Fiat 125p 1973- kilka pytań. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moje gratulacje!!!!
nie będe się za bardzo rozpisywał bo większość została napisana ale...
- jam mam w swoich gratach klapke schowka przygotowaną pod znaczek więc chyba może być na dwa sposoby
- ja mam zagłówki ale moje siedzenia są wyjątkowe
- o zaworku nie napisze nic
- zbiorniczek w postaci worka
- pasy jak już opisano z pałąkiem nad tunelem
- most może być różny w tym roczniku
- co do lewarka zmiany biegów to na dobry początek zdejmij gume osłaniającą lewarek i tam powinny być chyba 4 śrubki zobacz czy nie są luźne, dokręć je u mnie pomogło

teraz nie pozostaje nic jak dopieścić autko
zderzak z tyłu może nowa metalowa atrapa i będzie git
Jeszcze raz gratulacje!!!
  
 
Mam takie przeczucie, może mylne, niech mnie ktoś poprawi jak nie mam racji. Wydaje mi się, że może ma nie oryginalny grill, bo z tym rodzajem atrapy dawali czarne listwy pod wskaźniki. Ale jak mówiłem super Fiacior, wiadomo już, że kolejny uratowany i nie zmarnuje się.
  
 
Masz lewarek w podłodze a nie przy kierownicy

Podstawowe przyczyny luźnego lewarka masz niżej, pierwsze możesz sprawdzić "od góry", dlasze po wyjęciu skrzyni.

1. drążek pionowy jest skręcony z dźwignią srubą M8 (nakrętka teflonowa), kpl to: 2-podkładki metalowe + 2-podkładki teflonowe+tulejka metalowa. może być luźna nakrętka albo zużyte podkładki.

2. drążek jest mocowany do tunelu nakrętkami - na przegubie metalowo-gumowym i czasem się rozrywa bo jest wulkanizowane - dwie podkładki ze szpilkami a w środku guma.

3. Skrzynia ma na wierzchu dźwigienkę zm. biegów, a z boku dźwignię wybieraka. pozioma dźwignia na skrzyni jest mocowana na jabłku dź.zm.b. na 2-kostkach teflonowych i wewn. nakrętka zabezpieczona zawleczką. Jeśli kostki się wyrobiły to należy je wymienić albo dokręcić nakrętkę.

4. cięgno wybieraka (z boku SB) też mocowane jest w tulejkach coś jak silikon, jeśli się wyrobiły to będzie latać.


  
 
Cytat:
2005-02-24 18:43:58, borygo pisze:
Mam takie przeczucie, może mylne, niech mnie ktoś poprawi jak nie mam racji. Wydaje mi się, że może ma nie oryginalny grill, bo z tym rodzajem atrapy dawali czarne listwy pod wskaźniki.



W zasadzie, to przeczucie masz dobre borygo Ale trzeba zauważyć, że jest to model przejściowy i takie kwiatki mogą się zdarzać atrapa z plastiku, wnętrze jeszcze z pierwszej serii.
Mnie nurtuje inna kwestia. Arturw masz stacyjkę z lewej strony, a co masz z prawej? Czy obudowa kolumny kierownicy jest gładka z prawej, czy ma jakąś zaślepkę, przetłoczenia. Interesujące to, ponieważ juz widzialem różne rozwiązania w tej kwestii, a kuriozum było umiejscowienie stacyjki w miejscu wtyku lampy przenośnej obok cięgien ssania, przepustnicy i otwierania maski. W tym przypadku obudowa kolumny kierownicy byłą gładziutka z lewej i prawej - brak miejsca na stacyjke - ubogo to wyglądało A Fiat ten był z roku '72
  
 
Cytat:
2005-02-24 19:28:16, MacioBA pisze:
Czy obudowa kolumny kierownicy jest gładka z prawej, czy ma jakąś zaślepkę, przetłoczenia. Interesujące to, ponieważ juz widzialem różne rozwiązania w tej kwestii, a kuriozum było umiejscowienie stacyjki w miejscu wtyku lampy przenośnej obok cięgien ssania, przepustnicy i otwierania maski. W tym przypadku obudowa kolumny kierownicy byłą gładziutka z lewej i prawej - brak miejsca na stacyjke - ubogo to wyglądało A Fiat ten był z roku '72


U mnie była średnio gustowna zaślepka. Stacyjka normalnie, po lewo, tak jak przy wersji z biegami w kierownicy. Ogólnie cała obudowa była z tej wersji plus ta nieszczęsna zaslepka.
  
