MotoNews.pl
  

Pasek rozrzadu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-08-22 08:31:44, NIMNUL pisze:
dokładnie , ja zbieram sie bardzo powoli do wymiany ale jak już wymieniać to wszystko. Dziwi mnie tylko dlaczego wszyscy zalecają wymiane paska tak czesto - czytalem tu na forum że ok co 30 tyś - troche to jest śmieszne ( raz do roku ) to glupi Ford ma zalecany pasek co 70 Tyś . No i kwestia tego rozrzadu ktoś kiedyś pisal o tym czy m40 ma rozrząd kolizyjny czy nie - temat nie zostal zakończony a chce wiedziec czy jak przegnę pałę z wymianą paska to czy bede wyrywal zawory z tłokó czy nie



Mechanik mi powiedział (i to nie jeden , bo coś mało tych kilometrów mi się widziało że m40 po 40000km i że bardzo kolizyjny
  
 
Cytat:
2005-08-22 21:07:09, Mariusz9 pisze:
Mechanik mi powiedział (i to nie jeden , bo coś mało tych kilometrów mi się widziało że m40 po 40000km i że bardzo kolizyjny



dlatego lepiej miec lanuch (m43) ;]
  
 
Cytat:
2005-08-22 17:50:42, BeeMWe pisze:
A nie co 500.000 Mi tak mówili i dlatego spokojnie sobie jeżdze, a żaden metaliczny dzwięk nie dobiego spod maski.



Nie wiem czy jest jakas roznica w wytrzymalosci lancucha w 4 i 6 garach ale w moim 318is wyraznie powiedzieli mi w Ad Dakol ze producent zaleca wymiane lancucha rozrzadu w M42 co 300000km
  
 
A po co wymieniać łańcuch, skoro nie hałasuje . Wymienia się dopiero jak go zaczyna być słychac i to wszystko. A jak do tej pory nie słyszałem, żeby komuś zerwał się łańcuch... pzdr
  
 
Cytat:
2005-08-23 09:59:10, Jeztom pisze:
A po co wymieniać łańcuch, skoro nie hałasuje . Wymienia się dopiero jak go zaczyna być słychac i to wszystko. A jak do tej pory nie słyszałem, żeby komuś zerwał się łańcuch... pzdr




a ja slyszalem i to w prawie nowym samochodzie ktory nawet 100.000 nie mial (mitubishi diesel)
  
 
Cytat:
2005-08-23 10:00:47, tolo84 pisze:
a ja slyszalem i to w prawie nowym samochodzie ktory nawet 100.000 nie mial (mitubishi diesel)


zawsze zdarzają się wyjątki, słyszałeś o mitsubishi+łańcuch a ile słyszałeś sytuacji o paskach urwanych pzdr
  
 
kilka razy na pewno ;]
  
 
No słyszałem o tym, że pękł łańcuch. Pękł łańcuch w E34. Kumpel śmigał sobie autostradą w Niemczech i ni z tego ni z owego silnik przestał pracować. A żę stać go na to wezwał serwis BMW. Okazało się, że to łańcuch. Naprawa 8000 marek(to chyba kolizyjny ten rozrząd), więć zdecydował się na nowy silnik 10 000 marek . Potem się odwoływał(aby nie płacić), że łańcuch miał być dożywotni i nie wymagał wymiany, a auto miało ze 200tyś przebiegu, ale odpowiedż dostał odmowną.
  
 
Cytat:
2005-08-23 09:59:10, Jeztom pisze:
A po co wymieniać łańcuch, skoro nie hałasuje . Wymienia się dopiero jak go zaczyna być słychac i to wszystko. A jak do tej pory nie słyszałem, żeby komuś zerwał się łańcuch... pzdr




Nic sie nie wymienia, jak łancuch zaczyna stukac o klawiature trzeba odkrecic srube napinacza i spowrotem włozyc i po sprawie. Po takiej czynnosci slychac piekny swist . Jak ktos nie wie ze stukanie o obudowe lancucha mozna wyeleminowac przez odkrecenie napinacza , jezdzi dalej a lancuch w ktoryms momencie peka lub rozczepia sie i po silniku. Po niem. w instrukcji napraw zwie sie to STEUERKETTE - napinacz lancucha.

Mechanicy , ktorych sie pytalem o lancuch rozrzadu powiedzieli mi ze zazwyczaj takie lancuchy wytrzymuja cala zywotnosc silnika , tam samo jak w niektorych mercedesach.

W moim IS zaczal mi walic lancuch o obudowe klawiatury, nei mialem poejcia co to za turkot, ktory sie powiekszal po coraz to wiekszym przebiegu km, myslalem ze jakas czesc od obudowy swiergocze, silnik chodzil jakby byl to DIESEL, pojechalem do znawcy od BAYERISCHE i naprawil usterke w ciagu 2 minut teraz juz wiem ze lancuch rozrzadu trzeba pilnowac i nie doporowadzac go do obijania o obudowe.




[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 15:06:05 ]
  
 
Cytat:
2005-08-24 14:51:35, zdunekm pisze:
STEUERKETTE - napinacz lancucha.



STEUERKETTE = lancuch rozrzadu

  
 
Dokładna tego nazwa to:

Kettenspanner für die Steuerkette




[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 19:10:48 ]
  
 
A czy da sie po jakichś oznakach poznać, że trzeba wymienić pasek rozrządu?? Dokładnie w silniku m20 2,5l. Czy też lepiej wymieniać go zapobiegawczo co 60tys??

