Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-10 13:27:59 Powiem tak:dokładanie 5 biegu jest kompletnie nieopłacalne.Wbrew pozorom nie jest to zreszta takie proste,bo np.tzw choinka jest w 5 zupełnie inna.Masz skrzynię ze "skośnym" drążkiem,zatem bezproblemowo znajdziesz skrzynkę pięciobiegową od Poloneza.Żadnymi kropkami się nie sugeruj ![]() |
![]() anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2004-01-10 13:28:21 W Białymstoku taniej okolo 200 zl |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-10 13:31:54 Pierwsze pytanie to: Czy lewarek jest pionowy czy skośny?
Jeśli skośny, to ostatnio sprzedałem dobrą skrzynię od Poldka OHV za 80 zeta. Za 100 spokojnie da się coś znaleźć. |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-01-10 15:26:48 nio we wrocku idzie zalatwic za grosze . ja np skrzynie od rozbitego poldona z 94 roku wyrwalem za 60 zl . I tez uważam ze dokladanie piatego biegu jest nieoplacalne . Taniej i z mniejszymi klopotami zalatwisz cala skrzynke 5 biegowa . |
![]() SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-01-10 15:32:50 po pierwsze... robreg, gdzie Ty takie drogie skrzynie widziales? nie widzialem na gieldzie drozszej niz za 100zł, widzialem nawet w niezlym stanie 5tke za 60zł...
po drugie, montaz w starszych fiatach nie jest taki rposty, trzeb powiekszac otwor na dzwignie biegów i wycinac otwor z boku tunelu na naped predkosciomierza, jednak w 88 nie bedzie raczej z tym problemow. jedyne co trZeba zmienic to konsole na polonezowską bo dzwgnnia biegow wychodzi skosnie w tym miejscu gdzie w fiacie jest popielniczka po trzecie, skrzyni piatki nie jest trudno zauwazyc, rozni sie bardzo od 4. w piatce jest skosny drazek zmiany biegów a w 4 są dwa wodziki. aha, i nie obedzie sie bez zmiany przegubu elastycznego za skrzynia na polonezowski [ wiadomość edytowana przez: SPAjK dnia 2004-01-10 15:35:19 ] |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-01-10 15:46:20 ale w fiatach od 84 (moze od 83) byl wykonywany szeroko kanal skrzyni biegow i montowane byly polonezowskie skrzynki 4 biegowe z ukosnym drazkiem,
w tych fiatach poprostu zaklada sie skrzynie 5 i nie trzeba zakladac konsoli z poloneza (chociaz lepiej wyglada ![]() jak ktos jedzil fiaciorem z prostym drazkiem to wie o co chodzi |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-10 15:55:09 Oj Spajk ale głupoty piszesz ![]() -starszy,metalowo gumowy,okrągły -nowszy pięciokątny,gumowy z metalowymi tulejami W zależności od stosowango przegubu rózne sa końcówki zdawcze w skrzyni.Różnica polega na średnicy śrub: -stary 10mm -nowy 12mm Także przegub dobrać w zalezności od końcówki w skrzyni,lub...zmienić końcówkę ![]() Wg.mnie rocznik 1988 miał już nowszy,pieciokątny przegub. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-11 01:24:08 Buda 1988 ma na 100% zunifikowany tunel. takze bedzie ci pasować skrzynia od absolutnie każdego poloneza.
czym sie kierować? Ja nie wiem. Zawsze wszystko wiadomo po złozeniu ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-11 02:30:48 Ooo!! Nie każdego drogi Kolego! Spróbuj wsadzić do DF'a skrzynię od PoldoRovera ![]() ![]() Wiem, czepiam się drobnych szczegółów, ale... ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-11 18:46:20 absolutnie każdy - miałem na myśli polonezy OHV z lat 1978-2002 ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-11 20:20:56 I wałek sprzęgłowy ![]()
To zmienia postać rzeczy ![]() [ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2004-01-11 20:26:30 ] |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-01-12 08:57:11 Skrzynie Poloneza z polskim silnikiem prawie sie nie zmienialy przez caly okres produkcji. W 1987 i w 1993/1994 r. byly male zmiany przelozen, ale nie wplywaja one na kompatybilnosc montazu. Polecam skrzynie po 1993 r. - teoretycznie sa nieco cichsze.
Pozdrowka Adamus |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-01-12 15:59:19 Pewnie powiecie że jestem jakiś nienormalny ale mam ma swoim koncie trzy przerobione skrzynki czterobiegowe na piątki i chociaż faktycznie teraz to się kompletnie nieopłaca ze względu na dużą podaż skrzyń z tzw drugiej ręki, to jednak jeszcze parę ładnych lat temu sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Skrzynek nie było a nieliczne używane naogół nienadawały się do eksploatacji bez gruntownego remontu. Zmieniało to całkowicie postać rzeczy. Zdecydowanie wolałem grzebać się we własnej skrzynce z niewielkim przebiegiem niż wymieniać połowę gratów w jakimś szmelcu ze szrotu. Oczywiście przeróbka nie była tania, potrzeba było około 30 pozycji z których najdroższe to choinka i tzw mała choinka, koło zębate V-tki i koło wstecznego(chociaż to ostatnie nie zawsze, bo były takie czwórki które miały już koło wstecznego przystosowane do zabudowanie elementów od V-tki) wałek główny-ale były też wałki z zamontowanymi tulejkami dystansowymi w miejsce koła i piasty V-tego biegu, łożyska CBK 272 i 273 - rolkowe, piasta V-tego biegu, przesuwka, widełki, wodzik - ten można było przerobić z wodzika wstecznego od skrzynki czterobieg. i kupa innych duperli, których już nie pamiętam.
A jaka to była frajda jak się taką własnoręcznie przerobioną skrzynkę zamontowało do autka i wyskoczyło na katowicką do narzeczonej (wtedy jeszcze) i poganiało autkiem te 140-150 na piąteczce spędzając lepsze furki z lewego pasa! Ostatnią skrzynkę popełniłem w 1999 roku przy okazji remontu czwórki w borewiczu po moim ojcu, gdzie siadło łożysko na wałku głównym-koszyk się rozpadł. Złożyłem ją bo szkoda mi było zostawiać gratów na półce a miałem je z różnych wyprzedaży w tym choinkę do piątki bez kropki czyli zamiast czwórki z jedną kropką-najstarszy typ skrzynki V-cio biegowej z przełożeniem 0,88 a w kolejnym aucie miałem już piątke z przełożeniem 0,808 czyli te częsci i tak by mi nie podpasowały. Taka trochę sztuka dla sztuki. [ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2004-01-12 16:03:35 ] |
czargosia fiat 125p 1.5 ME 88r olsztyn-gościno | 2004-01-12 22:24:47 dzięki za wyczerpujące wiadomości!!!!!
Ale proszę jeszcze o parę wskazówek odnośnie-na co zwrócić uwagę przy kupnie używanej skrzyni? Jak jest jeszcze zamontowana w innym samochodzie to pół biedy ale jak już jest wymontowana to już problem. Panowi i Panie oczywiście piszcie i opisujcie swoje doświadczenia. Jeszcze raz dziękuję |