 
Ja mam we łbie ,że czarna deska rozdzielcza do jest dopiero 1974, więc się zgadza.
  
 
czarna decha to rocznik 1974 obudowa kolumny jak w wersji z biegami przy kierze ale ma zaslepke plaska, u mnie nie ma blokady - mam stacyjke taka okragla bez zadnych dynksow zwiazanych z wyjsciem na blokade, ale podobno kiedys byla inna tylko sie szybko zepsula :|
  
 
Dzięki za sugestie odnośnie lewarka, na pewno podziałam w weekend, mam nadzieję że to tylko kwestia regulacji i dokręcenia.

Co do kolumny kierowniczej i okolicy. Kolumna jest starego typu czyli jeszcze nie jest bezpieczna, stacyjka jest po lewej stronie, a po prawej jest zaślepka po dźwigni zmiany biegów.
dla ciekawych data pierwszej rejestracji to 11.04.1973. czyli auto z początku roku. Naprawdę początek modelu przejściowego
  
 
Dawno nie robiłem fiata to zapomniałem o jeszcze jednej prostej próbie - złap za lewarek i sprawdź czy nie ma luzu pionowego góra-dół, jeśli tak to jest ten łącznik metalowo-gumowy i kup go od razu.
  
 
A tak wogóle to są dostepne w sklepach części do mechanizmu zmiany biegów z pionowym lewarkiem ? Wiecie tak pytam bo wydaje mi sie to z lekka abstrakcją , iść do sklepu i upić graty do Fiata z 1973 roku
  
 
W W-wie nie ma problemu bo jeszcze w prywatnych sklepach leży tego trochę z rzemiosła.

W oryginale osłona gumowa na tunelu była mocowana na wkręty pod klucz sztorcowy 7. Zdejmiesz półkę, osłonę i zobaczysz zewnętrzny mechanizm zmiany biegów. Wtedy łatwiej ocenisz czy da się ten luz skasować czy trzeba zdejmować skrzynię.
  
 
ja mam luzy na boki, wszystko poskrecane:| co to moze byc? pewnie i tak dowiem sie jak rozbiore
  
 
A tak w temacie zaworka nagrzewnicy od klasyka, może ma ktoś fotki zaworka albo zaworka zamontowanego na nagrzewnicy ? Bo u mnie tam czegos brakuje co odpowiada za zamykanie i otwieranie (pewnie jakaś dżwigienka) ale nie wiem czego i w jakim kształcie, a tak byłoby mi troche łatwiej coś dobrać.
  
 
uhm :| jak sie starsza zmyje to skocze do piwnicy po zapasowy zaworek (nie na sprzedaz) i zrobie ci pare fotek musze zaczekac az pojdzie bo mam grype i areszt domowy :| kolo 15 30 bedzie jechala do tesco
  
 
fajnie by było, ale żeby ci wycieczki do piwnicy nie zaszkodziły, bo z grypą nie ma żartów.
  
 
Cytat:
2005-02-25 13:30:21, nikusss pisze:
ja mam luzy na boki, wszystko poskrecane:| co to moze byc? pewnie i tak dowiem sie jak rozbiore



Na boki luz dźwigni - 1. Łącznik met-gum. (patrz od góry) 2. tulejki silikonowe (podkładki metalowe, spinki met.) na cięgnie do wybieraka (patrz po lewej str. skrzyni od dołu). 3. wyrobiony wybierak w skrzyni (demontarz skrzyni).

artur:
Bo u mnie tam czegos brakuje co odpowiada za zamykanie i otwieranie (pewnie jakaś dżwigienka) ale nie wiem czego i w jakim kształcie, a tak byłoby mi troche łatwiej coś dobrać.

