Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-04-24 08:03:08 Odgrzebię starego kotleta bo mam pytanko i kiepski ze mnie elektryk.
Próbuję podłączyć przeciwmgłówki i tak: 1. Mam przekaźnik odpowiednik 542 (taki mnie w sklepie podali, że będzie git) 2. styki ma - 30 to jest "+" podłaczny przez bezpiecznik - 85 - 87 - 87 Jak to dalej spiąć, żeby miało ręce i nogi i świeciło przede wszystkim??? |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-04-24 11:41:49
30- plus np z akumulatora (zasila halogeny) 87- do halogenów (masa halogenów gdzieś na bude musisz dać) 85-86- zasilanie cewki przekaźnika, proponuje Ci żebyś zmostkował np "85" z "30" a przez włącznik masę na "86". Tak jest najprościej bo nie musisz ciągnąć dodatkowego kabla do cewki przekaźnika z bezpieczników. |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-04-24 12:13:18 chodzi o to, że ja na przekaźniku nie mam złącza "86" |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-04-24 15:42:25
No to znaczy że masz już zmostkowaną cewke z pinem "30", teraz tylko kwestia podpięcia masy na "85" przez włącznik. |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-04-24 15:50:57 Podzienkował pięknie.
Mam nadzieję że zabangla... jutro dam znać |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-04-25 07:58:44 No to ja zaktualizuję temata konkretami:
Dla przekaźnika odpowiednika 542 podłączenie jest następujące: 1. 87 - halogeny 2. 30 - prądowy plus z akumulatora 3. 85 - przez przełącznik z bezpiecznika świateł mijania Świeci, działa, nie obciąża nadmiernie instalacji... [ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-04-25 07:59:18 ] |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2008-04-25 21:44:23 I stosowny opis z rozpiska pinow u mnie na stronie
[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-04-25 21:45:01 ] |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-04-25 22:17:26
Coś mi tu nie pasuje; tzn od włącznika świateł mijania idzie masa na cewke przekaźnika? Żurawiu ale on nie ma 5iu pinów w tym przekaźniku. |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-04-25 23:13:15
Ale ten przekaźnik ma 2x87 pin (czyli może podpiąć dwa halogeny osobno) a zastanawia mnie samo podpięcie cewki przekaźnika bo skąd ona ma czerpać mase skoro ze świateł impuls idzie dodatni? Chyba że przekaźnik jest w metalowej obudowie i przykręcony do budy. Bo inaczej nie styknie, nie ma opcji. No jeszcze jest możliwość że ktoś tu źle odczytał oznaczenia. |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2008-04-25 23:15:10
Wszystko już zostało powiedziane wcześniej ![]() |
![]() Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2008-04-28 06:33:00 Niestety po weekendowych testach okazuje się że przekaźnik "odpowiednik 542" jak z dupy nadaje się do montażu świateł p-mgielnych i tam go właśnie umieszczę "znawcy tematu ze sklepu motoryzacyjnego"
Wszystko działa i zajebiście ale jak się podepnie pod bezpiecznik świateł drogowych... Ciekawostką jest fakt, że jak włączam światła drogowe to gasna p-mgłowe a zatem konkludując: "przekaźnik również musi być zmasowany inaczej po włączeniu świateł amba - ciemność!!!!" Zatem nie stosujcie tego przekaźnika do p-mgłowych |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2009-06-08 23:25:40 ja mam pytanie troche z innej beczki. Chce oryginalne przełączniki z fiata 125p zastąpić takimi: przełącznik ale nie wiem czy one wytrzymają i co np zrobić jak mam włącznik dmuchawy która ma 2 biegi no i w zasadzie jak to podpiąć bo nie ma tak żeby do jednego przycisku szły tylko 2 kable. |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2009-06-09 10:52:24 Dokładnie do bezpiecznika, jest tam nawet wolny pin jeden. Cewke przekaźnika zasilasz z niego a masę ciągniesz gdzieś z budy. Plus najbezpieczniej z aku bezpośrednio po drodze dajesz bezpiecznik, tylko nie radze dawać tych okrągłych obudów (jak te od podgrzewania szyby) bo sie stopi szybciej niż bezpiecznik.
Co do dmuchawy to są hebelki 3 nóżkowe, prędkościami wentylatora zazwyczaj steruje opornik. Z samego wiatraka powinny wychodzić w takim układzie 3 kable: masa i dwa plusy. Dwa plusy dajesz na środkowy i zewnętrzny pin hebelka a do ostatniego zapodajesz plus z instalacji. Tylko trzeba szukać hebelka który przełącza każde napięcie na pin osobno, żeby np przy drugim biegu nie szło napięcie na rezystor wentylatora bo po co. |
![]() Wariad Fiat 126p fl Sosnowiec | 2009-06-09 11:05:09 |
![]() DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2009-06-09 18:22:29 No zwyczajny schemat podpięcia przekaźnika, z tym że na twoim miejscu założyłbym drugi osobny przewód do halogena tak aby każdy zasilany był z osobnego, na co przekaźnik pozwala bo ma 2 piny 'out'. |
![]() Graphic Polski Fiat 126p Poznań | 2009-06-09 21:26:18 Dziekuje koledzy za odpowiedzi, jutro będe modził aby było dobrze |