MotoNews.pl
8 Tuba basowa aktywnak i pasywna - jakie roznice? (84085/45) - Strona 2
  

Tuba basowa aktywnak i pasywna - jakie roznice? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzieki za info a wzmacniacz mam BLAUPUNKT GTA 2100
  
 
Cytat:
2005-02-22 14:26:49, zeberko pisze:
dzieki za info a wzmacniacz mam BLAUPUNKT GTA 2100


no ja tyż GTA tyle że 200
  
 
Cytat:
nad aktywna tuba Tonsila za 600 zl w media



Tuby bardzo dudnią i dają zniekształcony bas, bo przewaznie wykonywane są z tektury.... dlatego polecam skrzynię za tą cenę powinieneś dostać skrzynię - ok 150 PLN + Głośnik GMS 9250 - ok. 135 PLN do tego wzmacniacz dwukanałowy około 250 - 300 PLN do tego kabelki podłączeniowe ok 80 - 100 PLN...

Ja bym tak spożytkował tę kasę..... jeżeli miałbym inwestować w basssssss...
  
 
Popieram przedmówce!!!
Zrobilismy koledze w corsie super sprzecik
- Tuba 30cm - 80zł
- Głośnik Atex 300W 30cm- 175zł
- wzmacniacz 2 kanały Boshmann - 280zł
- z przodu komplet 2 midbasy + 2 syczki boshmanna - 180zł

Całość obsługuje radyjko sony x-plood
A gra to super!!!
  
 
Cytat:
super sprzecik

czy super to bym polemizował.... najważniejsze ze koledze się podoba..... Jeszcze wygłuszcie z kolega przednie drzwi ...
  
 
Cytat:
2005-02-22 16:20:21, kruchacz pisze:
czy super to bym polemizował.... najważniejsze ze koledze się podoba..... Jeszcze wygłuszcie z kolega przednie drzwi ...


O wygłuszeniu mu mówiłem, pozatym ja tez bym zrobił skrzynie - może zamkniętą - szybszy ale płytszy bas niż przy takich z bas reflexem... Klapa tez do wyłozenia matami bo bżęczy...
  
 
Cytat:
2005-02-22 08:30:22, kruchacz pisze:
Nie bardzo rozumiem..... Chcesz zmostkować tył z tubą???



nie rozumiem zdziwienia wyobraz siobie taki uklad:

2 Kanaly stereo

Zwrotnica stereo dzielaca oba kanaly i laczaca oba niskotonowe
do jednego glosnika

drugie styki zwrotnic (nie polaczone ze soba) wyprowadzasz do glosnikow (i masz je juz przyciete o niskie tony).

Nie da sie tak?
Ew. jesli laczenie kanalow to problem to niech gra same basy z losowo wybranego
  
 
Cytat:
2005-02-22 09:36:01, kacza pisze:
To moim zdaniem swiadczy o totalnym braku mocy do napedzania glosnikow. Glosniki zadko brzecza dlatego, ze podajesz im zle pasmo a czesciej dlatego, ze jest za maly prad napedzajacy cewki. No chyba, ze masz totalnie badziewne glosniki, rozlatujace sie, stare albo kiepskiej jakosci...



one nie brzecza tylko charcza a radyjko mam starego panasonica (pewnie 4x11?) ale i glosniki to nie cuda tylko taniuchne jakies (te z tylu) - zreszta oryginaly forda graly chyba lepiej niz te titany wiec to chyba nie kwestia radia/?
  
