MotoNews.pl
  

śruby głowicy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Będę próbował dorobić ale dopiero po nowym roku. Jak się nie uda trzeba będzie gdzieś pożyczyć
  
 
W Świdnicy jakiś fahcman to robił jednemu gościowi do jego argenty. Niestety nasadka pojechała razem z argentą do Wawy... ale może od poprzedniego własciciela spróbuje znaleść namair na obecnego, to może ktoś z wawy gościa spróbuje przekonać do pożyczki?
  
 
nasadke da sie kupic osobno, ja dalem chyba 30zl ale da sie tez torxem odkrecic i dokrecic glowice, zrobilem tam pomiedzy podjazdem treningowym a wyscigiem glownym na GSMP sW anny , nie mialem tego klucza, zapomnialem go w domu, zreszta uszczelki pod glowice tez zapomnialem , znajomy mi pozyczyl torxa i uzywana uszczelke i nawet udalo sie wywalczyc trzecie miejsce po takim skreceniu glowicy.

Korzystajac z okazji
Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok!!!!
  
 
Walezy - tylko napisz gdzie to dają - chętnie bym kupił zamiast sie p.. z dorabianiem bo to robota na dzień. We Wrocławiu pytałem we wszystkich znanych mi sklepach i serwisie fiata (tam narzędzi nie sprzedadzą bo.. i tu zonk żeby kupić org. specjlne narzędzia fiata trzeba miec podobno zgode autoryzowanego serwisu !!! ). Komplet proponowali i InterCars. Gdzie indziej "nie ma nie było i nie będzie".
Domyślam że się da sie to poskręcać, ale w Twoim przypadku to jest robota na góra tydzeń, może dwa i silnik io tak rozbierzesz, my po cywilnemu (przynajmniej ja ) chciałbym zrobić raz i koniec na conajmniej te 100 kkm albo i dłużej.

A ponieważ do nowego roku jeszcze 3.5 godziny to
Wszystiego wszystkiego naj, naj, naj w Nowym Roku 2005 - oby był lepszy od poprzedniego !!!!
  
 
nasadke kupilem w Wodzislawiu Slaskim, nie pamietam dokladnie w ktorym ale powinni to miec tutaj . jesli nie to jest jeszcze jeden sklep, Klockiewicz na ulicy Bogumińskiej, na informacje po telefon trzeba zadzwonic. nasadka to bodajze fiatowska jedenastka, tak dziwnie nazwali to w sklepie jak pokazalem im srube przy jej kupnie. klucz kupilem ze dwa lata temu.
A odnosnie wytrzymalosci napraw w polowych warunkach to jest takie powiedzonko ze "zwykle prowizorka dziala najdluzej ". ale faktycznie lepiej uzyc odpowiedni klucz i dokrecic sruby porzadnie.
  
 
Do sprawy podszedłem pewnie mało profesjonalnie, ale z braku odpowiedniego klucza i w akcie desperacji wziąłem jedną śrubę i zacząłem szukać pasującego klucza. Udało mi się dostać coś podobnego do torxa ale z mniejszymi wcięciami (nie wiem jak to określić) i spróbowałem. Udało mi się z powodzeniem dokręcić bez problemów nawet z momentem ok. 100 Nm. Za zestaw skłądający się z 7 elementów na pl. Grzybowskim zapłaciłem 15 zeta. Pozdrawiam
  
 
To jak jest w koncu z tymi srubami od cromy(pomijam koniecznosc posiadania tej specjalnej nasadki) ? Pasują bez zadnych przeróbek do bloku od 132 czy nie ? Czy moze trzeba blok przegwintowac pod te nowe sruby ? Musze kupic nowe sruby za jakis czas, bo tymi starociami co mam to strach dociągac wiecej jak na 85 bo juz wtedy czułem jak 2 sruby "płyną" pod kluczem, za jakis czas i tak bede zmieniał głowice wiec chciałbym sie zorientowac w temacie. Orginalnych do 132/argenta nie moge dostac bo nie ma ich nawet w katalogu częsci i są tylko uzywki ale to nie rozwiązuje problemu.
  
