Regulacja zaworow w 2107 - jak tam włożyć szczelinomierz? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A może byś poszukał fachowca,który dysponuje oryginalnym przyżądem do regulacji zaworów?Może w aglomeracji Śląskiej znajdziesz takowego.
  
 
Cytat:
Wysłany: 2005-01-30 20:32:01

A może byś poszukał fachowca,który dysponuje oryginalnym przyżądem do regulacji zaworów?Może w aglomeracji Śląskiej znajdziesz takowego.




to są takie?

mi się wydawało, że zestaw szczeliomierzy wystarczy...
  
 
Cytat:
2005-01-30 21:40:50, Geocentryk pisze:
to są takie? mi się wydawało, że zestaw szczeliomierzy wystarczy...


Były oryginalne ruskie. Mój ojciec pamięta je ze stacji obsługi z lat 80/90-tych. Tyle, że nie wiem czy te oryginały jeszcze gdzieś występują, zwłaszcza w prywatnych warsztatach. Ale trzeba próbować.
  
 
Cytat:
2005-01-30 21:45:51, karol_ch pisze:
Były oryginalne ruskie. Mój ojciec pamięta je ze stacji obsługi z lat 80/90-tych. Tyle, że nie wiem czy te oryginały jeszcze gdzieś występują, zwłaszcza w prywatnych warsztatach. Ale trzeba próbować.



Mój mechanik - człowiek rodem ze wschodu ma taki oryginaly szczelinomierz w pięknym czarnym futerale z insygniami VAZ.
  
 
Cytat:
2005-01-30 21:53:00, Leszek_Gdynia pisze:
Mój mechanik - człowiek rodem ze wschodu ma taki oryginaly szczelinomierz w pięknym czarnym futerale z insygniami VAZ.


No to pozazdrościć i pogratulować. To skarb.
  
 
no wlasnie tak mi sie wydaje że ten szczelinomierz oryginalny nie jest prosty tylko ma te listki chyba troche wygięte, coś na kształt litery L

  
 
To nie tak.Przyrząd ten ,to specjalna kostka prostokątna z dwoma otworami na średnicówkę.Mocuje się ją na szpilkach głowicy na wysokości cylindra i ustawia luz zaworowy;wkładając średnicówkę w jeden otwór,końcówka średnicówki dotyka do grzbietu dżwigienki i za pomocą specjalnej blaszki(wyciętej na kształt litery Y)podnosi się dżwigienkę sprawdzając wartość luzu na zegarze średnicówki.Wkładając średnicówkę w drugi otwór ustawia się luz na drugim zaworze.I tak dla każdego cylindra.Mam nadzieję że w miarę obrazowo to opisałem.
  
 
Cytat:
2005-01-31 20:44:06, uve2107 pisze:
To nie tak.Przyrząd ten ,to specjalna kostka prostokątna z dwoma otworami na średnicówkę.Mocuje się ją na szpilkach głowicy na wysokości cylindra i ustawia luz zaworowy;wkładając średnicówkę w jeden otwór,końcówka średnicówki dotyka do grzbietu dżwigienki i za pomocą specjalnej blaszki(wyciętej na kształt litery Y)podnosi się dżwigienkę sprawdzając wartość luzu na zegarze średnicówki.Wkładając średnicówkę w drugi otwór ustawia się luz na drugim zaworze.I tak dla każdego cylindra.Mam nadzieję że w miarę obrazowo to opisałem.



Nie chwaląc się posiadam taki przyrząd zakupiony na Allegro. Genialne ! ustawia luz na 0.15mm i to bez względu nawet na pewne zużycie krzywek i wałka.
  
 
A jakie sa luzy zaworowe w naszych ladzinkach...2105...2107.....bo z tego co sie dowiedzialem to na zimnym silniku 20 ssace a 25 wydechowe...a cha zapomnial bym jakie jest ulozenie zaworow w ladnej mieszane czy parami ??????
  
 
Hmm po mojemu fabryka 0,15 na kazdym na zimno.
Zreszta to zalezy od walka, swoj mam ustawiony na :
0,25 ssacy 0,30 wydech i to na zimno