 
Cytat:
2005-02-22 15:36:26, kruchacz pisze:
Tuby bardzo dudnią i dają zniekształcony bas, bo przewaznie wykonywane są z tektury.... dlatego polecam skrzynię za tą cenę powinieneś dostać skrzynię - ok 150 PLN + Głośnik GMS 9250 - ok. 135 PLN do tego wzmacniacz dwukanałowy około 250 - 300 PLN do tego kabelki podłączeniowe ok 80 - 100 PLN... Ja bym tak spożytkował tę kasę..... jeżeli miałbym inwestować w basssssss...




ps. na radiu mam napis 4-8 Om czy to sie tyczy kazdego kanalu oddzielnie? Bo mam glosnik GDN 25/60 (mocy pewny nie jestem)
i zrobilem sobie na probe z kolumn taka "niby skrzynke" i radyjko zdecydowanie nie wydalalo z moca a gralo tez tak sobie.
Czy jest szansa dorwac gdziesz schemat do skrzynki na taki glosnik + jakiejs prostej zwrotnicy i 1 kanalowego wzmaka?
Zrobilbym tak:
2 zwrotnice na tyl (obie dzielace na 2 pasma)
i wyjscie niskich z jednej z nich podlaczylbym pod wzmacniacz a ten do skrzynki z glosnikiem.
Mam szanse zrobic cos co bedzie gralo? btw zaraz mi braknie miejsca w bagazniku na rozne szpeja
  
 
To i ja sie włacze w wątek... Mam wzmacniacz RTO zmostkowany na 300 watt+tube (koszt nowej 150zł 30 cm głośnik) Niby fajnie gra ale nie słychac tez "tąpniecia" wzmacniacz jest raczej dobrej jakosci.. Moze ustawienie tuby w bagazniku ma znaczenie ?? Jak ją ułożyc ?? A moze ta tuba do bani...??
  
 
Cytat:
Zwrotnica stereo dzielaca oba kanaly i laczaca oba niskotonowe
do jednego glosnika

drugie styki zwrotnic (nie polaczone ze soba) wyprowadzasz do glosnikow (i masz je juz przyciete o niskie tony).

Nie da sie tak?



I Ty chcesz napędzić tubę, sygnałem z radia które jak sma napisałeś
Cytat:
a radyjko mam starego panasonica (pewnie 4x11?)



Tuba pasywna - bez własnego wzmacniacza potrzebuje około 150 - 250 W mocy..... więc nie widzę możliwości zasilenia tego sygnałem z radia.....

Ale widzę że Ty chcesz zrobić coś z niczego, a w przypadku audio do samochodu to się tak nie da... to nie "sztuka jeżdżenia na byle czym... "
  
 
Cytat:
2005-02-22 17:53:53, gooral pisze:
ps. na radiu mam napis 4-8 Om czy to sie tyczy kazdego kanalu oddzielnie? Bo mam glosnik GDN 25/60 (mocy pewny nie jestem) i zrobilem sobie na probe z kolumn taka "niby skrzynke" i radyjko zdecydowanie nie wydalalo z moca a gralo tez tak sobie. Czy jest szansa dorwac gdziesz schemat do skrzynki na taki glosnik + jakiejs prostej zwrotnicy i 1 kanalowego wzmaka? Zrobilbym tak: 2 zwrotnice na tyl (obie dzielace na 2 pasma) i wyjscie niskich z jednej z nich podlaczylbym pod wzmacniacz a ten do skrzynki z glosnikiem. Mam szanse zrobic cos co bedzie gralo? btw zaraz mi braknie miejsca w bagazniku na rozne szpeja


głośnik GDN 25/60/? oznacza 25cm/60W/Ilie ohm
60 jest to moc nominalna, jest to dobrej jakości głośnik Tonsila(też takie mam tylko że 80W i 100W) i tak jak kruchacz pisze bez wzmachola nie katajet , do takiego głośnika trzeba mocy aby go poruszyć i wydobyć z niego to co najlepsze
poza tym zobacz ile masz ohm w ostatnim oznaczeniu, im więcej ohm tym radio da mniej mocy i głośnik będzie gorzej grał
dobre wzm. posiadają filtry dolne i górne więc zwrotnica niepotrzebna (chyba że chcesz podłączyć jeszcze głośniki)
  
 
Cytat:
2005-02-22 17:45:50, gooral pisze:
one nie brzecza tylko charcza a radyjko mam starego panasonica (pewnie 4x11?) ale i glosniki to nie cuda tylko taniuchne jakies (te z tylu) - zreszta oryginaly forda graly chyba lepiej niz te titany wiec to chyba nie kwestia radia/?