Zaworek starego typu był przykręcony do nagrzewnicy na dwie nakrętki M6 więc różnił się od nowych typów bo miał jeden króciec do przewodu gumowego i jedną płaszczyznę z otworami,
miał odsadzoną blaszkę od obudowy do mocowania pancerza linki (obejma ze śrubką), druga blaszka mocowana do zaworka z mocowaniem linki.
Zdjęć nie posiadam.
  
 
Cytat:
2005-02-25 14:01:03, arturw pisze:
fajnie by było, ale żeby ci wycieczki do piwnicy nie zaszkodziły, bo z grypą nie ma żartów.


nic mi nie bedzie cieplo sie ubiore :]
  
 
OK.

To ja powiem inaczej.
W polonezie były dwa rodzaje zaworków :
1. na nagrzewnicy, przykręcany na dwie nakrętki M6, montowany do roku 1993,
2. w komorze silnika, montowany od 1993 do 1997 czyli szeroki Caro.
Jaki był montowany w Fiatach ? BO wydawało mi sie że od 1975 do końca produkcji był taki jak w polonezach przed szerokim Caro. Ale może się mylę ? Bo ten co ja mam nie przypomina żadnego montowanego w Polonezie. Moze to jest taki jak we wszystkich fiatach ? a ja go po prostu pierwszy raz widzę ? CZy z klasyka jednak jest inny niż w ostatnich modelach Fiata ?
  
 
w klasyku jest inny niz w mrze, w mrach byly takie jak w poldkach z zaworkiem na nagrzewnicy , w klasykach tez byly przy nagrzewnicy ale inne :|
  
 
Cytat:
1. Zaślepka na desce rozdzielczej obok schowka - metalowa. Czy jest to miejsce przewidziane na radio ? Czy na tej blaszanej zaślepce powinien sie znajdowac emblemat Polski Fiat i 1300/1500 czy tenże emblemat powinien sie znajdować na klapce schowka ? Pytam bo na dostępnych mi fotkach klasyków ten emblemat jest na zaślepce, a ja mam go na klapce schowka. Zmodyfikowali czy co :-? . Dotyczy modelu z 1973 roku.



Jak juz Ci pisali inni, znaczek fabrycznie byl na tej zaslepce. Ale w przypadku montazu radia, zeby jednak ladnego znaczka nie chowac do szuflady, ludzie montowali go na klapce schowka, wiercac odpowiednie dziurki.
Radia tez byly dwoch rodzajow - wloskie Autovoxy i pozniejsze polskie 'krotkie' radia, ktore miescily sie pomiedzy deska i nagrzewnica, weic wycinalo sie do nich dziure w metalowej zaslepce,
lub tez pelnowymiarowe radia, do ktorych stosowano metalowy stelaz i plastikowa oslonke, ktora pomagala wyjsc radiu z otworku i ladnie go zamaskowac.

Cytat:
2. Zagłówki foteli przednich: czy występowały już w tym roku ? Może w opcji ? Bo z tego co wyczytałem to w '73 fotele były przystosowane do zagłówka, więc może i zagłówki występowały ?



Zaglowki pojawialy sie czasem w 1974, a w 1975 w MRze juz standardowo. Niech mnie Adamus poprawi, ale znam Klasyka 1975 (jeszcze nie MR) i fabrycznie nie ma zaglowkow. Widziane 1974 fabrycznie nie mialy, choc jak tam potem majsterklepki Adamy Slodowe to ulepszali, to juz trudno powiedziec.

Cytat:
3. Zawór nagrzewnicy. Jest zerwane mocowanie cięgna na zaworku i raczej nie da się tego naprawić(w/g moich wstępnych oględzin). Sam zaworek wydał mi się inny niż w polonezie, za to przypomina mi ten z Lady. Czy jest taki sam jak w Ładzie 2101-2107 ? Ktoś przerabiał już ten temat ? Co da sie wstawić w miejsce orginalnego zaworka i to tak żeby działało ? Bo na dostanie orginału nie liczę :( .



