MotoNews.pl
  

Warto odciac czujnik temperatury przy gazie?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
kolego iampiki widzę masz taki sam silnik i rocznik co ja u mnie wcinał ponad 20 litrów gazu po odłaczeniu silnika krokowego w trasie spalił 10 ( norma 8 - 10 te 10m to z klimą lub troszkę przygazowując ) przy jeździe 90 kmh bez wyprzedzania pusta droga, po wymianie sondy i ponownej regulacji w mieście miałem 15l a otatnio 12,8 l shell gaz cały czas. Ja mam bez czujnika temperatury


myslisz ze z powodu braku czujnika Ci tyle pali??
moj w trybie mieszanym spokojnie miesci sie w 10litrach...
  
 
sprawa jest złożona u ciebie przełącza się na gaz jak dostanie optymalną temperaturę i wtedy na gazie pali mało ale na benzynie jeździ na zimnym silniku i PB pali dużo dla silnika jest to dobrze na zawory idzie gaz nie "zmrożony" nie ma dużych różnic temperatur reduktor też dostaje gaz w temp. optymalnej dzięki temu dłużej pochodzi. Jak jest reduktor dobrej jakości to jak widać na przykładach, że bez optymalnej temp. długo pochodzi. U mnie pali mało benzyny ( tankowałem w lato i gdyby mi źle nie odpalał bo się zestarzała to teraz też bym nie tankował, a miałem 15 zbiornika)a więcej gazu mam krótkie trasu w mieście ok. 5 km i silnik mi się nawet za mocno nie rozgrzewa , a gdybym miał czujnik to on nawet by się może nie włączył. Teraz gdy jest zimno jadę troszkę na PB ok. 200 m. Ty masz dłuższe trasy i mieszane i dlatego u ciebie pali 10l ale dodaj do tego benzynę. Czujniki temp. są jak czujniki ssania na ręcznym ssaniu samochód mniej pali niż na automatycznym. Decyzcja należy do ciebie był już jakiś post jak odcinać ten czujnik temp.
  
 
Dzisiaj właśnie, głównie po przeczytaniu tego wątku, odciąłem czujnik temperatury. Fizycznie zrobił to oczywiście gazownik. Ponieważ akurat nie miał pod ręką odpowiedniej końcówki, żeby podpiąć się pod komputer zrobił to (za moją zgodą) - ręcznie.
Dla zainteresowanych podaję sposób: od czujnika temperatury na parowniku odchodzą dwa kabelki - należy je ze sobą połączyć bez przecinania, np. zdejmując trochę izolacji i zlutowując je.
Zaleta tego sposobu jest taka, że można włączyć czujnik również bez użycia komputera.

  
 
Ja tak machnąłem juz 80 tys.km Parownik bez czujnika... LOVATO... w polonezie mam instalke z 96 roku.. (teraz jezdzi juz w 4 aucie) przejechałem na niej juz ok ..... 400tys.km parownik cały czas oryginalny... jedynie tzw. elektromagnesy wysiadały.. Samochody cały czas odpalane były na LPG ..no chyba ze było juz naprawde ciezko z odpaleniem.. to przelączałem na benzyne... Jutro pierwsze odpalanie poloneza po 3 miesiącach postoju Zobaczymy jak to bedzie
  
 
A ja tma nic nieodcinam i niebede odcinac niech mi apli za te 50zl gazu Jeszcze na tyle mnie stac a niechce uszkodzic instalki za 4tysiaki
  
 
hmm ale rozmowa o czujniku byla w kontekscie instalki II generacji a nie wtrysku przy wtrysku w ogole bym sie do tego nie dotykal
  
 
Cytat:
2005-02-11 01:12:53, qbaj pisze:
hmm ale rozmowa o czujniku byla w kontekscie instalki II generacji a nie wtrysku przy wtrysku w ogole bym sie do tego nie dotykal



dokładnie
  
 
Hejo, moj parownik ma juz 150 tys. km i dziala na dal, nawet zastanawiam sie jak to jest mozliwe (instalacja lovato). Prawde mowiac to ja przy gazie jeszcze nic nie robilem (i cieszy mnie to bardzo ), raz bylem u gazownikow, bo chcialem wymienic filterek gazu i okazalo sie, ze go u mnie po prostu nie ma, pozdrowienia dla wszystkich
Do zobaczenia na drodze, lub jakims zlocie
  
 
Chyba i ja czujniczek wyłączę...mogę to zrobić w kompie od gazu (BingoS)
  
 
ja juz decyzje o odlaczeniu podjalem...
tylko teraz przez ta sesje nie ma kiedy kabla do kupy poskladac zeby do kompa sie podlaczyc
  
 
JACO

Cytat:
Nie polecam, wedlug mnie to partackie rozwiązanie.

