MotoNews.pl
10 Instalacja halogenów (80914/0) - Strona 2
  

Instalacja halogenów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie istnieja swiatla halogenowe - polskie prawo przewiduje z przodu samochodu swiatla pozycyjne, mijania, drogowe, przeciwmglowe i kierunkowskazy. Halogeny to nazwa potoczna, pochodzaca od typu stosowanych zarowek.

Zadne dodatkowe swiatla nie moga wystawac poza obrys pojazdu. Dodatkowe reflektory montowane na samochodach z przodu dziela sie na 2 typy:

a) dalekosiezne (drogowe): maja kilka prazkow rozpraszajacych w srodkowej czesci klosza, oznaczone sa literka R, moga wlaczac sie tylko z podstawowymi swiatlami dlugimi samochodu. Przepisy nie definiuja rozmieszczenia takich swiatel na pojezdzie.

b) szerokokatne (przeciwmglowe): maja prazki rozpraszajace na calej szerokosci klosza, oznaczone sa literka B, powinny byc wlaczane niezaleznie od swiatel mijania i drogowych, ale tylko przy wlaczonych swiatlach pozycyjnych. Nie moga byc dalej niz 40cm od bocznej krawedzi pojazdu, nie nizej niz 25cm nad jezdnia i nie wyzej niz swiatla mijania.
  
 
Odgrzebię starego kotleta bo mam pytanko i kiepski ze mnie elektryk.
Próbuję podłączyć przeciwmgłówki i tak:

1. Mam przekaźnik odpowiednik 542 (taki mnie w sklepie podali,
że będzie git)
2. styki ma
- 30 to jest "+" podłaczny przez bezpiecznik
- 85
- 87
- 87

Jak to dalej spiąć, żeby miało ręce i nogi i świeciło przede wszystkim???
  
 
Cytat:
2008-04-24 08:03:08, Furiosus pisze:
Odgrzebię starego kotleta bo mam pytanko i kiepski ze mnie elektryk. Próbuję podłączyć przeciwmgłówki i tak: 1. Mam przekaźnik odpowiednik 542 (taki mnie w sklepie podali, że będzie git) 2. styki ma - 30 to jest "+" podłaczny przez bezpiecznik - 85 - 87 - 87 Jak to dalej spiąć, żeby miało ręce i nogi i świeciło przede wszystkim???


30- plus np z akumulatora (zasila halogeny)
87- do halogenów (masa halogenów gdzieś na bude musisz dać)
85-86- zasilanie cewki przekaźnika, proponuje Ci żebyś zmostkował np "85" z "30" a przez włącznik masę na "86". Tak jest najprościej bo nie musisz ciągnąć dodatkowego kabla do cewki przekaźnika z bezpieczników.
  
 
chodzi o to, że ja na przekaźniku nie mam złącza "86"
  
 
Cytat:
2008-04-24 12:13:18, Furiosus pisze:
chodzi o to, że ja na przekaźniku nie mam złącza "86"


No to znaczy że masz już zmostkowaną cewke z pinem "30", teraz tylko kwestia podpięcia masy na "85" przez włącznik.
  
 
Podzienkował pięknie.
Mam nadzieję że zabangla... jutro dam znać
  
 
No to ja zaktualizuję temata konkretami:

Dla przekaźnika odpowiednika 542 podłączenie jest następujące:

1. 87 - halogeny
2. 30 - prądowy plus z akumulatora
3. 85 - przez przełącznik z bezpiecznika świateł mijania

Świeci, działa, nie obciąża nadmiernie instalacji...



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-04-25 07:59:18 ]
  
 
I stosowny opis z rozpiska pinow u mnie na stronie


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2008-04-25 21:45:01 ]
  
 
Cytat:
2008-04-25 07:58:44, Furiosus pisze:
No to ja zaktualizuję temata konkretami: Dla przekaźnika odpowiednika 542 podłączenie jest następujące: 1. 87 - halogeny 2. 30 - prądowy plus z akumulatora 3. 85 - przez przełącznik z bezpiecznika świateł mijania Świeci, działa, nie obciąża nadmiernie instalacji...


Coś mi tu nie pasuje; tzn od włącznika świateł mijania idzie masa na cewke przekaźnika?

Żurawiu ale on nie ma 5iu pinów w tym przekaźniku.
  
 
No to nie ma zapewne tego srodkowego - to nie ma znaczenia - po prsotu ma jedno wyjscie zamiast dwoch.

Jeszcz ejedna kwestia - jesli montuje sie swiatla pmgilne, to - zgodniw z przepisami - moga sie one zaplac tylko wtedy kiedy wlaczone sa swiatla postojowe i wylaczac sie przy wylaczeniu swiatel postojowych, czyli pod ich bezpiecznik, natomiast jesli robi sie swaitla dalekosiezne to wtedy musza one byc podlaczone pod swaital drogowe na tej samej zasadzie, czyli pod bezpiecznik swiatel drogowych najlepiej.
  
 
Cytat:
2008-04-25 22:53:10, Zuraw pisze:
No to nie ma zapewne tego srodkowego - to nie ma znaczenia - po prsotu ma jedno wyjscie zamiast dwoch. Jeszcz ejedna kwestia - jesli montuje sie swiatla pmgilne, to - zgodniw z przepisami - moga sie one zaplac tylko wtedy kiedy wlaczone sa swiatla postojowe i wylaczac sie przy wylaczeniu swiatel postojowych, czyli pod ich bezpiecznik, natomiast jesli robi sie swaitla dalekosiezne to wtedy musza one byc podlaczone pod swaital drogowe na tej samej zasadzie, czyli pod bezpiecznik swiatel drogowych najlepiej.