Zawor jest inny, do grzania pasuje od nowszych modeli, zas do krecenia nim tylko oryginal. Pamietaj wymienic podkladke z korka lub gumowa pomiedzy zawrokiem, a nagrzewnica. Mam nadzieje, ze Nikusss mimo grypy strzeli Ci fotki.

Cytat:
4.Jak powinien wyglądać zbiornik spryskiwacza w takim Fiacie. Bo ja mam bidon w metalowym koszyczku (taki jak w Syrenie) i nie wiem czy to orginał czy ktoś sobie wsadził bidon od Syreny :-? .



Jak pisal Kao i inni, worek, tyle ze z metalowym zamknieciem (tym tzw. korkiem), z ktorego wychodzi rurka. I nie tyle matalowym, co aluminiowym, ale nie plastikiem. Pasuja oba modele, niemniej jednak purysci mowia inaczej ;))

Cytat:
5. Jak powinny wyglądać pasy bezpieczeństwa w PF1973 ? Bo mam takie jak w malcu z lat 79-81 i raczej nie wyglądają mi na orginały ze 125p. Czy przypadkiem klamry zapinające pas nie powinny być na taśmach a pomiedzy fotelami na tunelu tylko pałąk do zapiecia tych klamr ?



Bywalo roznie, bo pasy byly obowiazkowe dopiero od roku. Wydaj mi sie, ze to winno byc na metalowym palaku zatrzaskowe. Na materiale do podlogui mialem kiedys u siebie, tzw. lotnicze dwureczne. Niepraktyczne, bo auto w statycznych pasach jest nagle bardzo szeroki i nigdzie nie siegalem...

Cytat:
5. Most tylny : stanowczo jest inny iz w PN. Jakie ma przełożenie, kto był producentem w tych latach mostów do Fiata 125, jak wygląda np sprawa łożysk (bo chyba mi tam któreś pohukuje) i nie wiem czy są takie same jak w mostach polda (np półosi) czy mam szukać wynalazków ? 5. Lewarek zmiany biegów, wiadomo pionowy. Jak powinien być ustawiony w pozycji biegu jałowego? Chodzi mi o to, że "patyk" przewala mi się na wszystkie strony. Czy przypadkiem nie powinien stać w lini biegów 3-4, a przy próbie włożenia 1-2 lewarek należy przesunąć w lewo do siebie, jeżeli jednak nie włożymy biegu 1-2 to lewarek nie powinien przypadkiem wrócić samoczynnie do pionu w linię biegów 3-4 (tak jak maluchu). BO wydaje mi sie że powinien, ale wolę spytać bo mogę sie mylić i spędzę pół dnia na poszukiwaniu sprężynki powrotnej , której moze wcale tam być nie powinno :no: .



Jak inni mowili, lewarek powinien spoczywac w pozycji 3-4. Reszty nie wiem, mam nadzieje, ze inni pomogli. Jednak biegi przy fajerze to jest to ;)

Cytat:
6. Lusterko wsteczne wewnętrzne: czy w '73 występowało już z mechanizmem zmieniajacym kąt szkła zapobiegający oślepianiu przez jadących z tyłu? Pytam bo mam takie lusterko i jeszcze jest z mechanizm zatrzaskowym lusterka do dachu (chodzi o mniejsze obrażenia przy wypadku) a czytałem że lusterka z mocowaniem zatrzaskowym weszły w 1973. Czy miały też regulację zapobiegającą oślepianiu ? No to byłoby na razie chyba tyle pytań :)



Jak Ci pisal Nikusss, winno byc bez bialej ramki, szpiczaste, bez lampki, ktora oswietla / oslepia kierowce, jednak z przelacznikiem dzien/noc.
Ciutka jak ta:
Lusterko1
Lusterko2
tylko tu jest biala obwodka i swiatelko.

Zycze owocnej pracy i przyjemnosci z jazdy...