 
Te od cromy pasuja idealnie, nic nie trzeba przerabiac. Pozdrawiam
  
 
a ja sie zapytam czy przy zdejmowaniu głowicy i ponownym przykrecaniu nie wypada zapodać nowych śrób (mowa o OHV 1500)
przeciez one sie troche rozciagaja mimow wszystko i nie beda mialy juz swojej fabrycznej wytrzymalosci??
  
 
eee - bez przesady - one są wieczne i z zapasem materiału.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
W sklepie icar na golebiewskiego kupowalem do 1.8 komplet srub bodajze za 80 zl za komplet (wawa)
  
 
kurcze śruby śruby śruby - zjeździłem całą mieścine i nic - a ja juz mam problem bo urwałem dwie przy odkręcaniu jutro jade do producenta śrub moto- i tu pytanie czy do głowicy są tylko utwardzane czy jeszcze jakies parametry odnośnie rozciągalności w funkcji temperarury mają ?
aha i jeszcze jedno - gwint jest identiko z tym na szpilkach od malucha więc jakby zrobić tak - ucinam dospawuje nakrętke jako łeb
pytania sugestie zje.........(czyli odrobina konstruktywnej krytyki) za powyższe pomysły mile widziane
  
 
dzis odebralem komplet srub do glowicy, niestety na "superduper" dziwna nasadke zamiast poczciwa 17ke ale przynajmniej nowe, 75 zlotych w kraku.

ps: czy ktos w kraku ma owa nasadke i bylby tak mily i pozyczyl? przykrecanie torxem jest prawie ok , z duzym naciskiem na prawie a szczerze powiem szkoda mi dawac 38 zeta za nasadke ktora uzyje 2 razy w zyciu moze.... wole komus na flache dac za fatyge
  
 
za 38 to ja bym brał nasadke
u mnie zażądał koleś 80
powiedz no Bart może jakis numer katalogowy lub inne oznaczenie tych śrub co masz
kutfa co za kraj zeby czlowiek nie mógł kupic 10 sztuk utwardzonych śrub M10x1,25 120
p.s. jezeli pomylilem oznaczenie śruby to niech mnie ktoś poprawi
  
 
sruby made in spain, ajusa, numer ajusy 81007300 oznaczenie z pudelka, dodatkowo alfa-fiat-lancia >84roku, jest jeszcze pare symboli ale chyba mniej istotne
w kraku sruby byly zamowione w czwartek, odebralem dzisiaj chociaz podobno byly w piatek o 16 juz. tez byl maly problem ze znalezieniem, nie ma, albo 4 do 6 tygodni okres oczekiwania{na sruby elringa, chyba ze bym chcial zamowienie specjalne to sa za 4 dni za 250 zeta jedyne, podziekowalem}




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-07-17 19:59:53 ]
  
 
nie pozostaje nic innego jak tylko jutro do brat-metu sie wybrac albo jak nie bedzie to kupowac od cromy
do wszystkich - dam znac czy mają te sruby i po ile jakby sie ktos zastanawial nad kupnem to niech sie troszke wstrzyma
  
 
U mnie komplet cromowskich srub 83 jak bedziecie kupowac to maja byc do zwykłej cromy(jest jeszcze croma CHT czy jakos tak - te nie pasuja) Seru pisał ze pasuja sruby od corsy sa tez na 17 albo 19 i trzeba je tylko obciac około 30 mm.
  
 
tak tez czytałem ze od corsy pasują ale podobno mają jakieś dziwne łby
  
 
Ja nie widze problemu, paten z Corsą jest prosty i skuteczny.
Komplet śrub 69 złotych, trzeba je troszkę przyciąć.
Jest kilka rodzajów:
- na łeb sześciokatny, takie są np. w corsie mojej starszej. Prawdopodobnie wymagaja przycięcia, nie wiem ile,
- na "odwróconego torxa" - takie mam ja, dostałem w salonie Opla za te 69 zł. Nasadka (chyba numer 13 z tego typu)_ do dostania w kazdym lepszym sklepie, niestety najczęściej w komplecie. Luzem kupiłem na targu za 10 zł. Śruby wymagały skrócenia około 25 mm.
Zrobione 7 tysięcy jak na razie, i nie narzekam, uszczelki nie wywaliło. Niestety numer katalogowy gdzieś zgubiłem, ale jak wexmiesz starą śrubę to porównasz i wiesz co jest grane.

A jak ktoś chce śruby od Cromy to przecież Mroziu załatwiał nasadki chyba po niecąłe 40 zł, było brac, nie jest to majątek chyba.
  
 
a chyba najprostszy sposob jak sie okazuje to kupic oryginalne sruby do dohc na kutafoniasta nasadke i dokupic zestaw nasadek za 22 zeta a nie za 80 sztuke jak ktos pisal wczesniej, nic nie obcinamy toczymy itp.... ja tak zrobilem, mam nadzieje ze te nasadki sie sprawdza, przetestuje to sie pochwale lub pozale

link do aukcji allegro




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-07-18 16:15:09 ]