Trudno powiedziec co jest przyczyna ale ja dalej obstawial bym niska moc radia. Orginalne glosniki sa slabe i dlatego graly lepiej przy niskiej mocy niz titany...
Pomysl, ze zeby glosniki dobrze graly potrzebuja radio 2-3 raza slabszej mocy niz przetworniki. Czyli glosniki 100W potrzebuja do dobrego grania 30-50W mocy. A radyjko... bez dzielnikow pradowych nie da rady wyciagnac wiecej niz ~20W (fizyka....) juz nie wspominajac o takim jak masz Ty (11W napisane na radiu ).

Ostatnio rozmaialem z gosciem, ktory kupil elipsy Kenwooda na tyl auta. Strasznie narzekal, ze cienko graja i charcza. Pozniej podlaczyl pod wzmacniacz i podobno mu szczeka opadla - zupelnie inny glosnik. Wnioski sam wyciagnij
  
 
Cytat:
2005-02-23 07:53:37, kruchacz pisze:
Tuba pasywna - bez własnego wzmacniacza potrzebuje około 150 - 250 W mocy..... więc nie widzę możliwości zasilenia tego sygnałem z radia..... Ale widzę że Ty chcesz zrobić coś z niczego, a w przypadku audio do samochodu to się tak nie da... to nie "sztuka jeżdżenia na byle czym... "



Moze nie dokladnie napisalem. oczywioscie w przypadku jesli da sie tak zmostkowac uklad i do tego wykorzystac tego mojego GDN 25
to wzmacniacz wlapie.
  
 
Cytat:
2005-02-23 08:12:36, darasb pisze:
głośnik GDN 25/60/? oznacza 25cm/60W/Ilie ohm



8 OM
ALe ja mam zamiar podlaczyc do niego 1 kanalowy wzmacniacz (w torze za zwrotnica na niskich cze.)

Cytat:
do takiego głośnika trzeba mocy aby go poruszyć i wydobyć z niego to co najlepsze



jak slysze o tych 100 i 150 W to sie zastanawiam jak dzialaja moje altony70 w pokoju na wzmacniaczu, ktory ma pewnie z 20-40W (unitra WS432)?
W moim pokoju graja spoko - jak w aucie bedzie gralo na podobnyym poziomie to mi styka z zapasem - oczywiscie chodzi o bas bo reszta taka sobie.

Cytat:
poza tym zobacz ile masz ohm w ostatnim oznaczeniu, im więcej ohm tym radio da mniej mocy i głośnik będzie gorzej grał dobre wzm. posiadają filtry dolne i górne więc zwrotnica niepotrzebna (chyba że chcesz podłączyć jeszcze głośniki)



chcialbym zrobic samemu uklad rozdzielajacy pasmo na 2 linie - jedna tak jak ja daje radio idzie do glosnikow tylnych a druga idzie do wzmacniacza 1 kanalowego i pozniej do 8 OM GDN.

  
 
Witam

I ja sie dolacze do dyskusji, troszke pracuje przy dzwieku wiec moze uda mi sie w pewnych sprawach pomoc.

