 87 na zimę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jest taki jeden problem z tymi termostatami - u znajomego dopiero czwarty termostat okazał się dobry.
Wymieniałem u siebie w grudniu zeszłego roku, mimo to temperatura w chłodne dni (chociażby jak teraz) na trasie nie przekracza 70 paru stopni. Jak się wjedzie do miasta to z kolei się grzeje.
  
 
Cytat:
Jest taki jeden problem z tymi termostatami - u znajomego dopiero czwarty termostat okazał się dobry.
Wymieniałem u siebie w grudniu zeszłego roku, mimo to temperatura w chłodne dni (chociażby jak teraz) na trasie nie przekracza 70 paru stopni. Jak się wjedzie do miasta to z kolei się grzeje.



Miałem tak samo ( kupiłem terostat jakis chyba polski sędziszyn ) i przez pierwsze kilkaset kilometrów było pozizej 70* na trasie. Potem jakos sie naprawił albo rozbujał bo jak w mrozach jechałem na trasie to temp lux 90* i ogrzewanie musiałem przykręcać bo goraco w srodeczku było. Zaznaczam , ze mam dalej ten sam termostat juz prawie rok czasu i latem w upałach wentylator nadzwyczaj rzadko sie właczał. ( moze dlatego , ze nie posiadam LPG)
  
 
Cytat:
2005-10-17 15:31:10, leopold pisze:
... wymieniłem już 3 termostaty i czujniki temperatury ...



sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego, bywa tak że przez chłodnicę przepływa mniejszy strumień, który nie zakrywa czujnika temperatury przez co ten źle wskazuje rzeczywistą wartość
  
 
poziom płynu jest oki termostat ten który ma się otwierać przy 87 stopni
Ja nie mam problemu ze sie przegrzewa naprawde bardzo żadko słyszę swój wentylator bo doprowadzić do 92 prawie graniczy z cudem
dopiero układ upał i korki w wawie może do tego doprowadzić
  
 
Cytat:
2005-10-18 09:21:29, leopold pisze:
... Ja nie mam problemu ze sie przegrzewa ...



napiszę prościej bo się chyba nie rozumiemy, to że nie narzekasz to wszyscy wiem, piszesz, że masz około 70 st czyli sygerujesz niedogrzanie, a tym czasem może jest tak, że wszystko jest w jak najlepszym porządku tylko wskaźnik Ciebie okłamuje, ot co
  
 
A czy na termostacie jest nacechowanie na jaką temperaturę jest on "zrobiony", bo śledzę wątek od jakiegos czasu i też mam ten sam problem niedogrzania, czyli wskazówka po środku miedzy 50 a 90 stopni. Dziś bym podjechał sobie do sklepu kupił ten 87 stopni, bo u mnie zapewne zamontowany jest ten, który otwiera się przy niższej temperaturze.