Tylny most (chyba) - dziwne odgłosy. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
swiete slowa. ja tez jestem po wymianie poduszek i tulejek gumowo metalowych tylnego zawieszenia i mostu mi spece nie rozbierali.
  
 
A propos zawieszenia , znalazlem dwa fajne rysunki pogladowe.
Jezeli znacie to sorry, jezeli nie to moze sie komus przydadza.

Omega A Hinterachse

Omega A Vorderachse

Pozdrawiam

Pirs
O-A 2.0i
  
 
Salmon Robert ma racje czasami w klubie wiedza lepiej niz w serwisie. Sam juz wymienialem te tuleje nie jest to problem potrzebny kanal i podnosnik najlepiej hydrauliczny.Widze ze jest to slaby punkt OMESI moze ima wplyw na prowadzenie autka
  
 
Drodzy koledzy z forum!
Właśnie wymieniłem sobie wczoraj owe tuleje koszt z wymianą 150 zeta. Zadowolony przeprowadziłem jazdę próbną wsio OK. Następnie jadę sobie do pracy zatrzymuje się na skrzyżowaniu i co moi drodzy???. Odgłosy z tyłu auta jak były tak są . Takie właśnie jak opisywał kolega Salmon. Czyli przy ruszaniu z miejsca przy skręconych kołach w jedną albo drugą stronę. Tak jak i u niego przy jeżdzie na wprost nic się nie dzieje. Tak więc ręce mi już opadły z bezsilności. Aha ważna chyba rzecz. Jeśli auto jest zimne tzn. zabrane rano z parkingu przypadek ten nie ma miejsca tzn. nic nie strzela, nie tłucze sie z tyłu. Dopiero przy przejechaniu kilkunastu kilometrów można zaobserwować w/w odgłosy. I BĄDŹ TU MĄDRY. Już sam nie wiem gdzie łapy wepchać. Pozostał chyba już tylko most i krzyżaki na wale, albo Bóg wie co jeszcze. Zainteresowanych i tych którzy wygrali z w/w przypadłoscią Wozu proszę o poradę.
  
 
Hmmmmmmm. Czy ktoś z kolegów moglby sie w ponizszej sprawie wypowiedziec? Ciagle czekam i nic
  
 
Cytat:
2003-03-28 08:35:53, BADYLISZEK pisze:
Drodzy koledzy z forum!
Właśnie wymieniłem sobie wczoraj owe tuleje koszt z wymianą 150 zeta. Zadowolony przeprowadziłem jazdę próbną wsio OK. Następnie jadę sobie do pracy zatrzymuje się na skrzyżowaniu i co moi drodzy???. Odgłosy z tyłu auta jak były tak są . Takie właśnie jak opisywał kolega Salmon. Czyli przy ruszaniu z miejsca przy skręconych kołach w jedną albo drugą stronę. Tak jak i u niego przy jeżdzie na wprost nic się nie dzieje. Tak więc ręce mi już opadły z bezsilności. Aha ważna chyba rzecz. Jeśli auto jest zimne tzn. zabrane rano z parkingu przypadek ten nie ma miejsca tzn. nic nie strzela, nie tłucze sie z tyłu. Dopiero przy przejechaniu kilkunastu kilometrów można zaobserwować w/w odgłosy. I BĄDŹ TU MĄDRY. Już sam nie wiem gdzie łapy wepchać. Pozostał chyba już tylko most i krzyżaki na wale, albo Bóg wie co jeszcze. Zainteresowanych i tych którzy wygrali z w/w przypadłoscią Wozu proszę o poradę.

dla PIOTRA S I GIEROYA
  
 
OŚ SKRĘTNA!!!! niezłe żarty
  
 
WIDZĘ, ŻE PROBLEMY TYLNYCH MOSTÓW W OMIE A SĄ POMIJANE.

O.K.