Zaczne od tego co juz bylo tu poruszane czyli Waty glosnikow. Cale to pisanie o mocach 50, 100,150, 250W to w rzeczywistosci wielka bzdura bo oczywiscie te wartosci wystepuja ale jako moc ktora dla ucha niewynosi tyle. Cisnienie dzwieku wytworzone przy rzeczywistej mocy 250W wydmuchaloby szyby z auta najprawdopodobniej, te moce sa o wiele mniejsze i przez rzetelnych producentow podawane zgodnie z prawda lacznie z oznaczeniem jaki to rodzaj mocy. Zawsze moc glosnika musi byc wieksza od mocy wzmocnienia podawanego na niego.
Jezeli chodzi o tuby to roznicą miedzy aktywna a pasywna jest tylko to ,ze aktywna ma wbudowany wzmacniacz a pasywna jest tylko kolumna z odpowiednim ukladem filtrujacym potrzebujacym zwenetrznego zasilenia(mocy). Glosnik w tubie potrzebuje odpowiedniego zakresu czestotliwosci jaki bedize przez niego puszczany zazwyczaj i pasywne(na wzmaczniaczu) i aktywne maja mozliwosc regulacji tak zwanego "ciecia" czyli okreslenia ponizej jakiej czestotliwosci ma chdozic tuba zazwyczaj jest to w przediale 100-250 Hz.
Tylko wlasciwe zestrojenie wszystkich parametrow: glosnikow, zwrotnic,tub daje dobry efekt.
Podam przyklad opisujac go mocami dostepnymi na rynku
W ukladzie: radio 4x50 (moc pisana na radiu - napewno nei rzeczywista ) wzmacniacz 2x100W, tuba 150W,2x60W dwudrozen glosniki(Tył pasmo 100Hz-20kHz),2x60W(drziw przednie pasmo20Hz- wystarczy 3,5kHz) , 2x tweeter, 2x zwrotnica 2kanalowa(dzielenie standardowe 3kHz)
Spinamy przod na zwrotnicy dajac 2 glosniki w drzwi i tweetery w okolicach slupkow to z 2 kanalow radia, nastepne 2 kanaly radia na tyl bez zwrotnicy, i kanalem sygnalowym(nie wyjsciem glosnikowym) podajemy sygnal do wzmacniacza (tuby aktywnej), tuba ma ustawione ciecie na 150Hz odpowiednia czulosc ustawiona proporcjonalnie do wydolnosci radia i wszystko gra naprawde super
radio ustawiony EQ na rowno i tylko ewentualne korekcje przy odpowiedniej muzyce.

Najczestsze bledy:
przebasownienie ukladu (proba wyciagniecia maxymalnego basu z tuby ktora "ciecie" ma ustawione dosc wysoko czyli okolo 300Hz)
spiecie tuby i "reszty" w przeciwfazie ( podlaczenie do glosnika odwrotnie kabelkow - gdy podlaczylismy wszystko i bas niebrzmi jak powinien sprawdzic trzeba czy kabelki nei sa na odwrot wpiete do tuby)

Bardzo waznym parametrem glosnikow jest ich skutecznosc podawana w dB malo kto zwraca uwage na en parametr a warto!

Co do Ohm'ow to wazne jest aby glosnik nie mial ich mniej niz dopuszcza instrukcja radia(uszkodzenie radia), wiecej moze miec (bedize tylko ciszej gralo) spiecie kilku glosnikow na jeden kanal obiniza ich ogolna wartosc Ohm'ow: 1 glosnik 8Ohm+1 glosnik 8Ohm(na tym samym kanale) to taka "galaz" ma 4Ohm'y

To by bylo tyle, specjalista w tej branzy nie jestem, swoje wiadomosci opieram na pewnym doswiadczeniu, wszelkie watpliwosci w zakresie swoich informacji moge wyjasnic i pewne kwestje bardziej rozwinac jezeli bedize potrzeba

Pozdrawiam
  
 

Dobra mysle sobie powoli i o to co mi do glowy przychodzi:

samemu wzmaka itp robil nie bede.
Na kupno wzmaka + suba mnie nie stac na razie.
Nawet jak zrobie skrzynke do mojego GDN to jej nie rozbujam radiem jakie mam ;/

