MotoNews.pl
  

Cylindry 3 szlif (126p) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to jest na stówe czwarty szlif 77,8 tak mam wybite na tłokach które kupiłem razem z silnikiem!!
  
 
tez mam takie tloki, 77,8 jeden jest u zoltara drugi u mnie, sluza za popielniczki
  
 
a jak jest z tym pasowaniem?? lepiej na ciasno czy na luzno, czy poprostu kupić cylindry i tloki nominalne??
  
 
przy luźniej spasowanym silniku jest mniejsze prawdopodobieńtwo zatarcia go podczas docierania, samo docieranie trwa krócej...
  
 
no tak ale weź sobie pod uwage że jak kupisz cylindry na 3 szlif to musiabyś kupić toki na 4 zeby byo pasowanie lepsze(ciaśniejszy)
  
 
dlatego najlepiej jak juz chcecie kupic n 2 szlif i przetoczyc na 3 ale ciasniej.jezdzilem kiedys na ciasnych cylindrach.do upalania to sie srednio nadawaly,ale auto bylo np.bardzo ekonomiczne pomimo kilku przerobek ktore juz byly
  
 
Cytat:
2005-03-24 08:12:11, muniek888 pisze:
no tak ale weź sobie pod uwage że jak kupisz cylindry na 3 szlif to musiabyś kupić toki na 4 zeby byo pasowanie lepsze(ciaśniejszy)

tylko po co tak ciasne pasowanie??
  
 
Jak dla mnie to takie kombinacje sa bez sensu! Do cylindra po 2 tlok po 2 szlifie, jezeli cylinderej jest dobrze chonowany to jest wszystko super, bardzo ladnie i szybko sie dotrze, tloki nie beda sie pod pierscieniami smolic Wymiary tlokow, pierscieni i cylindrow sa odpowiednio wyliczane, uwzgledniajac rozszezalnosc cieplna, wszystkich elementow oraz materialy z jakich sa wykonane-cylinder>>stal,tlok>>aluminium, pierscienie>> zeliwo perlityczne, lub perlityczno-sorbityczne. Tlok jest, patrzac na jego boczna scianke stozkiem-wynika to z faktu iz temperatura tloka podczas pracy silnika jest wieksza im blizej denka, patrzac z gory jest on jajowaty, jezeli zmierzymy jego srednice rownolegle do osi obrotu swoznia to bedzie mial mniejsza srednice niz jezeli to zrobimy prostopadle do wczesniejszego pomiaru Wiem ze moglem troche zamieszac w glowach Sytuacja wyglada tak ze gdy wkladamy tlok o jeden wymiar wiekszy do cylindra to wchodzi i luz jest malenki-wszystko pieknie wyglada, az do momentu rozgrzania silnika, wtedy tlok sie po prostu zaczyna kleic do cylindra, wyglada potem jak by byl z plasteliny i ktos przetarl by jego powierzchnie boczne scierka. Ja robilem remont w moim jakies 40tys temu, niedawno wyciagalem glowiczke i obejrzalem tloki-wygladaja jak nuweczki ze sklepu nie kombinowalem z wymiarami 2 to 2 i chuj...
  
 
Miałem się nie odzywać, ale mam nadzieję że moderator mnie nie zbije

Cytat:
cylinder>>stal






Cytat:
jak kupisz cylindry na 3 szlif to musiabyś kupić toki na 4 zeby byo pasowanie lepsze(ciaśniejszy)



O tak, zdecydowanie szczelność jest gwarantowana, gdyż luz tłok-cylinder wyniesie mniej więcej -0.13 do -0.11 mm. Tylko chcę widzieć jak ktoś ten tłok wbija do cylindra
  
 
powiedzcie mi czy lepiej kupić tłoki na 3 szlif i z używanych cylindrów zrobić 3 czy kupić cały komplet nominalny??
  
 
lepiej zrobic ze starych trzeci z prostego powodu:nie dostaniesz juz w zadnym sklepie oryginalnego cylindra tylko wszystko rzemioslo,ktore jest g... warte.a tak masz szanse ze dorwiesz fabryczny i rozwiercisz u szlifierza...
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------

cylinder>>stal

--------------------------------------------------------------------------------







No to powiedz Panie mondralo z czego jest tuleja cylindrowa ktora jest wprasowana w cylinder???? Chyba nie z aluminium-obejrzyj nastepnym razem sobie jakis cylinder to nie bedziesz durnot wypisywal
  
 
powiedzcie mi jakie luzy powinny byc miedzy tłokiem a cylindrem do silnika eksploatowanego tylko na wysokich obrotach
  