OD NIEDAWNA JEST TROSZKĘ ŻARTÓW NA TEMAT WYMIANY DUŻYCH ILOŚCI CZĘŚCI W NASZYCH OMESIACH I ŻE NIEKTÓRE OMESIE TO MISTRZYNIE NIEZAWODNOŚCI A INNE TO " SZROTY"

POZDRAWIAM MEGA_3 I JGO 3,0SEJ( TAKA ZWYŁA - TROCHĘ AWARYJNA I 11 LETNIA)
  
 
Mega pijesz do mnie ?
Chce Ci powiedziec ze stare auta sa awaryjne i tu sie z toba zgodze lecz problem polega na tym czy ktos jest w stanie bez wizyty u mechanika sobie z tym problem poradzic. Ja w wiekszosc przypadkow sobie radze, pewnie tylko dlatego ze samochod rzadko sie psuje i znam go na wylot.

Notomiast co ma wspolnego stukanie z tylu samochodu na skreconych kolach przednich to nie wiem wiec nic nie pisze bo po co macic w glowie. Jesli stukanie bylby slychac z przodu i dotyczylo ruszania na skreconych kolach to bym szybko odpisal bo wiem dlaczego tak sie dzieje, mam to samo.

Na chlopski rozum nie moge pojac jakie sa zaleznosci pomiedzy skrecaniem kolo podczas ruszania na cieply silniku a stukaniem z tylu samochodu. Dla mnie jst to bardzo dziwne wykraczajac poz moje myslenie techniczne.

Piotr
Wspólwlasciclel 14 letniej omegi ktora sie jeszcze nie popsula.
  
 
Czytając te posty jedna rzecz mi przychodzi do głowy. Może to być odgłos mechanizmu różnicowego tylnego mostu.
1 - mechanizm różnicowy pracuje tylko przy róznych prędkościach obrotowych tylnych kół (stąd hałas na zakrętach)
2 - ciepły - zimny olej mostu może wpływać na hałaśliwość - zimny(gęsty) olej może wyciszać hałas.
Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia - nie zlinczujcie mnie.
sprawdzić to można podnosząc samochód (unosząc jedno tylne koło)włączyć bieg i nasłuchiwać. Jedno będzie nieruchome , drugie będzie się obracać , mechanizm różnicowy będzie pracował.
Nie jestem pewien , że ten eksperyment się powiedzie , nigdy tego w Omedze nie próbowałem.
Przeszkodą może być mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia.

A odnośnie skrętu tylnej osi , choć to śmieszne , to jest prawda.
Dokładnie jest to opisane w książce Josef Reimpel "Podwozia samochodów - Podstawy konstrukcji"2001r. Wydanie 2 .
Z tego co pamiętam to jest tam jako przykład rozrysowane tylne zawiszenie Omegi B. Konstrukcja zawieszenia (punkty mocowania wahaczy do nadwozia)powoduje przy przechyle nadwozia lekkie skręty tylnych kół.
Pozdrawiam
  
 
skręcone koła to znaczy że ruszam zataczając koło. ( tak jak bym sprawdzał jaki jest promień skrętu) a nie jadę na wprost, albo jak bym sobie jeżdził po dużej ósemce dla samochodu.

mechanicy nie za bardzo wiedzą co z tym fantem zrobić( co dokładnie jest uszkodzone)

pozdro mega_3 i jego 3,0sej
  
 
To co napisal Robertho, wydaje sie najbardziej oczywiste. Jedyny zwiazek skretu przednich kol z halasem tylnego mostu moze byc wtedy, gdy tylne kola jada z roznymi predkosciami.
Wtedy w mechanizmie roznicowym kola zebate posrednie pracuja wzgledem kol zebatych polosi. (Przy jezdzie na wprost kola posrednie stoja wzgledem polosi nieruchomo, a jedyne wspolpracujace tryby to tzw. atak i wieniec.) Z pewnoscia ktores kolo posrednie albo kolo polosi ma uszkodzone zeby.

Proponuje zrobic zasugerowany przez Robertho test. Poldlewarowac jedno tylne kolo, podlozyc kliny pod pozostale i wlaczyc bieg (I lub II). Potem podniesc drugie kolo i ponowic probe. Jesli z jednym podniesionym kolem, po puszczeniu sprzegla, beda halasy, a z dwoma bedzie cisza - wszystko jasne - trzeba rozebrac tylny most i wymienic trybiki.