Czy kupic sobie lepsze glosniki na tyl 16.5 cm (co polecacie w cenie do powiedzmy 150 pln?) mozna kupic sony x-plody (jakos mi na oko wygladaja mizernie - plytkie sa, ale ZTCW sony robi dobre glosniki).
Jakies JBL w MM tez byly w okolicach 130 pln (wygladaly znacznie lepiej - glebsze byly). Albo cos z allego (teraz sa tonsile 3 drozne, jakies bull powery magnata itp w tej cenie).
Czy zostawiajac to radyjko, ktore mam jest sens wymieniac glosniki a jesli tak to na jakie? bo w moim przekonaniu:
magnat (nie wiem czy to lepsze od buszmenow ale cena ok)
sony xplod (i sa jeszcze jakies inne nie xplod w tej samej cenie) (sony glosniki robi ok moze te?
JBL (nie pamietam modelu - te wygladaly spolidniej niz inne)
Tonsil (nie wiem jakie glosniki samochodowe robia)

czy olac sprawe do czasu wymiany calego audio?

Ps wiem jak graja tanie radia i tanie glosniki a jak sie sprawuja tanie wzmacniacze?

  
 
Witam
Przedewszystkim dobor glosnikow powinien sie odbywac po wczesniejszym odsluchaniu ich. Najlepiej zrobic to w profesjonalnym salonie car audio (kupowac tam nie musisz ale udawaj zainteresowanie i przetestuj wszystkie glosniki ktore beda cie cenowo zadawalac oczywiscie przy szacowaniu ceny uwzglednij marze sklepu bo na allegro "wyszukane" glosniki beda napewno tansze), jezeli nie salon car audio to np MM ostatnio bylem i maja duzy wybor sprzetu do posluchania tam jednak sa ciezkie warunki bo duza przestrzen i pelna dzwiekow zewszad ale jakis obraz daje takie posluchanie.
co do tanich wzmacniaczow to problem moze sie poajwiac w ich jakosci co przeklada sie bezposrednio na brzmienie, wzmacniacz tez powinien z gory miec okreslone przeznaczenie jezeli szuaksz do basu to zwroc uwage na brzemienie tego basu czy jest "Twardy" czy "mieki" to bardzo istotne dla wlasciwego brzemienia.
powodzenia
pozdrawiam
  
 
Cytat:
jak slysze o tych 100 i 150 W to sie zastanawiam jak dzialaja moje altony70 w pokoju na wzmacniaczu, ktory ma pewnie z 20-40W (unitra WS432)?


ja pisałem o mocy znamionowej a nie jakiejś muzycznej czy maks. i skąd te 150W

Cytat:
Tonsil (nie wiem jakie glosniki samochodowe robia)


ja mam zamontowane Tonsile o których pisałem wcześniej i jestem zadowolony
Cytat:
Zaczne od tego co juz bylo tu poruszane czyli Waty glosnikow. Cale to pisanie o mocach 50, 100,150, 250W to w rzeczywistosci wielka bzdura bo oczywiscie te wartosci wystepuja ale jako moc ktora dla ucha niewynosi tyle. Cisnienie dzwieku wytworzone przy rzeczywistej mocy 250W wydmuchaloby szyby z auta najprawdopodobniej, te moce sa o wiele mniejsze i przez rzetelnych producentow podawane zgodnie z prawda lacznie z oznaczeniem jaki to rodzaj mocy.


zgadzam się z Tobą ale do czegoś orientacyjnie też się trzeba odnieść, a z doświadczenia wiem że Tonsil podaje tą włąściwą moc czyli znamionową, natomiast np.Sony podaje prawie 3x większą moc niż ta właściwa
Kamil007: przy okazji mam pytanko czym się różni moc nominalna a RMS
  
 
Witam
darasb: sorkiz e tak dluzgo ale niemialem zabardzo czasu ostatnio na dluzsze pobyty na forum wiec tylko zagladalem do skrzynki odbiorczej;/
wiec odpowiadam: moc nominalna i rms to prawie to samo, zwyklo sie przyjmowac ze rms jest moca rzeczywista tak jak nominalna.
pozdrawiam