 
Ja jezeli robilbym taki silnik to albo prawidlowy luz, tzn. po pierwszym cylinder-po pierwszym tlok i pierscienie. Albo, co bardziej ryzykowne-sr. cylindra => B=77,015-77,020 a tlok =>76,940-76,950. taki silnik bedzie sie bardzo dlugo docieral. Na poczatku jego eksploatacji trzeba bedzie sie z nim obchodzic jak z jajkiem. A najwiekszy problem jak zapakujesz te tloczki do cylindrow. Tego drugieko patentu nie polecam, ale na upartego sie da, no i ze szlifem cyl. bedzie trudno zeby mechanik zmiescill sie w odchylce bo seryjnie jesy+-0,010
  
 
Cytat:
2005-03-24 08:12:11, muniek888 pisze:
no tak ale weź sobie pod uwage że jak kupisz cylindry na 3 szlif to musiabyś kupić toki na 4 zeby byo pasowanie lepsze(ciaśniejszy)



wszystko wszystkim ale wyjasnijmy jedno :

PROSZE O NIE PISANIE TAKICH CHUJOWIN NA FORUM
  
 
Cytat:
Albo, co bardziej ryzykowne-sr. cylindra => B=77,015-77,020 a tlok =>76,940-76,950. taki silnik bedzie sie bardzo dlugo docieral. Na poczatku jego eksploatacji trzeba bedzie sie z nim obchodzic jak z jajkiem.


o ile mnie wzrok nie myli to pasowania w tym silniku sa 6-7 setek pomiedzy tlokiem a cylindrem.czemu niby ma sie dlugo docierac i to jak jajko?moj poprzedni mial luzy 4 setki i docieral sie przez 1500 km...
  
 
Cytat:
2005-03-30 15:28:57, lukaszc pisze:
powiedzcie mi jakie luzy powinny byc miedzy tłokiem a cylindrem do silnika eksploatowanego tylko na wysokich obrotach



Poochaty pisze ze mial 4 setki a ja slyszalem ze do sportu, taki naprawde luzny silnik do poochnacych tlokow to nawet 10 setek, czyli 1/10 mm luzu. Taki silnik jest juz na prawde luzny i bierze olej, ale nie zatrze sie w ekstremalnych sytuacjach, poza tym nie traci mocy na tarcie spuchnietego tloka o cylinder. Oczywiscie pierscienie musza byc spasowane juz ciasniej - one musza zapewnic kompresje.

Wiec cos pomiedzy 4 setkami a 10-ma to jest przedzial gdzie nalezy szukac kompromisu miedzy szczelnoscia a odpornoscia na wysokie temperatury tloka. Duzo zalezy od materialu z ktorego zrobiony jest tlok.

Od razu mowie zeby ktos mnie poprawil w razie czego bo tylko powtarzam zaslyszane informacje i nie chcialbym pisac bzdur tak jak muniek888... Pomarancza ma swieta racje
  
 
no mialem taki silniczek na 4 setki ale do upalania to sie nie nadawal po kilku minutach ostrej jazdy juz dzwonil caly...a teraz mam na 10 setek i jest ok.tamten za to na walku turystycznym potrafil spalic w trasie 4,9 / 100 wiec cos za cos
  
 
Cytat:
o ile mnie wzrok nie myli to pasowania w tym silniku sa 6-7 setek pomiedzy tlokiem a cylindrem.czemu niby ma sie dlugo docierac i to jak jajko?moj poprzedni mial luzy 4 setki i docieral sie przez 1500 km...



Ja swoim przejezdzilem 5000, zebym mogl niezastanawiajac sie dac mu deche kiedy chce, albo przejechac przez miasto ul. Grunwaldzka 120km/h. Nie chcialem wczesniej go meczyc, bo wyraznie czulem ze po probie takiej jazdy silnik zaczynal puchnac i ciasno chodzic. Zalozylem sobie ze po 5000 bede sobie na to pozwalal. Do tej pory jest ok Przejechalem od momentu remontu jakies 70tys.
  
 
nie czaje tego wciskania wiekszego tłoka do mniejszego cylindra (jesli wogóle sie da) przeciez tlok sie nie styka z tuleja tylko pierscienie . wiem bo jestem w technikum mechanicznym jak cos pomieszałem to sorrry pzdr