Polecam aluminiowe grzybki przeciwstrzałowe.



Jako a ja polecam miec sprawne swiece i przewody to nic nie bedzie strzelac i grzybki nie beda potrzebne.
Jesli ktos pamieta to ja mam filtr obleczony raz gumka, ale
tylko dlatego ze kiedys nie przykladalem do przewodow wagi
i mi strzelil kilka razy - dawno temu - i wlasnie wtedy zgubilem
jedna spinke ktorej nigdzie nie mozna dostac

A jesli chodzi o odpalanie na gazie, to zastanawiam sie jak silnik odpali na 10 stopniowym mrozie. Nie wiem moze odpali ale pewnie nie jest to zdrowe dla silnika.

  
 
Cytat:
A jesli chodzi o odpalanie na gazie, to zastanawiam sie jak silnik odpali na 10 stopniowym mrozie. Nie wiem moze odpali ale pewnie nie jest to zdrowe dla silnika.


my nie proponowalismy tutaj odpalania na gaie, tylko takie ustawienie komputera zeby po odpaleniu przelaczal sie na gaz od razu po przekroczeniu 2tys obrotu a nie dopiero jak sie nagrzeje...
  
 
ahhhha, no ale mimo wszystko uwazam ze to nie jest zdrowe dla silnika. Gdyby tak było to by producent tak zrobił.
Aha wiecie ile ma stopni Gaz w butlach na stacji, z tego co pamietam - 70 st. C. to pewnie w naszej butli tez nie jest za Ciepły, a wy taki mróz chcecie na parownik i silnik...
  
 
Cytat:
2005-02-17 10:00:24, FGM2 pisze:
z tego co pamietam - 70 st. C. to pewnie w naszej butli tez nie jest za Ciepły, a wy taki mróz chcecie na parownik i silnik...



Pewnie że chcemy, toć to idealny intercooler
  
 
  
 
pamietam ze jak gaz zakladalem to w niektorych punktach za taki czujnik temperatury chcieli doplaty...wtedy myslalem ze z takim czujnikiem bedzie lepiej...
sporo znajomych ma instalki zakladane jakis czas temu i mimo ze maja wielo0punkty to czujnikow nie maja...wiec mysle ze auto to zniesie
ja dzisiaj cyba wkoncu kabel polutuje...
  
 
jeszcze takie jedno pytanko mam...
jak siezubaza, wzbogaca mieszanke w tym al700??
czy anlezy zmieniac na zakladce parametry w opcji parametry silnika krokowego reset max i reset min(w nowszej wersji programu nazywa sie to ustawienia wyjsciowe atuatora maximum i minimum)??
bo na zakladce regulacja wszystko ustawia sie chyba samo i srednio mamy wplyw na to ile auto bedzie palilo...
czy moze trzeba cos na zakladce zastrzezone pomieszac??tam jest duzo ustawien odnosnie atuatora...
dzieki

[ wiadomość edytowana przez: iampinki dnia 2005-02-17 14:06:05 ]
  
 
no i mam wreszcie czujnik odciety
ciekawy jestem jak to na spalanie wplynie..
  
 
Generalnie jak wprowadzacie do silnika zimne paliwo w Waszym przypadku gaz to ono nie spełenia swoich właściwości i wymywa olej ze scianek. Podczas pracy w narmalnej tem. tak sie nie dzieje.
  
 
Cytat:
2005-02-17 14:04:08, iampinki pisze:
jeszcze takie jedno pytanko mam... jak siezubaza, wzbogaca mieszanke w tym al700?? czy anlezy zmieniac na zakladce parametry w opcji parametry silnika krokowego reset max i reset min(w nowszej wersji programu nazywa sie to ustawienia wyjsciowe atuatora maximum i minimum)?? bo na zakladce regulacja wszystko ustawia sie chyba samo i srednio mamy wplyw na to ile auto bedzie palilo... czy moze trzeba cos na zakladce zastrzezone pomieszac??tam jest duzo ustawien odnosnie atuatora... dzieki [ wiadomość edytowana przez: iampinki dnia 2005-02-17 14:06:05 ]



No właśnie przydałby się poradnik do wykonywania regulacji z bliższym opisem poszczególnych parametrów i zasad działania. Czy ktoś ma jakieś linki?