Z innej beczki: Czy istnieje coś takiego jak zestaw uszczelek do silnika? Czy też trzeba kupować wszystkie uszczelki osobno? Chodzi mi dokładnie o to że niedlugo bede wymienial olej, a na tym co mam musiałem dolewać (niedużo - 0.5l na 10tys km) no i troche mam silnik "zaolejony". Wię przy wymianie oleju bym sobie wszystkie uszczelki wymienil. A może ktoś wie jakie tam są te uszczelki i koszt kompletu???

[ wiadomość edytowana przez: borian dnia 2005-08-24 19:38:41 ]
  
 
Cytat:
2005-08-24 19:18:47, borian pisze:
A czy da sie po jakichś oznakach poznać, że trzeba wymienić pasek rozrządu?? Dokładnie w silniku m20 2,5l. Czy też lepiej wymieniać go zapobiegawczo co 60tys?? Z innej beczki: Czy istnieje coś takiego jak zestaw uszczelek do silnika? Czy też trzeba kupować wszystkie uszczelki osobno? Chodzi mi dokładnie o to że niedlugo bede wymienial olej, a na tym co mam musiałem dolewać (niedużo - 0.5l na 10tys km) no i troche mam silnik "zaolejony". Wię przy wymianie oleju bym sobie wszystkie uszczelki wymienil. A może ktoś wie jakie tam są te uszczelki i koszt kompletu??? [ wiadomość edytowana przez: borian dnia 2005-08-24 19:38:41 ]



Z paskiem rozrzadu jest podobnie jak z olejem musisz wymienic co iles tam tys. km. Olej jest zalecany co 10-15 tys a rozrzad co 60 tys i tego sie trzeba trzyamac. Nie spotkalem sie jeszcze z zestawem uszczelek, a jesli takie sa to na pewno ulatwia o wiele jaki typ i rodzaj, bo podajemy tylko jaki silnik i rok produk, a tak osobno trzeba sie bawic i szukac bo moga nam sprzedac od innego modelu. wymienialem u siebie 2 miechy temu wszystkie uszczleki w silniku, pod glowice , pod rozrzad ( tragedia w znalezieniu jej - tylko serwis BMW ) noi pod klawiature i kolektor wydechowy - jednym slowem tragedia - koszt 220 zł łącznie a gdzie robocizna ?? Fakt ze wszystkie sa niemieckie, wiec powinny potrzymac jakis czas.


[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 20:42:39 ]
  
 
Dzięki zdunek. Wyczerpałeś temat Wszystko co chciałem wiedzieć.
  
 
Cytat:
pod rozrzad ( tragedia w znalezieniu jej - tylko serwis BMW )

a możesz napisać coś bliżej o tej ciężko dostępnej uszczelce pod rozrząd??
  
 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1376&hg=11&fg=10

pewnie chodzi o elementy 25,26
  
 
Cytat:
2005-08-25 00:08:14, tolo84 pisze:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1376&hg=11&fg=10 pewnie chodzi o elementy 25,26



tolo84 bardzo dobry schemat znalazles , lecz te uszczelki akuratnie dostalem choc i z nimi byly problemy, ale koles w komputerze sprawdzil i zamowilem pod gorny i dolny rozrzad to te 25. 26 a ja nie moglem dostac 16, GASKET-PROFILE - tylko serwis mi pomogl bo tak to moglbym szukac do smierci, w uszczelce tej poszla ta malutka wewnetrzna widac na ryskunku , ona zostala calkowicie przepalona przez goracy plyn albo rozgrzany blok silnika i przez to mi plyn ciekl, szukalem po sieci i znalaazlem ze to jest glowny problem w IS M42 i M44 oto link http://www.mesaperformance.com/faqs/318tcpg.html ,
po wyczytaniu dowiedzialem sie ze pruducent nie udzielal gwarancji na ten problem, a naprawa kosztuje w USA okolo 800$ i 400$ czesci, to oni chyba nie tylko uszczelki wymieniaja , szkoda ze po ang. ale da rade przetlumaczyc , jakby ktos mial problemy z przetlumaczneiem , to http://translate.pl/ bardzo pomoze i mozna cale zdania wklejac

PS: Powinno byc takie cos jak zestaw uszczelek do silnika , podajemy rok i model i mamy caly komplet , a nei takie latanie i kombinowanie moze ta pomoze albo ta, a moze zasilikonowac sie da ??


[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-25 10:57:07 ]
  
 
Cytat:
2005-08-24 19:18:47, borian pisze:
A czy da sie po jakichś oznakach poznać, że trzeba wymienić pasek rozrządu?? Dokładnie w silniku m20 2,5l.



Mozesz jedynie rozkrecic pokrywe sciagnąc pasek i go wzrokowo obadac ale jak juz bedziesz tak daleko to raczej tylko nowy rozrząd

Co do ilosci km i wymiany w ASO BMW poradzili mi zeby wymieniac co 40KKM bo samoregulatory siadają, i to zdrowsze dla silnika etc osobiscie bede chyba jednak robił przy 60KKM (wzgledy finansowe)

Aaa Silniki BMW sa jaknajbardziej kolizyjne hehehe jeden ząbek i wyskakuja
  
 
Cytat:
poradzili mi zeby wymieniac co 40KKM bo samoregulatory siadają



Mibhell, powiedzieli Ci w ASO, że od długo nie wymienianego paska rozrządu hydrauliki padają? Jak to może się dziać? Powstają luzy...?
  
 
To była taka cicha rada mechaniora.. nie wiele wiecej wiem. Moge Ci co najwyżej podać nr do nich: 0322026565
pzdr