Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-22 21:34:01
dlatego lepiej miec lanuch (m43) ;] |
![]() gie_rappa BMW Member BMW 318is Coupe E-36 Dębica | 2005-08-23 00:03:43
Nie wiem czy jest jakas roznica w wytrzymalosci lancucha w 4 i 6 garach ale w moim 318is wyraznie powiedzieli mi w Ad Dakol ze producent zaleca wymiane lancucha rozrzadu w M42 co 300000km |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-08-23 09:59:10 A po co wymieniać łańcuch, skoro nie hałasuje ![]() ![]() |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-23 10:00:47
a ja slyszalem i to w prawie nowym samochodzie ktory nawet 100.000 nie mial (mitubishi diesel) |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-08-23 10:29:11
zawsze zdarzają się wyjątki, słyszałeś o mitsubishi+łańcuch a ile słyszałeś sytuacji o paskach urwanych ![]() |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-23 10:30:02 kilka razy na pewno ;] |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-23 20:15:52 No słyszałem o tym, że pękł łańcuch. Pękł łańcuch w E34. Kumpel śmigał sobie autostradą w Niemczech i ni z tego ni z owego silnik przestał pracować. A żę stać go na to wezwał serwis BMW. Okazało się, że to łańcuch. Naprawa 8000 marek(to chyba kolizyjny ten rozrząd), więć zdecydował się na nowy silnik 10 000 marek . Potem się odwoływał(aby nie płacić), że łańcuch miał być dożywotni i nie wymagał wymiany, a auto miało ze 200tyś przebiegu, ale odpowiedż dostał odmowną. |
![]() zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2005-08-24 14:51:35
Nic sie nie wymienia, jak łancuch zaczyna stukac o klawiature trzeba odkrecic srube napinacza i spowrotem włozyc i po sprawie. Po takiej czynnosci slychac piekny swist . Jak ktos nie wie ze stukanie o obudowe lancucha mozna wyeleminowac przez odkrecenie napinacza , jezdzi dalej a lancuch w ktoryms momencie peka lub rozczepia sie i po silniku. Po niem. w instrukcji napraw zwie sie to STEUERKETTE - napinacz lancucha. Mechanicy , ktorych sie pytalem o lancuch rozrzadu powiedzieli mi ze zazwyczaj takie lancuchy wytrzymuja cala zywotnosc silnika , tam samo jak w niektorych mercedesach. W moim IS zaczal mi walic lancuch o obudowe klawiatury, nei mialem poejcia co to za turkot, ktory sie powiekszal po coraz to wiekszym przebiegu km, myslalem ze jakas czesc od obudowy swiergocze, silnik chodzil jakby byl to DIESEL, pojechalem do znawcy od BAYERISCHE i naprawil usterke w ciagu 2 minut ![]() [ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 15:06:05 ] |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-24 16:45:23
STEUERKETTE = lancuch rozrzadu |
![]() zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2005-08-24 19:10:07 Dokładna tego nazwa to:
Kettenspanner für die Steuerkette [ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 19:10:48 ] |
borian BMW Friend e34 m20 radom | 2005-08-24 19:18:47 A czy da sie po jakichś oznakach poznać, że trzeba wymienić pasek rozrządu?? Dokładnie w silniku m20 2,5l. Czy też lepiej wymieniać go zapobiegawczo co 60tys??
Z innej beczki: Czy istnieje coś takiego jak zestaw uszczelek do silnika? Czy też trzeba kupować wszystkie uszczelki osobno? Chodzi mi dokładnie o to że niedlugo bede wymienial olej, a na tym co mam musiałem dolewać (niedużo - 0.5l na 10tys km) no i troche mam silnik "zaolejony". Wię przy wymianie oleju bym sobie wszystkie uszczelki wymienil. A może ktoś wie jakie tam są te uszczelki i koszt kompletu??? [ wiadomość edytowana przez: borian dnia 2005-08-24 19:38:41 ] |
![]() zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2005-08-24 20:41:04
Z paskiem rozrzadu jest podobnie jak z olejem musisz wymienic co iles tam tys. km. Olej jest zalecany co 10-15 tys a rozrzad co 60 tys i tego sie trzeba trzyamac. Nie spotkalem sie jeszcze z zestawem uszczelek, a jesli takie sa to na pewno ulatwia o wiele jaki typ i rodzaj, bo podajemy tylko jaki silnik i rok produk, a tak osobno trzeba sie bawic i szukac bo moga nam sprzedac od innego modelu. wymienialem u siebie 2 miechy temu wszystkie uszczleki w silniku, pod glowice , pod rozrzad ( tragedia w znalezieniu jej - tylko serwis BMW ) noi pod klawiature i kolektor wydechowy - jednym slowem tragedia - koszt 220 zł łącznie a gdzie robocizna ?? Fakt ze wszystkie sa niemieckie, wiec powinny potrzymac jakis czas. ![]() [ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-24 20:42:39 ] |
borian BMW Friend e34 m20 radom | 2005-08-24 21:00:40 Dzięki zdunek. Wyczerpałeś temat ![]() ![]() |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-08-24 23:21:23
|
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-08-25 00:08:14 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1376&hg=11&fg=10
pewnie chodzi o elementy 25,26 |
![]() zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2005-08-25 10:53:07
tolo84 bardzo dobry schemat znalazles , lecz te uszczelki akuratnie dostalem choc i z nimi byly problemy, ale koles w komputerze sprawdzil i zamowilem pod gorny i dolny rozrzad to te 25. 26 a ja nie moglem dostac 16, GASKET-PROFILE - tylko serwis mi pomogl bo tak to moglbym szukac do smierci, w uszczelce tej poszla ta malutka wewnetrzna widac na ryskunku , ona zostala calkowicie przepalona przez goracy plyn albo rozgrzany blok silnika i przez to mi plyn ciekl, szukalem po sieci i znalaazlem ze to jest glowny problem w IS M42 i M44 oto link http://www.mesaperformance.com/faqs/318tcpg.html , po wyczytaniu dowiedzialem sie ze pruducent nie udzielal gwarancji na ten problem, a naprawa kosztuje w USA okolo 800$ i 400$ czesci, to oni chyba nie tylko uszczelki wymieniaja , szkoda ze po ang. ale da rade przetlumaczyc , jakby ktos mial problemy z przetlumaczneiem , to http://translate.pl/ bardzo pomoze i mozna cale zdania wklejac PS: Powinno byc takie cos jak zestaw uszczelek do silnika , podajemy rok i model i mamy caly komplet , a nei takie latanie i kombinowanie moze ta pomoze albo ta, a moze zasilikonowac sie da ?? [ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2005-08-25 10:57:07 ] |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2005-08-27 00:18:52
Mozesz jedynie rozkrecic pokrywe sciagnąc pasek i go wzrokowo obadac ale jak juz bedziesz tak daleko to raczej tylko nowy rozrząd ![]() Co do ilosci km i wymiany w ASO BMW poradzili mi zeby wymieniac co 40KKM bo samoregulatory siadają, i to zdrowsze dla silnika etc osobiscie bede chyba jednak robił przy 60KKM (wzgledy finansowe) Aaa Silniki BMW sa jaknajbardziej kolizyjne hehehe jeden ząbek i wyskakuja ![]() |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-27 00:54:54
Mibhell, powiedzieli Ci w ASO, że od długo nie wymienianego paska rozrządu hydrauliki padają? Jak to może się dziać? Powstają luzy...? |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2005-08-27 01:33:54 To była taka cicha rada mechaniora.. ![]() pzdr |