Ale ten przekaźnik ma 2x87 pin (czyli może podpiąć dwa halogeny osobno) a zastanawia mnie samo podpięcie cewki przekaźnika bo skąd ona ma czerpać mase skoro ze świateł impuls idzie dodatni? Chyba że przekaźnik jest w metalowej obudowie i przykręcony do budy. Bo inaczej nie styknie, nie ma opcji. No jeszcze jest możliwość że ktoś tu źle odczytał oznaczenia.
  
 
Cytat:
2008-04-25 22:53:10, Zuraw pisze:
Jeszcze jedna kwestia - jesli montuje sie swiatla pmgilne, to - zgodniw z przepisami - moga sie one zaplac tylko wtedy kiedy wlaczone sa swiatla postojowe i wylaczac sie przy wylaczeniu swiatel postojowych, czyli pod ich bezpiecznik, natomiast jesli robi sie swaitla dalekosiezne to wtedy musza one byc podlaczone pod swaital drogowe na tej samej zasadzie, czyli pod bezpiecznik swiatel drogowych najlepiej.


Wszystko już zostało powiedziane wcześniej
  
 
Niestety po weekendowych testach okazuje się że przekaźnik "odpowiednik 542" jak z dupy nadaje się do montażu świateł p-mgielnych i tam go właśnie umieszczę "znawcy tematu ze sklepu motoryzacyjnego"
Wszystko działa i zajebiście ale jak się podepnie pod bezpiecznik świateł drogowych... Ciekawostką jest fakt, że jak włączam światła drogowe to gasna p-mgłowe a zatem konkludując:

"przekaźnik również musi być zmasowany inaczej po włączeniu świateł amba - ciemność!!!!"

Zatem nie stosujcie tego przekaźnika do p-mgłowych
  
 
ja mam pytanie bo chyba coś dupa jestem. Znalazłem schemat w małej książce fiata 126p jak należy podłączyć halogeny dalekosiężne. oto schemat



podłączyłem jedynie błękitny z przełącznika nie do pająka tylko do kostki gdzie idzie on do pająka. I nie świecą gady jedne. Inny schemat halogenów przeciwmgielnych po podłączeniu zagadał. Mam pyt gdzie w takmi razie podłączyć kabel z przełącznika aby halogeny dalekosiężne świeciły razem z drogowymi. Pod bezpiecznik


[ wiadomość edytowana przez: Graphic dnia 2009-06-08 23:04:20 ]
  
 
ja mam pytanie troche z innej beczki. Chce oryginalne przełączniki z fiata 125p zastąpić takimi: przełącznik ale nie wiem czy one wytrzymają i co np zrobić jak mam włącznik dmuchawy która ma 2 biegi no i w zasadzie jak to podpiąć bo nie ma tak żeby do jednego przycisku szły tylko 2 kable.
  
 
Cytat:
2009-06-08 23:03:35, Graphic pisze:
Mam pyt gdzie w takmi razie podłączyć kabel z przełącznika aby halogeny dalekosiężne świeciły razem z drogowymi. Pod bezpiecznik


Tak, pod bezpiecznik swiatel drogowych. W momencie wlaczenia swiatel drogowych na bezpieczniku pojawia sie napiecie, ktore jest sygnalem sterujacym przekaznika swiatel dalekosieznych. Na przewodzie z bezpiecznika mozesz zrobic wlacznik tych swiatel. Wylaczenie swiatel drogowych automatycznie ma wylaczac swiatla dalekosiezne, co bedzie spelnione. Zasilanie moze zrobic oczywiscie z aku pamietajac o zastosowaniu bezpoecznika odpowiedniej wartosci. Przeliczenie jest na mojej stronie w dziale elektryka.
  
 
Dokładnie do bezpiecznika, jest tam nawet wolny pin jeden. Cewke przekaźnika zasilasz z niego a masę ciągniesz gdzieś z budy. Plus najbezpieczniej z aku bezpośrednio po drodze dajesz bezpiecznik, tylko nie radze dawać tych okrągłych obudów (jak te od podgrzewania szyby) bo sie stopi szybciej niż bezpiecznik.

Co do dmuchawy to są hebelki 3 nóżkowe, prędkościami wentylatora zazwyczaj steruje opornik. Z samego wiatraka powinny wychodzić w takim układzie 3 kable: masa i dwa plusy. Dwa plusy dajesz na środkowy i zewnętrzny pin hebelka a do ostatniego zapodajesz plus z instalacji. Tylko trzeba szukać hebelka który przełącza każde napięcie na pin osobno, żeby np przy drugim biegu nie szło napięcie na rezystor wentylatora bo po co.
  
 
ja mam podpięte pod kostkę od grogowych i przez wyłącznik jeszcze idzie do przekaźnika i do halo wg schemaciku nade in my
  
 
No zwyczajny schemat podpięcia przekaźnika, z tym że na twoim miejscu założyłbym drugi osobny przewód do halogena tak aby każdy zasilany był z osobnego, na co przekaźnik pozwala bo ma 2 piny 'out'.
  
 
Dziekuje koledzy za odpowiedzi, jutro będe modził aby było dobrze